| Franšízy ze Spojených států jsou v Česku úspěšné. Jaké další značky hledají v ČR partnery?
					
						| 23.9.2019  |  Zdeněk Bubák, zpráva Ambasády USA |  |  
 
 
					
                      Ve středu 18. září 2019 proběhla v rezidenci velvyslance USA v ČR konference na téma "Franšízové koncepty z USA". V Česku působí řada subjektů využívající franšízové koncepty z USA. Některé se na konferenci představily, jako například RE/MAX a Century 21 zabývající se realitami, Bricks4Kids zaměřená na práci s dětmi, Subway z oblasti stravování či TAB The alternative board pomáhající podnikům v růstu. Jaké nové franšízové koncepty mají zájem o vstup na trh v Česku? 
 
 
 
 
					
                    V úvodním projevu konference "Franšízové koncepty z USA" velvyslanec USA v ČR Stephen King řekl: “Já sám jsem podnikatel a jsem rád, že mám příležitost podpořit americké firmy a jejich české partnery. Jak už někteří víte, letos jsem nastavil jako cíl zprostředkovat investice v obou našich zemích. A pokud uvažujete o americké franšíze, vlastně k tomu cíli přispíváte.“
 Při obchodním oddělení Velvyslanectví USA působí U. S. Commercial Service Prague, jehož hlavním posláním je pomoci při navazování obchodních vztahů mezi podniky z USA a českými podniky, které by měly o americký produkt, licenci, či jinou formu vstupu zájem.
 
 Stephen King také dodal: “Franšízové koncepty fungují téměř v každé oblasti – od autoservisů až po vzdělávací systémy. Spojené státy jsou dlohodobě úspěšné ve vytváření franšízových konceptů, které prosperují jak na americkém trhu tak i mezinárodně. Franšíza je jen jinou formou podnikání. Nicméně franšízový model ulehčuje vstup na trh. Nemusíte budovat své podnikání od úplného základu, ale vyberete si prověřenou značku, získáte odborné vedení a také přístup k know-how a k marketingovým zkušenostem franšízových developerů, kteří založili a rozvinuli franšízový koncept a úspěšný byznysový plán. Ten převezmete, stejně jako síť dodavatelů. Je to výrazně jednodušší začátek podnikání s menším rizikem.“
 
 
 
 
 TOP 10 USA franšíz ve světě
   Počet franšízových poboček jen v USA je v současnosti vyšší než 750 000 a stále roste. Mezi roky 2017 – 2018 se v USA otevřelo 13 000 nových poboček. Nejsilnějšími segmenty jsou rychlé občerstvení, personal-services např. účetnictví, finance, design, zdravotnictví, business services např. IT, bankovnictví, dopravní služby, úklid a reality.McDonalds'Burger KingMarriott InternationalKFCDunkin'7-ElevenSUBWAYDomino'sBaskin-Robbins 
 
 
 
 Trendy v oblasti franšízingu v současnosti
   Další trendy: Eco-friendly, Multi-brandová nabídka, Franchising ne jen v sektorech týkajících se stravování, např. péče o seniory. Ale stále dokáží nejnovější trendy (např. objednávání pomocí mobilního telefonu) zachytit franšízy v oblasti stravování.Vliv mikro-influencerů a sociálních medií. Rozpočet na marketing už nejde z 90 procent jen na tištěná média/televizi.Některé franšízy nabízí speciální programy „ze zaměstnance majitelem“, které nevyžadují tak silné finanční zázemí od budoucích franšízantů.Mnohem více žen a lidí z minorit se stává franšízanty.Větší zájem franšíz o mezinárodní expanzi.Crowdfunding a půjčky
 
 
 US franšízy hledající v Česku partnery
 Americké společnosti, které hledají pro své franšízy partnery v ČR:
 
   Spol. DARDEN pro značku: OLIVE GARDEN (další značky společnosti DAREN: LongHornSteakhouse, Cheddar's Scratch Kitchen, Yard House, The Capital Grille, Seasons 52, Bahama Breeze andEddie V’s)
EDWARDS GLOBAL SERVICES pro značky: The Boiling Crab,Chili’s, Dairy Queen, Denny’s, FirstLightHome Care, Midas, Mosquito Squad, Sola Salon Studios   Midas - franšíza autoservisů LITTLECAESAR´S - pizzaWINGSTOP INC. - restaurační koncept  
 
 
 
 
 
 
 všechny články
 |  | Dále v rubrice 
 
					
						
							| Raiffeisenbank spustila InfoZónu. Nová funkce v aplikaci přináší ověřené informace o financích
 
 
 
                                     Raiffeisenbank spustila InfoZónu, novou funkci ve své mobilní aplikaci. Tato sekce slouží jako spolehlivý a srozumitelný zdroj informací z oblasti financí a každodenního života. Cílem je nabídnout lidem spolehlivý zdroj informací přímo v prostředí, které dobře znají a považují za bezpečné... |  
							| Banka CREDITAS vypne online služby na téměř pět dní, co to pro její klienty znamená?
 
 
 
                                     Banky pravidelně provádějí plánované odstávky svých systémů, které obvykle trvají několik hodin nebo maximálně přes noc. Banka CREDITAS nyní chystá mimořádně dlouhou odstávku, která potrvá několik dní. Důvodem je přechod na novou generaci interních bankovních... |  
							| Výhody pro podnikatele: Kde získat zajímavou nabídku?
 
 
 
                                     Podnikání v dnešní době vyžaduje nejen dobrý nápad a úsilí, ale i kvalitní finanční zázemí. Banky proto stále častěji přicházejí s výhodnými nabídkami, které mají živnostníkům a firmám pomoci s rozvojem podnikání, investicemi nebo provozním financováním... |  
							| Aktuální data z hypotečního trhu: Průměrná sazba se stabilizovala, jaká je nabídka?
 
 
 
                                     V září 2025 poskytly banky a stavební spořitelny nové hypotéky za 29,6 miliardy Kč. Oproti srpnu aktivita objemově zesílila o 14 %, což potvrzují i sezónně očištěná čísla s odhadnutým objemem nových hypoték přes 31 miliard korun a více. Aktuální informace o novém... |  všechny články v rubrice
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 |