Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Fio banka rozšiřuje možnosti zabezpečení karet. Klienti mohou například blokovat platby s nevýhodným kurzem

6.5.2021  |  Jan Bachura, zpráva Fio banky
  


Obrázek: Fio bankaKlienti Fio banky mají nyní větší kontrolu nad svou platební kartou díky možnosti blokovat vybrané typy transakcí, například ty s nevýhodným kurzem (DCC), podle konkrétní země nebo obchodníka. Tyto nové funkce, které si klienti Fio banky mohou nastavit v internetovém bankovnictví, mají přispět ke zvýšení bezpečnosti i komfortu.



Díky novým možnostem si klienti Fio banky mohou sami ovládat bezpečnostní nastavení platebních karet a blokovat různé typy transakcí. Jedná se například o transakce v zahraničních bankomatech nebo na terminálech s nevýhodným kurzem prostřednictvím služby DCC, na kterou banky často upozorňují.

Kalkulačku pro platby a výběry hotovosti v zahraničí najdete zde

„Služba DCC zprvu vypadá lákavě. Zákazníkovi ukáže částku výběru nebo platby v měně, ve které je veden jeho účet, takže nic nemusí složitě přepočítávat. Převod ale bývá v nevýhodném kurzu pro klienta, proto je vždy vhodnější zvolit platbu v místní měně. Nyní si tuto nevyžádanou konverzi mohou klienti sami vypnout a vyhnout se riziku již předem,“ vysvětluje jednu z novinek obchodní ředitel Fio banky Jan Bláha.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde


Kromě transakcí s nevýhodným kurzem je nově také možné blokovat platby z konkrétních států nebo u konkrétního obchodníka, výběry v bankomatech s dodatečným poplatkem provozovatele nebo internetové transakce bez dodatečného ověření 3D Secure. V nastavení platební karty si může její majitel také zablokovat i jednotlivé typy transakcí jako výběry z bankomatu obecně, platby na terminálech, internetové transakce apod. Všechny nově nabízené funkce si může klient nastavit v internetovém bankovnictví.

„Díky vlastnímu processingu karetních transakcí můžeme našim klientům nabídnout rozšířené možnosti nastavení a zabezpečení platebních karet. Kromě různých typů blokací jsme také zjednodušili nastavování limitů platební karty, které si klienti mohou měnit v Internetbankingu i Smartbankingu online a zdarma. Snižování limitů a jejich zvyšování pouze na okamžik platby je jedním z účinných postupů, jak předcházet škodám při zneužití platební karty. Věříme, že tyto změny našim klientům pomohou se lépe ochránit před nepříjemnými situacemi a ocení, že jejich peníze jsou ještě více v bezpečí,“ dodává Jan Bláha.

Blokaci transakcí s nevýhodným kurzem (služba DCC) zhruba před rokem spustila rovněž mBank, v březnu letošního roku se k ní přidala Expobank. Tuto službu tak současně nabízejí tři banky.

Čtěte také zde:
Expobank umožnuje blokace plateb s nevýhodnými kurzy a poplatky

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3,50 % p.a.více




      
  





všechny články
Dále v rubrice

Komerční banka hlásí miliontého uživatele mobilní aplikace KB+

Obrázek: mobilní telefon v ruce Klienti si mobilní aplikace bank oblíbily. Pravidelně je používá osm z deseti Čechů. Uživatelé mobilních bankovních aplikací přibývají. Komerční banka nyní přivítala miliontého uživatele své bankovní aplikace KB+, kterou spustila v první polovině tohoto roku...

Otevírací doba poboček a platební styk na konci roku 2024

Obrázek: Kamenná pobočka Přinášíme vám jako každý rok přehled o tom, jak budou mít jednotlivé banky v České republice otevřeno během vánočních svátků a na konci letošního roku. Také se dozvíte, kdy své peníze nejpozději odeslat tak, aby se na účet příjemce dostaly ještě letos...

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Hvězdy FP Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, Generali Česká pojišťovna...

Která bankovní mobilní aplikace je podle uživatelů nejlepší?

Obrázek: Mobilní telefon v ruce Banky své mobilní aplikace stále vylepšují a dodávají nové funkce, aby vyšly vstříc svým klientům a umožnily jim pohodlnou a snadnou obsluhu sjednaných produktů přímo z mobilního telefonu. Klienti pak mohou dát zpětnou vazbu, jak se jim aplikace líbí...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies