Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Na koho se obrátit při neshodách s pojišťovnou?

15.8.2022  |  Jan Bachura, zpráva ČAP
  


Obrázek: LidéPodle aktuálního průzkumu by se Češi při neshodách s pojišťovnou nejčastěji obraceli na Českou asociaci pojišťoven. A to buď přímo, nebo skrze Kancelář ombudsmana ČAP, jejímž hlavním úkolem je ochrana spotřebitele. V loňském roce Kancelář ombudsmana ČAP řešila 207 sporů v oblasti neživotního pojištění, třetinu se podařilo uzavřít smírem obou stran.


Téměř dvě třetiny populace už někdy slyšely o České asociaci pojišťoven (ČAP), pětina pak ví, že existuje ombudsman České asociace pojišťoven.

„Pokud člověk zná Českou asociaci pojišťoven, je pravděpodobné, že bude znát i její Kancelář ombudsmana. Nejčastěji ji přitom znají muži a vysokoškoláci – ti mívají obecně větší přehled o dění ve finančním odvětví,“ říká Jana Hamanová z agentury SC&C, která realizovala pro Českou asociaci pojišťoven průzkum na toto téma.

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde


Neshody rozřeší asociace, ne soudy



Pokud by Češi měli problém s pojišťovnou, je to právě Česká asociace pojišťoven, na kterou by se obrátilo 38 % respondentů. Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven by byla volbou pro 23 %.

„Kancelář ombudsmana ČAP byla založena v roce 2018 na ochranu spotřebitele. Jejím úkolem je zajistit nestranné, a především rychlé a spravedlivé mimosoudní řešení spotřebitelských sporů souvisejících s neživotním pojištěním,“ vysvětluje Alena Macková, ombudsmanka České asociace pojišťoven.

Na soud by se v případě neshod s pojišťovnou obrátilo 14 % respondentů. Soudní cesta je přitom bližší mužům, případně mladším a vzdělanějším lidem. Finančního arbitra by oslovilo 5 % osob a obdobné procento by problémy řešilo s Českou národní bankou.

Třetina sporů končí smírem



V roce 2021 řešila Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven 207 sporů klientů s pojišťovnami, v 86 % případů se jednalo o problémy s likvidací pojistné události (nevyplacení pojistného plnění). Nejčastěji, ve 14 % případů, se týkaly pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Ke smíru pak došlo v téměř třetině sporů.

„Průměrná doba vyřešení sporu byla 41 dní. V porovnání s řízením před soudem je to několikanásobně kratší doba. To je však jen jedna z mnoha výhod mimosoudního řešení sporů intervencí Ombudsmana ČAP. Můžeme s potěšením konstatovat, že pojišťovny dohodnuté řešení vždy respektují,“ uzavírá Alena Macková.




      
  


Související články:
Mobilní aplikaci od ČSOB používá již 1 milion klientů. Ohodnoťte tu vaši

Repo sazba zůstala beze změny. Úrokové sazby na spořicích účtech však dále rostou

Denní zprávy

Co dělat při dopravní nehodě?

Raiffeisenbank spustila novou verzi mobilního bankovnictví. Vychází z aplikace Equa bank



všechny články
Dále v rubrice

Mobilní aplikaci od ČSOB používá již 1 milion klientů. Ohodnoťte tu vaši

Obrázek: Mobil Mobilní aplikaci s názvem ČSOB Smart již používá milion aktivních klientů ČSOB. Uživatelé mobilního bankovnictví tak počtem poprvé převýšili klienty internetového bankovnictví. Ještě koncem roku 2019 přitom bankovní aplikaci...

Repo sazba zůstala beze změny. Úrokové sazby na spořicích účtech však dále rostou

Obrázek: Kalkulačka a mince Přinášíme vám pravidelnou informaci o změnách úrokových sazeb na spořicích účtech. Ačkoliv Česká národní banka na svém včerejším zasedání ponechala úrokové sazby beze změny, banky na svých spořicích účtech úrokové sazby...

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Co dělat při dopravní nehodě?

Obrázek: Auto S dopravní nehodou se může setkat každý a nemusí být ani řidičem. Nehoda ani nemusí být nijak vážná. Dopravní komplikací může být i sedřený lak či poražená dopravní značka. Důležité je však vědět, jak se zachovat...

všechny články v rubrice










   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz