Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Co nejčastěji Češi kupují online? Jsou to vstupenky, běžné nákupy a dovolené či pobyty

28.5.2019  |  Zdeněk Bubák, zpráva Stavební spořitelny ČS
  
  


Obrázek: Nákupy na internetuPodle průzkumu Buřinky, Stavební spořitelny České spořitelny, se internet stal pro Čechy běžným prostředkem, jak nakupovat a sjednávat si služby. Nejvíce lidí má s online nákupem zkušenosti v případě pořízení vstupenek na sport nebo na kulturu – ty už si přes internet někdy pořídilo 87 % lidí. Běžné spotřební zboží si už někdy online objednalo 86 % a cestování si zařizovalo 85 % lidí.


Nevyužitý potenciál pro online komunikaci je podle průzkumu Stavební spořitelny České spořitelny zatím při styku s veřejnou správou, při využití hromadné dopravy nebo finančních služeb. Naopak nejmenší zájem mají lidé o online nákup dražších movitých věcí.

Rozdíl je ve frekvenci, s jakou lidé internet pro nákupy a sjednávání služeb využívají. Zdali je pro ně hlavním, nebo jen okrajovým prostředkem. Nejoblíbenější je v případě vstupenek, kde online formu jednoznačně preferuje 39 % lidí, u cestování je to 35 % a u nákupu jízdenek hromadné dopravy 28 %.

Velký potenciál k růstu má využívání internetu pro komunikaci s veřejnou správou – aktuálně sice upřednostňuje online cestu jen 19 % lidí, ale do budoucna ji chce pro komunikaci s veřejnou správou začít nově využívat nebo využívat častěji 44 % Čechů (15 % nově a 29 % častěji).

Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde


Zájem o online nakupování a sjednávání služeb poroste



„Význam online kanálů roste i v poskytování služeb ve finančním sektoru,“ říká Jana Hrušková, ředitelka útvaru Produkty a marketing v Buřince, a dodává: „Zdaleka už nemluvíme jen o internetovém bankovnictví. Sjednat si kompletně online dnes můžete například také stavební spoření. Od dubna dokonce i úvěr na bydlení.“ Podle průzkumu už nějaké finanční služby přes internet někdy využily dvě třetiny lidí, dalších 12 % je již dnes rozhodnuto, že si online sjednání finančních služeb také vyzkouší.

Srovnání nabídky stavebního spoření najdete zde

Zvyšovat se bude pravděpodobně i online nákup spotřebního zboží, i protože 37 % lidí, kteří již dnes tento typ zboží přes internet nakupují, ho v budoucnu plánuje využívat častěji. Dalších 7 % ho chce začít využívat nově. Nárůst zájmu o internet je však zřejmý při nákupu všech komodit včetně nákupu kosmetických, úklidových služeb nebo služeb řemeslníků. Jediná oblast, kde více jak polovina lidí hodlá setrvat u tradičního nákupu v kamenných prodejnách, je nákup movitých věcí s pořizovací hodnotou nad 50 000 Kč.

Podle věku se zájem mění



V nákupu produktů či sjednávání služeb po internetu jsou nejaktivnější mladí lidé, ve věku 18–26 let. Nejvíce patrné je to u zařizování cestování, kde online formu jednoznačně preferuje 49 % lidí v této věkové skupině, a u nákupu vstupenek (jednoznačná preference 48 %). Pouze u online nákupu spotřebního zboží a online sjednávání úvěru na bydlení jsou oproti mladým lidem do 26 let aktivnější lidé ve věkové skupině 27–35 let a 36–44 let. Obecně však platí, že s rostoucím věkem je zájem o nákup zboží a služeb na internetu nižší.

O průzkumu

Sběr dat pro průzkum „Buřinka – Co vše si Češi sjednávají online“ byl realizován v dubnu 2019 prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos na reprezentativním vzorku 1050 respondentů ve věku 18–65 let.

reklama

Malý Tarif - bez absurdních poplatkůvíce
NEObyčejný účet - úroková sazba 1,6 % p.a.více
Velký Tarif - 3 měsíce na zkoušku zdarmavíce
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 2,5 % ročněvíce

eKonto SMART - běžné bankovní služby zdarma pro aktivní uživatelevíce



      
  


Související články:
Komerční banka se připojila k okamžitým platbám. Zatím lze platby přijímat. Odesílání bude do konce září

Mobilní eKonto Raiffeisenbank nově zobrazuje loga a adresy prodejců. Banka má appku na placení mobilem

Nájem bez kauce? Unikátní služba v oblasti nájemního bydlení odstartovala v Česku

Změny u stavebních spořitelen v únoru

Změny u stavebních spořitelen v lednu. Nové sazby, tarify i akce



všechny články
Dále v rubrice

Komerční banka se připojila k okamžitým platbám. Zatím lze platby přijímat. Odesílání bude do konce září

Obrázek: Komerční banka Komerční banka se zapojila do schématu okamžitých plateb, ve kterém jsou korunové platby prováděny mezi dvěma účty vedenými v různých bankách během několika sekund. Aktuálně se to týká příchozích...

Mobilní eKonto Raiffeisenbank nově zobrazuje loga a adresy prodejců. Banka má appku na placení mobilem

Obrázek: Raiffeisenbank Pro usnadnění práce s mobilní aplikací zavádí Raiffeisenbank loga obchodníků na přehledy a detaily transakcí, které jsou realizovány platební kartou. V detailu uživatelé kromě loga naleznou také mapu...

Nájem bez kauce? Unikátní služba v oblasti nájemního bydlení odstartovala v Česku

Obrázek: Nájemní bydlení a kauce Nájemníci nemusí platit kauci v hotovosti a majitelé mají zároveň jistotu, že budou pokryty případné dluhy a že nájemce je solidní a nikde nedluží. Služba, která funguje běžně v Německu nebo Anglii...

Děti chtějí od účtů mobilní appku, dobrý úrok a výběry zdarma. Banka Creditas představila novinky pro děti

Obrázek: Richee účet Junior Pro většinu dnešních dětí už není vlastní účet žádná neznámá veličina. Podle výkumu Banky Creditas jen 5 % z českých dětí nechce mít vlastní účet. Ty zbývající jej buď už využívají, nebo by ho chtěly...

všechny články v rubrice










   
 
Finanční produkt roku 2018
Běžný účet od Equa bank
Equa bank


Cena veřejnosti roku 2018
Spořicí účet od Banky CREDITAS
Banka Creditas




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz