Studie zaměřená na hypoteční úvěry: Banky zlepšily poradenství pro své klienty
| 25.9.2019 | Zdeněk Bubák, zpráva Market Vision | |
V období, kdy trh s hypotékami meziročně stagnuje, lákají banky na kvalitnější poradenské služby. Oproti loňsku se nejvýrazněji zlepšily právě v této oblasti, na vyšší úroveň se však dostaly i v celkové obsluze svých zákazníků. Nejlépe dopadla, stejně jako vloni, MONETA Money Bank, následují Raiffeisenbank a Česká spořitelna. Vyplývá to z červencového průzkumu agentury Market Vision, který se zaměřil na dvanáct nejvýznamnějších poskytovatelů hypotečních úvěrů na tuzemském trhu.
„Sledované instituce se v obsluze, kterou poskytují zájemcům o hypotéky, zlepšily oproti loňsku celkově o čtyři procentní body, kdy aktuální průměr trhu činí sedmdesát procent,“ hodnotí Michal Skalický, senior consultant agentury Market Vision, výsledky studie, která letos vznikla už počtrnácté. „Z celkem dvanácti oblastí, z nichž se skládá celkový Index kvality obsluhy, bych zdůraznil zejména ´konzultaci / návrh řešení´ a ´nabídku řešení´, kde došlo ke zkvalitnění o dvanáct, respektive jedenáct procentních bodů. K posunu tak dochází zejména ve fázi poradenství klientům,“ doplňuje Skalický. Srovnání hypoték od českých bank najdete zde Cílem studie bylo zmapování, vyhodnocení a srovnání kvality prodeje hypotečních úvěrů na českém trhu u 12 nejvýznamnějších bankovních poskytovatelů. Hlavní použitou metodou při realizaci studie byl tzv. Mystery Shopping. Vybraní a vyškolení spolupracovníci agentury vystupovali podle předem připraveného scénáře jako potenciální klienti společností, navštívili pobočku banky a projevili zde zájem o získání informací o uvažovaném hypotečním úvěru. Pro hodnocení a komparaci výsledků jednotlivých společností používá Market Vision „Index Kvality Obsluhy“, přičemž jednotlivé sledované oblasti mají stanovené váhy. Podle této metodiky si nejlépe vedla MONETA Money Bank s 82 %, následovaná Raiffeisenbank (79 %) a Českou spořitelnou (77 %). Letos poprvé byl rovněž sledován tzv. index zákaznického zážitku. V jeho hodnocení si první trojice pouze prohodila pořadí: nejlepší byla Česká spořitelna (96 %), druhá MONETA Money Bank (95 %) a třetí Raiffeisenbank (92 %). „Z celkových výsledků je patrné, že banky vylepšují a cizelují služby osobního kontaktu s klienty, v nichž jsou proti konkurenci, například v podobě startupů, unikátní,“ upozorňuje Michal Skalický, a připomíná, že konkurence se zostřuje i vzhledem k tomu, že trh s hypotékami stagnuje. Podle dat odborného serveru hypoindex.cz se v letošním červenci oproti loňsku sice drobně zvýšil celkový objem zákazníky zapůjčených financí (15,435 mld. Kč oproti 15,386), počet sjednaných hypoték byl však nižší (6 615 vs. 7 016).
všechny články | |
Dále v rubrice
Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě
Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...
|
Žebříček hypoték v listopadu: MONETA kraluje, v těsném závěsu je Air Bank
Na Finparádě.cz byl minulý týden zveřejněn nový aktualizovaný žebříček hypotečních úvěrů. První místo patří MONETě Money Bank, na druhém místě je Air Bank a třetí místo zaujala Fio banka. Jaké je další pořadí a kolik činí minimální úroková sazba u jednotlivých bank...
|
Nová éra poradenství: Spořitelna spouští pobočku s asistencí umělé inteligence
Česká spořitelna otevírá první pobočku Future Lab, kde se tradiční poradenství propojuje s umělou inteligencí. Klientům je k dispozici AI avatar, který dokáže pomoci se správou financí i běžnými operacemi kdykoliv během dne...
|
Sazby hypoték stagnují, nejvýhodnější je nyní fixace na tři roky
Listopad přinesl na hypoteční trh stabilizaci. Podle aktuálních dat Swiss Life Hypoindex se průměrná nabídková sazba hypoték udržela na úrovni 4,91 %, tedy stejně jako v říjnu. Letos tak úrokové sazby měřeny tímto indexem klesly o necelou třetinu...
|
všechny články v rubrice
|