Pojišťovna si vyložila pojistné podmínky po svém a pojistné plnění z cestovního pojištění nevyplatila
7.10.2019 | Zdeněk Bubák, zpráva spol. Vaše nároky.cz | |
Pojišťovna klientům nevyplatila odškodnění z cestovního pojištění za krádež hotovosti a mobilních telefonů. Její argumentace stála na jednom bodu pojistných podmínek, který hovořil o tom, že se pojištění nevztahuje na ztrátu, krádež nebo škodu na zvířatech, přičemž tento bod ve vyjádření vyzdvihla a aplikovala na všechny typy krádeže. Právník, který začal klienty zastupovat, však nesmyslné tvrzení pojišťovny vyvrátit a oponoval tím, že mobilní telefony a peníze nejsou zvíře. Klienti nakonec od pojišťovny získali 10 609 Kč.
Manželům z Opavy byly při pobytu v Řecku odcizeny z hotelového pokoje dva mobilní telefony v hodnotě celkem 410 € a hotovost ve výši 120 €. Manželé celou záležitost řešili ihned na místě a sepsali protokol o krádeži i s řeckou policií. Jelikož měli sjednané cestovní pojištění, obrátili se po návratu z dovolené na pojišťovnu s nárokem na pojistné plnění. Po několika týdnech obdrželi poškození dopis od pojišťovny, ze kterého se dozvěděli, že vyplacení pojistného plnění bylo ze strany pojišťovny zamítnuto s tvrzením, že se dle pojistných podmínek plnění nevztahuje na krádež. „Podle pojistných podmínek pro cestovní pojištění, kterými se pojištění řídí, pojistitel není povinen poskytnou pojistné plnění, podle Zvláštních pojistných podmínek části IV., článku 3 výluky z pojištění, odstavce 3.3. Pojištění se nevztahuje na 3.3.6 ztrátu, krádež nebo škodu na zvířatech,“ znělo ve vyjádření pojišťovny. Poškozený s manželkou se však s výsledkem šetření pojišťovny nehodlali smířit, protože právě pro takové případy si cestovní pojištění platili, obrátili se proto na právníka ze společnosti Vaše nároky.cz, která spory s pojišťovnami za klienty řeší. „Argumentace pojišťovny je zavádějící. Pokud by zmíněný bod 3.3.6 odkazoval na jakoukoli krádež, jak pojišťovna tvrdí, nenacházel by se pak v odstavci 3.1. rozsáhlý výčet výluk z pojištění spojených s krádeží. Dle formulace výše zmíněného bodu se jedná o ztrátu, krádež nebo škodu, ale pouze na zvířatech, nikoli však na mobilních telefonech či hotovosti Klientů. Vzhledem k faktu, že se tedy jednalo o škodu na majetku, způsobenou krádeží vloupáním podle § 205 odst. 1 písm. b) trestního zákoníku, mají Klienti nárok na pojistné plnění v plné výši,“ uvedl k případu zastupující právník a v podobném duchu i protistraně zaslal předžalobní výzvu. Pojišťovna reagovala na předžalobní výzvu kladně a slíbila, že pojistné plnění vyplatí. Případ tedy nakonec nebylo nutné předat soudu a poškození manželé od pojišťovny získali za odcizenou hotovost a telefony 10 609 Kč. Záporným faktem však u tohoto případu zůstává to, že kdyby se klienti nebránili prostřednictvím právníka, pravděpodobně by peníze z cestovního pojištění, na které měli nárok, nikdy nedostali. „Je přitom očividné, že jednání pojišťovny bylo účelové,“ uzavírá právník. reklama
![](https://wider.scott-and-rose.com/FP_Articles/1400/Prerusovana_cara_3.jpg)
|
všechny články | |
Dále v rubrice
Pojištění domácích mazlíčků
Máte domácího mazlíčka a zvažujete jeho pojištění? Jaké jsou druhy pojištění a co vše vám pojišťovny uhradí? Odpovědi naleznete v našem článku...
|
Co je jednou z nejčastějších škod na vozidlech?
Můžete být ten nejopatrnější řidič v okrese, ale že vám čelní sklo rozbije kamínek odražený od kola vozu před vámi, stejně neovlivníte. V České republice tvoří poškození skel u aut dlouhodobě přibližně čtvrtinu všech nahlášených škod z autopojištění...
|
Pozor na lovce pacientů, kteří působí v dovolenkových destinacích
ERV Evropská během první poloviny letošního roku řešila hned několik pokusů o podvod v souvislosti s léčbou v zahraničí. Zvláště v Egyptě se setkáváme s pochybnou odborností „lékařů“, kteří pracují v hotelech. Tzv. lovci pacientů se pak vyskytují dokonce i na plážích, kde...
|
Výluky u cestovního pojištění
S cestou do zahraničí již bývá pro většinu z nás samozřejmostí sjednání cestovního pojištění. To má sloužit především pro krytí nahodilých událostí, nikoli pro vědomé opomenutí klientů. Co vše pojišťovny mají ve výlukách?
|
všechny články v rubrice
|