Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Mastercard mění online platby. Jaké má cíle do roku 2030?

21.6.2024  |  Tomáš Smetana, zpráva Mastercard | foto: Pixabay
  


Společnost Mastercard zveřejnila svou vizi, která je součástí globálního cíle zcela odstranit nutnost ručního zadávání údajů platební karty, což veškerý elektronický obchod učiní nejen bezpečnějším, ale také výrazně dostupnějším. Přibližně každá čtvrtá transakce zpracovaná v globálním systému společnosti Mastercard je dnes tokenizovaná a tento podíl se rychle zvyšuje. V Česku se podíl plateb provedených tokenem za posledního dva a půl roku zdvojnásobil.



Bezkontaktní platby kartou v kamenných prodejnách se staly běžnou součástí našich životů. Nyní se blíží doba, kdy stejně jednoduché a bezpečné bude i placení na internetu. Přes veškerá bezpečnostní řešení a opatření totiž zůstává elektronický obchod i nadále zranitelný vůči napadení. Společnost Juniper Research očekává, že celková výše ztrát v důsledku platebních podvodů dosáhne do roku 2028 hodnoty přes 91 mld. amerických dolarů.

Rizika napadení omezuje Mastercard vzájemnou kombinací několika klíčových řešení. Zásadním je tokenizace karet prostřednictvím metody Click to Pay. Proces tokenizace nahrazuje 16-19místné číslo platební karty zabezpečeným tokenem – náhodně vytvořeným číslem. Během online platební transakce se tak skutečné číslo karty nikam neposílá a zůstává uloženo ve vysoce zabezpečených centrech Mastercard. I v případě, že by se hackerům podařilo odcizit zástupný token, bude jim v podstatě k ničemu.

„Tokenizaci, tedy nahrazování karet zejména v online prostředí jejich zabezpečenými digitálními otisky, zavedla společnost Mastercard už v roce 2014 a jde o trend, který se postupně stává v Evropě i ve světě standardem. Pro zákazníky je při nakupování na internetu důležitá bezpečnost, rychlost a pohodlí. Všechny tyto kvality dokáže platební metoda Click to Pay účinně propojit. Není pochyb o tom, že dosažení našeho cíle do roku 2030 bude výhrou pro všechny strany: spotřebitele, prodejce i vydavatele platebních karet,“ říká Luděk Slouka, ředitel digitálních plateb a inovací společnosti Mastercard pro střední Evropu.

Mastercard zároveň usnadňuje začlenění řešení Click to Pay do online stránek a platebních bran obchodníků tak, aby pro držitele karet bylo jednodušší svou kartu do systému zaregistrovat. Tím se odstraní nutnost zadávat karetní údaje ručně. Celý systém zároveň redukuje nároky na zabezpečení na straně obchodníků, poskytovatelů platebních služeb a bank a rovněž posiluje celkovou důvěru v digitální ekonomiku.

Bezpečnost online transakcí Mastercard ještě zvyšuje kombinací s ověřovacími klíči, které využívají biometrické ověření na mobilních zařízeních. Odpadá tak používání hesel a jednorázových ověřovacích kódů.

Žebříček bankovních účtů Obrázek: Pokračuj
Kalkulačka běžných účtů Obrázek: Pokračuj
Sjednání běžného účtu Obrázek: Pokračuj


      
  



Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde




všechny články
Dále v rubrice

Moderní kapesné: dětské účty nahrazují kasičky i vkladní knížky

Obrázek: Dítě a spoření Dřívější generace spořila do „prasátka“ nebo měla vkladní knížku, kterou jí založili rodiče či prarodiče. Dnes vkladní knížky prakticky zmizely, kasičky přežily a nejběžnějším způsobem, jak děti ukládají peníze, jsou jejich vlastní bankovní účty. Roste také zájem rodičů...

České banky zvyšují bezpečnost plateb: UniCredit i Fio zavádějí ověřování příjemce

Obrázek: Moderní bankovnictví Český bankovní trh se připravuje na zavedení evropské služby ověřování příjemce plateb (Verification of Payee), která má výrazně omezit chybné či podvodné transakce. Tato novinka umožní klientům ověřit, zda číslo účtu (IBAN), které zadávají při platbě...

Produktové novinky bank v září aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu září letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, mBank, MONETA Money Bank...

Banky se na podzim předhánějí v odměnách. Klienty lákají bonusy i výhodnější podmínky

Obrázek: Hodiny a peníze Podzim bývá tradičně obdobím, kdy banky zintenzivňují boj o nové klienty – a letošní rok není výjimkou. Finanční domy přicházejí s pestrou nabídkou akcí a bonusů, které mají motivovat jak nové, tak stávající klienty. Co zajímavého banky připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies