Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

ING Bank v Česku loni vygenerovala zisk ve výši 344 milionů korun a má půl milionu klientů

14.5.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva ING Bank
  
  


ING BankING Bank v České republice dosáhla v roce 2014 zisku ve výši 344 mil. Kč a vykázala v retailové oblasti nárůst počtu klientů i objemu jejich vkladů. S hospodářskými výsledky seznámil ve středu novináře její nový ředitel Jaroslav Vittek.


ING Bank v ČR vykázala v roce 2014 čistý zisk po zdanění ve výši 344 mil. Kč. Celková výše aktiv dosáhla 133,4 mld. Kč. To banku řadí zhruba na sedmé až osmé místo spolu s J&T Bank za šestou GE Money Bank (bilanční suma k 31. prosinci 2014 činí 144 mld. Kč).



Pořadí prvních osmi bank podle bilanční sumy k 31. prosinci 2015



Pořadí Banka Bilanční suma v mil. Kč
1. Komerční banka 953 261
2. Česká spořitelna 902 589
3. ČSOB 865 639
4. UniCredit Bank 508 616
5. Raiffeisenbank 226 000
6. GE Money Bank 144 125
7. J&T Bank 133 801
8. ING Bank 133 391
Zdroj: Finparáda.cz
Pozn.: údaje jsou v milionech korun a jsou uvedeny za celou skupinu banky
Do přehledu není zařazena Hypoteční banka vzhledem k tomu, že je úzce specializovaná na jeden typ produktu, tj. hypoteční úvěry. Její bilanční suma je zhruba 200 mil. Kč.

O bilanční sumě ostatních bank působících v Česku a o dalších ekonomických výsledcích se více dozvíte zde

Většinu pasiv obstarává ING Konto



Většina zdrojů pochází ze spořicího účtu ING Konto. V roce 2014 zaznamenalo ING Konto nárůst klientských vkladů o 2,2 mld. Kč na 87,5 mld. Kč. Objem korporátních úvěrů poskytnutých v roce 2014 je srovnatelný s obdobím předchozího roku (jiné než firemní úvěry banka neposkytuje - pozn. redakce).

„Jasná profilace skupiny ING jako banky po oddělení pojišťovací části ING nám umožňuje se plně zaměřit na bankovní služby a být specializovanou bankou v obou segmentech – v tom korporátním i v oblasti zhodnocování pro obyvatelstvo. Jako specializovaná banka chceme naplňovat základní smysl naší existence – umožňovat a pomáhat našim klientům být o krok napřed v životě a podnikání,“ komentuje strategii banky Jaroslav Vittek, Country Manager ING Bank Česká republika, a dodává: „V oblasti retailového bankovnictví naše strategie spočívá ve specializaci na zhodnocování peněz prostřednictvím jednoduchých, flexibilních a cenově atraktivních produktů pro širokou veřejnost. S ING Kontem jsme byli v roce 2001 průkopníky na trhu spořicích účtů.“

Přehled spořicích účtů najdete zde

Banka má nyní v ČR šest obchodních míst, jejich počet navyšovat nebude, soustředí se na online strategii. Počet klientů je zhruba půl milionu, z toho více než 90 % představují retailoví klienti.

Dalším produktem určeným pro občany jsou ING Investice



Na podzim loňského roku banka uvedla na trh alternativní způsob zhodnocování peněz v podobě produktu ING Investice (více zde). Jako první na trhu ING Bank veřejnosti nabídla možnost investovat do podílových fondů bez vstupního a výstupního poplatku. Získala tak pět tisíc nových klientů s investicemi ve výši půl miliardy korun. V reakci na požadavky klientů banka od dubna rozšířila portfolio ING Investic o tři nové podílové fondy s velmi dynamickým investičním profilem a rizikovou třídou 6.

Přehled všech podílových fondů dostupných v ČR včetně jejich cen najdete zde

Firemní bankovnictví je určeno zejména pro velké a mezinárodní firmy



V segmentu korporátního bankovnictví se banka bude nadále soustředit na velké lokální a mezinárodní společnosti, finanční instituce a příležitosti v oblasti specializovaného strukturovaného financování. Korporátním klientům banka poskytne pobočkovou síť ve více než 40 zemích světa s koordinovaným, harmonizovaným klientským servisem a se snahou o jednoduché, srozumitelné a transparentní produkty zaměřené na potřeby mezinárodních firem a dostupné pomocí digitálních technologií odkudkoliv a kdykoliv.


      
  


Související články:
ING Bank znovu opakuje akci se sazbou dvě procenta ročně u spoření

Dvě pětiny Čechů očekávají, že si v důchodu vystačí s patnácti až dvaceti tisíci korun

Změny v žebříčcích spořicích účtů a termínovaných vkladů. Sporoindex výrazně vzrostl

Češi vědí, na čem šetřit. Dovolené nebo oběda v restauraci se ale nevzdají

V novém roce by Češi chtěli spořit více. Jak ukazují zkušenosti z minulých let, ne vždy se jim to daří



všechny články
Dále v rubrice

Výsledky českých bank za rok 2019

Obrázek: Banka Přinášíme vám informaci o ekonomických a obchodních výsledcích bank působících v Česku za rok 2019. Postupně budeme přidávat informace za další banky tak, jak je budou jednotlivé společnosti...

ČSOB a Poštovní spořitelna zvyšují sazbu na termínovaném vkladu

Obrázek: Procenta ČSOB a Poštovní spořitelna zvyšují od 17. února výnos termínovaného vkladu na dvanáct měsíců, a to na 1,4 % p.a. a termínovaného vkladu na šest měsíců na 1,1 % p.a. Vedle toho zvyšuje...

Změny u stavebních spořitelen v únoru

Obrázek: Byty Přinášíme vám pravidelnou měsíční informaci o změnách v sazebnících stavebních spořitelen, tentokrát jde o úpravy, ke kterým došlo zhruba od 10. ledna 2020 do poloviny února 2020. Změny v sazebníku nebo v nabídce produktů provedla ČMSS, Modrá pyramida, Raiffeisen stavební spořitelna a Stavební spořitelna ČS.

Proč se Češi chtějí stěhovat a kdy se rozhodnou rekonstruovat své stávající bydlení?

Obrázek: Dům Podle aktuálního průzkumu společnosti Wüstenrot vyhovuje současné bydlení 78 % Čechů. I přesto se ale poohlížejí po novém a stěhovat se do pěti let má v plánu každý pátý. A důvod? Chtějí žít sami...

všechny články v rubrice










   
 
Allianz - Produkt roku 2019
Allianz Život a Allianz cestovní pojištění
Allianz pojišťovna


Banka Creditas
Finanční společnost roku 2019
Banka Creditas




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz