Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Princip rozumného využívání Velkého tarifu donutil Air Bank ke změně obchodních podmínek

28.2.2012  |  Zdeněk Bubák


Od 1. května mění Air Bank své obchodní podmínky, což jsou vlastně pravidla chování banky vůči klientovi a naopak chování klienta vůči bance, při využívání služeb banky. Důvodem změny je podle banky snaha, aby bylo vše ještě jasnější a jednodušší. Mění se parametry principu rozumného využívání, který se týká klientů s Velkým tarifem, dále dochází k úpravě některých formulací a několik informací přibude. Zde je detailní přehled toho, co se změní.

Změny díky nejasnostem kolem Principu rozumného využívání Velkého tarifu


Informace o fungování principu rozumného využívání budou nově na první stránce obchodních podmínek. Princip rozumného využívání, který se týká jen Velkého tarifu, totiž omezuje počet odchozích plateb z daného účtu na 20 a výběry z bankomatů na pouhých 5. Pokud tyto počty překročíte, vyhrazuje si Air Bank právo převést vás zpět na malý tarif. A to znamená, že každou platbu zaplatíte jako u Malého tarifu.
Jelikož zákazníci bance vytýkali, že jsou informace o tomto principu někde schované, dává je tedy na první stranu podmínek. Navíc banka upravuje definici nadužívání, a to bude tehdy, kdy z bankomatů cizích bank provedete více než 10 výběrů za měsíc (dříve 5) nebo za stejné období provedete více než 100 korunových plateb (dříve 20). Banka tedy podmínky v rámci Principu rozumného využívání změkčuje. Stále však platí to, že jde pouze o právo banky změnit takovým zákazníkům tarif, ale banka nebude změnu provádět automaticky. Vždy prý bude každá situace posuzována individuálně v součinnosti se zákazníkem. Při porušení Principu rozumného používání se s Vámi banka spojí a upozorní Vás na nadužívání. Pokud ale někdo bude porušovat tento princip opakovaně a pravidelně a na upozornění banky nebude reagovat, potom banka takovému zákazníkovi Velký tarif změní na Malý.

Další změny podmínek

Banka upřesňuje odstavec o předávání osobních údajů, a to v oblasti nabízení služeb třetích stran, přeformulováním některých vět.

V části Zánik bankovní služby a rámcové služby byla přidána informace o tom, že v okamžiku přijetí dodatku, kterým ruší klient účet, zruší banka všechny platební příkazy i inkasa a účet od tohoto okamžiku není možné používat. Tak to sice fungovalo i dosud, ale v obchodních podmínkách to nebylo uvedené.


V části Poplatky a služby byla přidána informace o tom, že v případě poplatků za karetní transakci banka přepočítá poplatek z korun do dané měny podle kurzu platného v den provedení transakce. Dříve toto v obchodních podmínkách nebylo upřesněno.
Dále byly přeformulovány některé věty v podmínkách pro platební karty. Banka přidala některé povinnosti a přesněji popsala některé situace, které mohou nastat, zejména to, jak účtuje a počítá operace v různých měnách.

Porovnejte si náklady na vedení účtu u českých bank zde.





    



Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,6 % p.a. u měsíčního vkladuvíce
CHYTRÝ účet - s odměnou 6 x 500 Kčvíce
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3,50 % p.a.více




všechny články
Dále v rubrice

Visa nebo Mastercard? Čechům na tom nesejde

Obrázek: Platební karta Dva celosvětově dominující provozovatelé platebních karet převládají i u Čechů. Téměř žádný Čech nemá od své banky jinou kartu než Visa nebo Mastercard. Šetření výzkumné agentury STEM/MARK na reprezentativním vzorku české dospělé populace...

V říjnu ceny povinného ručení vzrostly

Obrázek: Řízení auta Náklady na povinné ručení se v říjnu zvýšily. Aktuálně se náklady na pojištění typického vozidla pohybují přes 7 tisíc korun. Více nám napoví index povinného ručení...

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

U které banky zvládnete nabít kredit telefonu pomocí Smartbankingu?

Obrázek: Mobilní telefon v ruce Nabíjíte si kredit na svém mobilním telefonu pomocí Smartbankingu vaší banky? Řada bank tuto funkci, která klientům usnadní každodenní život nabízí, ale najdou se i takové, které ji ve své nabídce nemají. Díky které bance si kredit na mobilu nabijete...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies