Představujeme vám mobilní bankovnictví České spořitelny
Pokračujeme v našem seriálu o mobilním bankovnictví bank působících v Česku. Dnes přichází na řadu mobilní bankovnictví České spořitelny. Ta s aplikací pro chytré mobilní telefony přišla v únoru 2012, tj. chvíli po velké vlně z konce roku 2011, kdy mobilní bankovnictví představilo téměř najednou 6 bank. Většinou banky podporovaly obě hlavní platformy, a to iPhone iOS a Android od samého začátku. Česká spořitelna se lišila, protože na začátku nabídla jen aplikaci pro iOS a s podporou pro Android přišla až v červenci 2012.
V současnosti Česká spořitelna nabízí aplikaci mobilního bankovnictví jak pro iOS, tak pro Android, ale i pro Windows Phone, který začala podporovat až v prosinci 2014. Přes svůj „chytrý telefon“ můžete prostřednictvím mobilního bankovnictví České spořitelny nazvaném SERVIS 24 Mobilní banka prohlížet stav a historii účtu, provádět platby, skenovat a platit složenky. Zjistíte, kde je nejbližší bankomat nebo pobočka České spořitelny. Můžete měnit limity na kartách, dobíjet kredit na mobilu nebo při placení využívat QR kód. Můžete použít již vygenerovaný kód nebo si vytvořit vlastní QR kód a nasdílet jej ostatním lidem. Stažení, aktivace, podporované verze mobilních operačních systémů Aplikaci SERVIS 24 Mobilní banka získáte standardně prostřednictvím App Store, Google Play nebo Windows Phone Store. Jakmile si ji stáhnete a nainstalujete, přihlaste se do služby SERVIS 24 Internetbanking a vygenerujte si aktivační kód, spusťte aplikaci Mobilní banka a zadejte aktivační kód. Popis aktivace najdete v galerii k článku na obrázku 1 a 2. Pro fungování aplikace stačí mít účet u České spořitelny a aktivní službu internetového bankovnictví SERVIS 24. Česká spořitelna podporuje mobilní telefony s operačním systémem iOS 6 a vyšším, Android 2.3 a vyšším nebo Windows Phone 8.1. Jaké zajímavé funkce mobilní bankovnictví České spořitelny má? Mobilní banka umožňuje zadávání jednorázových platebních příkazů několika způsoby - vyplněním formuláře, přes šablonu, naskenováním složenky nebo načtením QR kódu. Česká spořitelna jako první v ČR přinesla do mobilního bankovnictví skenování složenek. Aplikace automaticky přenese údaje ze složenky do platebního příkazu a vy platbu pouze potvrdíte. Transakční historii můžete sledovat jak u běžných, tak u karetních účtů (včetně detailů transakcí). Mobilní banka České spořitelny obrazem Obrázek 1 Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 1 - Postup aktivace po stažení aplikace do mobilu Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 2 Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 2 - Postup aktivace po stažení aplikace do mobilu Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 3 Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 3 - Přihlášení, okno po přihlášení, posunovací obrázkové menu Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 4 Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 4 - Zůstatek na běžném účtu, transakční historie, detail transakce Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 5 Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 5 - Filtr nad transakční historií, příkaz k úhradě, dobití kreditu mobilního telefonu Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 6 Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 6 - Informace o iBodech, informace o kartách Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 7 Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 7 - Přehled karet, limity karet, Spoření Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 8 Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 8 - Bankomaty - mapa, přehled Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 9 Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 9 - Bankomaty - detailní informace k bankomatu, pobočky - mapa Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 10 Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 10 - Pobočky - přehled, detailní informace k pobočce, menu - pobočky/bankomaty, kontaktní informace a profil Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 11 Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 11 - Telefonní kontakty do banky, profil Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz - Klikněte pro zvětšení - Otestujte se ve znalostech běžných účtů zde
2. Jaké byly v ČR ve 3. čtvrtletí 2014 průměrné náklady standardního klienta za běžný účet měsíčně (včetně transakcí a souvisejících služeb)? a) 50 Kč b) 70 Kč c) 90 Kč
Správná odpověď Správná odpověď: c) 90 Kč
3. Jaké byly v ČR ve 3. čtvrtletí 2014 průměrné náklady internetového klienta za běžný účet měsíčně (včetně transakcí a souvisejících služeb)? Pozn: internetový klient používá ve styku s bankou hlavně internet a chová se úsporně. a) 0 Kč b) 30 Kč c) 50 Kč
Správná odpověď Správná odpověď: b) 30 Kč
8. Do jaké výše mohu posílat peníze do zahraničí tzv. Europlatbou?
a) 30 000 EUR (včetně) b) 50 000 EUR (včetně) c) 100 000 EUR (včetně)
Správná odpověď Správná odpověď: b) 50 000 EUR (včetně)
9. Je možné peníze z bankomatu nejen vybírat, ale také je do něj vkládat?
a) Vkládat nelze. b) Vkládat lze, ale jen u vybraných bankomatů. c) Vkládat lze v každém bankomatu.
Správná odpověď Správná odpověď: b) Vkládat lze, ale jen u vybraných bankomatů.
10. Pokud chci platit prostřednictvím své platební karty zboží a služby na internetu: a) musím mít transakce na internetu povolené u mého účtu v bance. b) musím mít kreditní kartu. c) nemusím nic řešit. Lze to provést s každou kartou a kdykoliv.
Správná odpověď Správná odpověď: a) musím mít transakce na internetu povolené u mého účtu v bance.
11. Pokud mám bezkontaktní platební kartu, do jaké částky nemusím zadávat PIN? a) PIN nemusím zadávat nikdy. b) PIN nemusím zadávat do částky ve výši 200 Kč. c) PIN nemusím zadávat do částky ve výši 500 Kč.
Správná odpověď Správná odpověď: c) PIN nemusím zadávat do částky ve výši 500 Kč.
13. Mohu běžný účet využít i pro půjčení finančních prostředků? Pokud ano, jak se služba nazývá?
a) Ano, služba se jmenuje kontokorent nebo povolený debet. b) Ano, služba se jmenuje spotřebitelský úvěr. c) Ne.
Správná odpověď Správná odpověď: a) Ano, služba se jmenuje kontokorent nebo povolený debet.
14. Jaká je výše úrokové sazby na kontokorentu?
a) Většinou 10 až 15 % ročně. b) Většinou 15 až 20 % ročně. c) Většinou 20 až 25 % ročně.
Správná odpověď Správná odpověď: b) Většinou 15 až 20 % ročně.
všechny články | |
Dále v rubrice
Online účet založíte jak pro firmu, tak i pro děti
Pro koho je možné založit účet online? Kromě klasické nabídky pro fyzické osoby umožňuje od poloviny března Raiffeisenbank zakládat účty online právnickým osobám. Dále mohou klienti mBank otevřít běžný účet pro své děti bez nutnosti navštívit pobočku...
|
Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb
Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...
|
Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?
Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...
|
Odměna až 24 000 Kč nebo televize. Jaké jsou nové odměny bank?
UniCredit Bank nabízí až 24 000 Kč při sjednání nové půjčky. Air Bank spouští svět výhod Unity. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v dubnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...
|
všechny články v rubrice
|