Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Pojišťovna si vyložila pojistné podmínky po svém a pojistné plnění z cestovního pojištění nevyplatila

7.10.2019  |  Zdeněk Bubák, zpráva spol. Vaše nároky.cz
  
  


Obrázek: Mobilní telefonPojišťovna klientům nevyplatila odškodnění z cestovního pojištění za krádež hotovosti a mobilních telefonů. Její argumentace stála na jednom bodu pojistných podmínek, který hovořil o tom, že se pojištění nevztahuje na ztrátu, krádež nebo škodu na zvířatech, přičemž tento bod ve vyjádření vyzdvihla a aplikovala na všechny typy krádeže. Právník, který začal klienty zastupovat, však nesmyslné tvrzení pojišťovny vyvrátit a oponoval tím, že mobilní telefony a peníze nejsou zvíře. Klienti nakonec od pojišťovny získali 10 609 Kč.


Manželům z Opavy byly při pobytu v Řecku odcizeny z hotelového pokoje dva mobilní telefony v hodnotě celkem 410 € a hotovost ve výši 120 €. Manželé celou záležitost řešili ihned na místě a sepsali protokol o krádeži i s řeckou policií. Jelikož měli sjednané cestovní pojištění, obrátili se po návratu z dovolené na pojišťovnu s nárokem na pojistné plnění.

Po několika týdnech obdrželi poškození dopis od pojišťovny, ze kterého se dozvěděli, že vyplacení pojistného plnění bylo ze strany pojišťovny zamítnuto s tvrzením, že se dle pojistných podmínek plnění nevztahuje na krádež. „Podle pojistných podmínek pro cestovní pojištění, kterými se pojištění řídí, pojistitel není povinen poskytnou pojistné plnění, podle Zvláštních pojistných podmínek části IV., článku 3 výluky z pojištění, odstavce 3.3. Pojištění se nevztahuje na 3.3.6 ztrátu, krádež nebo škodu na zvířatech,“ znělo ve vyjádření pojišťovny.

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde


Poškozený s manželkou se však s výsledkem šetření pojišťovny nehodlali smířit, protože právě pro takové případy si cestovní pojištění platili, obrátili se proto na právníka ze společnosti Vaše nároky.cz, která spory s pojišťovnami za klienty řeší. „Argumentace pojišťovny je zavádějící. Pokud by zmíněný bod 3.3.6 odkazoval na jakoukoli krádež, jak pojišťovna tvrdí, nenacházel by se pak v odstavci 3.1. rozsáhlý výčet výluk z pojištění spojených s krádeží. Dle formulace výše zmíněného bodu se jedná o ztrátu, krádež nebo škodu, ale pouze na zvířatech, nikoli však na mobilních telefonech či hotovosti Klientů. Vzhledem k faktu, že se tedy jednalo o škodu na majetku, způsobenou krádeží vloupáním podle § 205 odst. 1 písm. b) trestního zákoníku, mají Klienti nárok na pojistné plnění v plné výši,“ uvedl k případu zastupující právník a v podobném duchu i protistraně zaslal předžalobní výzvu.

Pojišťovna reagovala na předžalobní výzvu kladně a slíbila, že pojistné plnění vyplatí. Případ tedy nakonec nebylo nutné předat soudu a poškození manželé od pojišťovny získali za odcizenou hotovost a telefony 10 609 Kč. Záporným faktem však u tohoto případu zůstává to, že kdyby se klienti nebránili prostřednictvím právníka, pravděpodobně by peníze z cestovního pojištění, na které měli nárok, nikdy nedostali. „Je přitom očividné, že jednání pojišťovny bylo účelové,“ uzavírá právník.

reklama

NEObyčejný účet - úroková sazba 1,6 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 2,5 % ročněvíce



      
  


Související články:
Aktuality z pojišťoven v polovině října

Až 70 procent lidí by bez příjmu nevydrželo ani tři měsíce. Nejvíce ohroženi jsou mladí

Startup Senzoor s Generali Českou pojišťovnou přináší na pojišťovací trh internet věcí

Zadlužení českých domácností stále roste. Spolu s ním i pojišťování klíčových úvěrů

Aktuality o pojištění v říjnu: Kolik Čechů má životní pojištění? Jak se zabezpečit na podzimní jízdy autem a další



všechny články
Dále v rubrice

Aktuality z pojišťoven v polovině října

Obrázek: Řidič v autě Přinášíme vám aktuální infromace z pojistného trhu. Jak nastavují dnes pojišťovny cenu za povinné ručení u řidičů podle věku? Jakou novinku připravila Direct pojišťovna...

Až 70 procent lidí by bez příjmu nevydrželo ani tři měsíce. Nejvíce ohroženi jsou mladí

Obrázek: Výpadek příjmu Téměř dvě třetiny lidí nepokryjí při výpadku pravidelného příjmu své výdaje a závazky déle než 3 měsíce, říká průzkum BNP Paribas Cardif Pojišťovny. Nejvíce ohrožení jsou mladí, z nichž by zhruba polovina...

Startup Senzoor s Generali Českou pojišťovnou přináší na pojišťovací trh internet věcí

Obrázek: Senzor Brněnský technologický startup Senzoor a Generali Česká pojišťovna navázaly spolupráci při využití nové rádiové technologie úzkopásmového internetu věcí (v anglické zkratce NB-IoT) od společnosti Vodafone...

Zadlužení českých domácností stále roste. Spolu s ním i pojišťování klíčových úvěrů

Obrázek: Rodina Dluhy českých domácností u bank a družstevních záložen vzrostly na téměř 1,7 bilionu Kč, podle aktuálně zveřejněných údajů České národní banky (ČNB). Ve srovnání se stejným měsícem loňského...

všechny články v rubrice










   
 
Finanční produkt roku 2018
Běžný účet od Equa bank
Equa bank


Cena veřejnosti roku 2018
Spořicí účet od Banky CREDITAS
Banka Creditas




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz