Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Češi přeceňují své znalosti o finančních produktech

1.8.2018  |  Zdeněk Bubák, zpráva Home Credit
  


PenízeDevadesát procent lidí tvrdí, že když si vybírají finanční produkt, hodně se zabývají srozumitelností informací a podmínek. Hledají je na webech jednotlivých společností. Jenže se zdá, že realita je jiná – každý druhý totiž přiznává, že vlastně vůbec nezná bonusy, které jsou s finančními produkty spojené, pokud vůbec nějaké mají. Zjistil to průzkum agentury STEM/MARK  pro společnost Home Credit.


Na trhu je obrovské množství nejen různých produktů, ale také společností, které je poskytují. Je tedy velmi důležité se ve všem dobře zorientovat a nerozhodovat se pod tlakem. „Lidem radíme, aby si vzali dostatek času na rozmyšlenou, jaký produkt skutečně potřebují, a následně si porovnali dostupnou nabídku. Zabere to sice nějaký čas, ale tato investice se určitě vyplatí,“ radí Jaroslav Ondrušek, analytik trhu společnosti Home Credit.

Srovnejte si náklady na vedení účtu v různých bankách

Při výběru produktu je nejdůležitější cena



Které faktory jsou pro takové zvažování nejdůležitější? Nepřekvapivě je to cena, na niž se zaměřuje devět osob z deseti. Svou váhu ale má i rychlost. Respondenti si údajně čím dál více všímají i toho, zda mají o produktu dostatek informací a jestli jsou srozumitelné. Ovšem zdá se, že lidé spíše tuší, že by se zajímat měli – realita je totiž jiná. Když jsou totiž dotázáni, zda opravdu znají výhody a bonusy, které jim produkt přináší, každý druhý přiznává, že je buď nemá, nebo o nich vlastně neví. „Lidé se často snaží ukázat jako lepší – tuší, že by se zajímat měli, a tak se k tomu hlásí. Jenže ve skutečnosti to bohužel tak slavné není,“ myslí si Ondrušek.

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde


Nezávislé testy? Ne, zajímá nás spíš zkušenost kamaráda



Pokud si lidé berou finanční produkt, často tápou a bojí se, že naletí nesolidnímu poskytovateli nebo podepíšou nevýhodnou smlouvu. Rádi proto využívají zkušenosti ostatních. Obrací se především na své kamarády, kteří už produkt využívají, ale sledují i recenze na internetu. Práci se zjišťováním názorů ostatních si dávají čtyři lidé z pěti.

„Velké možnosti dává lidem internet, kam mohou klienti psát své zkušenosti s konkrétní společností i jejími službami. Pozor ale na falešné recenze, kterými si mohou firmy vylepšovat svůj obraz,“ varuje Ondrušek. Radí, aby se lidé raději řídili výsledky nezávislých testů a žebříčků, jako jsou například Index odpovědného úvěrování nebo Navigátor bezpečného úvěru. Jenže tato cesta zdaleka není tak oblíbená, na nezávislá hodnocení se ohlíží jen asi každý druhý.

Lidé zároveň tvrdí, že v jejich rozhodování nehraje velkou roli reklama.

reklama

Standard účet - běžný účet bez skrytých poplatkůvíce
CHYTRÝ účet - vedení účtu zdarma s bonusem 6 x 500 Kčvíce
mHypotéka Light - Není nad výhodnou hypotéku!více
mKonto - běžný účet bez poplatkůvíce
mKonto Business - účet pro podnikatele, který máte rádivíce


Chválíme si rychlost



Naprostá většina klientů si ale vybere dobře a službu si chválí. Každý pátý pozitivně hodnotí rychlost a flexibilitu, jako dobrou vnímají také srozumitelnost a dostatek poskytnutých informací. Pokud už respondenti zmiňují nějaká negativa, zaměřují se na kritiku právě těch společností, které dostatek informací nedávají.

Průzkum byl realizován společností Home Credit na přelomu ledna a února 2018, a to na vzorku 500 respondentů.


      
  


Související články:
Home Credit jako první úvěrová společnost umožňuje svým klientům platit mobilem pomocí Google Pay

Češi preferují půjčky online před osobním sjednáním

Home Credit přichází s Flexibilní půjčkou, která umožní platit různě velké splátky podle finanční situace

Většina lidí si dnes raději půjčuje peníze přes internet. Co lidi u půjček zajímá?

Ceny nakupovaného zboží porovnáváme, ale u finančních produktů to neplatí



všechny články
Dále v rubrice

MetLife přichází s efektivní ochranou pro majitele hypoték

Obrázek: Nemovitost_investice Podle nejnovějšího průzkumu České bankovní asociace a agentury Ipsos v příštích několika letech plánuje sjednání hypotéky až pětina Čechů. Polovina z nich ale musela své plány kvůli vyšším životním nákladům a inflaci odložit. Někteří z nich se totiž obávají...

Jaké novinky přináší Raiffeisenbank v oblasti mobilního bankovnictví a investic?

Obrázek: Pobočka Raiffeisenbank Raiffeisenbank vydala novou verzi mobilního bankovnictví, ve kterém je nyní mimo jiné možné zobrazit přehled příjmů a výdajů za kalendářní měsíc nebo splatit závazek služby PlatímPak před datem splatnosti...

Jaké bonusy nabízejí banky na běžných účtech pro děti?

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy Od června nově přichází ČSOB s nabídkou kapesného na účet pro děti. Jaké nabídky pro děti na běžných účtech můžete získat? Na to jseme se po srovnání spořicích účtů pro děti zaměřili...

Přehled dluhopisů na Finparádě za měsíc květen

Obrázek: Ilustrace robo advisor Dluhopis, nebo také obligace či bond, je druh cenného papíru, který je pro investory jednou z možností zhodnocení peněz a pro vydavatele možností, jak si výhodně zajistit dlouhodobější zdroj financování. Na Finparádě se zaměřujeme na dluhopisy...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší hypotéka roku 2022
Česká spořitelna
Česká spořitelna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz