Novinky v internetovém a mobilním bankovnictví v květnu
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké inovace v oblasti internetového a mobilního bankovnictví provedly banky za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu května oznámila Equa bank, Fio banka, mBank a UniCredit Bank. Přehled všech nových funkcionalit, inovací a dalších novinek v internetbankingu a smartbankingu u jednotlivých bank najdete v článku.
Pomocí mobilní aplikace si může v Equa bank založit běžný účet i nový klient Equa bank přichází s další novinkou ve své mobilní aplikaci, a to se založením běžného účtu i pro zájemce, kteří dosud nejsou klienty banky. Vše trvá pár minut a nový klient může běžný účet okamžitě začít používat. „Noví klienti si mohli dosud v Equa bank založit běžný účet bez návštěvy pobočky prostřednictvím webu banky. Nyní tuto možnost mají i v mobilní aplikaci. Je to velmi jednoduché a založení běžného účtu trvá pár minut,“ řekl Jaroslav Antoš, Head of Liability Products z Equa bank. Přehled všech běžných účtů najdete zde Jak celý proces funguje? Budoucí klient Equa bank si do svého mobilního telefonu nejdříve nainstaluje aplikaci banky. V dalším kroku uvede své telefonní číslo a e-mail. V prostředí mobilní aplikace nahraje snímky dvou osobních dokladů (občanský průkaz a jeden z následujících dokladů: řidičský průkaz, cestovní pas, zbrojní pas). Z dokladů se předvyplní všechny další údaje (jméno, adresa, rodné číslo atd.). Následně již zbývá jen „podepsat“ smlouvu (její plný text je k dispozici v mobilní aplikaci) pomocí SMS. Následně klient nastaví své heslo do mobilní aplikace. Equa bank jeho identitu v závěrečném kroku ověří pomocí platby 1 Kč, kterou klient pošle ze svého běžného účtu v jiné bance. Po pár minutách je běžný účet otevřen a klient ho může začít používat a obsluhovat prostřednictvím něj své finance. Pomocí mobilní aplikace bez návštěvy banky lze zároveň provést i převod běžného účtu z jiné banky. Equa bank zajistí rovněž převod trvalých příkazů a dalších plateb. Více o této novince jsme psali v článku zde Klienti Fio banky si mohou přesunout účty z jiných bank v internetovém bankovnictví Stávající klienti Fio banky si nově mohou online zrušit běžný účet v jiné bance a převést peněžní zůstatek, trvalé příkazy i inkasa. To vše provedou přímo ve svém internetovém bankovnictví. Klienti mohou snadno vyřídit přechod mezi bankami díky Kodexu mobility, jelikož nová banka jim pomůže převést zůstatek na běžném účtu, trvalé příkazy a inkasa a rovněž původní běžný účet za klienta zruší. Nově je u Fio banky možné celý tento proces vyřídit online přímo v Internetbankingu. Stávající klienti si tak mohou zdarma a z pohodlí domova nechat převést finanční zůstatek ze svého běžného účtu u jiné banky, stejně jako trvalé příkazy a inkasa, která na původním běžném účtu mají. Fio banka za klienta vyřídí i samotné zrušení běžného účtu. Přehled všech běžných účtů najdete zde Klientům je současně tato funkce k dispozici pouze v internetovém bankovnictví, banka ji však plánuje přidat i do mobilní aplikace. „Podle našich zkušeností má velké množství klientů účty v několika bankách a to často jen z důvodů, že se jim třeba do banky nechce kvůli zrušení účtu osobně chodit. Takto mohou celou záležitost vyřídit online jen vyplněním žádosti v Internetbankingu. O tuto online možnost ale nemusí být ochuzeni zájemci, kteří u nás běžný účet ještě nemají a chtěli by k nám přejít a převést nastavení trvalých příkazů a inkas z původního účtu. Mohou si totiž účet založit jednoduše online na webu nebo přes mobilní aplikaci a následně, když se přihlásí do internetového bankovnictví, tak tam požádat o převedení nastavení svého původního účtu. Nemusí tak kvůli převodu navštěvovat pobočku,“ rozkrývá možnosti, které novinka nabízí, obchodní ředitel Fio banky Jan Bláha. Více o této novince jsme psali v článku zde mBank vylepšila internetové bankovnictví mBank inovovala internetové bankovnictví, které vychází z mobilní aplikace. Díky novému designu klienti budou mít lepší přehled o účtech a dalších produktech či službách, k většině funkcí se dostanou na dvě kliknutí a dle vlastních potřeb si budou moci nastavit, jaké produkty se jim budou zobrazovat na hlavní stránce. mBank v novém internetovém bankovnictví slibuje snazší a rychlejší vyhledávání v historii díky vylepšenému chytrému našeptávači po vzoru Googlu s velkým množstvím filtrů. Klienti si tak například jednodušeji dohledají platbu kvůli reklamaci zakoupeného zboží či se ujistí, že ji opravdu uskutečnili. Další novinkou je lepší přehled o našetřených penězích. mBank umožňuje spořit třemi způsoby – pomocí chytré funkce mSpoření, spořicího účtu eMax Plus a termínovaného vkladu mVklad. Klienti nově nebudou muset v internetovém bankovnictví mezi jednotlivými spořicími produkty překlikávat. Budou je totiž mít všechny na jedné stránce, kde rovněž uvidí, kolik mají naspořeno celkem. Pokud by si klienti s něčím nevěděli rady, na každé stránce internetového bankovnictví jim je k dispozici chat, ve kterém s nimi komunikují přímo experti z mBank, tedy skuteční lidé, a nikoli automatický chatbot. Nově je rovněž nastavena responzivita, díky které se internetové bankovnictví přizpůsobí velikosti obrazovky, takže s ním klienti budou moci na mobilu či v tabletu pracovat stejně jako v počítači. Více o této novince jsme psali v článku zde UniCredit Bank přinesla novinky v mobilní aplikaci Smart Banking Všichni klienti UniCredit Bank mohou nově využít v mobilním bankovnictví Smart Banking možnost zobrazení PINu k platební kartě. Nemusí si tak PIN pamatovat, ani žádat o jeho zaslání, ale kdykoliv si jej mohou zobrazit přímo v aplikaci. Ve Smart Bankingu si uživatelé mobilní aplikace rovněž mohou přidat kartu VISA do Apple Pay, aniž by museli zadávat dodatečné údaje a identifikovat se. Další novinkou je funkce zaslání PDF dokumentu s detaily platby na e-mail. Doposud měli klienti tuto možnost pouze v internetovém bankovnictví Online Banking. „Aplikace mobilního bankovnictví se rychle stávají základním nástrojem pro spotřebitele, kteří chtějí efektivněji spravovat své finance, navíc do budoucna mohou nahradit reálné peněženky s hotovostí. Stavíme klienta a jeho zkušenost do samého centra dění, aby se mohl v klidu soustředit na své finanční potřeby a mohl sjednávat a spravovat své produkty a služby kdykoli a odkudkoli,“ říká Marco Iannaccone, náměstek generálního ředitele UniCredit Bank. V poslední době UniCredit Bank pro klienty představila ve Smart Bankingu také funkci skenování čísla běžného účtu a načítání QR kódu, posílání zahraničních SEPA plateb, či možnost aktualizace zůstatku účtu pouze potažením obrazovky. Více o této novince jsme psali v článku zde UniCredit Bank spustila novou mobilní aplikaci Private Invest pro klienty privátního bankovnictví UniCredit Bank spustila novou mobilní aplikaci Private Invest pro klienty privátního bankovnictví. Klienti v mobilní aplikaci naleznou přehled o vlastním majetku a investičním portfoliu, možnost obchodovat s cennými papíry, zpravodajství z trhů, výkonnost portfolia, přehled provedených transakcí a plánovaných událostí či informace o dalších produktech a službách banky. „Digitalizace patří mezi strategické pilíře rozvoje naší banky, na kterých stavíme náš budoucí úspěch na trhu. Našim privátním klientům nyní v rámci digitalizace našich služeb přinášíme s novou mobilní aplikací exkluzivní nástroj pro správu jejich financí a majetkového portfolia,“ říká Tomáš Drábek, člen představenstva a ředitel retailového a privátního bankovnictví UniCredit Bank a dodává: „Aplikace nemá ambici nahradit v privátním bankovnictví důležitý osobní kontakt s bankéřem, ale umožnit klientům mít informace a klíčové služby na dosah ruky doslova kdekoli.“ Mobilní aplikace je k dispozici klientům v České republice a na Slovensku v obchodech Google Play a App Store a je možné ji využívat jak na mobilním zařízení, tak na tabletu. Před aktivací samotné aplikace je na úvodní obrazovce dostupná demo verze, která provede klienta všemi dostupnými funkcemi a umožní mu si tak aplikaci vyzkoušet bez nutnosti její aktivace. Více o této novince jsme psali v článku zde
Pozn.: Váš hlas se zobrazí po obnovení stránky
všechny články | |
Dále v rubrice
MONETA Money Bank změní poplatky
MONETA Money Bank změní od dubna sazebník poplatků. Změna se dotkne především pobočkových transakcí. Za co si u této banky připlatíme se dozvíte v našem článku...
|
Produktové novinky bank v prosinci aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu prosince letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, Fio banka, Komerční banka...
|
Nákupy kartou v zahraničí s výhodným kurzem od Partners Banky
Partners Banka spustila platbu kartou v zahraničí nebo na e-shopu v cizí měně, která je nyní bez přirážky. Všechny platby v eurech, amerických dolarech, britských librách, polských zlotých i v dalších 26 měnách tak Partners Banka jako první na českém trhu...
|
Odměny bank v lednu
Raiffeisenbank opět nabízí odměnu až 3 000 Kč. Za nový účet vás také odmění ČSOB, mBank ji poskytne živnostníkům a UniCredit Bank dětem. Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...
|
všechny články v rubrice
|