Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Banky budou pokračovat v odkladech splátek na individuální bázi. Ministryni financí potvrdily svou připravenost pomoci klientům postiženým pandemií

15.10.2020  |  Jan Bachura, zpráva České bankovní asociace
  


Obrázek: PenízeDnes ráno proběhlo avizované setkání zástupců bank s ministryní financí Alenou Schillerovou k tématu programů Covid III, Covid Invest, jakožto i splátkového moratoria, jehož se zúčastnili i ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.


Banky na dnešním setkání potvrdily ministryni financí svou připravenost řešit se svými klienty, kterým v říjnu skončí zákonný odklad splátek jejich úvěrů, případné potíže se splátkami vzniklé v důsledku koronavirové situace, a to individuální cestou a přístupem.

Kalkulačku půjček najdete zde

„Banky chtějí a jsou připraveny spolupracovat s klienty, kteří se dostanou do potíží se splátkami svých bankovních úvěrů individuálně. Individuální pomoc klientům je v mnoha případech efektivnější než plošné úlevy a nabízí se zde řada možných nástrojů, ať již jde o snížení měsíčních splátek, konsolidaci nebo odklad splátek. Je ale nutné, aby zejména individuální klienti své banky kontaktovali co nejdříve. Obrátí-li se klient na svou banku s žádostí o odklad či snížení splátek, banka žádost individuálně posoudí a s přihlédnutím k jeho finanční situaci se pokusí nalézt oboustranně přijatelné řešení, které mu umožní překlenout nepříznivé dopady současné situace. Banky pro tento účel disponují potřebnými nástroji i kapacitami,“ komentuje Tomáš Salomon, prezident České bankovní asociace.

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde


Banky již nyní finanční situaci svých klientů pečlivě sledují a v případě, že u úvěrovaného klienta detekují možný problém se splácením úvěru, samy jej kontaktují. „Je nicméně potřeba, aby klienti bankám šli naproti a v případě, že tuší, že by se mohli dostat se splácením do potíží, svou banku sami co nejdříve kontaktovali,“ apeluje Tomáš Salomon.

Banky situaci nepodceňují. Pro své klienty připravují speciální webové formuláře či komunikační rozhraní, skrze něž se na ně mohou obrátit ti z klientů, kteří se dostanou se splácením svých úvěrů do potíží. „První vlna koronaviru prověřila kapacitu a schopnost bank obdobnou situaci zvládnout. Banky byly, a to samy od sebe ještě před přijetím zákona o splátkovém moratoriu, v rámci jednoho měsíce schopny svým klientům poskytnout téměř 150 tisíc individuálně sjednaných odkladů splátek, popř. jiných vhodných řešení. Banky tedy prokázaly, že jsou schopny reagovat pružně a efektivně. Zároveň platí, že české banky jsou zdravé a silné, respektive dobře kapitálově vybavené, a tedy i připravené pomáhat naší ekonomice,“ doplňuje Tomáš Salomon.

Kalkulačku hypotečních úvěrů najdete zde

Podle údajů bank se však většina klientů bezproblémově navrací k řádnému splácení odložených úvěrů. Poptávku po prodloužení či obnovení plošného moratoria banky nezaznamenaly ani ze strany svých klientů. Naopak ti, kterým byl poskytnut odklad v rámci první covidové vlny na jaře v naprosté většině deklarují, že se v listopadu ke splácení svých úvěrů vrátí.

I přesto jsou banky připraveny svým klientům, kteří se dostanou do finančních problémů, pomoci a nabídnout jim řešení „na míru“. Zásadní ovšem je, aby klienti se svou bankou včas komunikovali.

reklama

mHypotéka Light - Není nad výhodnou hypotéku!více
RePůjčka - ušetříte v průměru více než 20 000 Kčvíce
RePůjčka pro konsolidaci sníží vaše splátky třeba o 50 %více
mPůjčka Plus - Garance nejlevnější půjčkyvíce
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 1,6 % ročněvíce




      
  


Související články:
Hello bank! nově nabízí operativní leasing

Air Bank prodlužuje nabídku kontokorentu na tři měsíce bez úroků, Sberbank u půjček a konsolidací úrokovou sazbu zvýšila

Česká spořitelna a ČSOB se posouvají v bankovní identitě

MONETA ke konci roku zaznamenala rekordní zájem o hypotéky, nyní zvyšuje úrokové sazby

Equa bank hlásí za uplynulý rok přes 50 tisíc nových klientů



všechny články
Dále v rubrice

Hello bank! nově nabízí operativní leasing

Obrázek: Hello bank! Do portfolia produktů a služeb Hello bank! v závěru uplynulého roku přibyla i možnost sjednání operativního leasingu pro soukromé osoby. Produkt připravila banka v úzké spolupráci se sesterskou společností...

Air Bank prodlužuje nabídku kontokorentu na tři měsíce bez úroků, Sberbank u půjček a konsolidací úrokovou sazbu zvýšila

Obrázek: Peníze Air Bank prodlužuje nabídku peněz na tři měsíce bez úroků, klienti banky tak mají po ruce rychlou rezervu pro nenadálé výdaje. Pokud si klient kontokorent zapne do 28. února 2021, získá od zapnutí tříměsíční...

Česká spořitelna a ČSOB se posouvají v bankovní identitě

Obrázek: Dva notebooky Bankovní identita představuje jednoduchou a bezpečnou identifikační metodu v rámci online komunikace jak se státem, tak soukromými společnostmi. Česká spořitelna a ČSOB již bankovní identitu nabízejí...

MONETA ke konci roku zaznamenala rekordní zájem o hypotéky, nyní zvyšuje úrokové sazby

Obrázek: Dům Velký zájem o hypotéky, který MONETA Money Bank evidovala na konci třetího kvartálu 2020, nepolevil ani na sklonku roku. Objem sjednaných hypoték činil jenom za listopad loňského roku 5,4 miliardy korun...

všechny články v rubrice










   
 
Nejlepší produkty roku 2020
Vítěze vyhlásíme na Finparádě a v dalších médiích 2.2.2021
Banka Creditas




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz