Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Plány České spořitelny: nové finanční poradenství a mobilní bankovnictví. Poplatky se příliš nezmění

22.3.2016  |  Zdeněk Bubák, Michal Mošnička
  


Česká spořitelnaČeská spořitelna plánuje do budoucna využít jako konkurenční výhodu svou rozsáhlou síť poboček. Přichází i s novým konceptem vlastního finančního poradenství s názvem Zdravé finance. Ten umožní klientům využít rozsáhlé služby banky při pořizování bydlení. Banka by také chtěla zavést poskytování jejích půjček přímo při nákupu zboží u obchodníků. Klienti se mohou těšit i na nové mobilní bankovnictví George, které banka převezme od své mateřské společnosti z Rakouska.


V únoru nový generální ředitel České spořitelny Tomáš Salomon v rozhovoru pro Hospodářské noviny zveřejnil plány banky do budoucna. My k těmto infomacím přinášíme svůj komentář.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 5,5 % p.a.více


Pobočková síť



Rozsáhlou pobočkovou síť si chce ČS udržet jako konkurenční výhodu a teprve nad touto sítí chce budovat digitální nadstavbu. O významu pobočkové sítě svědčí i to, že nízkonákladové banky v České republice v posledních letech budují nejen vlastní pobočkovou síť (od roku 2011 do roku 2015 nárůst této sítě o 15 %), ale zakládají také obchodní místa ve spolupráci s finančně poradenskými společnostmi, jako je spojení mBank a společnosti Broker Consulting (BrokerPOINT) nebo banky ZUNO a společnosti Chytrý Honza (Chytrá adresa).

Salomon uvádí zajímavý příklad fungování internetového prodejce Alzy, který buduje showroomy, protože si tam lidé chodí zboží prohlížet a technologii používá k následnému efektivnímu prodeji a to je podle Salomona směr i pro ČS.

Nový koncept finančního poradenství



Nový koncept, který ČS prezentuje jako Zdravé finance, se týká primárních potřeb, jako je třeba bydlení. ČS se chystá propojit služby, které souvisí s pořízením nového bydlení a nabídne řešení v ČS.

Zkontroluje kupní smlouvu, klient tedy nebude muset vyhledat právníka, nebo poradí jestli klient kupuje nemovitost za dobrou nebo špatnou cenu.

ČS prezentuje dostatečné kapacity vlastních právníků, kteří pracují s desítky tisíc smluv ročně, a díky datům o nemovitostních zástavách mají dokonalý cenový přehled. ČS ale chce navázat i další služby, například když se klient nastěhuje do nového bytu, může zajistit napojení digitální televize nebo odběr energií.

Další oblastí je poskytování půjček přímo u obchodníků, a to jak pro občany, tak i pro podnikatele, což je oblast ve které Salomon působil (svoji kariéru začal v roce 1997 v GE Capital Multiservis). Projekt by se v síti ČS měl rozjet příští rok. Podobný koncept, kdy banka využívá své stávající kapacity právníků a IT specialistů nabízí od ledna i skupina ČSOB u produktu Pojištění internetových rizik, ve kterém je obsažena právní ochrana i IT podpora.

Samoobslužné zóny



Samoobslužné zóny jsou součástí nového finančního konceptu, ale o projektu ještě není rozhodnuto. Závisí i na  rozhodnutí  mateřské banky v Rakousku a Slovenské sporiteľňy. Pokud budou zóny schváleny, tak jde o projekt na pět let a o investice stovky milionů korun ročně.

Nová verze internetového a mobilního bankovnictví George



V minulém roce spustila Erste v Rakousku internetové a mobilní bankovnictví George, které u veřejnosti slavilo úspěch. V ČR provozuje ČS Servis 24, který sice snese srovnání s Rakouskem a klienti jsou na něj zvyklí a jsou s ním i spokojení, ale George je uživatelsky příjemnější a nabízí různé funkce, které Servis 24 nenabízí. Solomon připouští souběh obou systémů a pokud bude odezva na George pozitivní, nahradí jím Servis 24.

Cenová politika banky



Podle vyjádření Salomona se nebude výrazně měnit, tzn. ČS může přenastavit určité podmínky, ale pravděpodobně bude držet směr, kdy klient platí za službu, která má podle něho svou hodnotu.


      
  



Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde



všechny články
Dále v rubrice

Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb

Obrázek: Žena s mobilem v ruce Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

Odměna až 24 000 Kč nebo televize. Jaké jsou nové odměny bank?

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy UniCredit Bank nabízí až 24 000 Kč při sjednání nové půjčky. Air Bank spouští svět výhod Unity. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v dubnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...

Air Bank dále rozšíří exkluzivní výhody pro společné klienty s O2

Obrázek: Výhody Unity Air Bank Unity navazuje na úspěšnou spolupráci Air Bank a O2, která od loňského roku přináší jejich společným zákazníkům 300 Kč měsíčně za používání služeb obou firem. Se vznikem Unity získají společní klienti...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz