Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

ČSOB představila digitální asistentku Kate

16.2.2021  |  Jan Bachura, zpráva ČSOB
  


Obrázek: ČSOBKlienti ČSOB mohou využívat služby virtuální asistentky Kate. Nyní umí zajistit pojištění domácích mazlíčků a upozornit na konec platnosti platební karty. Funguje v mobilní aplikaci DoKapsy od ČSOB, v polovině roku se pak stane součástí nového mobilního bankovnictví ČSOB Smart. Virtuální asistentka Kate je společným projektem bankopojišťovací skupiny KBC.



„Unikátnost Kate podtrhuje i možnost ovládání hlasem, její velkou výhodou je, že výborně komunikuje v češtině,“ říká Michaela Průchová, tisková mluvčí ČSOB.

Aktuálně umí virtuální asistentka Kate zajistit pojištění domácích mazlíčků a také upozornit na blížící se expiraci platební karty včetně návrhu místa, kde si klient kartu vyzvedne. V nejbližší době bude Kate klienta upozorňovat na konec platnosti občanského průkazu a poradí mu, jak dále postupovat. Kate také zobrazí osvědčení o pojištění vozidla (tzv. zelenou kartu) a pomůže s další asistencí nebo umožní nastavení automatické splátky kreditní karty. Vedle toho bude umět zajistit zpětné volání z klientského centra a také upozorní na možnost aktivace věrnostního programu. Výhledově Kate zvládne většinu úkolů, kvůli kterým dnes lidé chodí do banky nebo otevírají internetové bankovnictví. Klientovi bude umět pomoci s platbami, zajistit nejrůznější typy pojištění nebo objednat spoření a investiční produkty. Kate však nebude jen čekat na pokyny. Sama se klientům ozve s nabídkou na míru nebo tipem, jak ušetřit, najde třeba levnějšího poskytovatele elektřiny. Seznam situací se bude postupně rozšiřovat.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde


„Letos plánujeme každý měsíc přinášet nejméně dvě nové služby. Záměrně je zatím možností méně, aby se Kate mohla učit a pružně přizpůsobovat. Průlomem bude její začlenění do našich mobilních aplikací Smart a CEB Mobile. V budoucnu bude Kate fungovat jako skutečný bankéř, s nímž se klient baví, a který ho zná,“  doplňuje Michaela Lhotková, výkonná ředitelka ČSOB pro Inovace a Digital.

Služby virtuální nebo hlasové asistentky Češi nyní využívají zejména u služeb globálních technologických firem. Průzkum ČSOB ukázal, že 42 procent osob by si dokázalo obdobné služby představit i u bank

„S Kate vstupujeme do nové epochy naší strategie Digitálně a s lidmi, v níž je pro nás klient na prvním místě. Už několik let sledujeme postupný přechod zákazníků k pohodlným a bezpečným digitalizovaným službám, který je nyní navíc umocněný pandemií. Vstupní branou do banky se stále více stává mobil, o čemž svědčí meziroční růst mobilního bankovnictví o více než třetinu. Kate díky využití umělé inteligence vše posouvá na ještě vyšší úroveň. Pro svého uživatele se stane vždy pozornou průvodkyní a asistentkou, která mu bude šetřit čas a peníze a řešit s ním různé životní situace. Jednoduše řečeno, každý klient získá v digitálním světě výhody díky osobnímu přístupu,“ říká generální ředitel ČSOB John Hollows.

DoKapsy od ČSOB je multifunkční mobilní aplikace propojující svět nákupů, dopravy, mobilního placení a financí. V aplikaci lze mít platební karty, věrnostní kartičky různých obchodníků nebo využívat slevové akce. Ve vybraných městech je přes ni možné zaplatit za parkování a půjde z ní také objednávat jízdenky městské dopravy. Od konce loňského roku je aplikace otevřená široké veřejnosti.

Dva týdny s Anetou...



Před dvěma týdny spustila hlasového asistenta v češtině v mobilním bankovnictví rovněž Air Bank. Hlasovou asistentku Anetu klienti banky najdou v aplikaci My Air pro Android, již brzy by se však měla objevit i v aplikaci ve verzi pro iOS. Kromě pomoci s ovládání bankovního účtu klienta umí Aneta říct i vtip nebo nějakou zajímavost. O této novince jsme vás na Finparádě.cz podrobně informovali již v článku zde.

Za první týden využilo v aplikaci My Air virtuální asistentku Anetu 15 tisíc lidí. Celkem jí lidé položili přes 50 tisíc dotazů. Většina lidí (85 %) s virtuální asistentkou konverzuje hlasem, jen necelých 15 % lidí preferuje psaný chat.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více



      
  





všechny články
Dále v rubrice

Aplikace KB+ má už přes 1,5 milionu klientů. Komerční banka slaví úspěch a chystá další vylepšení

Obrázek: KB poradenské místo Aplikace KB+ od Komerční banky překročila hranici 1,5 milionu uživatelů a patří k nejrychleji rostoucím bankovním platformám na českém trhu. Banka dostala od uživatelů už přes 100 tisíc hodnocení a podnětů, což vedlo ke stovkám vylepšení...

Banky se na podzim předhánějí v odměnách. Co pro vás nabízejí?

Obrázek: Hodiny a peníze I v listopadu banky stále udržují atraktivní nabídky pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních...

Produktové novinky bank v říjnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Direct pojišťovna, Fio banka, Komerční banka, MONETA Money Bank...

Kdo vyhrál v soutěži Visa Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna 2025?

Obrázek: Logo Visa Nej banka a pojišťovna 2025 Hospodářské noviny vyhlásily výsledky již 17. ročníku soutěže Visa Nejlepší banka a Visa Nejlepší pojišťovna 2025. Hodnotitelem této soutěže je společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz. Analytici ze Scott & Rose vyhodnocují...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies