Česká spořitelna umožňuje ověření bankéře po telefonu. Zabrání podvodným telefonátům
26.10.2022 | Jan Bachura, zpráva České spořitelny | |
Česká spořitelna umožňuje klientům, aby si prostřednictvím mobilní aplikace George klíč ověřili, že jim skutečně volá bankéř. Banka novou metodu spustila již před několika měsíci v rámci pilotního provozu, nyní je dostupná již na všech kontaktních centrech. Česká spořitelna zároveň navázala na dubnovou kampaň #bezpečnáspořka zaměřenou na kyberbezpečnost.
Klienti České spořitelny si mohou při telefonních hovorech s bankéřem ověřit, že se jedná o skutečného zaměstnance banky. Během hovoru stačí bankéře vyzvat, aby zaslal klientovi do aplikace George klíč push notifikaci, ve které je informace o jménu bankéře, jeho telefonním čísle a také uveden unikátní 4místný kód, který na vyzvání klienta bankéř následně přečte. Takzvané vzdálené ověření bankéře již Česká spořitelna otestovala během několika posledních měsíců při hovorech z pobočkové sítě, kontaktního centra v Prostějově či Ostravě, nyní ho spouští na všech externích call centrech, které banka využívá. „Vzdálené ověření bankéře je skvělým nástrojem v boji proti podvodným telefonátům, které se v meziročním srovnání více než dvojnásobily. V pilotním provozu, kdy jsme nástroj proti vishingu vyzkoušeli při hovorech z klientského centra v Prostějově, si možnost ověření bankéře vyzkoušelo v průměru 20 tisíc klientů měsíčně. Věříme, že vzdálené ověření bankéře pomocí George klíče se postupně stane standardním krokem v průběhu každého hovoru,” říká Ondřej Pohanka, který je odpovědný za přihlašování do digitálního bankovnictví George a má na starost rozvoj aplikace George klíč. Vzdálené ověření bankéře podle Pohanky významně přispěje v boji proti různým formám phishingových a vishingových útoků, kdy zpravidla klienty kontaktuje neznámý útočník, vydávající se za zaměstnance České spořitelny, a snaží se z klienta vylákat přihlašovací a bezpečnostní údaje k internetovému bankovnictví (přihlašovací jméno, heslo a datum narození) nebo údaje k platební kartě klienta (číslo karty, platnost, PIN ke a trojmístný kód uváděn na zadní straně karty). Následně klienta přesvědčí, aby předal bezpečnostní kódy z SMS nebo potvrdil operaci v aplikaci George klíč. Aplikaci George klíč pro bezpečné přihlašování do internetového bankovnictví či potvrzování platby kartou na internetu využívá již více než 1,9 milionu klientů. Díky ní se lze spojit s klientským centrem, spravovat zařízení, na kterých lze George klíč používat, stejně tak zkontrolovat úroveň zabezpečení mobilního zařízení. Česká spořitelna zároveň navázala na dubnovou kampaň #bezpečnáspořka zaměřenou na kyberbezpečnost a od října v ní pokračuje zejména v on-line médiích. Cílem kampaně je představit užitečné nástroje, které pomáhají k ochraně financí. Na pobočkách jsou rovněž k dispozici bankéři, kteří klientům pomohou s nastavením mobilního bankovnictví George a bezpečnostní aplikací George klíč, a zároveň jim poradí, jak mít osobní data v bezpečí, jak bezpečně platit nebo jak si dávat pozor na phishing a další podvody na internetu. reklama
|
Máte sjednaný běžný účet? Vyjádřete pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost právě s vaším běžným účtem. Hodnotit můžete ZDE. |
všechny články | |
Dále v rubrice
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Proč si zřídit úrazové pojištění a jak ho vybrat?
Životní pojištění kryje rizika, se kterými se může člověk během svého života setkat. Před uzavřením životního pojištění je velmi důležité určit rizika, která chcete zajistit a podle toho zvolit vhodný produkt. Martin Pejsar radí, kdo si může pojištění sjednat...
|
Online účet založíte jak pro firmu, tak i pro děti
Pro koho je možné založit účet online? Kromě klasické nabídky pro fyzické osoby umožňuje od poloviny března Raiffeisenbank zakládat účty online právnickým osobám. Dále mohou klienti mBank otevřít běžný účet pro své děti bez nutnosti navštívit pobočku...
|
Češi jsou národ fanoušků a banky chtějí být u toho
Co Čech, to fanoušek. Bez nadsázky se dá říct, že fanouškovství mají Češi v krvi. Tři čtvrtiny z nás totiž někomu aktivně fandí, ať už konkrétnímu sportovci, národnímu týmu nebo...
|
všechny články v rubrice
|