Na koho se obrátit při neshodách s pojišťovnou?
| 15.8.2022 | Jan Bachura, zpráva ČAP | |
Podle aktuálního průzkumu by se Češi při neshodách s pojišťovnou nejčastěji obraceli na Českou asociaci pojišťoven. A to buď přímo, nebo skrze Kancelář ombudsmana ČAP, jejímž hlavním úkolem je ochrana spotřebitele. V loňském roce Kancelář ombudsmana ČAP řešila 207 sporů v oblasti neživotního pojištění, třetinu se podařilo uzavřít smírem obou stran.
Téměř dvě třetiny populace už někdy slyšely o České asociaci pojišťoven (ČAP), pětina pak ví, že existuje ombudsman České asociace pojišťoven. „Pokud člověk zná Českou asociaci pojišťoven, je pravděpodobné, že bude znát i její Kancelář ombudsmana. Nejčastěji ji přitom znají muži a vysokoškoláci – ti mívají obecně větší přehled o dění ve finančním odvětví,“ říká Jana Hamanová z agentury SC&C, která realizovala pro Českou asociaci pojišťoven průzkum na toto téma. Neshody rozřeší asociace, ne soudy Pokud by Češi měli problém s pojišťovnou, je to právě Česká asociace pojišťoven, na kterou by se obrátilo 38 % respondentů. Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven by byla volbou pro 23 %. „Kancelář ombudsmana ČAP byla založena v roce 2018 na ochranu spotřebitele. Jejím úkolem je zajistit nestranné, a především rychlé a spravedlivé mimosoudní řešení spotřebitelských sporů souvisejících s neživotním pojištěním,“ vysvětluje Alena Macková, ombudsmanka České asociace pojišťoven. Na soud by se v případě neshod s pojišťovnou obrátilo 14 % respondentů. Soudní cesta je přitom bližší mužům, případně mladším a vzdělanějším lidem. Finančního arbitra by oslovilo 5 % osob a obdobné procento by problémy řešilo s Českou národní bankou. Třetina sporů končí smírem V roce 2021 řešila Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven 207 sporů klientů s pojišťovnami, v 86 % případů se jednalo o problémy s likvidací pojistné události (nevyplacení pojistného plnění). Nejčastěji, ve 14 % případů, se týkaly pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Ke smíru pak došlo v téměř třetině sporů. „Průměrná doba vyřešení sporu byla 41 dní. V porovnání s řízením před soudem je to několikanásobně kratší doba. To je však jen jedna z mnoha výhod mimosoudního řešení sporů intervencí Ombudsmana ČAP. Můžeme s potěšením konstatovat, že pojišťovny dohodnuté řešení vždy respektují,“ uzavírá Alena Macková.
všechny články | |
Dále v rubrice
Sazby hypoték stagnují, nejvýhodnější je nyní fixace na tři roky
Listopad přinesl na hypoteční trh stabilizaci. Podle aktuálních dat Swiss Life Hypoindex se průměrná nabídková sazba hypoték udržela na úrovni 4,91 %, tedy stejně jako v říjnu. Letos tak úrokové sazby měřeny tímto indexem klesly o necelou třetinu...
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Revolut rozšiřuje své cestovní služby: spouští partnerství s platformou Booking.com
Revolut a Booking.com uzavřely globální platební partnerství, které milionům cestovatelů umožní platit za ubytování přes Revolut Pay. Nové řešení přináší rychlejší a bezpečnější platby, automatické přesměrování do aplikace a bonusové RevPoints...
|
Velké srovnání termínovaných vkladů: Kde získáte v listopadu nejvyšší sazbu?
Termínované vklady jsou zajímavou volbou pro střadatele, kteří hledají předvídatelné a nízce rizikové zhodnocení svých financí. V listopadu 2025 došlo opět k růstu úrokových sazeb u těchto spořicích produktů. Přinášíme přehled aktuálních sazeb a jejich vývoje...
|
všechny články v rubrice
|