Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Dívky do 20 let podceňují rakovinu prsu, 75 procent z nich prevenci neřeší

29.12.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva NN pojišťovny
  


Rakovina prsuTři čtvrtiny dívek do dvaceti let neprovádí preventivní samovyšetření prsu, které pomáhá včas rozpoznat rakovinu a zvýšit tak šanci na vyléčení. Přitom 73 % z nich se tohoto onemocnění obává a více než polovina se ve svém okolí setkala s někým, kdo rakovinu prsu prodělal. Vyplynulo to z aktuálního průzkumu NN Životní pojišťovny, která podporuje edukativní projekt Nejde jen o prsa.



Projekt NN Životní pojišťovny „Nejde jen o prsa“ je zaměřený na prevenci tohoto onemocnění u středoškolaček. Rakovina prsu je v České republice nejčastějším typem rakoviny u žen – ročně si tuto diagnózu vyslechne přes 6 000 z nich. Onemocnění přitom nepostihuje jen ženy nad 45 let, které by měly každé dva roky absolvovat preventivní mamografické vyšetření, ale i mladé dívky.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,0 % p.a. u ročního vkladuvíce


Příkladem může být příběh dívky, kterou diagnóza rakoviny prsu překvapila v posledním ročníku magisterského studia, ve 23 letech. Na problém přišla náhodou, když najednou nebyla schopná uběhnout svou běžnou trasu a ucítila ostrou bolest v levém prsu. Vyšetření ukázalo agresivní nádor, který si vyžádal okamžité zahájení léčby. Dívce se podařilo onemocnění překonat a nyní se věnuje prevenci. Upozorňuje na riziko rakoviny v nízkém věku a učí dívky na středních školách, jak včas rozpoznat příznaky tohoto onemocnění.

Téměř třetina dívek neví, jak na prevenci



Podle lékařů je na vině nedostatečná prevence a osvěta. Řešení je přitom jednoduché, stačí každý měsíc provést tzv. samovyšetření. To provádí jen každá čtvrtá dívka ve věku 15-20 let, 30 % ho vůbec nezná. „Mladé dívky prevenci podceňují. A to i přesto, že více než polovina z nich má s tímto onemocněním osobní zkušenost, ať již v rámci rodiny, nebo blízkého okolí,“ upozorňuje na zjištění vyplývající z průzkumu Kateřina Štěrbová, členka představenstva NN, zodpovědná za marketing a produktový vývoj. Ani setkání s rakovinou pro ně však není dostatečnou motivací k prevenci – mezi těmito dívkami provádí samovyšetření pouze 34 %.

Odpovědi na otázku: „Provádíte techniku samovyšetření prsu?“



S rakovinou prsu se Praha Morava Čechy
setkala nesetkala
Znám a provádím 34 % 15 % 24 % 25 % 25 %
Znám, ale neprovádím 43 % 48 % 39 % 45 % 47 %
Techniku neznám 23 % 37 % 37 % 30 % 28 %
Zdroj: NN Životní pojišťovna

Nejhůře jsou na tom s povědomím o prevenci v Praze. Tuto techniku nezná více než třetina místních dívek (37 %) navzdory tomu, že se s ní mnohem častěji setkávají (58 %). Oproti tomu na Moravě, kde má zkušenost s nemocnou osobou v blízkém okolí 47 % dívek, techniku prozatím nezaregistrovalo 30 % z nich.

Rakovina je zátěž, i finanční



Podle průzkumů je rakovina prsu nejobávanějším typem rakoviny nejen u dospělých žen, ale i u mladých dívek. Téměř tři čtvrtiny dívek do 20 let se nemoci obávají. „Jakékoliv onemocnění, rakovinu nevyjímaje, je velkou zátěží jak pro pacienta, tak pro jeho okolí. A to nejen po fyzické a psychické stránce, ale také po té finanční, na kterou se často zapomíná. Mladé pacientky bez vlastního příjmu se musí spolehnout na to, že stoupající výdaje za léky, doplňky stravy či zdravotnické pomůcky uhradí rodina. Zvýšení nákladů zaznamená téměř 90 %* z nich a zahrnují i takové věci, jako je paruka nebo speciální podprsenka po ablaci prsu. Cena za tyto doplňky začíná na tisíci korunách, za reálně vypadající paruku ale mohou zaplatit i deset tisíc korun,“ uzavírá Kateřina Štěrbová.

O průzkumu:

Průzkum realizovaný on-line formou pomocí nástroje Instant Research agentury Ipsos proběhl v září 2015. Celkem se jej zúčastnilo 315 respondentek ve věku 15-20 let v reprezentativním zastoupení podle vzdělání, kraje a velikosti bydliště.

* Průzkum realizovaný pro ING Pojišťovnu v roce 2014.


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Telematika mění autopojištění: pojišťovny odměňují řidiče za styl jízdy

Obrázek: Auto Telematika už dávno neslouží jen k vyšší bezpečnosti posádky. Dnes pojišťovnám pomáhá hodnotit jízdní styl a podle něj upravovat cenu autopojištění. Řidiči tak mohou získat výrazné slevy nebo vrácení části pojistného pokud jezdí zodpovědně a s rozvahou...

Jak funguje pojištění ztráty zaměstnání a kdy ho sjednat

Obrázek: Pojištění ztráty zaměstnaní Pojištění ztráty zaměstnání může pomoci překlenout období bez příjmu, nejčastěji při splácení hypotéky nebo úvěru. Nejde však o univerzální záchrannou síť, kryje jen určité situace, má čekací dobu a řadu omezení. Podívejte se, jak přesně funguje, komu dává smysl a kolik stojí...

Produktové novinky bank v září aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu září letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, mBank, MONETA Money Bank...

Pojištění odpovědnosti u nemovitostí: kdy se hodí a před čím vás ochrání

Obrázek: Pojištění odpovědnosti u nemovitosti Každý vlastník nemovitosti nese odpovědnost za škody, které jeho dům či byt může způsobit druhým. Ať už jde o pád střešní krytiny, únik vody nebo jiné nečekané situace, náklady na náhradu škody mohou být vysoké. Právě proto existuje pojištění odpovědnosti u nemovitosti...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies