Studie zaměřená na hypoteční úvěry: Banky zlepšily poradenství pro své klienty
| 25.9.2019 | Zdeněk Bubák, zpráva Market Vision | |
V období, kdy trh s hypotékami meziročně stagnuje, lákají banky na kvalitnější poradenské služby. Oproti loňsku se nejvýrazněji zlepšily právě v této oblasti, na vyšší úroveň se však dostaly i v celkové obsluze svých zákazníků. Nejlépe dopadla, stejně jako vloni, MONETA Money Bank, následují Raiffeisenbank a Česká spořitelna. Vyplývá to z červencového průzkumu agentury Market Vision, který se zaměřil na dvanáct nejvýznamnějších poskytovatelů hypotečních úvěrů na tuzemském trhu.
„Sledované instituce se v obsluze, kterou poskytují zájemcům o hypotéky, zlepšily oproti loňsku celkově o čtyři procentní body, kdy aktuální průměr trhu činí sedmdesát procent,“ hodnotí Michal Skalický, senior consultant agentury Market Vision, výsledky studie, která letos vznikla už počtrnácté. „Z celkem dvanácti oblastí, z nichž se skládá celkový Index kvality obsluhy, bych zdůraznil zejména ´konzultaci / návrh řešení´ a ´nabídku řešení´, kde došlo ke zkvalitnění o dvanáct, respektive jedenáct procentních bodů. K posunu tak dochází zejména ve fázi poradenství klientům,“ doplňuje Skalický. Srovnání hypoték od českých bank najdete zde Cílem studie bylo zmapování, vyhodnocení a srovnání kvality prodeje hypotečních úvěrů na českém trhu u 12 nejvýznamnějších bankovních poskytovatelů. Hlavní použitou metodou při realizaci studie byl tzv. Mystery Shopping. Vybraní a vyškolení spolupracovníci agentury vystupovali podle předem připraveného scénáře jako potenciální klienti společností, navštívili pobočku banky a projevili zde zájem o získání informací o uvažovaném hypotečním úvěru. Pro hodnocení a komparaci výsledků jednotlivých společností používá Market Vision „Index Kvality Obsluhy“, přičemž jednotlivé sledované oblasti mají stanovené váhy. Podle této metodiky si nejlépe vedla MONETA Money Bank s 82 %, následovaná Raiffeisenbank (79 %) a Českou spořitelnou (77 %). Letos poprvé byl rovněž sledován tzv. index zákaznického zážitku. V jeho hodnocení si první trojice pouze prohodila pořadí: nejlepší byla Česká spořitelna (96 %), druhá MONETA Money Bank (95 %) a třetí Raiffeisenbank (92 %). „Z celkových výsledků je patrné, že banky vylepšují a cizelují služby osobního kontaktu s klienty, v nichž jsou proti konkurenci, například v podobě startupů, unikátní,“ upozorňuje Michal Skalický, a připomíná, že konkurence se zostřuje i vzhledem k tomu, že trh s hypotékami stagnuje. Podle dat odborného serveru hypoindex.cz se v letošním červenci oproti loňsku sice drobně zvýšil celkový objem zákazníky zapůjčených financí (15,435 mld. Kč oproti 15,386), počet sjednaných hypoték byl však nižší (6 615 vs. 7 016).
všechny články | |
Dále v rubrice
Banky se na podzim předhánějí v odměnách. Co pro vás nabízejí?
I v listopadu banky stále udržují atraktivní nabídky pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních...
|
Produktové novinky bank v říjnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Direct pojišťovna, Fio banka, Komerční banka, MONETA Money Bank...
|
Kdo vyhrál v soutěži Visa Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna 2025?
Hospodářské noviny vyhlásily výsledky již 17. ročníku soutěže Visa Nejlepší banka a Visa Nejlepší pojišťovna 2025. Hodnotitelem této soutěže je společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz. Analytici ze Scott & Rose vyhodnocují...
|
Výhody pro podnikatele: Kde získat zajímavou nabídku?
Podnikání v dnešní době vyžaduje nejen dobrý nápad a úsilí, ale i kvalitní finanční zázemí. Banky proto stále častěji přicházejí s výhodnými nabídkami, které mají živnostníkům a firmám pomoci s rozvojem podnikání, investicemi nebo provozním financováním...
|
všechny články v rubrice
|