Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Přijali jsme odpovědnost na sebe

31.1.2012  |  Zdeněk Bubák


Proč se společnost Scott & Rose, která provozuje portál Finparáda.cz, rozhodla vyhodnotit Finanční produkty roku? Na to jsme se zeptali obchodního ředitele společnosti Scott & Rose Michala Mošničky.

Proč vznikla nová soutěž Finanční produkt roku 2011?

Z posledních průzkumů vyplývá, že by lidé rádi financím porozuměli, ale nemají dostatek času a v řadě případů je odrazuje i komplikovanost informací. Proto se snažíme přispět naším odborným pohledem, jak finanční produkty vidíme my, specialisté, kteří produkty sledujeme po celý rok a pro které je tato oblast denní prací.


Podle jakých kritérií hodnocení vzniká?

Hodnocení probíhá průběžně po celý rok a je prezentováno v Žebříčcích nejlepších produktů, které jsou součástí obsahu portálu Finparáda.cz. Každý produkt má jednoduché parametry hodnocení (maximálně 5 kritérií s procentní váhou), které jsou uvedeny na stránkách jednotlivých žebříčků. Některá hodnotící kritéria však musíme 
podle vývoje trhu inovovat, jako například u spořicích účtů zvolíme pro rok 2012 místo parametru „Možnosti aktivního ovládání účtu prostřednictvím internetového bankovnictví“, což již poskytuje většina účtů, parametr „Frekvence připisování úroků“ (tzn. denní, týdenní měsíční, čtvrtletní), a to je určitě důležitý parametr, který může výrazně ovlivnit konečné výnosy z daného spořícího účtu.

Proč v soutěži nehodnotíte všechny finanční produkty, ale pouze některé?

V žebříčcích máme zařazené takové produkty, které jsou podle našeho názoru určeny pro širokou veřejnost a jsou často používané. Těmi úplně základními jsou běžné účty včetně balíčků a spořicí účty. Těmi nadstavbovými jsou půjčky včetně hypoték a investiční životní pojištění. Snažíme se pokrýt to nejdůležitější na trhu a nechceme klienty zahlcovat desítkami produktů. Samozřejmě, že se v budoucnu nebráníme určitému rozšiřování hodnocených produktů, ale budeme postupovat po logických krocích.   


Kdo hodnotí?

Hodnotiteli jsou specialisté Scott & Rose. Za každou produktovou oblast je určený gestor, který si hodnocení v Žebříčku, tak i Finanční produkt roku musí profesně obhájit. Hodnocení bereme na sebe a nespoléháme na vstupy zvenčí. Samozřejmě, že návštěvníci webu mohou hodnotit a vyjádřit svůj osobní názor nebo zkušenost s daným produktem prostřednictvím hodnocení uživatelů na portále Finparáda.cz, které je možné provést a sledovat u každého produktu ve výsledcích přehledů a kalkulaček, nicméně rozhodnutí o zařazení nebo nezařazení produktu do Žebříčku a jeho pořadí je jen na rozhodnutí daného specialisty. V některých případech můžeme jít proti reklamě, marketingu nebo i určitému konzervativnímu přístupu, a to i názoru ostatních odborníků. Například určitý účet byl před několika lety technologicky na špici, a tak stále získává ocenění, i když již dávno je pouze průměrným, a nebo teď má nejvyšší sazbu konkrétní spořící účet, ale měl takto vysokou sazbu po celý rok?

Není toto hodnocení jen dalším v řadě, podobné jako například Zlatá koruna?

Před týdnem jsem hovořil s ředitelem Zlaté koruny panem Doležalem a shodli jsme se, že naše soutěž je zcela jinak koncipována. Koncept Zlaté koruny je nám dobře znám, i my se prostřednictvím svého zástupce na této soutěži podílíme, stejně jako např. na soutěži Vstřícná banka, případně jsme se podíleli na metodice soutěže Nejlepší banka, Nejlepší pojišťovna pro Hospodářské noviny.


Jaký bude mít soutěž další vývoj?

Soutěž je koncipována jako nadstavba Žebříčků nejlepších finančních produktů, které uveřejňujeme na našem portálu Finparáda.cz. Portál chceme dále rozvíjet, neboť nárůst počtu návštěvníků za půlroční provoz nás velmi pozitivně překvapil. Plánujeme také rozšíření spolupráce s dalšími portály, kam obsah Finparády dodáváme - v současné době to jsou:  Aktuálně.cz, Peníze.cz, Úspory.cz a Poplatkožrout.cz. Soutěž tedy bude jistě pokračovat i v dalších letech.





    



Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde




všechny články
Dále v rubrice

Kde spořit na penzi? Přehled nabídky bank, pojišťoven a dalších institucí

Obrázek: Peníze v ruce Jaký produkt si vybrat pro finanční zabezpečení na stáří? Banky, pojišťovny a investiční společnosti nabízejí širokou paletu produktů. Jedná se o Dlouhodobý investiční produkt (zkratka DIP), doplňkové penzijní spoření/penzijní připojištění...

Aktuální data z hypotečního trhu

V červnu bylo poskytnuto nejvíce hypoték v letošním roce. Úrokové sazby však stagnují. Průměrná velikost hypoték se opět zvýšila. Aktuální data ČBA Hypomonitoru a srovnání hypotečních úvěrů naleznete v našem článku...

Rok od spuštění mobilní aplikace KOOPILOT

Obrázek: Aplikace Koopilot Minulý rok v květnu představila pojišťovna Kooperativa unikátní aplikaci KOOPILOT, která vyhodnocuje styl jízdy řidiče. Klienti si ji zdarma nainstalují do svého chytrého telefonu při sjednání pojištění vozidla a na základě hodnocení této aplikace mohou získat část...

Revolut představuje RevPoints. Své body můžete převést třeba do věrnostních programů Českých aerolinií

Obrázek: Revolut a věrnostní body RevPoints Revolut představuje RevPoints, první celoevropský věrnostní program debetních karet. Tato nová iniciativa umožňuje zákazníkům proměnit své každodenní výdaje v odměny, včetně leteckých mil a slev na cestování, Pobyty, Zážitky a...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz