Češi přeceňují své znalosti o finančních produktech
| 1.8.2018 | Zdeněk Bubák, zpráva Home Credit | |
Devadesát procent lidí tvrdí, že když si vybírají finanční produkt, hodně se zabývají srozumitelností informací a podmínek. Hledají je na webech jednotlivých společností. Jenže se zdá, že realita je jiná – každý druhý totiž přiznává, že vlastně vůbec nezná bonusy, které jsou s finančními produkty spojené, pokud vůbec nějaké mají. Zjistil to průzkum agentury STEM/MARK pro společnost Home Credit.
Na trhu je obrovské množství nejen různých produktů, ale také společností, které je poskytují. Je tedy velmi důležité se ve všem dobře zorientovat a nerozhodovat se pod tlakem. „Lidem radíme, aby si vzali dostatek času na rozmyšlenou, jaký produkt skutečně potřebují, a následně si porovnali dostupnou nabídku. Zabere to sice nějaký čas, ale tato investice se určitě vyplatí,“ radí Jaroslav Ondrušek, analytik trhu společnosti Home Credit. Srovnejte si náklady na vedení účtu v různých bankách Při výběru produktu je nejdůležitější cena Které faktory jsou pro takové zvažování nejdůležitější? Nepřekvapivě je to cena, na niž se zaměřuje devět osob z deseti. Svou váhu ale má i rychlost. Respondenti si údajně čím dál více všímají i toho, zda mají o produktu dostatek informací a jestli jsou srozumitelné. Ovšem zdá se, že lidé spíše tuší, že by se zajímat měli – realita je totiž jiná. Když jsou totiž dotázáni, zda opravdu znají výhody a bonusy, které jim produkt přináší, každý druhý přiznává, že je buď nemá, nebo o nich vlastně neví. „Lidé se často snaží ukázat jako lepší – tuší, že by se zajímat měli, a tak se k tomu hlásí. Jenže ve skutečnosti to bohužel tak slavné není,“ myslí si Ondrušek. Nezávislé testy? Ne, zajímá nás spíš zkušenost kamaráda Pokud si lidé berou finanční produkt, často tápou a bojí se, že naletí nesolidnímu poskytovateli nebo podepíšou nevýhodnou smlouvu. Rádi proto využívají zkušenosti ostatních. Obrací se především na své kamarády, kteří už produkt využívají, ale sledují i recenze na internetu. Práci se zjišťováním názorů ostatních si dávají čtyři lidé z pěti. „Velké možnosti dává lidem internet, kam mohou klienti psát své zkušenosti s konkrétní společností i jejími službami. Pozor ale na falešné recenze, kterými si mohou firmy vylepšovat svůj obraz,“ varuje Ondrušek. Radí, aby se lidé raději řídili výsledky nezávislých testů a žebříčků, jako jsou například Index odpovědného úvěrování nebo Navigátor bezpečného úvěru. Jenže tato cesta zdaleka není tak oblíbená, na nezávislá hodnocení se ohlíží jen asi každý druhý. Lidé zároveň tvrdí, že v jejich rozhodování nehraje velkou roli reklama. Chválíme si rychlost Naprostá většina klientů si ale vybere dobře a službu si chválí. Každý pátý pozitivně hodnotí rychlost a flexibilitu, jako dobrou vnímají také srozumitelnost a dostatek poskytnutých informací. Pokud už respondenti zmiňují nějaká negativa, zaměřují se na kritiku právě těch společností, které dostatek informací nedávají. Průzkum byl realizován společností Home Credit na přelomu ledna a února 2018, a to na vzorku 500 respondentů.
všechny články | |
Dále v rubrice
Výhody pro podnikatele: Kde získat zajímavou nabídku?
Podnikání v dnešní době vyžaduje nejen dobrý nápad a úsilí, ale i kvalitní finanční zázemí. Banky proto stále častěji přicházejí s výhodnými nabídkami, které mají živnostníkům a firmám pomoci s rozvojem podnikání, investicemi nebo provozním financováním...
|
Průměrná cena povinného ručení v září nepatrně klesla
Broker Consulting Index povinného ručení, který sleduje vývoj průměrných nákladů na zákonné pojištění vozidel pro řidiče, zaznamenal v září mírný pokles. Průměrná hodnota Indexu klesla ze srpnových 7 482 Kč na 7 416 Kč. V meziročním srovnání však zůstávají...
|
Zájem o dětské penzijko roste: Jaké sjednat? Nejlépe s odměnou
Dětské doplňkové penzijní spoření se v Česku stává běžnou součástí finančního plánování. Rodiče si uvědomují, že i malá pravidelně ukládaná částka může v dospělosti dítěti pomoci ke studiu, bydlení, finanční nezávislosti a v neposlední řadě v období penze...
|
Když nemoc udeří podruhé: Nové pojištění NN nabízí opakované výplaty
Závažná onemocnění mohou zasáhnout kdykoliv – a kromě zdraví ohrozit i finanční stabilitu celé rodiny. Novinka od NN Životní pojišťovny přináší širší pojistnou ochranu, která zůstává v platnosti i po vyplacení pojistného plnění. Klienti tak mohou čerpat finanční podporu...
|
všechny články v rubrice
|