Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Průzkum: Na pobočkách nezáleží, hlavní je online bankovnictví

7.5.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva Zuno Bank
  
  


Mobilní bankovnictvíO kamenné pobočky projevují klienti bank stále menší zájem, osobnímu kontaktu s bankou již nepřikládají takový význam jako v minulosti. Naopak stále více klientů využívá služeb internetového a mobilního bankovnictví. Vyplynulo to z mezinárodního průzkumu společnosti Accenture.


Až 81 % zákazníků by zůstalo své bance věrných, i kdyby byly zrušeny její místní kamenné pobočky, což je ve srovnání s 52 % z roku 2013 značný nárůst. Průzkum proběhl na vzorku 4 000 zákazníků bank v Severní Americe, zejména v USA.

reklama

Malý Tarif - bez absurdních poplatkůvíce

NEObyčejný účet - úroková sazba 1,6 % p.a.více

mKonto - běžný účet bez poplatkůvíce
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 2,5 % ročněvíce

eKonto SMART - běžné bankovní služby zdarma pro aktivní uživatelevíce



Trend v ČR jde podobným směrem. Podle nedávné studie společnosti EY 74 procent Čechů spravuje svoji banku přes internet alespoň jednou týdně. Česko patří mezi prvních pět zemí v Evropě v četnosti užívání internetového bankovnictví, právě na úkor návštěvy poboček.

Srovnání běžných účtů najdete zde

„Poprvé v našem průzkumu označili klienti online bankovnictví jako nejdůležitější důvod, proč ve své bance zůstávají i nadále," uvedl Robert Mulhall, výkonný ředitel společnosti Accenture. „Už to není otázka blízkosti kamenné pobočky, která je určující, co se týče volby zákazníka. Je to záležitost toho, které banky dokážou nabídnout nejsilnější online schopnosti a nejlepší mobilní aplikace, "dodává Mulhall.

Investice do digitálu se navyšují



„Některá média a analytici stále zdůrazňují význam kamenných poboček pro bankovní služby. Pro určité typy zákazníků jsou ještě důležité, i když se jejich služby a role budou výrazně proměňovat směrem k minimalismu a interaktivitě. Evropské i světové trendy jsou ale spíše ve znamení navyšování investicí do digitálního bankovnictví,“ říká Miroslav Endresl, šéf vývoje produktů a elektronického bankovnictví online banky Zuno.

Žebříček běžných účtů - nabídka nejlepších

Průzkum dále ukázal rostoucí důležitost Generace Y, tedy lidí ve věku od 20 do 35 let, která se pro bankovní sektor stává jednou z nejvlivnějších skupin zákazníků. Její příslušníci mají vysokou tendenci opouštět své původní banky. Téměř 20 % z nich uvedlo, že v uplynulém roce změnilo svou banku.

Mnozí z nich hledají výhradně online banky, což pro tradiční bankovní domy znamená značné riziko. Překvapivé však je, že v přílivu do online bank vedou klienti ve věkovém rozmezí 35 až 39 let, z nichž v uplynulém roce změnilo banku až 31 %.

Podle průzkumu mají zákazníci také jasné preference v oblasti služeb, které od banky požadují. Ty opět úzce souvisí s internetovým bankovnictvím. Až 47 % klientů by uvítalo, kdyby banky poskytovaly nástroje k vytváření a monitorování rozpočtu, téměř polovina požaduje možnost video chatu s pracovníkem banky.

Stejně jako internetové bankovnictví, tak i mobilní telefony hrají ve světě klíčovou roli při rozhodování zákazníků o změně banky. Například pro 60 procent Američanů bylo podle studie společnosti AlixPartners právě mobilní bankovnictví nejdůležitějším důvodem pro výměnu primární banky.

Otestujte se ve znalostech běžných účtů



Test - běžné účty


1. Co je to běžný účet?
a) Účet v bance (nebo záložně), kam si vkládáme peníze a můžeme je kdykoliv vybrat nebo poslat na jiný účet. Je úročený minimálně, tudíž není vhodný ke spoření.
b) Účet zakládaný v souvislosti s poskytnutím úvěru. Banka na tento účet peníze z úvěru převede.
c) Účet pro obchodování s cennými papíry.
2. Jaké byly v ČR ve 3. čtvrtletí 2014 průměrné náklady standardního klienta za běžný účet měsíčně (včetně transakcí a souvisejících služeb)?
a) 50 Kč
b) 70 Kč
c) 90 Kč
3. Jaké byly v ČR ve 3. čtvrtletí 2014 průměrné náklady internetového klienta za běžný účet měsíčně (včetně transakcí a souvisejících služeb)? Pozn: internetový klient používá ve styku s bankou hlavně internet a chová se úsporně.
a) 0 Kč
b) 30 Kč
c) 50 Kč
4. Jak je úročen kladný zůstatek na běžném účtu?
a) Nejčastěji sazbou 1 % ročně. Ostatní sazby jsou výjimkou.
b) Nejčastěji sazbou 0,1 % ročně. Ostatní sazby jsou výjimkou.
c) Nejčastěji sazbou 0 nebo 0,01 % ročně. Ostatní sazby jsou výjimkou.
5. Co je to mezibankovní platba?
a) Platba, kterou jedna banka půjčuje peníze jiné bance.
b) Platba z jakéhokoliv účtu (i klientského), která směřuje na účet v jiné bance.
c) Mezinárodní platba.
6. Co se stane, když mi někdo pošle peníze na můj korunový účet v cizí měně?
a) Banka mi částku převede do českých korun v kurzu ČNB střed.
b) Banka mi částku převede do českých korun podle svého kurzovního lístku (deviza nákup).
c) Banka mi automaticky založí devizový účet v dané měně a částku na něj vloží.
8. Do jaké výše mohu posílat peníze do zahraničí tzv. Europlatbou?
a) 30 000 EUR (včetně)
b) 50 000 EUR (včetně)
c) 100 000 EUR (včetně)
9. Je možné peníze z bankomatu nejen vybírat, ale také je do něj vkládat?
a) Vkládat nelze.
b) Vkládat lze, ale jen u vybraných bankomatů.
c) Vkládat lze v každém bankomatu.
10. Pokud chci platit prostřednictvím své platební karty zboží a služby na internetu:
a) musím mít transakce na internetu povolené u mého účtu v bance.
b) musím mít kreditní kartu.
c) nemusím nic řešit. Lze to provést s každou kartou a kdykoliv.
11. Pokud mám bezkontaktní platební kartu, do jaké částky nemusím zadávat PIN?
a) PIN nemusím zadávat nikdy.
b) PIN nemusím zadávat do částky ve výši 200 Kč.
c) PIN nemusím zadávat do částky ve výši 500 Kč.
12. Mohu bezkontaktní platební kartou platit i dražší nákupy?
a) Mohu, ale nad určenou částku musím zadat PIN.
b) Bezkontaktní kartou nemohu platit dražší nákupy než je stanovený limit.
c) Mohu, bez nutnosti zadávat PIN stejně jako u částek do stanoveného limitu.
13. Mohu běžný účet využít i pro půjčení finančních prostředků? Pokud ano, jak se služba nazývá?
a) Ano, služba se jmenuje kontokorent nebo povolený debet.
b) Ano, služba se jmenuje spotřebitelský úvěr.
c) Ne.
14. Jaká je výše úrokové sazby na kontokorentu?
a) Většinou 10 až 15 % ročně.
b) Většinou 15 až 20 % ročně.
c) Většinou 20 až 25 % ročně.



      
  


Související články:
Úrokové sazby u spořicích produktů aktuálně upravily menší banky

Výsledky Profitoskopu za další čtvrtletí. Jak banky zhodnotily peníze modelových klientů?

Sazby u spořicích produktů dál klesají, a to nejen u bank, ale i u záložen

Banka Zuno v Česku a na Slovensku skončí. Klienty převezmou Raiffeisenbank a Tatra banka

Bonus 5 tisíc korun k půjčce a informace o zvycích Čechů při splácení půjček



všechny články
Dále v rubrice

Co zjistil aktuální průzkum o využívání internetového a mobilního bankovnictví v Česku?

Obrázek: Mobilní telefon Jak Češi využívají internetové a mobilní bankovnictví v roce 2019? Máme pro vás výsledky průzkumu, který pro Českou bankovní asociaci realizovala agentura SC&C v průběhu května a června letošního...

UniCredit Bank spouští Apple Pay

Obrázek: UniCredit Bank UniCredit Bank pro své klienty spouští službu Apple Pay. Debetní karty Mastercard UniCredit Bank si tak jejich klieti mohou nahrát do digitální peněženky (Wallet) některého z chytrých zařízení Apple a díky NFC...

Průměrné náklady klienta na vedení účtu v bance ve druhém čtvrtletí letošního roku klesly

Náklady na vedení běžného účtu v bance Přinášíme vám výsledky pravidelné čtvrtletní analýzy společnosti Scott & Rose, která monitoruje náklady klientů na používání běžných účtů v českých bankách, tentokrát za druhé čtvrtletí roku...

Žebříček podnikatelských bankovních účtů - první nezávislé hodnocení podle profesionální metodiky

Nejlepší produkt žebříčku běžných účtů Server Finparáda.cz, který se zabývá finančními produkty, nově přináší žebříček podnikatelských bankovních účtů. Po devíti letech pravidelného zveřejňování žebříčku osobních bankovních účtů...

všechny články v rubrice










   
 
Finanční produkt roku 2018
Běžný účet od Equa bank
Equa bank


Cena veřejnosti roku 2018
Spořicí účet od Banky CREDITAS
Banka Creditas




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz