Co nejčastěji Češi kupují online? Jsou to vstupenky, běžné nákupy a dovolené či pobyty
| 28.5.2019 | Zdeněk Bubák, zpráva Stavební spořitelny ČS | |
Podle průzkumu Buřinky, Stavební spořitelny České spořitelny, se internet stal pro Čechy běžným prostředkem, jak nakupovat a sjednávat si služby. Nejvíce lidí má s online nákupem zkušenosti v případě pořízení vstupenek na sport nebo na kulturu – ty už si přes internet někdy pořídilo 87 % lidí. Běžné spotřební zboží si už někdy online objednalo 86 % a cestování si zařizovalo 85 % lidí.
Nevyužitý potenciál pro online komunikaci je podle průzkumu Stavební spořitelny České spořitelny zatím při styku s veřejnou správou, při využití hromadné dopravy nebo finančních služeb. Naopak nejmenší zájem mají lidé o online nákup dražších movitých věcí. Rozdíl je ve frekvenci, s jakou lidé internet pro nákupy a sjednávání služeb využívají. Zdali je pro ně hlavním, nebo jen okrajovým prostředkem. Nejoblíbenější je v případě vstupenek, kde online formu jednoznačně preferuje 39 % lidí, u cestování je to 35 % a u nákupu jízdenek hromadné dopravy 28 %. Velký potenciál k růstu má využívání internetu pro komunikaci s veřejnou správou – aktuálně sice upřednostňuje online cestu jen 19 % lidí, ale do budoucna ji chce pro komunikaci s veřejnou správou začít nově využívat nebo využívat častěji 44 % Čechů (15 % nově a 29 % častěji). Zájem o online nakupování a sjednávání služeb poroste „Význam online kanálů roste i v poskytování služeb ve finančním sektoru,“ říká Jana Hrušková, ředitelka útvaru Produkty a marketing v Buřince, a dodává: „Zdaleka už nemluvíme jen o internetovém bankovnictví. Sjednat si kompletně online dnes můžete například také stavební spoření. Od dubna dokonce i úvěr na bydlení.“ Podle průzkumu už nějaké finanční služby přes internet někdy využily dvě třetiny lidí, dalších 12 % je již dnes rozhodnuto, že si online sjednání finančních služeb také vyzkouší. Srovnání nabídky stavebního spoření najdete zde Zvyšovat se bude pravděpodobně i online nákup spotřebního zboží, i protože 37 % lidí, kteří již dnes tento typ zboží přes internet nakupují, ho v budoucnu plánuje využívat častěji. Dalších 7 % ho chce začít využívat nově. Nárůst zájmu o internet je však zřejmý při nákupu všech komodit včetně nákupu kosmetických, úklidových služeb nebo služeb řemeslníků. Jediná oblast, kde více jak polovina lidí hodlá setrvat u tradičního nákupu v kamenných prodejnách, je nákup movitých věcí s pořizovací hodnotou nad 50 000 Kč. Podle věku se zájem mění V nákupu produktů či sjednávání služeb po internetu jsou nejaktivnější mladí lidé, ve věku 18–26 let. Nejvíce patrné je to u zařizování cestování, kde online formu jednoznačně preferuje 49 % lidí v této věkové skupině, a u nákupu vstupenek (jednoznačná preference 48 %). Pouze u online nákupu spotřebního zboží a online sjednávání úvěru na bydlení jsou oproti mladým lidem do 26 let aktivnější lidé ve věkové skupině 27–35 let a 36–44 let. Obecně však platí, že s rostoucím věkem je zájem o nákup zboží a služeb na internetu nižší. O průzkumu Sběr dat pro průzkum „Buřinka – Co vše si Češi sjednávají online“ byl realizován v dubnu 2019 prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos na reprezentativním vzorku 1050 respondentů ve věku 18–65 let.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka
Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...
|
Žebříčky spořicích produktů v prosinci: spořicí účty stabilní, termínované vklady opět mění pořadí
Nabídka spořicích účtů zůstává i v prosinci bez větších změn. Banky si většinou drží své dosavadní úrokové sazby i podmínky, což odpovídá stabilnímu vývoji měnové politiky. Naopak u termínovaných vkladů jsme zaznamenali nárůst úrokových sazeb...
|
Banky rozdávají tisíce korun. Kde nyní získáte nejvyšší odměnu?
I když na konci listopadu řada akcí skončila, banky stále udržují dost atraktivních nabídek pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily...
|
všechny články v rubrice
|