Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Komerční banka představila nový koncept poboček

27.9.2021  |  Jan Bachura, zpráva Komerční banky
  


Obrázek: Komerční bankaKomerční banka mění koncept svých poboček. V rámci nového designu opouští tradiční bankovní prostředí a vytváří prostor pro setkávání se v komunitním stylu. Tzv. pobočky budoucnosti využívají nejmodernější bankovní i udržitelné technologie a klientům přináší nový obslužný model. První pobočku Komerční banka otevřela v pražských Dejvicích, do pěti let jich plánuje zrekonstruuje až osmdesát.


Komerční banka přišla s novým konceptem svých poboček, který staví na netradičním designu a technologiích.

„Změna pobočkového konceptu se netýká jen jejich vzhledu, jde mnohem hlouběji a přináší úplně jiný pohled na bankovní poradenství. Jsme na prahu pobočkové revoluce,“ uvádí Marek Vosátka, výkonný ředitel pro Retailové bankovnictví Komerční banky.

Obrázek: Pobočka
Zdroj: Komerční banka

Nový design i nový obslužný model



Komerční banka v rámci upravených poboček aplikuje nový obslužný model, který kromě klasické poradenské služby nově přináší také asistovaný prodej. Ke standardnímu bankomatu přibude například nejen možnost vkládat mince, ale i měnit papírové bankovky na drobné. Tu pro klienty zajistila Komerční banka jako zatím jediná finanční instituce v zemi. Vklad mincí přes bankomat doposud umožňovala pouze ČSOB. Vkládat mince mohou u Komerční banky zatím pouze podnikatelé a služba je v rámci pilotního provozou až do konce letošního roku zdarma.

„Jsme si vědomi, že v dnešním digitalizovaném světě, kdy mohou naši klienti své finance ovládat jednoduše on-line, očekávají na pobočkách především poradenství,“ vysvětluje Alexandr Savko, ředitel pobočky Komerční banky v pražských Dejvicích. Ta prošla rozsáhlou rekonstrukcí jako první. „Nový pobočkový koncept klade důraz na dostatek prostoru, fyzického i časového, pro kvalitní poradenství. A na dejvické pobočce se ukazuje, že je tento model klienty vítán. V následujících měsících tak v tomto duchu zrekonstruujeme v Praze další tři pobočky,“ doplňuje Marek Vosátka.

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde


Moderní technologie a flexibilita



Nový design poboček Komerční banky staví na udržitelných technologiích nejen ve vybavení, ale také v osvětlení, spotřebě energií a vody apod.

„Naším cílem bylo vytvořit prostor, kam si budou klienti rádi chodit pro radu, kde jim bude příjemně. Tomu odpovídají materiály i barevnost a celkové velmi flexibilní ladění pobočky,“ dodal Marek Vosátka. Nová pobočka nabízí mnoho možností k setkávání, najdeme zde jak větší prostory pro více osob, tak i velmi diskrétní místa pro osobní jednání.

Obrázek: Pobočka
Zdroj: Komerční banka

Za novým designem poboček Komerční banky stojí Studio Reaktor. Kompletní rekonstrukce pobočky v Dejvické ulici přitom netrvala ani rok. Komerční banka podle nového konceptu přebuduje do roku 2026 až 80 svých klíčových poboček, přičemž do roku 2025 banka plánuje provozovat přibližně 200 poboček.

Komerční banka má v současné době 241 poboček a 854 bankomatů, z nichž 500 bankomatů umožňují výběr i vklad hotovosti. Banka provozuje tzv. recyklační bankomaty, které umožňují, že peníze, jež do nich klienti vloží, si mohou zase jiní klienti vybrat. Těchto bankomatů je zhruba 30 % ze všech bankomatů Komerční banky.

Obrázek: Pobočka
Zdroj: Komerční banka

Představení nové pobočky Komerční banky v pražských Dejvicích se zúčastnil i Michal Mošnička, CEO datově analytické společnosti Scott & Rose, která provozuje finanční portál Finparáda.cz. Jak na něj nový koncept působil?

„Po různých kioscích, stáncích a pobočkách se dvěma pracovníky konečně bankovní pobočka se vším, co by měla pobočka mít včetně práce s hotovostí, a to i s vkladomatem na drobné mince pro subjekty, které prostě s touto hotovostí pracují, a s novinkou „KB box“ pro výběr objednané hotovosti. Pobočka také disponuje safesovými schránkami, což byla dříve bankovní doména. Co se týká interiéru, na pobočce zaujmou jednací „buňky“ o různých velikostech. Prvotně velká moderna, ale jednání v odhlučněném a klimatizovaném místě je velmi příjemné. Toto řešení poskytuje bance oproti pevným jednacím místům velkou variabilitu, buňky se dají v prostoru pobočky umístit na jiné místo, ale mohou být využity i mimo ni nebo na jiné pobočce. Jedinou nevýhodou těchto uzavřených buněk může být v současné době strach z covidu-19, ale pobočka má i další místa k jednání. Během dvou hodin strávených na pobočce zde byl velmi čilý klientský ruch, takže i v této onlinové/virtuální době mají bankovní pobočky své místo v distribuční síti bank,“ říká Michal Mošnička.




      
  


Související články:
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Komerční banka zdražila hypotéky. Úrokové sazby hypoték mohou dosáhnout i 6 procent ročně

Žebříček spotřebitelských úvěrů v listopadu má nového vítěze

Banky dále zdražují hypoteční úvěry. Úrokové sazby rostou raketově. Nejvíce u Fio banky

Novinky v mobilním bankovnictví v říjnu



všechny články
Dále v rubrice

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Přinášíme vám pravidelný denní přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu. Zajímá vás svět ekonomiky, finančních produktů a služeb? Sledujte naše denní zpravodajství na Finparádě.cz...

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Blok a notebook Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Equa bank, Komerční banka, mBank, Raiffeisenbank...

Změny na hypotečním trhu: Česká spořitelna a Sberbank zvýšily úrokové sazby, Air Bank přidala nové účely hypoték

Obrázek: Dům Česká spořitelna a Sberbank na začátku prosince zvýšily úrokové sazby u hypoték. Zatímco u České spořitelny již úrokové sazby překročily čtyřprocentní hranici, Sberbank stále drží své úrokové sazby pod touto hranicí...

Nejabsurdnější bankovní poplatek a nejabsurdnější bankovní postup či proces roku 2021

Obrázek: Mince Bezmála 2 500 hlasů od čtenářů serveru Bankovnipoplatky.cz rozhodlo o vítězi anket o nejabsurdnější bankovní poplatek roku 2021 a o nejabsurdnější bankovní postup či proces. Absolutním vítězem ankety...

všechny články v rubrice










   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz