Analýza mobilního bankovnictví. Jaké jsou nejlepší mobilní aplikace na trhu?
17.1.2023 | Jan Bachura, Veronika Křivská | foto: Twisto | |
Přinášíme vám analýzu zaměřující se na úroveň a uživatelskou přívětivost bankovních mobilních aplikací, a to ve spolupráci s nezávislou datově analytickou společností Scott & Rose, která se na oblast mobilního bankovnictví dlouhodobě zaměřuje. Jak dopadla mobilní aplikace vaší banky?
Datově analytická nezávislá společnost Scott & Rose vytvořila rozsáhlou studii všech bankovních mobilních aplikací během listopadu roku 2022. Do srovnání bylo zahrnuto celkem 11 mobilních aplikací, u nichž se analytici tentokrát zaměřili na takzvanou uživatelskou dostupnost funkcionalit. „Uživatelská dostupnost funkcionalit je hledisko, které hodnotí, jak je daná mobilní aplikace uživatelsky dostupná v oblasti ovládání základních funkcionalit. Nejedná se tak o subjektivní názor analytiků či uživatelů aplikace, ale hodnocení vychází z měření dvou faktorů, a to počtu kliků a času k nalezení či nastavení funkce. Uživatelská dostupnost je vypočtena jako kombinace těchto dvou faktorů a následně převedena na procenta,“ říká Veronika Křivská, analytička společnosti Scott & Rose. Z pohledu dostupnosti základních funkcionalit je podle nezávislé analýzy nejlepší mobilní aplikace od Fio banky, která dosáhla hodnoty 96 %. Na pomyslném druhém místě skončila mobilní aplikace od Raiffeisenbank (94 %) a třetí nejlepší mobilní aplikaci má Komerční banka (80 %). Překvapením mohou být mobilní aplikace Smart Banka od MONETA Money Bank a My Air od Air Bank, které skončily pod průměrem co do počtu kliků i času k nalezení základních funkcí. Slabších hodnot rovněž dosahují mobilní aplikace od mBank a České spořitelny. Zdroj: Scott & Rose, stav k 11/2022 Analytici se v rámci studie zaměřili na 10 základních funkcionalit, a to z oblasti zadávání plateb, vyhledávání a filtrování v historii plateb, nastavení trvalých příkazů a správy platební karty. Příkladem může být nastavení trvalého příkazu nebo nastavení povolených typů transakcí na platební kartě. Zatímco v mobilní aplikaci Komerční banky a Raiffeisenbank si trvalý příkaz nastavíte na dva kliky, u České spořitelny jsou třeba čtyři kliky. U ostatních bank vám stačí tři kliky. Průměr u tohoto parametru je přitom 2,9 kliků. U nastavení povolených typů transakcí na platební kartě jsou rozdíly ještě výraznější. U Raiffeisenbank vám stačí pouze jeden klik, u Fio banky potom dva kliky. U Air Bank naopak povolené typy transakcí nastavíte až na pět kliků. U České spořitelny a mBank jsou třeba čtyři kliky. U zbývajících bank jsou to tři kliky. Průměr u tohoto parametru je 3,1 kliků. Ohodnoťte vaši mobilní aplikaci Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Kliknutím na název vaší banky můžete ohodnotit její mobilní aplikaci a vyjádřit tak pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s úrovní vybrané mobilní aplikace. Podle návštěvníků Finparády.cz má nejlepší mobilní aplikaci ČSOB, pro kterou hlasovalo celkem 1 617 návštěvníků, a to s průměrnou známkou 1,26. Zdroj: Finparáda.cz
všechny články | |
Dále v rubrice
všechny články v rubrice
|