Fio banka rozšiřuje možnosti zabezpečení karet. Klienti mohou například blokovat platby s nevýhodným kurzem
6.5.2021 | Jan Bachura, zpráva Fio banky | |
Klienti Fio banky mají nyní větší kontrolu nad svou platební kartou díky možnosti blokovat vybrané typy transakcí, například ty s nevýhodným kurzem (DCC), podle konkrétní země nebo obchodníka. Tyto nové funkce, které si klienti Fio banky mohou nastavit v internetovém bankovnictví, mají přispět ke zvýšení bezpečnosti i komfortu.
Díky novým možnostem si klienti Fio banky mohou sami ovládat bezpečnostní nastavení platebních karet a blokovat různé typy transakcí. Jedná se například o transakce v zahraničních bankomatech nebo na terminálech s nevýhodným kurzem prostřednictvím služby DCC, na kterou banky často upozorňují. Kalkulačku pro platby a výběry hotovosti v zahraničí najdete zde „Služba DCC zprvu vypadá lákavě. Zákazníkovi ukáže částku výběru nebo platby v měně, ve které je veden jeho účet, takže nic nemusí složitě přepočítávat. Převod ale bývá v nevýhodném kurzu pro klienta, proto je vždy vhodnější zvolit platbu v místní měně. Nyní si tuto nevyžádanou konverzi mohou klienti sami vypnout a vyhnout se riziku již předem,“ vysvětluje jednu z novinek obchodní ředitel Fio banky Jan Bláha. Kromě transakcí s nevýhodným kurzem je nově také možné blokovat platby z konkrétních států nebo u konkrétního obchodníka, výběry v bankomatech s dodatečným poplatkem provozovatele nebo internetové transakce bez dodatečného ověření 3D Secure. V nastavení platební karty si může její majitel také zablokovat i jednotlivé typy transakcí jako výběry z bankomatu obecně, platby na terminálech, internetové transakce apod. Všechny nově nabízené funkce si může klient nastavit v internetovém bankovnictví. „Díky vlastnímu processingu karetních transakcí můžeme našim klientům nabídnout rozšířené možnosti nastavení a zabezpečení platebních karet. Kromě různých typů blokací jsme také zjednodušili nastavování limitů platební karty, které si klienti mohou měnit v Internetbankingu i Smartbankingu online a zdarma. Snižování limitů a jejich zvyšování pouze na okamžik platby je jedním z účinných postupů, jak předcházet škodám při zneužití platební karty. Věříme, že tyto změny našim klientům pomohou se lépe ochránit před nepříjemnými situacemi a ocení, že jejich peníze jsou ještě více v bezpečí,“ dodává Jan Bláha. Blokaci transakcí s nevýhodným kurzem (služba DCC) zhruba před rokem spustila rovněž mBank, v březnu letošního roku se k ní přidala Expobank. Tuto službu tak současně nabízejí tři banky. Čtěte také zde: Expobank umožnuje blokace plateb s nevýhodnými kurzy a poplatky reklama
|
všechny články | |
Dále v rubrice
Komerční banka hlásí miliontého uživatele mobilní aplikace KB+
Klienti si mobilní aplikace bank oblíbily. Pravidelně je používá osm z deseti Čechů. Uživatelé mobilních bankovních aplikací přibývají. Komerční banka nyní přivítala miliontého uživatele své bankovní aplikace KB+, kterou spustila v první polovině tohoto roku...
|
Otevírací doba poboček a platební styk na konci roku 2024
Přinášíme vám jako každý rok přehled o tom, jak budou mít jednotlivé banky v České republice otevřeno během vánočních svátků a na konci letošního roku. Také se dozvíte, kdy své peníze nejpozději odeslat tak, aby se na účet příjemce dostaly ještě letos...
|
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, Generali Česká pojišťovna...
|
Která bankovní mobilní aplikace je podle uživatelů nejlepší?
Banky své mobilní aplikace stále vylepšují a dodávají nové funkce, aby vyšly vstříc svým klientům a umožnily jim pohodlnou a snadnou obsluhu sjednaných produktů přímo z mobilního telefonu. Klienti pak mohou dát zpětnou vazbu, jak se jim aplikace líbí...
|
všechny články v rubrice
|