Novinky v mobilním bankovnictví v listopadu
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké inovace v oblasti mobilního bankovnictví provedly banky za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu oznámila Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, mBank a MONETA Money Bank. Přehled všech nových funkcionalit, inovací a dalších novinek ve smartbankingu u jednotlivých bank najdete v článku.
Air Bank umožňuje klientům podat kompletní žádost o novou hypotéku v mobilní aplikaci Zájem klientů Air Bank o online sjednání hypotéky roste. Jen za uplynulý rok si o ni přes internetové bankovnictví zažádalo 65 procent zájemců o úvěr na bydlení. Air Bank svým klientům nově umožňuje podat kompletní žádost o novou hypotéku v mobilním bankovnictví. V aplikaci My Air si mohou požádat také o refinancování hypotéky z jiné banky do Air Bank. Kalkulačku hypotečních úvěrů najdete zde „Naši klienti už dnes žádají o hypotéku většinou online. Když si nyní budou chtít tento proces ještě více zjednodušit, celý průběh žádosti, od prvních výpočtů na kalkulačce až po předání žádosti hypotečnímu specialistovi, zvládnou už i v mobilní aplikaci. Snažíme se tak ukázat, že ani hypotéka není natolik složitá služba, aby nešla řešit tímto způsobem. A to jak v případě nové hypotéky, tak i hypotéky převáděné k nám z jiné banky,“ říká Radek Perman, vedoucí oddělení Hypoteční služby Air Bank. Požádat o hypotéku online dosud Air Bank umožňovala pouze prostřednictvím svého internetového bankovnictví. Žádosti podané právě tímto způsobem tvoří 65% podíl ze všech žádostí o hypotéku, které banka eviduje od loňského září do letošního října. Díky novým funkcionalitám mobilního bankovnictví tak nyní klientům Air Bank přibude další možnost, jak celý proces žádosti vyřešit online. Více o této novince jsme psali v článku zde Česká spořitelna digitalizuje pojistné produkty Česká spořitelna za poslední rok posílila na poli digitalizace a zrychlila a zjednodušila proces uzavírání produktů životního a neživotního pojištění. Jednotlivé produkty zaměřené na pojištění lze sjednat přímo v digitálním bankovnictví George, a to bez vyplňování osobních údajů nebo nutnosti návštěvy pobočky. V prodeji neživotního pojištění Česká spořitelna posílila meziročně o 54 % a jen od začátku letošního roku do konce září klienti uzavřeli téměř 29 000 nových smluv. Banka svým klientům pomáhá i se zajištěním jejich příjmu formou životního pojištění. V této oblasti vytvořila nový tabletový proces na sjednání životního pojištění, který zvyšuje klientský zážitek z celého procesu, digitalizuje ho a o více jak 50 % zkracuje čas, který je potřebný pro sjednání životního pojištění. „Významně jsme akcelerovali v oblasti digitalizace, která se promítla do všech našich pojišťovacích produktů. Díky těmto inovacím umíme klientům většinu produktů zprostředkovat skrze digitální kanály rychleji a pohodlněji. Jak technologicky, tak obchodně jsme potvrdili pozici jednoho z největších poskytovatelů pojištění na českém trhu,” říká Jakub Jírovec, šéf tribu pojištění v České spořitelně, s tím, že prioritou je klást důraz na péči o klienty a pokračovat v zavádění inovací, které pro klienty znamenají rychlost, jednoduchost a pohodlnost. Mezi hlavní vylepšení, která za poslední rok Česká spořitelna v oblasti pojištění představila, jsou: - rychlé sjednání pojištění majetku v mobilním bankovnictví George bez nutnosti návštěvy pobočky,
- snadné a rychlejší sjednání pojištění majetku v pobočkové síti, které probíhá na obrazovce tabletu,
- infolinka MAJÁK - první produkt v České spořitelně, který byl vytvořen primárně pro potřeby seniorů,
- dobré rady k hlášení pojistných událostí v mobilním bankovnictví George,
- zjednodušení procesu hlášení pojistných událostí přes telefon u pojištění osobních věcí a karet,
- nové jednorázové cestovní pojištění přímo v mobilním bankovnictví George bez složitého vyplňování osobních údajů a sjednáním do 1 minuty.
Více o této novince jsme psali v článku zde Mobilní aplikace DoKapsy od ČSOB nově umožňuje klientům parkovat v Praze Multifunkční mobilní aplikaci DoKapsy od ČSOB, kterou si aktivovalo již více než 60 tisíc lidí, lze nově využít i pro parkování v Praze. V aplikaci uživatelé najdou dostupné parkovací zóny a po uložení SPZ auta a platební karty zaplatí parkování na pár kliknutí. Dobu parkování je možné z mobilu také prodlužovat. „Mobilní aplikace DoKapsy od ČSOB je jedinečným pomocníkem pro pohodlnější nakupování a cestování. Z přidání Prahy do parkování máme velkou radost, protože mnoho našich klientů tuto službu poptávalo. Hledat drobné ani parkovací automat uživatelé s naší aplikací nemusí už na více než 50 místech po celém Česku,“ říká Michaela Lhotková, členka představenstva ČSOB zodpovědná za Inovace a Digital. Vedle měst jako je Hradec Králové, Pardubice, Tábor nebo Brno, je v nabídce parkování v blízkosti hradů, zámků a jiných turistických cílů, jmenovitě například Landštejn, Veltrusy, Hrubá Skála, Holašovice či Česká Skalice. Parkování je poskytováno ve spolupráci s externími partnery a seznam měst se neustále rozšiřuje. Chystá se i placení za parkování v nákupních centrech nebo parkovacích domech. První ochutnávkou je například City Green Park v Českých Budějovicích, CPI City Center v Ústí nad Labem a další. Další funkcí mobilní aplikace DoKapsy je úhrada jízdného v MHD, kterou lze využít v prvních pěti městech. Pomocí služby Tankuj je zase možné zaplatit za palivo přímo u stojanu na všech čerpacích stanicích Globus. Součástí mobilní aplikace je i virtuální asistentka Kate. Všichni uživatelé si mohou do aplikace vložit také své slevové kartičky a ušetřit lze i díky řadě nabídek a výhod ze Světa odměn. Více o této novince jsme psali v článku zde mBank spustila autorizaci plateb pomocí biometrie mBank ve své mobilní aplikaci představila další novinku, kterou je možnost autorizace plateb pomocí biometrických prvků klienta. Jedná se o jedinečné charakteristiky každého jednotlivce, jako je například otisk prstu, vzhled oční duhovky nebo rysy obličeje. Ty pomocí chytrého telefonu mohou sloužit k ověření plátců či potvrzení některých kroků. V současnosti je možné tímto způsobem potvrzovat prováděné platby a změny související s platebními kartami například při úpravě limitů plateb. „Aby klient mohl autorizaci plateb pomocí biometrických údajů využívat, je potřeba, aby ve své mobilní aplikaci v nastaveních tuto možnost povolil. Následně bude při potvrzování plateb či realizaci změn na kartě aplikací vyzván k přiložení prstu k chytrému telefonu, který načte jeho otisk, nebo ke snímku tváře či duhovky,“ uvádí Lukáš Kiac, vedoucí rozvoje mobilního a internetového bankovnictví mBank. Kvůli zvýšení bezpečnosti zároveň na pozadí platby probíhají procesy, které ověřují důvěryhodnost transakce a také kumulativní výši plateb. Po dosažení určeného limitu si aplikace vyžádá potvrzení platby pomocí PIN-kódu. Další novinkou v mobilní aplikaci mBank je, že si klienti nyní mohou kompletně spravovat pravidelně se opakující platby prostřednictvím svého chytrého telefonu. Mohou tak vytvořit nový a v případě potřeby upravit či zrušit stávající trvalý platební příkaz. Nebudou se už muset přihlašovat do internetového bankovnictví a vše nastaví přímo v mobilu. Novinky se týkají i možnosti úpravy jednorázových plateb, které budou klienti nově moci již nejen smazat, ale také upravit. mBank nedávno v mobilní aplikaci také spustila možnost chatu s expertem mBank. Více o této novince jsme psali v článku zde MONETA Money Bank zaznamenala enormní nárůst klientů platících „chytrou“ elektronikou Zájem o využívání bezkontaktních plateb výrazně sílí. Během posledních 12 měsíců vzrostlo procento bezkontaktních plateb, uskutečněných prostřednictvím „chytré“ elektroniky o 21 procent. Naopak standardní platby – tedy použití platební karty a platebního terminálu – zaznamenaly výrazný propad o 63 procent. Strmý nárůst „chytrých plateb“ je evidentní již druhým rokem za sebou, důvodem je zřejmě nejenom pohodlí ale také bezpečnost a aktuální pandemická situace. „Jsme rádi, že naši klienti stále více objevují výhody bezkontaktních plateb pomocí chytrých zařízení. Kromě bezpečnosti a pohodlí nahrává rozmachu bezkontaktního placení také pandemie viru COVID–19, která zvýšila nároky na hygienické podmínky. Výraznou roli také sehrává rozmach infrastruktury v podobě terminálů pro bezkontaktní placení mezi českými obchodníky,“ vysvětluje Zuzana Filipová, mluvčí MONETA Money Bank. Případů, kdy klient banky sáhne do peněženky, vytáhne platební kartu a vsune ji do terminálu, výrazně ubývá. Oproti roku 2020 jde letos zatím o 63procentní pokles při srovnání prvních třech kvartálů. Naopak přibývá situací, kdy klient místo platební karty vytáhne chytrý mobilní telefon nebo jen k terminálu přiloží zápěstí s chytrými hodinkami a počká si na pípnutí oznamující uskutečněnou platbu. Nejoblíbenější jsou stále platby přes Apple Pay, a to i přesto, že službu Google Pay spustila MONETA Money Bank o více než rok dříve, konkrétně v listopadu 2017. Platby prostřednictvím platformy Apple Pay letos během sledovaného období vzrostly o 71 procent a jejich prostřednictvím bylo provedeno 11 227 204 transakcí. Oproti tomu popularita konkurenčního Google Pay vzrostla dokonce o 80 procent a uživatelé s jejich pomocí provedli celkem 6 863 457 plateb. Tyto platformy hrají prim proto, že zahrnují nejenom bezkontaktní platby pomocí smartphonů, ale i pomocí chytrých hodinek. V závěsu za nimi stojí bezkontaktní platby skrze služby Garmin Pay a Fitbit Pay, které se týkají pouze hodinek. Přesto jejich obliba za letošní období vzrostla nejvýrazněji. V případě Fitbit Pay o 96 procent s celkovým objemem 33 974 plateb, a u Garmin Pay dokonce o 121 procent s objemem 418 833 plateb. Službu Google Pay aktuálně na tuzemském trhu nabízejí všechny banky kromě Trinity Bank, která však zatím k běžnému účtu nevydává ani platební kartu. Službu Apple Pay nabízí většina bank na trhu. Od 7. října 2021 ji nově nabízí také Hello bank!, a to všem svým klientům, respektive všem držitelům debetních i kreditních karet Hello bank! Službu Apple Pay tak již v současné době nenabízí pouze Expobank, Sberbank a Trinity Bank. Více o této novince jsme psali v článku zde Ohodnoťte vaši mobilní aplikaci Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Kliknutím na název vaší banky můžete ohodnotit její mobilní aplikaci a vyjádřit tak pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s úrovní vybrané mobilní aplikace. Podle návštěvníků Finparády.cz má nejlepší mobilní aplikaci Equa bank, pro kterou hlasovalo celkem 38 návštěvníků, a to s průměrnou známkou 1,58 (k 8. 12. 2021, 14:00). Zdroj: Finparáda.cz
všechny články | |
Dále v rubrice
všechny články v rubrice
|