Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Současná krize demonstruje pokrok bank v digitálních službách

31.3.2020  |  Zdeněk Bubák, zpráva Banking Software Company
  


Obrázek: Notebook a mobilAktuální krize spojená s koronavirem a vládní opatření, které mají za cíl omezit jeho šíření, jsou pro všechny těžkou zkouškou. Karanténa způsobuje mnohá nepohodlí a znamená, že lidé dočasně nemohou žít tak, jak jsou běžně zvyklí. Nastalá situace ale také ukazuje, jak ohromně jsme se jako společnost za posledních 5, 10 let posunuli. Obrovský pokrok se dá pozorovat například v oblasti digitalizace a kvality digitálních služeb. Přinášíme vám pohled na současnou situaci v oblasti bankovních služeb od Čeňka Navrátila ze společnosti BSC.



Ještě před deseti lety by například zavření pobočkových sítí bank znamenalo nedozírné problémy. Řada lidí by zjistila, že nemůže například odeslat důležité platby, zaplatit účty, nebo nastavit trvalé příkazy a inkasa. Ztratili bychom třeba také možnost získat novou platební kartu, neměli bychom šanci založit si nový bankovní účet ani sjednat pojištění. Dnes toto všechno snadno obstaráme online.

Obrázek: Čeněk Navrátil, BSC
  Na snímku: Čeněk Navrátil, BSC
Digitální transformace v posledních letech skutečně prostoupila svět bankovnictví a klienti bank mají v rukou nástroje, o kterých by se jim před pár lety ještě ani nesnilo. A právě díky digitalizaci je dopad současných opatření o mnoho méně fatální, než by byl kdy dříve. Stejně jako si online můžeme objednat jídlo, můžeme si také z obrazovky počítače či mobilu obstarat prakticky veškerý kontakt s bankou.

Odesílání plateb z internetového či mobilního bankovnictví je dnes již naprostou samozřejmostí. Procesy se navíc zrychlují, mnoho bank již podporuje tzv. okamžité platby a kvůli placení již tedy do banky rozhodně nemusíme. Na mobilu či počítači si snadno objednáme i třeba platební kartu a co víc, dnes již není výjimkou ani kompletně digitální zakládání nových bankovních či pojišťovacích produktů.

„Tzv. digitální onboarding pokročil natolik, že jsme dnes schopni si během pouhých několika minut kompletně založit a začít používat nový běžný účet či spoření, nakoupit akcie, zahájit investice do fondů, nebo třeba sjednat pojištění. Vše jde snadno, rychle a, co je v současné chvíli nejdůležitější, také bezpečně – z pohodlí domova a bez osobního kontaktu,“ komentuje Čeněk Navrátil ze společnosti BSC, která se dlouhodobě věnuje digitalizaci bankovnictví a pro banky vyvíjí komplexní bankovní operační systém i jednotlivá řešení, jako je právě digitální onboarding.

Dá se navíc očekávat, že nastalá situace digitalizační procesy ještě více urychlí. Klienti bank nyní naplno zjišťují, jak si jejich banka v této oblasti vlastně vede a dá se očekávat, že jejich nároky budou vzrůstat. Plně digitalizované banky sklízí u klientů velký úspěch, mezitímco klienti těch digitálně „opatrnějších“ zjišťují, kde má jejich peněžní ústav ještě rezervy.

@@Adverts_middle@@Banky tedy budou tlačeny posouvat se opět dále, přičemž dobrou zprávou je, že na trhu jsou inovativní řešení, po kterých mohou bankovní instituce sáhnout. „Očekávat se dá, že banky pokročí v digitální transformaci nejen směrem k dalšímu zlepšování a zrychlování digitalizace bankovních produktů a služeb, ale i směrem k lepší práci s klienty v digitálním prostředí. Na trhu existuje mnoho inspirativních přístupů a to zejména v oblasti e-commerce,“ popisuje Čeněk Navrátil.

Předpokládat se dá také změna chování a návyků klientů bank. Současná vládní nařízení se postarala o to, že lidé mnohem více úkonů zařizují online, z domova. Bude zajímavé sledovat, zda si tento návyk uchovají i po znovuotevření kamenných poboček a zda koronavirová krize v přístupu k digitálním službám trvale posune nejen banky, ale právě i klienty.

Obrázek: BSC
Autor: BSC


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Nemovitostní fondy bank a pojišťoven v roce 2025: Porovnali jsme jejich výnosy a poplatky

Obrázek: Realitní podílové fondy Nemovitostní fondy patří mezi oblíbené nástroje pro konzervativnější investory, kteří hledají stabilní výnos bez nutnosti kupovat nemovitost napřímo. Český bankovní a pojišťovací sektor nabízí několik fondů založených na komerčních i rezidenčních nemovitostech...

Žebříčky spořicích produktů v prosinci: spořicí účty stabilní, termínované vklady opět mění pořadí

Obrázek: Růst peněz Nabídka spořicích účtů zůstává i v prosinci bez větších změn. Banky si většinou drží své dosavadní úrokové sazby i podmínky, což odpovídá stabilnímu vývoji měnové politiky. Naopak u termínovaných vkladů jsme zaznamenali nárůst úrokových sazeb...

Banky rozdávají tisíce korun. Kde nyní získáte nejvyšší odměnu?

Obrázek: Hodiny a peníze I když na konci listopadu řada akcí skončila, banky stále udržují dost atraktivních nabídek pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily...

Banky prodlužují garance úroků na spořicích účtech: U Monety máte jistotu až do března 2026

Obrázek: Spořicí prasátko a peníze Banky v prosinci ponechaly úrokové sazby na spořicích účtech na stejné úrovni jako v předchozím měsíci, pouze prodloužily platnost garancí. Některé banky lákají klienty na sazby platné až do konce prvního čtvrtletí roku 2026. Pro střadatele je to důležitá informace...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies