Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Pojišťovny na začátku června - cestovní pojištění a vládní semafor a další aktuality

10.6.2020  |  Zdeněk Bubák, zprávy Uniqa, Broker Trust a ČSOB Pojišťovny
  


Obrázek: Lastury z mořePřinášíme vám aktuální informace od pojišťoven a dalších subjektů pohybujících se na pojistném trhu. Jak reaguje cestovní pojištění na vládní semafor, který pro české cestovatele dělí země v zahraničí na tři skupiny podle bezpečnosti z pohledu hrozby koronavirové infekce? Jak UNIQA pomáhá klientům v investičním životním pojištění překlenout nepříznivé období? Co je to elektronická Hlášenka od ČSOB Pojišťovny?



UNIQA, Kooperativa a ERGO versus semafor



Aktuální rozdělení řady států podle barev semaforu, k němuž přistoupila česká vláda s ohledem na lokální covidovou situaci a nadcházející hlavní sezónu dovolených, se promítne také do platnosti cestovního pojištění UNIQA a ERGO pojišťovny

Před několika dny byla představena oficiální segmentace evropských a dalších zemí podle barev semaforu, jež je rozděluje z hlediska bezpečnosti pro cestování naší veřejnosti. Jde o jednoduchý přehled, kdy z mapy je hned patrné, které destinace jsou z hlediska koronaviru považovány za bezpečné (zelené) a které naopak za rizikové (červené).

Jak k semaforu přistoupila UNIQA?



UNIQA se bude řídit tímto pravidelně aktualizovaným označením cílových zemí pobytu klientů s cestovním pojištěním UNIQA takto:
  • na územích zelených a oranžových bude cestovní pojištění UNIQA platné v plném rozsahu, včetně krytí pro případné onemocnění koronavirem;
  • státy označené červenou barvou, tedy státy rizikové a k cestování nevhodné, budou mít z cestovního pojištění UNIQA vyloučeno krytí pro potíže spojené s koronavirem, ať už jde o samotnou diagnózu zákazníka, anebo další potíže spojené například s karanténou, výlukou dopravy nebo uzavřením země apod.; 
  • pro pojistné události jiného druhu (úraz, jiná diagnóza) platí cestovní pojištění v „červených“ zemích nebo regionech pouze v případě, kdy není vyhlášen obecný zákaz či obecné nedoporučení do dané země nebo oblasti z ČR cestovat podle www.mzv.cz. Je-li naopak vyhlášeno obecné nedoporučení, pojistnou ochranu UNIQA neposkytuje.
Současně platí, že turista musí dodržovat všechna opatření a nařízení platná v daném státě. Doporučuje se rovněž, aby se před odjezdem do zahraničí informoval detailněji o poměrech a režimu v cílové zemi, nejlépe přes místně příslušný zastupitelský úřad ČR, popřípadě z podrobnějších informací na webu pro cestování, který provozuje Ministerstvo zahraničních věcí (www.mzv.cz), a to i v případě, kdy cestuje s cestovní kanceláří.

Pojistná ochrana z cestovního pojištění UNIQA bude v plném rozsahu poskytnuta v případě, kdy je země pobytu turisty zařazena v ČR do „červené“ zóny až po jeho příjezdu na místo. V této situaci pokrývá pojištění jak léčebné výlohy spojené s onemocněním covid-19, tak případnou hospitalizaci, medikaci či repatriaci zpět do ČR. Pokud přitom (i zdravý) turista uvízne v místní karanténě (a neměl prokazatelně možnost se vrátit před uzavřením do ČR), prodlužuje se mu platnost cestovního pojištění na dobu karantény v plném rozsahu a bezplatně.

V případě potíží se doporučuje vždy kontaktovat asistenční službu k pojištění a řídit se přesně jejími pokyny.

Co k semaforu říká Kooperativa?



Iniciativu Ministerstva zahraničních věcí ČR, které sleduje rizikovost v Evropě a připravilo rozdělení jejich rizikovosti podle barev – Semafor, kladně hodnotí i Jana Konvalinová, vedoucí Odboru cestovního pojištění v Kooperativě.

 „Podobný pohled na tyto země máme i v Kooperativě, a proto zeleně a oranžově označených zemích bude po tomto datu platit plný rozsah u pojištění léčebných výloh, tedy včetně pojistných událostí souvisejících s onemocněním COVID-19. Jen klienty žádáme, aby nás kontaktovali okamžitě poté, co se u nich projeví první příznaky nemoci a mohli jsme společně zvolit optimální postup léčení,“ upozorňuje Jana Konvalinová.

V červeně označených zemích pak Kooperativa bude z léčebných výloh krýt jen pojistné události, které nebudou mít přímou souvislost s onemocněním COVID-19. Typicky se jedná o pojistné události, které pojišťovny v letním období nejčastěji řeší, jako jsou různé nekomplikované zlomeniny, střevní potíže nebo úžeh a úpal. Ministerstvo zdravotnictví bude vyhodnocovat jednou týdně data ECDC a na jejich základě se bude zařazení zemí dle vývoje tamní epidemiologické situace měnit na webu Ministerstva zahraničí.

„Doporučujeme tedy všem zájemcům o cestování do zahraničí tyto informace pečlivě sledovat,“ doplňuje Jana Konvalinová.

ERGO pojišťovna je nejvstřícnější na trhu



ERGO pojišťovna nabízí úhradu léčebných výloh bez ohledu na aktuální „semafor“ Ministerstva zahraničí nebo další seznamy nedoporučených zemí. Svým klientům bude hradit léčebné výlohy z cestovního pojištění i v souvislosti s pandemií onemocnění COVID 19  a to na celém světě. Podmínkou je dodržení místních pravidel určených pro vstup na území daného státu. Pokud bude zájezd zrušen nebo klient sám odstoupí od zájezdu, je možné bezplatně cestovní pojištění vypovědět. V případě změny termínu zájezdu nebo délky pobytu bude dohodnuta úprava pojištění. 

Cestovní pojištění: na co si dát pozor v době koronaviru



Hranice se otevírají, léto se blíží a Češi řeší, kam vyrazí na dovolenou. Do zahraničí jich letos zamíří nepochybně méně, ale první si už užívají třeba na chorvatských plážích. Také pojišťovny obnovují nabídku cestovního pojištění, které je pro většinu Čechů dlouhodobě nezbytnou součástí výbavy na dovolenou. Co je dobré vědět při sjednávání pojistky v „době koronavirové“? Přinášíme vám tipy a rady od  Marka Seidla, pojistného analytika společnosti Broker Trust.

Pozornost byste měli věnovat především tomu, zda ministerstvo zahraničí do zvolené destinace doporučuje cestovat. To je i důležité vodítko pro pojišťovny. V případě nemoci covid-19 by pojistné ústavy léčebné a další výlohy nehradily, pokud by člověk onemocněl v oblasti, kam ministerstvo v souvislosti s koronavirem nedoporučuje vycestovat. Sledujte proto aktuální informace na stránkách ministerstva, například zde. Hodí se i pro přehled o jiných hrozbách.

Většina pojišťoven deklaruje, že onemocní-li člověk koronavirem „v bezpečné zemi“, budou hradit léčebné výlohy, potřebnou hospitalizaci, asistenční služby i případnou repatriaci pacienta do ČR. Pokud by se situace v některém místě zásadně zhoršila v době, kdy už zde člověk pobývá nebo je právě na cestě, měla by se na něho pojistná ochrana vztahovat také.

Komplikace se mohou vyskytnout při nařízené karanténě v místě pobytu. Některé pojišťovny avizují, že by nehradily náklady na ubytování a stravu, ale pouze lékařská ošetření a další zdravotní péči.

Pozor na výluku pandemie a epidemie



Věnujte pozornost tomu, aby pojišťovna neuplatňovala výluku na pandemie či epidemie. Vzhledem k tomu, že pandemie covid-19 ve světě stále probíhá, představovala by tato výluka komplikaci pro pojistné plnění i v případě, že by člověk onemocněl koronavirem v zemi, která je z pohledu ministerstva bezpečná. Dobrou zprávou je, že tuto výluku nyní uplatňuje minimum pojišťoven.

Pokud se obáváte, že byste zájezd z důvodu onemocnění covid-19 (či jiné závažné komplikace) museli zrušit, pojistěte si i storno zájezdu, obzvlášť v případě, že dovolenou kupujete dlouho dopředu. Pojišťovny by neměly v tomto ohledu na koronavirus uplatňovat žádné výluky. Jen je třeba počítat s případnou spoluúčastí, ta se pohybuje okolo 20 procent z ceny.

Staré pravdy stále platí



Naprostá většina věcí zůstává u cestovního pojištění stejná a vyplatí se dodržovat následující zásady:
  • Věnujte čas výběru a porovnejte více nabídek, a to nejen podle ceny. Projděte si podmínky, ať vás něco nemile nepřekvapí.
  • Zvolte si dostatečné limity – pojišťovny vyplatí plnění jen do jejich výše, náklady na zdravotní péči v zahraničí přitom mohou být několikanásobně vyšší než v Česku.  
  • Připojistěte si odpovědnost pro případ, že byste způsobili škodu na zdraví či majetku někomu dalšímu. Základní balíčky pojištění odpovědnosti často neobsahují.
  • Pokud se chcete věnovat nejen běžným sportovním aktivitám, ale například i vysokohorské turistice, sjíždět divoké řeky nebo terénní cesty na kole, připojistěte se i pro extrémní sporty. 
  • Pamatujte, že cestovní pojištění se „nekamarádí“ s alkoholem. Pokud by došlo ke škodě kvůli ovlivnění alkoholem, může pojišťovna plnění výrazně krátit či zcela odmítnout. Na trhu lze ale nalézt i připojištění, se kterým bude pojišťovna hradit například následky úrazu, i když se stal pod vlivem alkoholu, a to až do výše 0,8 promile alkoholu v krvi.
Pro ty, kteří dají letos přednost dovolené v tuzemsku, by mohlo být užitečné cestovní pojištění, které platí i pro Českou republiku. V nabídce ho má několik pojišťoven. Hodí se obzvlášť těm, kteří nemají v rámci životního pojištění či pojištění domácnosti sjednané připojištění odpovědnosti v občanském životě. Z této pojistky by se hradily například škody, které byste na dovolené způsobili druhým, typicky třeba na kole při dopravní nehodě. Plnění je pak u vybraných pojišťoven možné získat při úrazech s trvalými následky či při ztrátě nebo poškození zavazadel.

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde


UNIQA pomáhá klientům v investičním životním pojištění překlenout nepříznivé období zhodnocení



Covid-19, pandemie, restriktivní opatření a globální útlum světové ekonomiky s sebou přinesly další enormní propady na finančních trzích. To mělo za následek extrémně nevýhodnou pozici pro zákazníky v investičním životním pojištění, jimž právě v této době končí platnost jejich smlouvy, a čekají na výplatu pojistného plnění. UNIQA se proto rozhodla klientům pomoci tuto nečekanou situaci řešit.

V investičním životním pojištění vkládá UNIQA finanční prostředky podle zákazníkem určených investičních programů do cenných papírů. Vzhledem k tomu, že snížení hodnoty kurzu těchto cenných papírů činilo nedávno hojně i vysoké desítky procent, pro zákazníky to znamenalo výraznou dočasnou redukci rezervotvorné složky. Pro klienty, kterým smlouva tzv. dožívala či maturovala, tedy jejíž platnost vypršela právě v tomto období, však propad znamenal současně velkou ztrátu celkového finálního zhodnocení, a tedy i významnou finanční ztrátu na výstupu z pojištění.

UNIQA se proto rozhodla takovým zákazníkům pomoci a nabídla jim prodloužení platnosti jejich smlouvy investičního životního pojištění o dva roky nebo o pět let. Předpokládá se, že po náhlé a hluboké krizi se finanční trh za delší časové období přece jen zotaví, což by znamenalo přírůstek hodnoty finančních instrumentů, do nichž jsou rezervy z pojistných smluv investovány v souladu se zvolenou investiční strategií. Finální výstup ze smlouvy by nekončil dramatickým propadem, jako by tomu bylo v případě výplaty pojistného plnění na jaře 2020.

Toto opatření bylo nabídnuto několika stům zákazníků, jejichž konec investičních životních smluv byl sjednán na dobu jara a léta 2020. Sami se mohli rozhodnout, zda chtějí prostředky z pojištění v původně dohodnutém termínu, tedy právě nyní, anebo zvolí raději delší horizont pro výplatu pojistného plnění (na rok 2022 nebo 2025). Řada z nich se rozhodla ponechat své prostředky na pojistné smlouvě déle, aby dostali v delším období lepší šanci na zhodnocení po očekávané, alespoň částečné konsolidaci ekonomické situace a vývoje na finančních trzích.



ČSOB Pojišťovna spustila elektronickou Hlášenku



Jednoduše přes mobil. Zapsat, uložit, odeslat. Tak snadné je nyní nahlášení pojistných událostí z neživotního pojištění u ČSOB Pojišťovny. Ta v uplynulých týdnech odzkoušela a spustila novou vychytávku pro své klienty. „Náš klienta se přihlásí do Klientské zóny, díky tomu už o něm pojišťovna ví, nemusí doplňovat osobní údaje a jednoduše nahlásím škodu na autě, v domácnosti, z cestovního pojištění… V průběhu hlášení může rovnou přikládat potřebné dokumenty (fotky, řidičský průkaz…). Vše trvá jen pár minut a je to intuitivní. Ihned po nahlášení škody navíc klientovi přijde odkaz, přes který může sledovat, jak se řešení jeho pojistné události vyvíjí.  Je to stejně snadné, jako objednat si v e-shopu boty a sledovat, jak vám je doručují,“ popsal hlavní výhody David Bláha, vedoucí týmu přímé distribuce a webů s tím, že bankovní klient ČSOB se k hlášence dostane přes Klientskou zónu na jeden klik ze svého smartbankingu či internetbankingu.

Nový způsob hlášení škod u ČSOB Pojišťovny mohli klienti poprvé využít už v době společenských restrikcí kvůli Covidu-19. „Reagovali jsme tak na dobu, kdy byla velká poptávka po distanční komunikaci s naší firmou. Kromě infolinky a webu, tak měli klienti v rukou další velmi efektivní pomůcku, která je navíc dostupná 24/7, byť v té době pouze pro škody a autopojištění. A u klientů to hned slavilo úspěch, od února do poloviny dubna tímto způsobem nahlásili téměř tři tisíce pojistných událostí (z toho 60% z havarijní pojištění), což je více než 20% z celkového počtu nahlášených pojistných událostí z autopojištění,“ uzavírá David Bláha z ČSOB Pojišťovny.

RIXO.cz je bezplatná online pojišťovací služba, díky které budete vždy správně pojištěni. Nahrajte své pojistné smlouvy do internetového přehledu nebo aplikace v mobilu a RIXO.cz vám je zdarma zkontroluje. Poskytne vám zpětnou vazbu včetně doporučení, u které pojišťovny je možné si sjednat stejné pojištění za lepších podmínek. Služba vám také pomůže sjednat nové výhodné pojištění. Službu si můžete vyzkoušet zde  >>>
Reklama



      
  





všechny články
Dále v rubrice

Proč si zřídit úrazové pojištění a jak ho vybrat?

Obrázek: Podpis smlouvy Životní pojištění kryje rizika, se kterými se může člověk během svého života setkat. Před uzavřením životního pojištění je velmi důležité určit rizika, která chcete zajistit a podle toho zvolit vhodný produkt. Martin Pejsar radí, kdo si může pojištění sjednat...

Při cestě na Slovensko pozor na cestovní pojištění i pravidla silničního provozu

Obrázek: Slovenská dálnice Slovenská republika, s malebnými horami a vyhlášenými lázeňskými městy, přitahuje rok co rok mnoho návštěvníků z ČR. Nezapomínejme, že už delší dobu nejsme součástí jednoho státu a pravidla se tak mohou lišit. V článku najdete informace o...

V jakém věku si Češi nejčastěji sjednávají životní pojištění?

Obrázek: Dohoda Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální analýza České asociace pojišťoven. A podle které si životní pojištění sjednáváme v průměru...

Tipy pro daňové přiznání

Obrázek: Daňové přiznání Pro elektronické podání přiznání k dani z příjmu za rok 2023 zbývá necelý měsíc. Na co vše si dát pozor, abyste se vyhnuli chybám, se dozvíte v našem článku...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz