Produktové novinky bank v září aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu září letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB a Raiffeisenbank. Přehled všech produktových novinek u jednotlivých společností najdete v článku.
Klienti Air Bank nově mohou propojit běžný účet s mobilní aplikací pomocí obličeje Klienti Air Bank už si ke spárování běžného účtu s mobilním bankovnictvím nemusejí pamatovat žádné přístupové údaje. Nově jim k tomu postačí vlastní obličej. Mobilní aplikace My Air totiž podle fotografie z občanského průkazu nebo selfie rozpozná jejich tvář. Biometrická technologie patří vedle hlasového ovládání virtuální asistentky Anety k dalším řešením z oblasti umělé inteligence v mobilním bankovnictví Air Bank. „Nová technologie klientům usnadní spárování jejich běžného účtu s mobilní aplikací i v situacích, kdy třeba mění starý telefon za nový anebo když si aplikaci z telefonu smažou, ale později ji budou chtít znovu používat. Díky rozpoznání obličeje jim tak odpadnou starosti s překlepy nebo zjišťováním zapomenutých přístupových údajů do internetového bankovnictví, bez kterých se v takových případech dosud neobešli. Zároveň tím také přidáváme další způsob obrany proti podvodníkům, kteří se snaží z lidí různými triky vylákat přihlašovací údaje do jejich bankovnictví,“ vysvětluje Filip Zavřel, vedoucí oddělení Každodenní služby Air Bank. Více o této novince jsme psali v článku zde Air Bank rozšířila nabídku pro dětské klienty. Běžný účet v mobilu a nový spořicí účet Klienti Air Bank mohou nově pro své děti od 8 do 14 let věku sjednat běžný účet přímo v mobilní aplikaci My Air. V ní pro ně mohou rovněž zažádat o platební kartu či nálepku, nastavit pravidelné kapesné, propojit běžný účet s dětskou verzí mobilního bankovnictví a nově také sjednat dětský spořicí účet s úrokovou sazbou 5 procent ročně. „Pro naprostou většinu rodičů je důležité, aby jejich děti dokázaly s penězi zodpovědně zacházet. Často jim ale chybí vhodný nástroj, který by jim pomohl začít s dětmi přirozeně mluvit o penězích, představit jim bankovní služby, se kterými se budou setkávat celý život, a zároveň jim poskytl snadnou kontrolu. Naše nové řešení je proto provázané přímo s rodiči, kteří mají o účtu pro děti přehled ve svém mobilním bankovnictví. Dítě může s účtem pracovat v dětské verzi aplikace My Air, platit kartou a využívat také účet na šetření s možností našetřit si na konkrétní cíle,“ říká Filip Zavřel, vedoucí oddělení Každodenní služby Air Bank. Air Bank kromě rozšíření možnosti sjednání dětského běžného účtu v mobilní aplikaci nabízí rovněž nový účet na šetření, tj. spořicí účet určený pro děti. Díky možnosti využívat vedle běžného účtu také účet na šetření si dítě může šetřit na cokoliv. Na účtu na šetření si může vytvořit až deset různých virtuálních obálek, které si může pojmenovat podle toho, na co si šetří. Zároveň si může nastavit cílovou částku a z galerie obrázků ke každé obálce zvolit symbol, který jeho přání znázorňuje. Přehledně tak uvidí, kolik peněz mu ještě chybí našetřit si třeba na nové kolo nebo mobil. Obálky ale dítě využívat nemusí, může si šetřit bez konkrétního cíle. Air Bank účet na šetření aktuálně úročí úrokovou sazbou ve výši 5 % p.a., a to až do výše 250 tisíc korun. Úroková sazba je tak stejná jako bonusová úroková sazba na klasickém spořicím účtu. Na rozdíl od něj ale v případě účtu na šetření určeného pro děti platí úroková sazba automaticky bez nutnosti splnit podmínku alespoň pěti plateb kartou měsíčně. Nad 250 tisíc korun nejsou vklady úročeny. Více o této novince jsme psali v článku zde Česká spořitelna nově klientům na pobočce nabízí zdarma a na počkání přehled všech jejich půjček Z průzkumu České spořitelny vyplynulo, že každý pátý klient si nebyl vědom existence kreditní karty, kterou získal obvykle v rámci nákupu zboží na splátky. Česká spořitelna proto klientům nyní na svých pobočkách zdarma a na počkání nabízí přehled všech jejich půjček, kontokorentů a kreditních karet včetně těch, které mají sjednané u konkurenčních bank a nebankovních společností. „V rámci pilotního průzkumu se ukázalo, že zhruba každý pátý klient nevěděl, že má kreditní kartu či kontokorent, které obvykle získali při nákupu zboží na splátky přímo u prodejce. Ačkoli řada z těchto klientů svou kreditní kartu či kontokorent vůbec nevyužívali, už jen fakt, že se stali v rámci nákupu jejich vlastníky poměrně významně snižuje jejich úvěryschopnost a potenciálně ohrožuje i jejich finanční zdraví,“ říká Daniela Pešková, členka představenstva České spořitelny, která je odpovědná za retail. V současné době Česká spořitelna nabízí prověření úvěrových závazků svých klientů pouze ve své pobočkové síti, do budoucna chce však tuto službu poskytovat i během vzdálených on-line poradenských schůzek. Více o této novince jsme psali v článku zde Klienti ČSOB budou k autorizaci plateb v mobilním bankovnictví využívat pouze ČSOB Smart klíč Od ledna 2023 bude pro zákazníky ČSOB jako jediná autorizační metoda pro online platby v mobilním bankovnictví ČSOB Smart fungovat mobilní aplikace ČSOB Smart klíč. Podle banky se jedná o nejbezpečnější způsob ověřování, který aktuálně již využívá přes jeden milion klientů. Končí tím naopak ruční přepisování kódů zasílaných prostřednictvím SMS. „Hlavní naší prioritou je maximální bezpečnost a pohodlí klientů. V porovnání s opisováním SMS zpráv aplikace ČSOB Smart klíč potvrzování plateb významně zjednodušuje a snadnější a bezpečnější je i placení v eshopech. Data související s platbou se posílají výhradně zašifrovaná, což eliminuje rizika na minimum. Důležité je i to, že ČSOB Smart klíč umí fungovat i v offline režimu, takže nikoho nenechá ve štychu,“ říká Michaela Bauer, členka představenstva ČSOB zodpovědná za inovace. Více o této novince jsme psali v článku zde Mobilní aplikaci od ČSOB používá již 1 milion klientů Mobilní aplikaci s názvem ČSOB Smart již používá milion aktivních klientů ČSOB. Uživatelé mobilního bankovnictví tak počtem poprvé převýšili klienty internetového bankovnictví. Ještě koncem roku 2019 přitom bankovní aplikaci používalo necelých 400 tisíc zákazníků. „Je vidět, že mobil se stává samozřejmou součástí našich životů a řešíme přes něj i řadu důležitých věcí. Naši zákazníci se čím dál víc přesouvají do digitálního prostředí, aby měli své finance pod dohledem 24/7 a mohli je spravovat jednoduše, bezpečně a odkudkoliv. Tento přesun ještě urychlila pandemie covid-19. Stále náročnějším požadavkům klientů nyní nejlépe vyhovuje apka ČSOB Smart, ze které se stala hlavní vstupní brána k bankopojišťovacím produktům a službám,“ říká Tomáš Stegura, výkonný ředitel za oblast Digital ve skupině ČSOB. Stejně strmě rychle jako uživatelé mobilní aplikace stoupají i počty mobilních transakcí. Jen v prvním pololetí letošního roku vzrostl počet transakcí v mobilním bankovnictví meziročně o 46 procent na 18,6 milionu. Růst zájmu klientů o mobilní aplikaci podporují i další inovace od ČSOB, jako jsou virtuální asistentka Kate nebo lifestyle služba DoKapsy. Více o této novince jsme psali v článku zde Raiffeisenbank nově nabízí Minutovou půjčku, původní produkt Equa bank Raiffeisenbank nově nabízí Minutovou půjčku, klíčový produkt Equa bank. Minutová půjčka nabízí výši úvěru od 5 do 800 tisíc korun a splatnost od 3 do 120 měsíců. Žádost o půjčku je možné podat plně online na webových stránkách Raiffeisenbank, nebo na jakékoliv pobočce banky. Klienti Raiffeisenbank si mohou Minutovou půjčku sjednat i prostřednictvím svého mobilního nebo internetového bankovnictví. Mimořádné splátky a předčasné splacení úvěru je zdarma. „Už během srpna si mohli Minutovou půjčku vyzkoušet klienti na vybraných pobočkách Raiffeisenbank. Díky jejich zpětné vazbě jsme doladili případné nedokonalosti a nyní je sjednávání Minutové půjčky plynulé, bezproblémové a intuitivní pro všechny,“ říká Ondřej Hák, ředitel retailových úvěrů Raiffeisenbank. Více o této novince jsme psali v článku zde Raiffeisenbank spustila novou verzi mobilního bankovnictví Raiffeisenbank spustila novou verzi mobilního bankovnictví. Aplikace s názvem Raiffeisen bankovnictví prošla kompletní změnou designu a přidává rovněž několik nových funkcionalit. S těmi banka slibuje zpřehlednění a zjednodušení ovládání mobilní aplikace, přičemž klienti se také mohou těšit na možnost zobrazení aplikace ve světlém nebo tmavém režimu. V procesu redesignu byla velkou inspirací pro nové funkcionality současná mobilní aplikace Equa bank. V oblasti zadávání plateb banka převzala například koncept nejčastějších účtů, na které klienti platí. Do zobrazení transakční historie jsou také nově zakomponované karetní transakce, které ještě nejsou zaúčtované, ale klient je již zrealizoval. Ve stávající verzi mobilní aplikace byly v odděleném seznamu. Dále bude možné například volání na kontaktní centrum přímo z mobilní aplikace bez nutnosti dalšího ověřování. „Podobných přiblížení aplikací Raiffeisenbank a Equa bank jsme zrealizovali celou řadu. Zároveň však zachováváme i klienty oblíbené funkcionality ze současné aplikace, jako jsou možnost přizpůsobit si hlavní stránku se zobrazenými produkty, zobrazení PINu debetních a kreditních karet nebo grafický přehled s rozdělením výdajů do kategorií,“ říká Michal Plzák, který v Raiffeisenbank vede digitální bankovnictví. Více o této novince jsme psali v článku zde Raiffeisenbank spustila mobilní aplikaci pro nákup ETF, akcií, podílových fondů a investičních certifikátů Raiffeisenbank spustila vlastní mobilní aplikaci pro nákup ETF, akcií, podílových fondů a investičních certifikátů. Mobilní aplikace s názvem Raiffeisen investice umožňuje uživatelům investovat na pár kliknutí a podle vyjádření banky přináší jednoduché řešení pro správu investičního portfolia. „Naším cílem je vytvořit komplexní investiční platformu, ve které budou naši klienti moci uspokojovat všechny svoje investiční potřeby. V současné době lze v aplikaci jednoduše otevřít komisionářskou smlouvu a pohodlně investovat do různých typů cenných papírů jak jednorázově, tak i pravidelně. Postupně plánujeme umožnit například nákup frakčních akcií a frakčních ETF či využití služby roboadvisory,“ říká Marek Podrabský, ředitel investic v Raiffeisenbank. Více o této novince jsme psali v článku zde
všechny články | |
Dále v rubrice
Visa nebo Mastercard? Čechům na tom nesejde
Dva celosvětově dominující provozovatelé platebních karet převládají i u Čechů. Téměř žádný Čech nemá od své banky jinou kartu než Visa nebo Mastercard. Šetření výzkumné agentury STEM/MARK na reprezentativním vzorku české dospělé populace...
|
V říjnu ceny povinného ručení vzrostly
Náklady na povinné ručení se v říjnu zvýšily. Aktuálně se náklady na pojištění typického vozidla pohybují přes 7 tisíc korun. Více nám napoví index povinného ručení...
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
U které banky zvládnete nabít kredit telefonu pomocí Smartbankingu?
Nabíjíte si kredit na svém mobilním telefonu pomocí Smartbankingu vaší banky? Řada bank tuto funkci, která klientům usnadní každodenní život nabízí, ale najdou se i takové, které ji ve své nabídce nemají. Díky které bance si kredit na mobilu nabijete...
|
všechny články v rubrice
|