Po třech letech nová banka, KB spouští nové bankovnictví
19.4.2023 | Michal Mošnička, zpráva KB | foto: Finparáda.cz | |
Jaké bude nové bankovnictví? To se klienti budou dozvídat postupně. Některé klienty se složitějším portfoliem produktů zatím banka nedokáže převést. Do konce roku banka počítá s převodem 300 tisíci klientů. Převod klientů do zcela nové propozice banky bude probíhat postupně a to až do roku 2025.
Nové technologie a procesy Komerční bance je nutné přiznat velkou odvahu začít před lety projekt vlastně na zelené louce. Ne vždy se projekty takového rozsahu povedou a to jak v česku tak i v zahraničí. Banka vybudovala nový bankovní core systém, nové kanály, nahradila systém správy karet, zjednodušila služby a procesy, vybudovala novou architekturu mikroslužeb a použila nové vývojové technologie. Pro klienty bude v příštích třech letech k dispozici aktuální i nová technologie a převod klientů bude postupný. Až 90 % procesů banka zrušila. Komerční banka bude technologicky jednoznačně na vyšší úrovni než její francouzská matka, sdělil pro redakci Finparády.cz Jan Juchelka, předseda představenstva a generální ředitel Komerční banky. Přechod klientů do nové banky Migrace klientů (retailových a korporátních) bude probíhat postupně do roku 2025. Letos bude moci začít využívat novou banku téměř 300 000 klientů KB, kteří budou postupně převedeni ze současného do nového světa. Bude se jednat o obchodní migraci, tedy opak technické migrace, protože každý klient bude nejen převeden do aplikace KB+, ale současně získá novou klientskou propozici založenou na zjednodušení produktů a procesů, nových a moderních tarifech, plně digitální nabídce a zjednodušené obsluze klientů. Noví klienti budou automaticky obsluhováni již na nové platformě. Otázkou je zda někteří klientu budou ochotni čekat roky až se na ně dostane řada a nezvolí některou z konkurenčních bankovních nabídek, která již byla vystavěna na zelené louce a nemusí řešit technologickou historii. Produkty a tarify „Nejviditelnější změnu pro klienty představuje nová aplikace KB+. Svůj mobil totiž již nyní klienti využívají pro komunikaci s bankou nejvíce. KB+ se stává jejich jedinou aplikací, v níž je zahrnuta i aplikace KB Klíč. Mobilní a internetové bankovnictví mají stejný design a funkce pro jednodušší používání,“ říká Miroslav Hiršl, člen představenstva zodpovědný za retailové bankovnictví. Klienti budou mít nově na výběr ze 4 tarifů u běžných účtů pro občany: Tarif Start, u kterého je měsíční vedení zdarma, další tarify Standard, Komfort a Exclusive jsou zpoplatněné 39 Kč, 89 Kč a 169 Kč měsíčně. Pobočky v novém designu „Do konce roku 2025 plánujeme otevřít 80 poboček v novém designu napříč celou Českou republikou, jedná se o téměř polovinu našich poboček. A to v lokalitách vybraných tak, aby se s námi v prostorách s takto moderním designem měly možnost setkávat již více než dvě třetiny našich klientů. Břeclav, Praha, Brno, Přerov nebo Domažlice, to jsou zase příklady měst, kde se klienti mohou už s novým konceptem setkat. Zároveň klientům nabízíme i tzv. obsluhu na dálku. V praxi to znamená, že klientovi nabízíme jednoduché řešení - komplexní vzdálenou obsluhu jeho financí a poradenství prostřednictvím on-line schůzek, ať už po telefonu či prostřednictvím viedohovoru. Se svým bankéřem tedy vyřeší vše, co potřebuje, bez potřeby toho, aby osobně navštívil pobočku. I o tomhle je nová éra českého bankovnictví psaná Komerční bankou,“ podotýká Miroslav Hiršl, člen představenstva zodpovědný za Retailové bankovnictví. O novém konceptu poboček KB jsme psali na Finparádě.cz v samostatném článku zde Udržitelná banka a šetrnost k přírodě Udržitelnost je součástí DNA Komerční banky a KB je v této oblasti nezpochybnitelným lídrem na domácím bankovním trhu. Udělali jsme další velký krok v oblasti sdílení společné infrastruktury bankomatové sítě - od února 2023 mohou klienti Komerční banka, Moneta Money Bank, Air Bank a UniCredit vybírat hotovost ze sdílených bankomatů za stejných podmínek jako z bankomatů své vlastní banky. Hlavním cílem je zvýšení dostupnosti bankomatů pro naše klienty. Díky sdílení bankomatů se přesouvají stávající duplicitní bankomaty tam, kde jsou více potřeba. Dalším pozitivním dopadem je snížení spotřeby energií a dalších nákladů nutných k provozování oddělených bankomatových sítí. Snížení uhlíkové stopy KB o více než 42 % díky opatřením jako jsou úspora elektřiny, stěhování do nových budov, lepší měření spotřeby, centralizace poboček nebo nákup elektrovozidel. Ohodnoťte vaši mobilní aplikaci Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Kliknutím na název vaší banky můžete ohodnotit její mobilní aplikaci a vyjádřit tak pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s úrovní vybrané mobilní aplikace. Zdroj: Finparáda.cz
všechny články | |
Dále v rubrice
Aktuální data o DIP
Dlouhodobý investiční produkt brzy oslaví rok na trhu. Jak si tento produkt vede, jeho výhody a nevýhody a kdo jej nabízí, se dozvíte v našem článku...
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Otevírací doba poboček a platební styk na konci roku 2024
Přinášíme vám jako každý rok přehled o tom, jak budou mít jednotlivé banky v České republice otevřeno během vánočních svátků a na konci letošního roku. Také se dozvíte, kdy své peníze nejpozději odeslat tak, aby se na účet příjemce dostaly ještě letos...
|
Aktuální žebříček spořicích účtů a termínovaných vkladů
Hned dvě banky, poskytující nejvyšší sazby na trhu u spořicích účtů, změnily své sazby. Jak to zamíchalo pořadím v žebříčku spořicích účtů a k jakým změnám došlo? Více naleznete v našem článku...
|
všechny články v rubrice
|