Kdo vyhrál v soutěži Visa Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna 2025?
| dnes 12:00 | Redakce | foto: Finparáda.cz | |
Hospodářské noviny vyhlásily výsledky již 17. ročníku soutěže Visa Nejlepší banka a Visa Nejlepší pojišťovna 2025. Hodnotitelem této soutěže je společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz. Analytici ze Scott & Rose vyhodnocují stovky objektivních dat a ukazatelů, které poskytují ucelený obraz o jednotlivých finančních institucích. Jaké společnosti letos vyhrály?
Každá vyhodnocovaná společnost byla posouzena ze dvou pohledů, a to ekonomického a klientského. V celkovém hodnocení má každý pohled stejnou váhu a vyhrává ta společnost, která získá v součtu nejvyšší hodnocení. Banky a pojišťovny jsou pak ještě oceněny ve speciální kategorii, a to Klientsky nejpřívětivější banka a Klientsky nejpřívětivější pojišťovna za rok 2025. Součástí hodnocení jsou letos i speciální kategorie Nejlepší dlouhodobý investiční produkt, který je na trhu nový a přináší nejen inovativní finanční nástroj, ale zároveň reaguje na demografický vývoj a má významný sociální rozměr a Nejlepší pojištění dlouhodobé péče, produkt který přináší nový rozměr finanční ochrany, reaguje na aktuální demografické trendy, rostoucí potřebu zajištění ve stáří a nabízí řešení situací, kdy člověk potřebuje dlouhodobou pomoc druhých. A jak se o vítězi rozhoduje, kolik parametrů se v rámci rozsáhlé analýzy zkoumá? „Hodnocení vychází z kombinace klientského a ekonomického pohledu, každý s váhou 50 %. Banky i pojišťovny jsou posuzovány podle pěti ekonomických a šesti klientských kritérií, přičemž klientská kritéria se dále dělí do podkategorií. U úrokových sazeb u vkladů i úvěrů zohledňujeme delší časové období, aby hodnocení nebylo ovlivněno krátkodobými akčními nabídkami. U ukazatelů sledujících počty smluv a objemy hodnotíme také meziroční vývoj. Váhy jednotlivých kritérií si samy určují hodnocené instituce – tím, že každému parametru přidělí vyšší či nižší důležitost, ovlivňují celkové skóre. Hodnocení neobsahuje žádné subjektivní posouzení „panelu odborníků“ či „odborné poroty“. Díky rozsahu vstupních dat a množství sledovaných parametrů představuje tato soutěž komplexní a jedinečné srovnání bankovního a pojišťovacího trhu,“ uvádí Michal Mošnička, ředitel společnosti Scott & Rose, která provozuje finanční portál Finparáda.cz. VISA Nejlepší banka 2025 1. místo Česká spořitelna, a. s. Česká spořitelna obsadila první místo v celkovém hodnocení díky kombinaci silných ekonomických výsledků a vyváženého klientského hodnocení. Banka dosáhla nejvyššího tržního podílu na úvěrech i depozitech, vykázala přírůstek podílu na úvěrovém trhu a udržela vyrovnaný poměr úvěrů k depozitům (LTD). V klientské části vynikla nadprůměrnými výsledky v oblasti běžných účtů, výše bonusů a slev pro stávající klienty, dále v segmentu půjček a v komplexním hodnocení distribuční sítě. 2. místo Raiffeisenbank, a. s. Raiffeisenbank se umístila na druhém místě celkově a zároveň na prvním místě v klientské části hodnocení. Získala vynikající výsledky v kategoriích běžných účtů, spoření, investic a spoření na penzi. Banka dosáhla vysokého hodnocení v oblasti digitalizace, mobilního bankovnictví a inovací. 3. místo Československá obchodní banka, a. s. ČSOB obsadila třetí místo díky nadprůměrným ekonomickým výsledkům, především díky nejvyššímu nárůstu objemu úvěrů. V klientské části dosáhla vyrovnaných výsledků napříč většinou hodnocených parametrů, přičemž nadprůměrně uspěla v oblasti inovací, digitalizace a v nových objemech a počtech hypotečních úvěrů za první pololetí roku 2025. Klientsky nejpřívětivější banka za rok 2025 Raiffeisenbank, a. s. zvítězila zejména díky výsledkům v oblasti multiměnového běžného účtu, který nabízí nízké náklady a atraktivní odměny pro nové i stávající klienty. Banka dosáhla nejlepšího hodnocení v mobilním bankovnictví díky nejvyššímu meziročnímu nárůstu nových funkcí a nadstandardní uživatelské přívětivosti. Kvalitu aplikace potvrdila i vysoká spokojenost uživatelů na hodnotících platformách. Raiffeisenbank zároveň vynikla v nabídce spořicích účtů a produktů pro penzijní spoření včetně dlouhodobého investičního produktu. Druhá skončila MONETA Money Bank, a.s. díky vysoce hodnocené mobilní aplikaci, která spojuje širokou nabídku funkcí s rychlým přístupem k základním službám. Banka dosáhla nejlepších výsledků v oblasti hypotečních úvěrů, a to jak z hlediska cenové nabídky, tak inovativních procesů poskytování. Banka dominovala také v hodnocení nabídky spotřebitelských úvěrů. Třetí místo získala Česká spořitelna, a.s. díky vyrovnaným výsledkům napříč všemi klientskými kategoriemi. Uspěla v hodnocení běžných účtů, mobilního bankovnictví i nejvyšších objemech a počtech nových hypotečních úvěrů. Předností banky je rovněž široká dostupnost služeb prostřednictvím poboček, bankomatů, ale také aktivní komunikace na sociálních sítích. Nejlepší dlouhodobý investiční produkt - DIP 1. místo Patria Finance, a.s. Na prvním místě se umístila nabídka společnosti Patria Finance ze skupiny ČSOB. Její silnou stránkou sou nízké a transparentní poplatky. Patria je jeden z mála obchodníků s cennými papíry, který uvádí v ceníku poplatek za směnu. Dále nabízí širokou nabídku investic včetně programu pravidelných investic s frakčním nákupem. Další silnou stránkou je digitalizace – DIP lze uzavřít snadno on-line a v rámci webové aplikace lze zadávat příkazy k nákupu i prodeji nebo definovat dlouhodobé opakované investice. Redesign webu proběhl v roce 2025 a výrazně vylepšil uživatelský zážitek. 2. místo Raiffeisenbank a. s. Druhé místo jen s malým odstupem obsadila Raiffeisenbank. Nabídka zahrnuje akcie, fondy (nejen skupiny RB) a samozřejmě také ETF. Pro produkt DIPu banka zrušila minimální výši nákupního poplatku a tím výrazně snížila náklady. Vstupní poplatek je pouze 0,2 % a poplatek za směnu je 0,9 %. Nejdůležitější průběžný poplatek z hodnoty aktiv je pouze 0,2 %. 3. místo WOOD Retail Investments a.s. (Portu) Třetí místo obsadil projekt, za kterým stojí společnost WOOD Retail Investments. Tato společnost byla v soutěži zastoupena dvěma naprosto různými platformami: Portu a Edward. Právě Portu je z pohledu poplatků a celkové transparentnosti výrazně lepší než Edward. Portu pro klienty DIPu snížilo roční průběžný poplatek na polovinu, tj. na 0,5 %. Klienti si mohou vybírat z nabídky ETF a akcií. Výhodou oproti Patria a Raiffeisenbank může být pro velkou část klientů jednoduchost sjednání a nastavení investiční strategie díky přednastaveným portfoliím. Co primárně rozhodlo o vítězství v kategorii Nejlepší banka? „Kromě ekonomických ukazatelů letošní výsledky výrazně ovlivnilo také detailní hodnocení bankovních aplikací, představené inovace a úroveň kyberbezpečnosti. Právě tomuto klientskému kritériu banky samy přiřadily největší váhu. Následovalo hodnocení nabídky vkladů a spořicích produktů, včetně penzijního spoření a investičních možností. V oblasti běžných účtů měly největší vliv poplatky a kurzové rozdíly pro klienty využívající účet v zahraničí, dále pak slevy a bonusy dostupné pro nové i stávající klienty,“ říká Michal Mošnička. VISA Nejlepší životní pojišťovna 2025 1. místo Generali Česká pojišťovna a.s. V celkovém pořadí za životní pojištění získala Generali Česká pojišťovna první místo. K vítězství ji dovedly především nadstandardní výsledky v ekonomickém hodnocení, kde dosáhla nejvyššího tržního podílu, nejlepšího combined ratio a třetí nejvyšší ziskovosti. V rámci klientského pohledu obsadila rovněž první místo, když dosáhla nadstandardního hodnocení u pěti ze šesti sledovaných kritérií. 2. místo Kooperativa pojišťovna, a.s. Na druhé příčce se umístila Kooperativa pojišťovna, která zaznamenala nadstandardní výsledky ve všech ekonomických kritériích, což jí zajistilo vysoké celkové hodnocení. 3. místo ČSOB Pojišťovna, a. s. ČSOB Pojišťovna se prosadila zejména díky vyváženým ekonomickým výsledkům a druhému nejvyššímu růstu tržního podílu. V klientské části vynikla především v oblastech klientských procesů, digitalizace a srozumitelnosti pojištění. Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovna za rok 2025 Generali Česká pojišťovna,a.s. si udržela první místo, a to díky komplexní nabídce produktů, konkurenceschopným cenám a nadstandardní úrovni klientských procesů, včetně rychlosti a kvality likvidace pojistných událostí. Významnou roli sehrála také rozsáhlá síť obchodních zástupců a poboček a aktivní komunikace na sociálních sítích. Druhá skončila ČSOB Pojišťovna,a.s., která dosáhla nadstandardních výsledků v oblastech klientských procesů, srozumitelnosti pojištění a technologické úrovně služeb. Výrazným přínosem je zejména využití moderních digitálních nástrojů, například virtuální asistentky Kate, která pomáhá klientům s vybranými požadavky online. Třetí místo získala Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., která vynikla především díky široké a vyvážené nabídce produktů a atraktivní cenové politice v oblasti životního pojištění. VISA Nejlepší neživotní pojišťovna 2025 1. místo Allianz pojišťovna, a.s. V celkovém pořadí za neživotní pojištění obsadila Allianz pojišťovna první místo, především díky dominantním výsledkům v ekonomických parametrech, kde dosáhla nejvyšší ziskovosti (ROE) a nejnižší nákladovosti. V rámci klientské části bodovala zejména díky široké nabídce neživotních produktů, srozumitelnosti pojištění a rozsáhlé obchodní a zprostředkovatelské síti. 2. místo ČSOB Pojišťovna, a. s. Na druhém místě se umístila ČSOB Pojišťovna, která dosáhla velmi dobrých výsledků zejména v klientské části, a to v oblastech rozsahu nabídky produktů, klientských procesů, digitalizace a srozumitelnosti pojištění. 3. místo Generali Česká pojišťovna a.s. Generali Česká pojišťovna se v rámci neživotního pojištění umístila na třetím místě, především díky vyváženým výsledkům v ekonomické i klientské části hodnocení. Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna za rok 2025 ČSOB Pojišťovna, a.s. dosáhla nadstandardních výsledků v pěti ze šesti hodnocených kritérií. Vynikla především díky široké nabídce produktů, zajímavým cenovým podmínkám a vysoké úrovni klientských procesů, včetně rychlosti a kvality likvidace pojistných událostí, které navíc efektivně doplňuje využitím moderních technologií. Druhá skončila Generali Česká pojišťovna a.s., která bodovala zejména díky rozsahu nabízených produktů, nadstandardní kvalitě klientských procesů, rychlosti a spolehlivosti likvidace pojistných událostí a silné obchodní a zprostředkovatelské síti. Třetí místo získala Allianz pojišťovna, a.s., která vynikla především díky široké nabídce produktů, srozumitelnosti pojištění a kvalitní obchodní a zprostředkovatelské síti. Nejlepší pojištění dlouhodobé péče 1. místo NN Životní pojišťovna - První kompletní pojištění dlouhodobé péče Na prvním místě se umístila nabídka NN Životní pojišťovny, která zvítězila díky nejširšímu pokrytí rizik a komplexnímu přístupu k dlouhodobé péči. Jako jediná nabízí krytí všech stupňů závislosti (I. – IV.) a doživotní výplatu u těžších případů. Silnou stránkou je také jasně stanovená indexace podle inflace, přehledné podmínky a celkově vyvážený poměr ceny a rozsahu pojištění. 2. místo Allianz - Pojištění dlouhodobé péče Druhé místo obsadila Allianz pojišťovna díky vysokému pojistnému plnění až 50 000 Kč měsíčně a každoročnímu automatickému navyšování dávek o 3 %, což zaručuje zachování reálné hodnoty pojistné ochrany i při rostoucích nákladech na péči. V hodnocení získala vysoké skóre také za srozumitelné podmínky a možnost doživotní výplaty. 3. místo Kooperativa - Pojištění soběstačnosti FLEXI Kooperativa pojišťovna se umístila na třetím místě především díky doživotní výplatě dávek již od II. stupně závislosti a možnosti předběžného plnění během posuzování nároku na příspěvek na péči. Významným prvkem je i asistenční služba MAJÁK, která poskytuje podporu nejen klientům, ale i jejich rodinám. V hodnocení tak Kooperativa uspěla zejména díky férovým podmínkám a přidané hodnotě v oblasti doprovodných služeb. Co primárně rozhodlo o vítězství v kategorii Nejlepší životní a neživotní pojišťovna? „Kromě ekonomických ukazatelů letošní výsledky ovlivnila především cenová nabídka životního i neživotního pojištění. U vybraných produktů byla hodnocena také výše pojistných limitů, které pojišťovny klientům poskytují. Další důležitou oblastí byly klientské procesy, zejména kvalita a rychlost likvidace pojistných událostí. Významným hodnoticím kritériem byla také srozumitelnost produktů a služeb pro klienty,“ dodává Michal Mošnička. Počinem roku 2025 v oblasti bankovnictví se stalo záchranné tlačítko na okamžité zablokování účtů a karet v digitálních kanálech od MONETy Money Bank. Počinem roku 2025 za oblast pojišťovnictví se stalo Pojištění majetku Náš domov 2025 od ČSOB Pojišťovny.
všechny články | |
Dále v rubrice
Žebříčky spořicích produktů v listopadu: spořicí účty beze změn, termínované vklady posilují
Nabídka spořicích účtů zůstává i v listopadu bez větších změn. Banky si většinou drží své dosavadní úrokové sazby i podmínky, což odpovídá stabilnímu vývoji měnové politiky. Naopak u termínovaných vkladů jsme zaznamenali nárůst úrokových sazeb...
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Žebříček podílových fondů na Finparádě za měsíc říjen
Podílový fond je soubor majetku (například akcií a dluhopisů), který je obhospodařován investiční společností. Jde o tzv. kolektivní způsob investování. Na Finparádě se zaměřujeme na podílové fondy z nabídky tuzemských pojišťoven a bank...
|
Banky prodlužují garance úroků na spořicích účtech: Kde získáte nejlepší sazbu?
Banky v listopadu převážně prodloužily nabídky svých garantovaných úrokových sazeb na spořicích účtech. Zatímco většina finančních domů ponechala stávající úročení beze změny, ČSOB mírně snížila výši bonusové sazby. Některé banky navíc lákají klienty na sazby...
|
všechny články v rubrice
|