Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Lidé chtějí po narození dítěte hlavně společně bydlet. Svatba není důležitá

19.7.2016  |  Zdeněk Bubák, zrpáva Wüstenrot
  


BydleníNa žebříčku priorit, které by měli řešit nastávající rodiče v souvislosti s narozením dítěte, stojí nejvýše potřeba zajistit rodině společné bydlení. Podle aktuálního průzkumu finanční skupiny Wüstenrot ho za důležité považuje 92 % lidí. V pořadí důležitosti je na druhém místě stabilní zaměstnání aspoň jednoho z rodičů (důležité pro 85 % lidí), na třetím pak potřeba vytváření finanční rezervy (68 %). Naopak svatba je v prioritách na chvostě. Jen necelá čtvrtina lidí (24 %) považuje za důležité, aby se dítě narodilo sezdaným rodičům.


Tradiční model, kdy se očekávalo, že dítě se narodí až po svatbě, je dnes na ústupu.

„Z hlediska generací považují svatbu ještě před narozením dítěte za nejméně důležitou lidé ve věkové kategorii 36 až 44 let. Jen 21 % z nich zastává názor nejdříve svatba, potom dítě. O něco lépe nahlížejí na svatbu příslušníci mladší generace, kterou dnes označujeme jako Generaci Y, z nichž svatbu za důležitou považuje 24 %. Nejvíce příznivců má manželství u lidí ve věku 45 až 53 let, mezi kterými se 28 % přiklánějí k názoru, že dítě by se mělo narodit až po svatbě,“ říká Pavlína Musilová, odpovědná za řízení marketingu a PR finanční skupiny Wüstenrot.

Prioritou je bydlení. Roste podíl lidí, kteří nechtějí dítě přivést do bytového provizoria



Více než devět lidí z deseti si myslí, že než se budoucí rodiče rozhodnou pořídit si spolu dítě, měli by mít vyřešené bydlení. 54 % respondentů to považuje za důležité, přičemž je jim jedno, zda budou bydlet ve vlastním, pronajatém bydlení nebo třeba u rodičů. Přes 38 % lidí si dokonce myslí, že bydlení je nejen důležité, ale mladí rodiče by měli usilovat o to, aby si pořídili vlastní byt či dům. „Lidé si umí spočítat, na kolik je vyjde, pokud budou platit za pronájem a na kolik by je vyšlo, pokud by si byt či dům pořídili do svého vlastnictví. Nabídky hypoték se stále drží na velmi výhodných sazbách a z dlouhodobého hlediska se investice do vlastního bydlení vyplatí,“ říká Musilová. Na druhou stranu by však lidé v touze po vlastním bydlení neměli přecenit své finanční síly a pořizovat si ho za každou cenu.

Největší zájem o bydlení ve vlastním mají příslušníci Generace Y – variantu, aby mladá rodina po narození dítěte měla už rovnou svůj vlastní byt či dům, preferuje 42 % z nich.

Mladí jsou při nejmenším stejně zodpovědní jako zástupci starších generací



Zástupci Generace Y, v průzkumu lidé mezi 18 až 35 lety, jsou podobně zodpovědní jako zástupci starších generací. V otázkách sjednání pojištění, spoření a vytváření stabilního zázemí pro rodinu jsou jejich názory velmi blízké názorům starších generací. Výraznější odchylky jsou jen v názorech na vytváření finančních rezerv a na pořízení automobilu. „U mladší generace je patrné, že nechtějí slevovat ze svého životního standardu. Více než zástupci starších generací si chtějí vytvářet rezervy, a to nejen na zabezpečení rodiny, ale i na společné volnočasové vyžití, kam řadí dovolené a další zábavu,“ dodává Musilová.

O průzkumu

Průzkum Generace X, Y, Z a jejich vztah k rodině a bydlení finanční skupiny Wüstenrot byl realizován s využitím platformy Ipsos Instant Research. Sběr dat probíhal on-line formou koncem května 2016. V on-line dotazníku odpovídalo celkem 1 000 respondentů v reprezentativním zastoupení podle pohlaví, věku, regionu, velikosti bydliště a vzdělání.


      
  


Související články:
Wüstenrot prodlužuje poplatkové prázdniny u překlenovacího úvěru Půjčka ProBydlení

Stavební spořitelna Wüstenrot zařadila úvěr na nákup družstevního bytu do stálé nabídky

Wüstenrot slaví v Česku 25 let a láká klienty na soutěž

Úvěr na družstevní byt jednoduše - bez zajištění a bez poplatků

Změny u stavebních spořitelen v říjnu - nové sazby, prodloužené nebo zrušené akce

Kalkulačka Vám najde nejvýhodnější hypotéku - zde
Přehled celé nabídky úvěrů - zde

reklama

Minutová půjčka - půjčka na cokoliv s RPSN od 3,8 %více
Převeďte si k nám hypotéku. Možnost částečného splacení kdykoliv.více
RePůjčka pro konsolidaci sníží vaše splátky třeba o 50 %více
mHypotéka Light - Není nad výhodnou hypotéku!více
mPůjčka Plus - Garance nejlevnější půjčkyvíce




všechny články
Dále v rubrice

MONETA spouští stavební spoření online, v plánu má i digitalizaci sjednávání hypoték

Obrázek: MONETA Money Bank Od konce září si budou moci nově klienti MONETA Stavební Spořitelny sjednat stavební spoření online během několika minut. Zprvu bude možné online sjednání pouze v mobilní aplikaci Smart Banka...

Stavební spoření se letos těší velké oblibě, stavební spořitelny už půjčily bilion korun. Vyplatí se využít marketingové akce

Obrázek: Domy Výsledky za letošní rok z oblasti stavebního spoření jsou velmi dobré. Počet nově uzavřených smluv i objem poskytnutých úvěrů vzrostly. Podle oficiální statistiky se objem úvěrů od stavebních spořitelen...

Počet lidí, kteří nezvládali splácet své úvěry, byl nejnižší za šest let. Optimistickou statistiku narušil koronavirus

Obrázek: Peníze S půjčkou má podle aktuálních statistik zkušenost necelých 60 % Čechů. Nejčastěji si půjčujeme na koupi nebo výstavbu nového bydlení, či rekonstrukci toho stávajícího. Výjimkou nejsou ale ani půjčky...

Víte, jak vybrat výhodnou online půjčku?

Obrázek: Peněženka s metrem Zorientovat se v nepřeberné nabídce úvěrových produktů není vůbec jednoduché, a proto existují různé online nástroje, které vám prozradí spoustu důležitých informací. Úroková sazba je sice důležitý ukazatel...

všechny články v rubrice










   
 
Banka Creditas
Finanční společnost roku 2019
Banka Creditas


Vítěz žebříčku pojištění
Pojištění schopnosti splácet úvěry od BNP Paribas Cardif Poj
BNP Paribas Cardif Pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz