Studie zaměřená na hypoteční úvěry: Banky zlepšily poradenství pro své klienty
25.9.2019 | Zdeněk Bubák, zpráva Market Vision | |
V období, kdy trh s hypotékami meziročně stagnuje, lákají banky na kvalitnější poradenské služby. Oproti loňsku se nejvýrazněji zlepšily právě v této oblasti, na vyšší úroveň se však dostaly i v celkové obsluze svých zákazníků. Nejlépe dopadla, stejně jako vloni, MONETA Money Bank, následují Raiffeisenbank a Česká spořitelna. Vyplývá to z červencového průzkumu agentury Market Vision, který se zaměřil na dvanáct nejvýznamnějších poskytovatelů hypotečních úvěrů na tuzemském trhu.
„Sledované instituce se v obsluze, kterou poskytují zájemcům o hypotéky, zlepšily oproti loňsku celkově o čtyři procentní body, kdy aktuální průměr trhu činí sedmdesát procent,“ hodnotí Michal Skalický, senior consultant agentury Market Vision, výsledky studie, která letos vznikla už počtrnácté. „Z celkem dvanácti oblastí, z nichž se skládá celkový Index kvality obsluhy, bych zdůraznil zejména ´konzultaci / návrh řešení´ a ´nabídku řešení´, kde došlo ke zkvalitnění o dvanáct, respektive jedenáct procentních bodů. K posunu tak dochází zejména ve fázi poradenství klientům,“ doplňuje Skalický. Srovnání hypoték od českých bank najdete zde Cílem studie bylo zmapování, vyhodnocení a srovnání kvality prodeje hypotečních úvěrů na českém trhu u 12 nejvýznamnějších bankovních poskytovatelů. Hlavní použitou metodou při realizaci studie byl tzv. Mystery Shopping. Vybraní a vyškolení spolupracovníci agentury vystupovali podle předem připraveného scénáře jako potenciální klienti společností, navštívili pobočku banky a projevili zde zájem o získání informací o uvažovaném hypotečním úvěru. Pro hodnocení a komparaci výsledků jednotlivých společností používá Market Vision „Index Kvality Obsluhy“, přičemž jednotlivé sledované oblasti mají stanovené váhy. Podle této metodiky si nejlépe vedla MONETA Money Bank s 82 %, následovaná Raiffeisenbank (79 %) a Českou spořitelnou (77 %). Letos poprvé byl rovněž sledován tzv. index zákaznického zážitku. V jeho hodnocení si první trojice pouze prohodila pořadí: nejlepší byla Česká spořitelna (96 %), druhá MONETA Money Bank (95 %) a třetí Raiffeisenbank (92 %). „Z celkových výsledků je patrné, že banky vylepšují a cizelují služby osobního kontaktu s klienty, v nichž jsou proti konkurenci, například v podobě startupů, unikátní,“ upozorňuje Michal Skalický, a připomíná, že konkurence se zostřuje i vzhledem k tomu, že trh s hypotékami stagnuje. Podle dat odborného serveru hypoindex.cz se v letošním červenci oproti loňsku sice drobně zvýšil celkový objem zákazníky zapůjčených financí (15,435 mld. Kč oproti 15,386), počet sjednaných hypoték byl však nižší (6 615 vs. 7 016).
všechny články | |
Dále v rubrice
Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?
Řada rodin se rozhoduje mezi bydlením v nájmu a pořízením vlastního domova na hypotéku. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Z pohledu budování majetku je vždy výhodnější pořízení vlastní nemovitosti na hypotéku. Při rozhodování mezi nájemním bydlením...
|
Jak financovat nemovitost bez hypotéky
Financování bydlení bez hypotečního úvěru. Možností je několik. Jaké to jsou a jaké mají klady a zápory?
|
Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?
Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...
|
Odměna až 24 000 Kč nebo televize. Jaké jsou nové odměny bank?
UniCredit Bank nabízí až 24 000 Kč při sjednání nové půjčky. Air Bank spouští svět výhod Unity. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v dubnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...
|
všechny články v rubrice
|