Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Reklama na ZUNO je všude

31.8.2011  |  Zdeněk Bubák


Jistě jste si všimli, že reklama na ZUNO bank je všude. Slyšíme ji v rádiu, vidíme v televizi, na zpravodajských internetových portálech, v novinách, na billboardech, v prostorách metra, na zastávkách MHD i jinde. Venkovní reklama je však zaměřena pouze na Prahu a Brno. Je to snad nejmasovější kampaň banky, se kterou jsme se v České republice setkali. Reklamu vytvořila již pro slovenskou kampaň slovenská společnost MUW Digital. Na Česko byla adaptována ve spolupráci s agenturou Saatchi & Saatchi. Nákup reklamního prostoru bance zajišťuje agentura ZenithOptimedia. Korporátní multibarevný design pro banku zpracovala společnost The Brand Union.

Všichni asi uznáme, že reklama je při náběhu nové banky nutná, ale je třeba až takto rozsáhlá kampaň a vyplatí se to bance? Jak vidíme, jde o rozsáhlý balík služeb, který pravděpodobně stál spoustu peněz.

Nově vznikající AIR bank si vybrala agenturu OMD. Je to vítěz tendru na mediální agenturu, který organizovala Česká pojišťovna za Generali PPF Holding. K tomuto tendru se AIR bank jednoduše připojila. Zatím jsme mohli vidět "plakáty" v Praze nad poslední částí magistrály směrem od Nuselského mostu k Muzeu, kde banka upozorňovala na brzké zahájení provozu.

Kampaň ZUNO by mohla být podle našeho názoru efektivní díky následujícím momentům:
- nesází jen na jedno hlavní médium, např. televizi. Zdá se naopak, že televize je jen vedlejší a to jistě otevírá prostor v nákladech pro využití dalších médií
- hlavním médiem je internet, kde se ZUNO prezentuje opravdu masivně - v případě internetové banky to zní logicky
- reklama je opticky nezaměnitelná díky všudypřítomným barevným čtverečkům v červeném, žlutém a oranžovém provedení, umístěným na koso.
ZUNO, zdá se, už myslí dopředu a má připravené další barevné sady, např. modro-fialovo-růžovou. (Viz  příklad firmy McDonald's, která se se svou červenou a žlutou barvou stala až příliš nápadným terčem pro všechny odpůrce globalizace a masové spotřeby, a tak své původní barvy mění na kompostově zelenou.) 
- kromě formy je i obsah dostatečně důrazný: 0 Kč měsíčně, účet za 3 minuty, brutálně jednoduchá banka
- motto banky "Less bank, more life" cílí na potřebu většiny lidí věnovat 
se hlavně jiným věcem než komunikaci s bankou

Zdá se, že ZUNO má všechny trumfy v ruce a že by mohla být při "náboru" klientů úspěšná. Otázka zní - nejsou přeci jen Češi příliš konzervativní na to, aby měnili banku? Většinou totiž bude muset ZUNO přebrat klienty ostatním bankám, protože lidí bez bankovního účtu po českých luzích a hájích příliš neběhá. Další otázkou je, zda internetové bankovnictví ostatních bank je o tolik horší než to nové u ZUNO, protože o komunikaci přes internet jde v tomto případě především. Náš článek "Podrobné srovnání internetového bankovnictví II. díl" dokladuje, že ostatní banky na tom zas tak špatně nejsou.

Nechme se překvapit a počkejme si na výsledky ZUNO bank ke konci roku 2011. Nicméně jisté je, že pokud to ZUNO bank nemá lehké, bude to mít další v pořadí - AIR bank - ještě těžší. Už se těšíme na její  vstup na český bankovní trh očekávaný v září 2011.

Fotogalerie reklamy ZUNO banky na internetu:










    



Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,6 % p.a. u měsíčního vkladuvíce
CHYTRÝ účet - s odměnou 6 x 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3,50 % p.a.více




všechny články
Dále v rubrice

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

V říjnu ceny povinného ručení vzrostly

Obrázek: Řízení auta Náklady na povinné ručení se v říjnu zvýšily. Aktuálně se náklady na pojištění typického vozidla pohybují přes 7 tisíc korun. Více nám napoví index povinného ručení...

Ženy více investují

Ženy začínají více investovat, a to i přes své nižší platy. Co uvádějí data zveřejněná z interní statistiky platformy Investown? Více se dočtete v našem článku...

Češi a investice do nemovitostí v zahraničí: Co všechno nabízí Hypotéka bez hranic od ČSOB?

Obrázek: Byty Zájem Čechů o koupi zahraničních nemovitostí v místech, kam jezdí na dovolenou, stále roste. Nejžádanější destinací zůstává Španělsko následované Itálií, Slovenskem, Chorvatskem, Rakouskem a Albánií. Vedle tradičních evropských lokalit se Češi ale poohlížejí...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies