Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Pojišťovna si vyložila pojistné podmínky po svém a pojistné plnění z cestovního pojištění nevyplatila

7.10.2019  |  Zdeněk Bubák, zpráva spol. Vaše nároky.cz
  


Obrázek: Mobilní telefonPojišťovna klientům nevyplatila odškodnění z cestovního pojištění za krádež hotovosti a mobilních telefonů. Její argumentace stála na jednom bodu pojistných podmínek, který hovořil o tom, že se pojištění nevztahuje na ztrátu, krádež nebo škodu na zvířatech, přičemž tento bod ve vyjádření vyzdvihla a aplikovala na všechny typy krádeže. Právník, který začal klienty zastupovat, však nesmyslné tvrzení pojišťovny vyvrátit a oponoval tím, že mobilní telefony a peníze nejsou zvíře. Klienti nakonec od pojišťovny získali 10 609 Kč.


Manželům z Opavy byly při pobytu v Řecku odcizeny z hotelového pokoje dva mobilní telefony v hodnotě celkem 410 € a hotovost ve výši 120 €. Manželé celou záležitost řešili ihned na místě a sepsali protokol o krádeži i s řeckou policií. Jelikož měli sjednané cestovní pojištění, obrátili se po návratu z dovolené na pojišťovnu s nárokem na pojistné plnění.

Po několika týdnech obdrželi poškození dopis od pojišťovny, ze kterého se dozvěděli, že vyplacení pojistného plnění bylo ze strany pojišťovny zamítnuto s tvrzením, že se dle pojistných podmínek plnění nevztahuje na krádež. „Podle pojistných podmínek pro cestovní pojištění, kterými se pojištění řídí, pojistitel není povinen poskytnou pojistné plnění, podle Zvláštních pojistných podmínek části IV., článku 3 výluky z pojištění, odstavce 3.3. Pojištění se nevztahuje na 3.3.6 ztrátu, krádež nebo škodu na zvířatech,“ znělo ve vyjádření pojišťovny.

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde


Poškozený s manželkou se však s výsledkem šetření pojišťovny nehodlali smířit, protože právě pro takové případy si cestovní pojištění platili, obrátili se proto na právníka ze společnosti Vaše nároky.cz, která spory s pojišťovnami za klienty řeší. „Argumentace pojišťovny je zavádějící. Pokud by zmíněný bod 3.3.6 odkazoval na jakoukoli krádež, jak pojišťovna tvrdí, nenacházel by se pak v odstavci 3.1. rozsáhlý výčet výluk z pojištění spojených s krádeží. Dle formulace výše zmíněného bodu se jedná o ztrátu, krádež nebo škodu, ale pouze na zvířatech, nikoli však na mobilních telefonech či hotovosti Klientů. Vzhledem k faktu, že se tedy jednalo o škodu na majetku, způsobenou krádeží vloupáním podle § 205 odst. 1 písm. b) trestního zákoníku, mají Klienti nárok na pojistné plnění v plné výši,“ uvedl k případu zastupující právník a v podobném duchu i protistraně zaslal předžalobní výzvu.

Pojišťovna reagovala na předžalobní výzvu kladně a slíbila, že pojistné plnění vyplatí. Případ tedy nakonec nebylo nutné předat soudu a poškození manželé od pojišťovny získali za odcizenou hotovost a telefony 10 609 Kč. Záporným faktem však u tohoto případu zůstává to, že kdyby se klienti nebránili prostřednictvím právníka, pravděpodobně by peníze z cestovního pojištění, na které měli nárok, nikdy nedostali. „Je přitom očividné, že jednání pojišťovny bylo účelové,“ uzavírá právník.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,60 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 4,70 % p.a. u měsíčního vkladuvíce



      
  





všechny články
Dále v rubrice

Produktové novinky bank v květnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Hvězdy FP Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu května letošního roku oznámily Česká podnikatelská pojišťovna, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka...

Rizika koupě ojetého vozidla

Obrázek: Autonehoda Totální škoda na vozidle. Lze opravit takové vozidlo a jaká jsou rizika koupě auta po takové škodě? Co byste si měli před koupí ojetého vozidla zkontrolovat?

Stále častější kybernetické podvody. Pomoci může speciální asistence k pojištění

Obrázek: Hacker S podvodnými e-maily, SMS zprávami nebo telefonáty, případně s falešnými platebními branami či s nedodáním zaplaceného zboží má dnes už zkušenost polovina populace v Česku. Přitom roste vynalézavost a propracovanost pokusů okrást oběti...

Odcizená karta a platby bez PINu, získáte zpět peníze?

Odcizili vám peněženku a zneužili platební kartu? Většina bank vám platby kartou bez použití PINu vrátí. Poradíme vám, co je nutné udělat a jak jednotlivé banky tuto situaci řeší...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz