Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Lidé chtějí po narození dítěte hlavně společně bydlet. Svatba není důležitá

19.7.2016  |  Zdeněk Bubák, zrpáva Wüstenrot
  


BydleníNa žebříčku priorit, které by měli řešit nastávající rodiče v souvislosti s narozením dítěte, stojí nejvýše potřeba zajistit rodině společné bydlení. Podle aktuálního průzkumu finanční skupiny Wüstenrot ho za důležité považuje 92 % lidí. V pořadí důležitosti je na druhém místě stabilní zaměstnání aspoň jednoho z rodičů (důležité pro 85 % lidí), na třetím pak potřeba vytváření finanční rezervy (68 %). Naopak svatba je v prioritách na chvostě. Jen necelá čtvrtina lidí (24 %) považuje za důležité, aby se dítě narodilo sezdaným rodičům.



Tradiční model, kdy se očekávalo, že dítě se narodí až po svatbě, je dnes na ústupu.

„Z hlediska generací považují svatbu ještě před narozením dítěte za nejméně důležitou lidé ve věkové kategorii 36 až 44 let. Jen 21 % z nich zastává názor nejdříve svatba, potom dítě. O něco lépe nahlížejí na svatbu příslušníci mladší generace, kterou dnes označujeme jako Generaci Y, z nichž svatbu za důležitou považuje 24 %. Nejvíce příznivců má manželství u lidí ve věku 45 až 53 let, mezi kterými se 28 % přiklánějí k názoru, že dítě by se mělo narodit až po svatbě,“ říká Pavlína Musilová, odpovědná za řízení marketingu a PR finanční skupiny Wüstenrot.

Prioritou je bydlení. Roste podíl lidí, kteří nechtějí dítě přivést do bytového provizoria



Více než devět lidí z deseti si myslí, že než se budoucí rodiče rozhodnou pořídit si spolu dítě, měli by mít vyřešené bydlení. 54 % respondentů to považuje za důležité, přičemž je jim jedno, zda budou bydlet ve vlastním, pronajatém bydlení nebo třeba u rodičů. Přes 38 % lidí si dokonce myslí, že bydlení je nejen důležité, ale mladí rodiče by měli usilovat o to, aby si pořídili vlastní byt či dům. „Lidé si umí spočítat, na kolik je vyjde, pokud budou platit za pronájem a na kolik by je vyšlo, pokud by si byt či dům pořídili do svého vlastnictví. Nabídky hypoték se stále drží na velmi výhodných sazbách a z dlouhodobého hlediska se investice do vlastního bydlení vyplatí,“ říká Musilová. Na druhou stranu by však lidé v touze po vlastním bydlení neměli přecenit své finanční síly a pořizovat si ho za každou cenu.

Největší zájem o bydlení ve vlastním mají příslušníci Generace Y – variantu, aby mladá rodina po narození dítěte měla už rovnou svůj vlastní byt či dům, preferuje 42 % z nich.

Mladí jsou při nejmenším stejně zodpovědní jako zástupci starších generací



Zástupci Generace Y, v průzkumu lidé mezi 18 až 35 lety, jsou podobně zodpovědní jako zástupci starších generací. V otázkách sjednání pojištění, spoření a vytváření stabilního zázemí pro rodinu jsou jejich názory velmi blízké názorům starších generací. Výraznější odchylky jsou jen v názorech na vytváření finančních rezerv a na pořízení automobilu. „U mladší generace je patrné, že nechtějí slevovat ze svého životního standardu. Více než zástupci starších generací si chtějí vytvářet rezervy, a to nejen na zabezpečení rodiny, ale i na společné volnočasové vyžití, kam řadí dovolené a další zábavu,“ dodává Musilová.

O průzkumu

Průzkum Generace X, Y, Z a jejich vztah k rodině a bydlení finanční skupiny Wüstenrot byl realizován s využitím platformy Ipsos Instant Research. Sběr dat probíhal on-line formou koncem května 2016. V on-line dotazníku odpovídalo celkem 1 000 respondentů v reprezentativním zastoupení podle pohlaví, věku, regionu, velikosti bydliště a vzdělání.


      
  



Žebříček s nejlepšími hypotékami a spotřebitelskými úvěry podle odborníků - zde
Kalkulačka spotřebitelských úvěrů, nejvýhodnější bankovní půjčky - zde




všechny články
Dále v rubrice

Kdo vyhrál v soutěži Visa Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna 2025?

Obrázek: Logo Visa Nej banka a pojišťovna 2025 Hospodářské noviny vyhlásily výsledky již 17. ročníku soutěže Visa Nejlepší banka a Visa Nejlepší pojišťovna 2025. Hodnotitelem této soutěže je společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz. Analytici ze Scott & Rose vyhodnocují...

Výhody pro podnikatele: Kde získat zajímavou nabídku?

Obrázek: Dva podnikatelé Podnikání v dnešní době vyžaduje nejen dobrý nápad a úsilí, ale i kvalitní finanční zázemí. Banky proto stále častěji přicházejí s výhodnými nabídkami, které mají živnostníkům a firmám pomoci s rozvojem podnikání, investicemi nebo provozním financováním...

Aktuální data z hypotečního trhu: Průměrná sazba se stabilizovala, jaká je nabídka?

Obrázek: Smlouva o hypotéce a kalkulačka V září 2025 poskytly banky a stavební spořitelny nové hypotéky za 29,6 miliardy Kč. Oproti srpnu aktivita objemově zesílila o 14 %, což potvrzují i sezónně očištěná čísla s odhadnutým objemem nových hypoték přes 31 miliard korun a více. Aktuální informace o novém...

Žebříček spotřebitelských úvěrů v říjnu: Trinity v čele, MONETA dotahuje

Obrázek: Žebříček půjček Na Finparádě.cz byl minulý týden zveřejněn nový aktualizovaný žebříček spotřebitelských úvěrů. Která půjčka zvítězila v době, kdy se průměrné úrokové sazby drží těsně nad 8 % p.a.? Podívejte se na pětici nejlépe hodnocených produktů v říjnu 2025...

všechny články v rubrice









   
 
PRESTO půjčka od UniCredit Bank
Úrok už od 4,49 % p.a.
UniCredit Bank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna


Lepší půjčka od Trinity Bank
Úrok 3,99 % p.a.
Trinity Bank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies