Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Novinky v internetovém a mobilním bankovnictví v květnu

3.6.2021  |  Jan Bachura
  


Obrázek: Mobil a notebookPřinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké inovace v oblasti internetového a mobilního bankovnictví provedly banky za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu května oznámila Equa bank, Fio banka, mBank a UniCredit Bank. Přehled všech nových funkcionalit, inovací a dalších novinek v internetbankingu a smartbankingu u jednotlivých bank najdete v článku.


Pomocí mobilní aplikace si může v Equa bank založit běžný účet i nový klient



Equa bank přichází s další novinkou ve své mobilní aplikaci, a to se založením běžného účtu i pro zájemce, kteří dosud nejsou klienty banky. Vše trvá pár minut a nový klient může běžný účet okamžitě začít používat.

„Noví klienti si mohli dosud v Equa bank založit běžný účet bez návštěvy pobočky prostřednictvím webu banky. Nyní tuto možnost mají i v mobilní aplikaci. Je to velmi jednoduché a založení běžného účtu trvá pár minut,“ řekl Jaroslav Antoš, Head of Liability Products z Equa bank.

Přehled všech běžných účtů najdete zde

Jak celý proces funguje? Budoucí klient Equa bank si do svého mobilního telefonu nejdříve nainstaluje aplikaci banky. V dalším kroku uvede své telefonní číslo a e-mail. V prostředí mobilní aplikace nahraje snímky dvou osobních dokladů (občanský průkaz a jeden z následujících dokladů: řidičský průkaz, cestovní pas, zbrojní pas). Z dokladů se předvyplní všechny další údaje (jméno, adresa, rodné číslo atd.). Následně již zbývá jen „podepsat“ smlouvu (její plný text je k dispozici v mobilní aplikaci) pomocí SMS. Následně klient nastaví své heslo do mobilní aplikace. Equa bank jeho identitu v závěrečném kroku ověří pomocí platby 1 Kč, kterou klient pošle ze svého běžného účtu v jiné bance.

Po pár minutách je běžný účet otevřen a klient ho může začít používat a obsluhovat prostřednictvím něj své finance.

Pomocí mobilní aplikace bez návštěvy banky lze zároveň provést i převod běžného účtu z jiné banky. Equa bank zajistí rovněž převod trvalých příkazů a dalších plateb.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde


Klienti Fio banky si mohou přesunout účty z jiných bank v internetovém bankovnictví



Stávající klienti Fio banky si nově mohou online zrušit běžný účet v jiné bance a převést peněžní zůstatek, trvalé příkazy i inkasa. To vše provedou přímo ve svém internetovém bankovnictví.

Klienti mohou snadno vyřídit přechod mezi bankami díky Kodexu mobility, jelikož nová banka jim pomůže převést zůstatek na běžném účtu, trvalé příkazy a inkasa a rovněž původní běžný účet za klienta zruší. Nově je u Fio banky možné celý tento proces vyřídit online přímo v Internetbankingu. Stávající klienti si tak mohou zdarma a z pohodlí domova nechat převést finanční zůstatek ze svého běžného účtu u jiné banky, stejně jako trvalé příkazy a inkasa, která na původním běžném účtu mají. Fio banka za klienta vyřídí i samotné zrušení běžného účtu.

Přehled všech běžných účtů najdete zde

Klientům je současně tato funkce k dispozici pouze v internetovém bankovnictví, banka ji však plánuje přidat i do mobilní aplikace.

„Podle našich zkušeností má velké množství klientů účty v několika bankách a to často jen z důvodů, že se jim třeba do banky nechce kvůli zrušení účtu osobně chodit. Takto mohou celou záležitost vyřídit online jen vyplněním žádosti v Internetbankingu. O tuto online možnost ale nemusí být ochuzeni zájemci, kteří u nás běžný účet ještě nemají a chtěli by k nám přejít a převést nastavení trvalých příkazů a inkas z původního účtu. Mohou si totiž účet založit jednoduše online na webu nebo přes mobilní aplikaci a následně, když se přihlásí do internetového bankovnictví, tak tam požádat o převedení nastavení svého původního účtu. Nemusí tak kvůli převodu navštěvovat pobočku,“ rozkrývá možnosti, které novinka nabízí, obchodní ředitel Fio banky Jan Bláha.

Více o této novince jsme psali v článku zde

mBank vylepšila internetové bankovnictví



mBank inovovala internetové bankovnictví, které vychází z mobilní aplikace. Díky novému designu klienti budou mít lepší přehled o účtech a dalších produktech či službách, k většině funkcí se dostanou na dvě kliknutí a dle vlastních potřeb si budou moci nastavit, jaké produkty se jim budou zobrazovat na hlavní stránce.

mBank v novém internetovém bankovnictví slibuje snazší a rychlejší vyhledávání v historii díky vylepšenému chytrému našeptávači po vzoru Googlu s velkým množstvím filtrů. Klienti si tak například jednodušeji dohledají platbu kvůli reklamaci zakoupeného zboží či se ujistí, že ji opravdu uskutečnili.

Další novinkou je lepší přehled o našetřených penězích. mBank umožňuje spořit třemi způsoby – pomocí chytré funkce mSpoření, spořicího účtu eMax Plus a termínovaného vkladu mVklad. Klienti nově nebudou muset v internetovém bankovnictví mezi jednotlivými spořicími produkty překlikávat. Budou je totiž mít všechny na jedné stránce, kde rovněž uvidí, kolik mají naspořeno celkem.

Pokud by si klienti s něčím nevěděli rady, na každé stránce internetového bankovnictví jim je k dispozici chat, ve kterém s nimi komunikují přímo experti z mBank, tedy skuteční lidé, a nikoli automatický chatbot.

Nově je rovněž nastavena responzivita, díky které se internetové bankovnictví přizpůsobí velikosti obrazovky, takže s ním klienti budou moci na mobilu či v tabletu pracovat stejně jako v počítači.

Více o této novince jsme psali v článku zde



UniCredit Bank přinesla novinky v mobilní aplikaci Smart Banking



Všichni klienti UniCredit Bank mohou nově využít v mobilním bankovnictví Smart Banking možnost zobrazení PINu k platební kartě. Nemusí si tak PIN pamatovat, ani žádat o jeho zaslání, ale kdykoliv si jej mohou zobrazit přímo v aplikaci. Ve Smart Bankingu si uživatelé mobilní aplikace rovněž mohou přidat kartu VISA do Apple Pay, aniž by museli zadávat dodatečné údaje a identifikovat se. Další novinkou je funkce zaslání PDF dokumentu s detaily platby na e-mail. Doposud měli klienti tuto možnost pouze v internetovém bankovnictví Online Banking.

„Aplikace mobilního bankovnictví se rychle stávají základním nástrojem pro spotřebitele, kteří chtějí efektivněji spravovat své finance, navíc do budoucna mohou nahradit reálné peněženky s hotovostí. Stavíme klienta a jeho zkušenost do samého centra dění, aby se mohl v klidu soustředit na své finanční potřeby a mohl sjednávat a spravovat své produkty a služby kdykoli a odkudkoli,“ říká Marco Iannaccone, náměstek generálního ředitele UniCredit Bank.

V poslední době UniCredit Bank pro klienty představila ve Smart Bankingu také funkci skenování čísla běžného účtu a načítání QR kódu, posílání zahraničních SEPA plateb, či možnost aktualizace zůstatku účtu pouze potažením obrazovky.

Více o této novince jsme psali v článku zde

UniCredit Bank spustila novou mobilní aplikaci Private Invest pro klienty privátního bankovnictví



UniCredit Bank spustila novou mobilní aplikaci Private Invest pro klienty privátního bankovnictví. Klienti v mobilní aplikaci naleznou přehled o vlastním majetku a investičním portfoliu, možnost obchodovat s cennými papíry, zpravodajství z trhů, výkonnost portfolia, přehled provedených transakcí a plánovaných událostí či informace o dalších produktech a službách banky.

„Digitalizace patří mezi strategické pilíře rozvoje naší banky, na kterých stavíme náš budoucí úspěch na trhu. Našim privátním klientům nyní v rámci digitalizace našich služeb přinášíme s novou mobilní aplikací exkluzivní nástroj pro správu jejich financí a majetkového portfolia,“ říká Tomáš Drábek, člen představenstva a ředitel retailového a privátního bankovnictví UniCredit Bank a dodává: „Aplikace nemá ambici nahradit v privátním bankovnictví důležitý osobní kontakt s bankéřem, ale umožnit klientům mít informace a klíčové služby na dosah ruky doslova kdekoli.“

Mobilní aplikace je k dispozici klientům v České republice a na Slovensku v obchodech Google Play a App Store a je možné ji využívat jak na mobilním zařízení, tak na tabletu. Před aktivací samotné aplikace je na úvodní obrazovce dostupná demo verze, která provede klienta všemi dostupnými funkcemi a umožní mu si tak aplikaci vyzkoušet bez nutnosti její aktivace.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Anketa


Dejte hlas mobilnímu bankovnictví vaší banky, pokud jste s ním spokojeni.

Air Bank (14 %)
Banka CREDITAS (4 %)
Česká spořitelna (7 %)
ČSOB nebo Poštovní spořitelna (6 %)
Equa bank (12 %)
Fio banka (8 %)
Hello bank! (2 %)
Komerční banka (3 %)
mBank (4 %)
MONETA Money Bank (36 %)
Raiffeisenbank (3 %)
Sberbank (1 %)
UniCredit Bank (1 %)
Pozn.: Váš hlas se zobrazí po obnovení stránky


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb

Obrázek: Žena s mobilem v ruce Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

Odměna až 24 000 Kč nebo televize. Jaké jsou nové odměny bank?

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy UniCredit Bank nabízí až 24 000 Kč při sjednání nové půjčky. Air Bank spouští svět výhod Unity. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v dubnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...

Air Bank dále rozšíří exkluzivní výhody pro společné klienty s O2

Obrázek: Výhody Unity Air Bank Unity navazuje na úspěšnou spolupráci Air Bank a O2, která od loňského roku přináší jejich společným zákazníkům 300 Kč měsíčně za používání služeb obou firem. Se vznikem Unity získají společní klienti...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz