Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Novinky v internetovém a mobilním bankovnictví v květnu

3.6.2021  |  Jan Bachura
  


Obrázek: Mobil a notebookPřinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké inovace v oblasti internetového a mobilního bankovnictví provedly banky za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu května oznámila Equa bank, Fio banka, mBank a UniCredit Bank. Přehled všech nových funkcionalit, inovací a dalších novinek v internetbankingu a smartbankingu u jednotlivých bank najdete v článku.


Pomocí mobilní aplikace si může v Equa bank založit běžný účet i nový klient



Equa bank přichází s další novinkou ve své mobilní aplikaci, a to se založením běžného účtu i pro zájemce, kteří dosud nejsou klienty banky. Vše trvá pár minut a nový klient může běžný účet okamžitě začít používat.

„Noví klienti si mohli dosud v Equa bank založit běžný účet bez návštěvy pobočky prostřednictvím webu banky. Nyní tuto možnost mají i v mobilní aplikaci. Je to velmi jednoduché a založení běžného účtu trvá pár minut,“ řekl Jaroslav Antoš, Head of Liability Products z Equa bank.

Přehled všech běžných účtů najdete zde

Jak celý proces funguje? Budoucí klient Equa bank si do svého mobilního telefonu nejdříve nainstaluje aplikaci banky. V dalším kroku uvede své telefonní číslo a e-mail. V prostředí mobilní aplikace nahraje snímky dvou osobních dokladů (občanský průkaz a jeden z následujících dokladů: řidičský průkaz, cestovní pas, zbrojní pas). Z dokladů se předvyplní všechny další údaje (jméno, adresa, rodné číslo atd.). Následně již zbývá jen „podepsat“ smlouvu (její plný text je k dispozici v mobilní aplikaci) pomocí SMS. Následně klient nastaví své heslo do mobilní aplikace. Equa bank jeho identitu v závěrečném kroku ověří pomocí platby 1 Kč, kterou klient pošle ze svého běžného účtu v jiné bance.

Po pár minutách je běžný účet otevřen a klient ho může začít používat a obsluhovat prostřednictvím něj své finance.

Pomocí mobilní aplikace bez návštěvy banky lze zároveň provést i převod běžného účtu z jiné banky. Equa bank zajistí rovněž převod trvalých příkazů a dalších plateb.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde


Klienti Fio banky si mohou přesunout účty z jiných bank v internetovém bankovnictví



Stávající klienti Fio banky si nově mohou online zrušit běžný účet v jiné bance a převést peněžní zůstatek, trvalé příkazy i inkasa. To vše provedou přímo ve svém internetovém bankovnictví.

Klienti mohou snadno vyřídit přechod mezi bankami díky Kodexu mobility, jelikož nová banka jim pomůže převést zůstatek na běžném účtu, trvalé příkazy a inkasa a rovněž původní běžný účet za klienta zruší. Nově je u Fio banky možné celý tento proces vyřídit online přímo v Internetbankingu. Stávající klienti si tak mohou zdarma a z pohodlí domova nechat převést finanční zůstatek ze svého běžného účtu u jiné banky, stejně jako trvalé příkazy a inkasa, která na původním běžném účtu mají. Fio banka za klienta vyřídí i samotné zrušení běžného účtu.

Přehled všech běžných účtů najdete zde

Klientům je současně tato funkce k dispozici pouze v internetovém bankovnictví, banka ji však plánuje přidat i do mobilní aplikace.

„Podle našich zkušeností má velké množství klientů účty v několika bankách a to často jen z důvodů, že se jim třeba do banky nechce kvůli zrušení účtu osobně chodit. Takto mohou celou záležitost vyřídit online jen vyplněním žádosti v Internetbankingu. O tuto online možnost ale nemusí být ochuzeni zájemci, kteří u nás běžný účet ještě nemají a chtěli by k nám přejít a převést nastavení trvalých příkazů a inkas z původního účtu. Mohou si totiž účet založit jednoduše online na webu nebo přes mobilní aplikaci a následně, když se přihlásí do internetového bankovnictví, tak tam požádat o převedení nastavení svého původního účtu. Nemusí tak kvůli převodu navštěvovat pobočku,“ rozkrývá možnosti, které novinka nabízí, obchodní ředitel Fio banky Jan Bláha.

Více o této novince jsme psali v článku zde

mBank vylepšila internetové bankovnictví



mBank inovovala internetové bankovnictví, které vychází z mobilní aplikace. Díky novému designu klienti budou mít lepší přehled o účtech a dalších produktech či službách, k většině funkcí se dostanou na dvě kliknutí a dle vlastních potřeb si budou moci nastavit, jaké produkty se jim budou zobrazovat na hlavní stránce.

mBank v novém internetovém bankovnictví slibuje snazší a rychlejší vyhledávání v historii díky vylepšenému chytrému našeptávači po vzoru Googlu s velkým množstvím filtrů. Klienti si tak například jednodušeji dohledají platbu kvůli reklamaci zakoupeného zboží či se ujistí, že ji opravdu uskutečnili.

Další novinkou je lepší přehled o našetřených penězích. mBank umožňuje spořit třemi způsoby – pomocí chytré funkce mSpoření, spořicího účtu eMax Plus a termínovaného vkladu mVklad. Klienti nově nebudou muset v internetovém bankovnictví mezi jednotlivými spořicími produkty překlikávat. Budou je totiž mít všechny na jedné stránce, kde rovněž uvidí, kolik mají naspořeno celkem.

Pokud by si klienti s něčím nevěděli rady, na každé stránce internetového bankovnictví jim je k dispozici chat, ve kterém s nimi komunikují přímo experti z mBank, tedy skuteční lidé, a nikoli automatický chatbot.

Nově je rovněž nastavena responzivita, díky které se internetové bankovnictví přizpůsobí velikosti obrazovky, takže s ním klienti budou moci na mobilu či v tabletu pracovat stejně jako v počítači.

Více o této novince jsme psali v článku zde




UniCredit Bank přinesla novinky v mobilní aplikaci Smart Banking



Všichni klienti UniCredit Bank mohou nově využít v mobilním bankovnictví Smart Banking možnost zobrazení PINu k platební kartě. Nemusí si tak PIN pamatovat, ani žádat o jeho zaslání, ale kdykoliv si jej mohou zobrazit přímo v aplikaci. Ve Smart Bankingu si uživatelé mobilní aplikace rovněž mohou přidat kartu VISA do Apple Pay, aniž by museli zadávat dodatečné údaje a identifikovat se. Další novinkou je funkce zaslání PDF dokumentu s detaily platby na e-mail. Doposud měli klienti tuto možnost pouze v internetovém bankovnictví Online Banking.

„Aplikace mobilního bankovnictví se rychle stávají základním nástrojem pro spotřebitele, kteří chtějí efektivněji spravovat své finance, navíc do budoucna mohou nahradit reálné peněženky s hotovostí. Stavíme klienta a jeho zkušenost do samého centra dění, aby se mohl v klidu soustředit na své finanční potřeby a mohl sjednávat a spravovat své produkty a služby kdykoli a odkudkoli,“ říká Marco Iannaccone, náměstek generálního ředitele UniCredit Bank.

V poslední době UniCredit Bank pro klienty představila ve Smart Bankingu také funkci skenování čísla běžného účtu a načítání QR kódu, posílání zahraničních SEPA plateb, či možnost aktualizace zůstatku účtu pouze potažením obrazovky.

Více o této novince jsme psali v článku zde

UniCredit Bank spustila novou mobilní aplikaci Private Invest pro klienty privátního bankovnictví



UniCredit Bank spustila novou mobilní aplikaci Private Invest pro klienty privátního bankovnictví. Klienti v mobilní aplikaci naleznou přehled o vlastním majetku a investičním portfoliu, možnost obchodovat s cennými papíry, zpravodajství z trhů, výkonnost portfolia, přehled provedených transakcí a plánovaných událostí či informace o dalších produktech a službách banky.

„Digitalizace patří mezi strategické pilíře rozvoje naší banky, na kterých stavíme náš budoucí úspěch na trhu. Našim privátním klientům nyní v rámci digitalizace našich služeb přinášíme s novou mobilní aplikací exkluzivní nástroj pro správu jejich financí a majetkového portfolia,“ říká Tomáš Drábek, člen představenstva a ředitel retailového a privátního bankovnictví UniCredit Bank a dodává: „Aplikace nemá ambici nahradit v privátním bankovnictví důležitý osobní kontakt s bankéřem, ale umožnit klientům mít informace a klíčové služby na dosah ruky doslova kdekoli.“

Mobilní aplikace je k dispozici klientům v České republice a na Slovensku v obchodech Google Play a App Store a je možné ji využívat jak na mobilním zařízení, tak na tabletu. Před aktivací samotné aplikace je na úvodní obrazovce dostupná demo verze, která provede klienta všemi dostupnými funkcemi a umožní mu si tak aplikaci vyzkoušet bez nutnosti její aktivace.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Anketa


Dejte hlas mobilnímu bankovnictví vaší banky, pokud jste s ním spokojeni.

Air Bank (13 %)
Banka CREDITAS (4 %)
Česká spořitelna (8 %)
ČSOB nebo Poštovní spořitelna (7 %)
Equa bank (12 %)
Fio banka (7 %)
Hello bank! (2 %)
Komerční banka (3 %)
mBank (4 %)
MONETA Money Bank (36 %)
Raiffeisenbank (3 %)
Sberbank (1 %)
UniCredit Bank (1 %)
Pozn.: Váš hlas se zobrazí po obnovení stránky


      
  


Související články:
Produkt veřejnosti 2021 na Finparádě. Hlasujte pro váš oblíbený finanční produkt

Klienti mBank mohou v mobilní aplikaci chatovat s bankou

Srovnání běžných účtů pro děti

Žebříčky spořicích účtů a termínovaných vkladů v září ovládly Expobank a Trinity Bank

Běžný účet od České spořitelny lze sjednat pomocí bankovní identity



všechny články
Dále v rubrice

Produkt veřejnosti 2021 na Finparádě. Hlasujte pro váš oblíbený finanční produkt

Obrázek: Cena veřejnosti Finparáda.cz ve spolupráci s analytickou společností Scott & Rose bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2021. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii...

Klienti mBank mohou v mobilní aplikaci chatovat s bankou

Obrázek: mBank Možnost chatu s expertem mBank, kterou banka před časem přidala do internetového bankovnictví, je nyní k dispozici i v mobilní aplikaci. Díky této novince nyní klienti mBank vyřeší své požadavky kdekoliv. Nemusí tak sedět...

Srovnání běžných účtů pro děti

Obrázek: Děti Odborníci se shodují, že mít vlastní peníze a učit se s nimi hospodařit je jednou z nejlepších cest, jak děti finančně vzdělávat. K tomu se ideálně hodí kapesné, které je předchůdcem budoucího platu. Ke správě financí...

Žebříčky spořicích účtů a termínovaných vkladů v září ovládly Expobank a Trinity Bank

Obrázek: Žebříček Finparády Na Finparádě byly aktualizovány žebříčky spořicích účtů a termínovaných vkladů. Žebříčky spořicích účtů ovlivnilo zvýšení úrokové sazby u NEO účtu od Expobank a u spořicího účtu Výhoda+ od Trinity Bank...

všechny články v rubrice










   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz