Produktové novinky bank v říjnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Česká spořitelna, Komerční banka, Max banka a Raiffeisenbank. Přehled všech produktových novinek u jednotlivých společností najdete v článku.
Česká spořitelna umožňuje ověření bankéře po telefonu Klienti České spořitelny si mohou při telefonních hovorech s bankéřem ověřit, že se jedná o skutečného zaměstnance banky. Během hovoru stačí bankéře vyzvat, aby zaslal klientovi do aplikace George klíč push notifikaci, ve které je informace o jménu bankéře, jeho telefonním čísle a také uveden unikátní 4místný kód, který na vyzvání klienta bankéř následně přečte. Takzvané vzdálené ověření bankéře již Česká spořitelna otestovala během několika posledních měsíců při hovorech z pobočkové sítě, kontaktního centra v Prostějově či Ostravě, nyní ho spouští na všech externích call centrech, které banka využívá. „Vzdálené ověření bankéře je skvělým nástrojem v boji proti podvodným telefonátům, které se v meziročním srovnání více než dvojnásobily. V pilotním provozu, kdy jsme nástroj proti vishingu vyzkoušeli při hovorech z klientského centra v Prostějově, si možnost ověření bankéře vyzkoušelo v průměru 20 tisíc klientů měsíčně. Věříme, že vzdálené ověření bankéře pomocí George klíče se postupně stane standardním krokem v průběhu každého hovoru,” říká Ondřej Pohanka, který je odpovědný za přihlašování do digitálního bankovnictví George a má na starost rozvoj aplikace George klíč. Česká spořitelna zároveň navázala na dubnovou kampaň #bezpečnáspořka zaměřenou na kyberbezpečnost a od října v ní pokračuje zejména v on-line médiích. Cílem kampaně je představit užitečné nástroje, které pomáhají k ochraně financí. Na pobočkách jsou rovněž k dispozici bankéři, kteří klientům pomohou s nastavením mobilního bankovnictví George a bezpečnostní aplikací George klíč, a zároveň jim poradí, jak mít osobní data v bezpečí, jak bezpečně platit nebo jak si dávat pozor na phishing a další podvody na internetu. Více o této novince jsme psali v článku zde Komerční banka poskytuje platební terminál nebo platební bránu na rok zdarma KB SmartPay nabízí obchodníkům možnost vyzkoušet terminál nebo platební bránu pro bezhotovostní platby na rok zdarma. Akce probíhá v rámci projektu Česko platí kartou, který podporuje obchodníky v zavedení možnosti bezhotovostní platby. KB SmartPay během projektu poskytla již více než 8 000 terminálů a platebních bran. Akci KB SmartPay může využít každá fyzická osoba – podnikatel, právnická osoba, úřad nebo příspěvková organizace – která v posledních 12 měsících neměla uzavřenou smlouvu na přijímání platebních karet. Nabídka vznikla ve spolupráci s Komerční bankou, společnostmi Visa a MasterCard a za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu. „Projektu Česko platí kartou se účastníme již od roku 2020. Do 31. srpna 2022 této služby využilo celkem 8 026 obchodníků, přičemž 75 procent z nich pak terminál využívá i nadále, po uplynutí bezplatného zkušebního období,“ říká Jitka Palatová, generální ředitelka KB SmartPay, a dodává: „V prvním roce účasti KB SmartPay v projektu Česko platí kartou začalo bezhotovostní platby díky našim terminálům přijímat 1 874 obchodníků, v roce 2021 jich pak přibylo již 3 126. Letos jsme zatím poskytli přes 3 000 terminálů a věříme, že právě díky možnosti vyzkoušet terminál na rok zdarma toto číslo nadále poroste.“ Více o této novince jsme psali v článku zde Expobank CZ se přejmenovala na Max banku a nabízí nový spořicí účet Od 4. října 2022 se Expobank CZ přejmenovala na Max banku. Rebranding je formálním zakončením prodeje Bance CREDITAS, potažmo investiční skupině CREDITAS. Max banka bude čistě retailovou online bankou. Její komunikace s klienty bude založena především na digitálních technologiích. Banka disponuje jednou pobočkou v Praze, její klienti však budou moci postupně využívat u některých služeb i pobočky Banky CREDITAS. Firemní klientela se v budoucnu přesune do Banky CREDITAS. „Chceme maximálně využít pokročilých technologií a udělat z Max banky moderní online banku pro retailové klienty, kteří v ní najdou výhodné běžné účty, spořicí produkty i jednoduché online hypotéky a spotřebitelské úvěry, které dosud byly v nabídce jen ve formě refinancování. Korporátním klientům nabídneme plný servis v rámci Banky CREDITAS,“ říká Vladimír Hořejší, předseda představenstva Banky CREDITAS. Od 4. října 2022 nabízí Max banka svým klientům rovněž nový spořicí účet s úrokovou sazbou 6,01 % p.a. bez omezení výše vkladu a bez dalších podmínek. „V tuto chvíli jde o nejvýhodnější spořicí účet na trhu, a to nejen sazbou, ale i jeho parametry. Je určený novým i stávajícím klientům. Sazba se vztahuje na celý zůstatek a spořicí účet si můžou klienti založit online ve svém internetovém bankovnictví,“ říká Jan Winkler, předseda představenstva Max banky. Více o této novince jsme psali v článku zde Raiffeisenbank nabízí službu PlatímPak Raiffeisenbank nově prostřednictvím partnerských e-shopů nabízí platební metodu PlatímPak, původní produkt Equa bank. Jde o službu odloženého placení o 30 dní bez navýšení o úroky nebo poplatky pro nákupy do výše 25 tisíc korun. Zákazníci si při online nakupování v partnerských e-shopech mohou zboží po doručení prohlédnout, vyzkoušet a zaplatit až za 30 dní. K využití služby stačí kliknout na PlatímPak při výběru platby v e-shopu a vyplnit krátkou online žádost se základními údaji. Během chvilky tak mají zákazníci nákup zaplacený od Raiffeisenbank – obdobně jako při platbě platební kartou. PlatímPak mohou využívat všichni zákazníci, založení běžného účtu u Raiffeisenbank není podmínkou. V případě, že však zákazník běžný účet u Raiffeisenbank má, může mít i více nesplacených odložených plateb najednou, automatické splacení k datumu splatnosti inkasem z běžného účtu a další výhody. „V roce 2022 zaznamenáváme zvýšený zájem lidí o PlatímPak. Počet žádostí meziročně vzrostl o 58 % a očekáváme další růst během předvánoční sezóny. Zákazníci na platební metodě PlatímPak nejvíc oceňují její jednoduchost, snadnost sjednání a nulové navýšení odložené částky,“ říká Ondřej Hák, ředitel retailových úvěrů Raiffeisenbank. Více o této novince jsme psali v článku zde reklama

|
všechny články | |
Dále v rubrice
Cestování s mazlíčkem: Průvodce cestovním pojištěním pro zvířata
Dovolená s pejskem či kočičkou? Stále více Čechů cestuje do zahraničí se svými čtyřnohými společníky. Taková cesta však vyžaduje důkladnou přípravu – od pasu přes očkování až po cestovní pojištění pro mazlíčky. Veterinární péče v cizině totiž dokáže...
|
Srovnání stavebních spořitelen: Letní akce a zvýhodnění
Stavební spoření je vhodné pro toho, kdo si chce pravidelně spořit nebo odložit větší sumu peněz, a při tom minimálně 6 let tyto finanční prostředky nepotřebuje. V průběhu spoření získává klient spolu s úroky z naspořené sumy i státní podporu...
|
Pojištění dlouhodobé péče: Kdy a jak pojišťovna plní?
Ztráta soběstačnosti může přijít náhle a s sebou přináší jak fyzickou, tak značnou finanční zátěž pro jednotlivce i jejich blízké. Pojištění dlouhodobé péče je řešením, jak se připravit a zajistit si důstojný život i s potřebou cizí pomoci. Zjistěte, kdy a za jakých podmínek...
|
Zahraniční karta Air Bank: Klíč k výhodným platbám a výběrům po celém světě
Cestování, nákupy na zahraničních e-shopech či výběry hotovosti mimo Českou republiku – to jsou dnes běžné finanční situace, kdy dochází k platbám v cizích měnách. Mnozí klienti však doposud museli hledat řešení mimo svou hlavní banku, aby se vyhnuli...
|
všechny články v rubrice
|