Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Rozhovor s generálním ředitelem Allianz pojišťovny Jakubem Strnadem pro server Finparáda.cz

20.9.2012  |  Michal Bubák


V rozhovoru pro server Finparáda.cz nám Jakub Strnad, generální ředitel Allianz pojišťovny, poskytl odpovědi na otázky, jejichž obsahem je například oceněný produkt Pojištění PRO Ženy a jeho výhody, uzavírání pojistek přes internet a vývoj tohoto trendu, příčina konce čistě internetového projektu Direct pojišťovny, a na závěr jsme se zeptali, jak se Allianz pojišťovna připravuje na důchodovou reformu.

1. Jak vznikl produkt Pojištění PRO Ženy, který získal v soutěži Nejlepší pojišťovna 2012 cenu za inovátorství? Prodává se tento produkt i v rámci skupiny v některých jiných státech? Jaké výhody poskytuje?


V regionu střední a východní Evropy jsme byli první, kteří s Pojištěním PRO Ženy přišli. Od začátku jsme věděli, že segment, na který se zaměřujeme, je hodně velký, vždyť představuje 50 procent populace.

V okamžiku uvedení na trh, tedy na počátku letošního roku, šlo o jediné životní pojištění, které ženám nabídlo 3 exkluzivní výhody - pojištění rizik, ktera ohrožují zejména nebo pouze ženy, přátelské pojistné podmínky vůči těhotným ženám a nejširší asistenční služby zahrnující věci, které to té doby nikdo nenabízel.

O tom, že se nám Allianz Pojištění PRO Ženy povedlo, svědčí nejenom první místo v  kategorii Pojišťovací Inovátor v rámci soutěže Nejlepší pojišťovna 2012, ale i to, že se nás druzí snaží napodobit. Jeden z našich konkurentů například přišel před několika měsíci s podobným krytím v případě hospitalizace a jiná pojišťovna s pojištěním závažných nemocí narozeného dítěte. Zatím ale ještě nikdo nenabídl všechny naše výhody v jednom produktu, takže zůstáváme klidní. Mohu však slíbit, že nebudeme postupovat jako Apple a nebudeme naše „opisovače“ žalovat u patentového soudu.

Pokud jde o pojištění rizik ohrožujících právě ženy, je mezi nimi třeba pojištění ženských závažných nemocí, závažné operace, těhotenské  nebo porodní komplikace včetně mimoděložního těhotenství a také pojištění závažného zdravotního postižení dítěte. Pojistná částka je vyplacena například v případě Downova syndromu nebo dalších diagnóz a umožní tak zajistit lepší péči nebo pokryje výpadek příjmu jednoho z rodičů, který musí věnovat více času péči o své dítě.
 
Hospitalizace v nemocnici ani její doba není kvůli rizikovému těhotenství v našem pojištění ve výluce, což je u ostatních produktů na trhu docela běžné.

A pokud jde o asistenční služby, obsahují třeba i hlídání dětí, úklid domácnosti, donášku jídla při vážné nemoci nebo úrazu pojištěné ženy a podobně.
 
Netradiční a překvapivé je také to, že Pojištění PRO ŽENY nabízí ženám levnější sazby úrazového pojištění než mužům. Zvýhodňujeme je totiž i za jejich méně rizikové chování při sportu, za volantem auta atd. Přitom podle naší analýzy má naprostá většina pojišťoven cenu úrazového krytí pro ženy i muže stejnou.



2. V Británii je velké procento pojistek uzavíráno prostřednictvím internetu, v ČR je v poslední době řada internetových projektů, které nabízejí sjednání pojištění automobilů, cest či domácností. Jaký máte na tento distribuční kanál názor?

 
Tady je třeba rozlišit dvě různé věci. Tou první je možnost sjednat on-line pojištění na webu samotné pojišťovny a druhou využít srovnávače, které zahrnují více pojišťoven.

S on-line sjednáváním pojistek jsme přišli jako jedni z prvních v naší zemi a po odchodu Direct pojišťovny zůstáváme v tomto rozsahu jedinými. Důvěru v tento distribuční kanál jsme navíc dokázali i tím, jakou jsme mu v poslední době věnovali péči. Přepracovali jsme celé jeho uživatelské prostředí, aby bylo ještě atraktivnější, srozumitelnější a přehlednější a doplnili jsme jej o nové druhy pojištění.

Srovnávače se do světa často prezentují jako ta nejspravedlivější varianta, ale je třeba si uvědomit, že v jejich případě jde především o cenu.

Mrzí nás, že jsme často označováni za pojišťovnu, která má strach ze srovnání s konkurencí, a proto srovnávače opouští. Není pravda, že bychom se báli prodávat na internetu, což jasně dokazují i naše nové stránky Allianz Direct. Jediným důvodem, proč opouštíme srovnávače, je reputační riziko, které si v Allianz velmi hlídáme. V případě srovnávačů jsme totiž bohužel nebyli schopni garantovat, že budou výhody jednotlivých produktů, které srovnávače klientům nabízejí, skutečně transparentně porovnané. Srovnání se ale rozhodně nebojíme a jsme naopak ti, kteří „internetovou platformu“ nadále rozvíjejí.

Srovnávače bohužel porovnávají cenu rozdílného zboží a jsou proto výhodné pro pojišťovny s malým rozsahem výhod a na minimum stlačenými cenami. Klient může být nejprve rád, že platí tak málo, ale pak ho naštve, když zjistí, že dané riziko v jeho pojistce není kryto, má velkou spoluúčast nebo není zaplaceno v nových cenách. Není totiž důležité ZDA, ale především JAK jste pojištěn.

3. Direct pojišťovna, jako čistě internetový projekt, v ČR skončila. Co bylo podle Vás příčinou?  

Na první pohled by se mohlo zdát, že o pojištění online není zájem, ale to není až tak úplně pravda. Na rozdíl od britského trhu, kde je především v oblasti neživotního pojištění více než padesát  procent nových smluv sjednáváno prostřednictvím přímého pojištění, je trend v kontinentální Evropě výrazně pomalejší. Jsem přesvědčený, že podíl přímých kanálů na distribuci bude postupně narůstat. V současné chvíli ale není podnikatelsky strategické soustředit se výhradně na přímý model. Domnívám se, že přímý distribuční kanál má na tuzemském pojistném trhu větší šanci za pět až deset let.

4. Jak se Allianz připravuje na spuštění penzijní reformy? Problematika není jednoduchá, z II. pilíře nelze vystoupit, takže klienti budou potřebovat kvalitní poradenství. Připravujete nějaká školení prodejců a poradců či další informační kanály?  
 
S přípravami na penzijní reformu jsme už začali a naším prvním úspěchem byl zisk 100 tisíc klientů na počátku letošního roku, což je výsledek, který v novodobé historii nemá obdoby. A protože stát tuto problematiku lidem moc nevysvětluje, rozhodli jsme se, že se o to pokusíme sami, prostřednictvím našeho webu www.modrapenze.cz, kde si každý může velmi jednoduše spočítat, co pro něho reforma znamená. Začátkem října na tomto portálu spustíme také soutěž, které se bude moci zúčastnit každý nad 18 let. Ale její detaily vám teď neprozradím, stačí si za pár dnů otevřít zmíněné stránky.

Více o penzijních fondech - zde.





    



Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,6 % p.a. u měsíčního vkladuvíce
CHYTRÝ účet - s odměnou 6 x 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3,50 % p.a.více




všechny články
Dále v rubrice

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Ženy více investují

Ženy začínají více investovat, a to i přes své nižší platy. Co uvádějí data zveřejněná z interní statistiky platformy Investown? Více se dočtete v našem článku...

Češi a investice do nemovitostí v zahraničí: Co všechno nabízí Hypotéka bez hranic od ČSOB?

Obrázek: Byty Zájem Čechů o koupi zahraničních nemovitostí v místech, kam jezdí na dovolenou, stále roste. Nejžádanější destinací zůstává Španělsko následované Itálií, Slovenskem, Chorvatskem, Rakouskem a Albánií. Vedle tradičních evropských lokalit se Češi ale poohlížejí...

Aktuální data z hypotečního trhu

Hypoteční trh nadále oživuje. Meziročně se objem hypoték zvýšil o 64 %. Aktuální data ČBA Hypomonitoru a srovnání hypotečních úvěrů naleznete v našem článku...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies