Výrobní firmy prostřednictvím úvěrů investují do robotizace a automatizace
12.12.2017 | Zdeněk Bubák, zpráva MONETA Money Bank | |
Vysoký tlak na růst mezd, nedostatek kvalifikovaných pracovníků, nízké úrokové sazby a zároveň dobře se vyvíjející domácí ekonomika se projevují ve vysokém zájmu malých a středních výrobních firem o investiční úvěry. Informovala o tom MONETA Money Bank, která se při úvěrování právě na živnostníky a malé a střední firmy významně orientuje. Podniky podle ní částečně či plně automatizují výrobu prostřednictvím nákupu moderních strojů a technologií.
Ve třetím čtvrtletí letošního roku vzrostly nově poskytnuté úvěry u MONETA Money Bank v segmentu malých a středních firem meziročně o 153,2 procent. Čisté portfolio úvěrů poskytnutých podnikatelům a firmám ze strany MONETA Money Bank dosáhlo ke konci třetího kvartálu 2017 hodnoty 60,5 miliardy korun. „Ekonomika je na vrcholu a úrokové sazby úvěrů jsou nízko, což je pro firmy ideální čas investovat do modernizace. Řeší tak své současné potíže, jako například nedostatek pracovníků, a zároveň posilují svoji konkurenceschopnost do budoucna. Trendem u výrobních firem jsou investice především do oblastí automatizace a robotizace, v ostatních segmentech vidíme zájem o investiční úvěry na podporu digitalizace,“ vysvětluje Libor Šmíd, Senior manažer MONETA Money Bank zodpovědný za finanční služby pro malé a střední firmy. „Do rozvoje svého podnikání investují rovněž živnostníci. Především s cílem šetřit jejich čas jim nabízíme možnost plně on-line načerpat předschválený investiční úvěr či kontokorent až do výše 300 tisíc korun, a to prostřednictvím mobilního bankovnictví Smart Banka či internetového bankovnictví Internet Banka. Celý proces zabere zpravidla méně než deset minut,“ doplňuje Marek Dvořák, Senior manažer MONETA Money Bank zodpovědný za finanční služby pro živnostníky. MONETA Money Bank se tradičně zaměřuje na podporu českých živnostníků, svobodných povolání a malých a středních firem ve financování jejich potřeb. Divize komerčního bankovnictví MONETA Money Bank obsluhuje 90 tisíc klientů. Svoje služby jim banka poskytuje prostřednictvím celorepublikové sítě 46 týmů komerčního bankovnictví s důrazem na prémiovou kvalitu klientského servisu a rozšiřující se nabídku digitální distribuce.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v srpnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu srpna letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, Generali Česká pojišťovna, Komerční banka, mBank...
|
Banky loví nové klienty mezi dětmi a studenty. Nabízejí tisíce i dárky
V září přicházejí banky s novými finančními odměnami, slevami i různými soutěžemi pro nové i stávající klienty. Co zajímavého pro své klienty banky připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních akcí, které banky v září nabízejí...
|
Nový asistent v bance: Jak umělá inteligence zrychluje schvalování hypoték
Digitální bankovnictví zažívá revoluci, v jejímž čele stojí umělá inteligence. Technologie, kterou si spojujeme hlavně s chatboty, se stává klíčovým nástrojem, který přináší zásadní změny. Banky díky ní urychlují schvalování hypoték, efektivněji bojují proti podvodům...
|
Prázdniny zastavily pokles sazeb hypoték. Kolik banky aktuálně nabízejí?
Hypoteční sazby v červenci opět u některých bank mírně zamířily vzhůru a potvrdily rostoucí trend. Průměrná sazba nově sjednaných hypotečních úvěrů Swiss Life Hypoindex vzrostla na srpnových 5,05 %. Podívejte se, jaká je současná nabídka hypotečních...
|
všechny články v rubrice
|