Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Princip rozumného využívání Velkého tarifu donutil Air Bank ke změně obchodních podmínek

28.2.2012  |  Zdeněk Bubák


Od 1. května mění Air Bank své obchodní podmínky, což jsou vlastně pravidla chování banky vůči klientovi a naopak chování klienta vůči bance, při využívání služeb banky. Důvodem změny je podle banky snaha, aby bylo vše ještě jasnější a jednodušší. Mění se parametry principu rozumného využívání, který se týká klientů s Velkým tarifem, dále dochází k úpravě některých formulací a několik informací přibude. Zde je detailní přehled toho, co se změní.

Změny díky nejasnostem kolem Principu rozumného využívání Velkého tarifu


Informace o fungování principu rozumného využívání budou nově na první stránce obchodních podmínek. Princip rozumného využívání, který se týká jen Velkého tarifu, totiž omezuje počet odchozích plateb z daného účtu na 20 a výběry z bankomatů na pouhých 5. Pokud tyto počty překročíte, vyhrazuje si Air Bank právo převést vás zpět na malý tarif. A to znamená, že každou platbu zaplatíte jako u Malého tarifu.
Jelikož zákazníci bance vytýkali, že jsou informace o tomto principu někde schované, dává je tedy na první stranu podmínek. Navíc banka upravuje definici nadužívání, a to bude tehdy, kdy z bankomatů cizích bank provedete více než 10 výběrů za měsíc (dříve 5) nebo za stejné období provedete více než 100 korunových plateb (dříve 20). Banka tedy podmínky v rámci Principu rozumného využívání změkčuje. Stále však platí to, že jde pouze o právo banky změnit takovým zákazníkům tarif, ale banka nebude změnu provádět automaticky. Vždy prý bude každá situace posuzována individuálně v součinnosti se zákazníkem. Při porušení Principu rozumného používání se s Vámi banka spojí a upozorní Vás na nadužívání. Pokud ale někdo bude porušovat tento princip opakovaně a pravidelně a na upozornění banky nebude reagovat, potom banka takovému zákazníkovi Velký tarif změní na Malý.

Další změny podmínek

Banka upřesňuje odstavec o předávání osobních údajů, a to v oblasti nabízení služeb třetích stran, přeformulováním některých vět.

V části Zánik bankovní služby a rámcové služby byla přidána informace o tom, že v okamžiku přijetí dodatku, kterým ruší klient účet, zruší banka všechny platební příkazy i inkasa a účet od tohoto okamžiku není možné používat. Tak to sice fungovalo i dosud, ale v obchodních podmínkách to nebylo uvedené.


V části Poplatky a služby byla přidána informace o tom, že v případě poplatků za karetní transakci banka přepočítá poplatek z korun do dané měny podle kurzu platného v den provedení transakce. Dříve toto v obchodních podmínkách nebylo upřesněno.
Dále byly přeformulovány některé věty v podmínkách pro platební karty. Banka přidala některé povinnosti a přesněji popsala některé situace, které mohou nastat, zejména to, jak účtuje a počítá operace v různých měnách.

Porovnejte si náklady na vedení účtu u českých bank zde.





    



Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde




všechny články
Dále v rubrice

Aktuální data z hypotečního trhu

Březen byl ve znamení jarního boomu hypoték. Průměrná úroková sazba mírně poklesla na 4,68 %. Co vše přinesl nový ČBA Hypomonitor? Aktuální informace a srovnání hypotečních úvěrů naleznete v našem článku...

Žebříček doplňkového penzijního spoření v dubnu

Zhodnocení penzijních fondů oproti minulému měsíci výrazně kleslo. Průměrné zhodnocení všech fondů se dostalo pod hranici 1 %, což je téměř o 5 procent méně než v březnu. Zhodnocení u dynamických fondů je v záporných číslech, naopak u povinných konzervativních fondů vzrostlo...

UniCredit Bank spustila okamžité platby v eurech. Které další banky tuto službu nabízí?

Obrázek: Platba mobilem UniCredit Bank jako jedna z prvních bank na trhu spustila okamžité platby v eurech. Zároveň UniCredit nabízí okamžité platby v českých korunách. Tato služba, která je osvobozena od dalších poplatků, umožní klientům provádět platby mezi bankami...

Pillow: moderní pojišťovna pro chytré klienty

Obrázek: Logo Pillow Jediná pojišťovna v Česku, která se o svůj zisk dělí se svými klienty půl na půl. Pojišťovna, která deklaruje že přináší srozumitelné pojištění bez skrytých podmínek, háčků, limitů a nesmyslných výluk. Jak vidí Pillow odborníci...

všechny články v rubrice









   
 
CHYTRÝ účet
s bonusem až 3 000 Kč
Raiffeisenbank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies