Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Češi jsou schopní si čas od času přes internet skočit na nákupy do Asie, nebo alespoň do ciziny

28.1.2013  |  Michal Bubák


Proč nakupujeme v zahraničí? Pro Čechy a většinu obyvatel střední a východní Evropy hraje zásadní roli cena a dostupnost požadovaného zboží. Mimo populární značky, jako Adidas či Casio, tak najdeme ve virtuálních nákupních košících i vybrané značky, které na českém trhu nejsou dostupné. Závěry průzkumu společnosti PayPal o dostupnosti značek ve střední a východní Evropě jsou založeny na odpovědích 12 tisíc uživatelů PayPal v České republice, na Slovensku, v Polsku, Rumunsku a Maďarsku.


Zdroj: PayPal

„Dva nejvýraznější závěry výzkumu jsou tyto: stoupající počet zahraničních transakcí za nízké ceny (600 – 1 749 Kč) a zvyšující se role Asie jako populární nákupní destinace,” říká Damien Perillat, regionální ředitel PayPal.

Nízkonákladové transakce byly doposud pro tento region charakteristické. Jejich nárůst ukazuje zvyšující se důvěru nakupujících v online nákupy bez ohledu na místo jejich pobytu. Nákupy v menším množství také ukazují na vyspělost trhu. Znamená to, že uživatelé internetu se cítí dostatečně bezpečně a pohodlně, aby i každodenní nakupování  a koupi digitálních produktů jako hudby, novin či počítačových her, prováděli online. Druhým trendem je vzrůstající důležitost asijského trhu pro online nakupování. Kulturní a geografická vzdálenost mezi oblastí střední a východní Evropy a Asií již nehraje roli. V závislosti na kategorii nakupuje virtuálně v Asii až 25 % Čechů a ostatních obyvatel regionu.

Téměř polovina Čechů (48 %) volí nakupování v zahraničí zejména kvůli nižším cenám. Toto je charakteristické také pro ostatní národy v regionu.  Druhým nejdůležitějším důvodem pro výběr zahraničních online obchodů je to, že produkty, o které zákazníci stojí, nejsou v Čechách k dostání (30 %). Mezi ostatními důvody je touha koupit poslední verzi produktu, který spotřebitelé chtějí a která u nás není dostupná (11 %) a také to, že chtějí koupit specifickou verzi produktu, která lokálně není dostupná (10 %). Z tohoto pohledu si jsou český, slovenský, polský, maďarský a rumunský trh podobné.

Mezi nejpopulárnější značky oblečení, které nakupujeme online patří Adidas, Calvin Klein, Armani, Marc Jacobs a Tommy Hilfiger. Nejčastějšími destinacemi Čechů pro nákup je EU (26 %) a USA (24 %). Čeští nakupující si vybírají také alternativní značky jako Billabong, Ben Sherman, DNKY, Fornarina, Guess, Miss Sixty, Moschino nebo Pepe Jeans.

V kategorii elektroniky Češi nejvíce oceňují Apple, Asus, Canon, HTC, Kingston a Samsung, které většinou kupují lokálně a částečně v zahraničí, z Asie (34 %), EU (29 %) a USA (16 %). V případě, že český zákazník hledá levnější alternativu značkového výrobku, vydá se na asijský trh. Češi, Slováci, Rumuni a Maďaři nakupují více v zahraničí, zejména v EU, zatímco Poláci preferují svůj vlastní trh.  

Co nakupujeme v zahraničí?

Nejpopulárnější kategorií, mimo Ostatní (33 %), je elektronika (24 %). Následují digitální produkty a software (21 %), oblečení (12 %), hodinky a šperky (7 %) a parfémy a kosmetika (méně 5 %).  


Zdroj: PayPal

Ceny, za které nakupujeme

Podle dat průzkumu společnosti PayPal spadá většina dotazovaných do skupiny, která v zahraničí utrácí do 1 749 Kč (19 %), mezi 1 750 - 4 149 Kč (30 %) a nad 5 350 Kč (33 %). Češi v nejvyšší cenové kategorii utratí méně než Rumuni a Slováci, ale více než Maďaři a Poláci.


Zdroj: PayPal

Čím vyšší vzdělanost, tím vyšší pravděpodobnost nákupu v zahraničí

Téměř polovina uživatelů (46 %) má středoškolské vzdělání. Většina respondentů žije ve středně velkých nebo velkých městech. Více než třetina z nich kupuje v zahraničí nejméně dvakrát za kvartál (34 %).  Přibližně 11 % provede mezinárodní transakci alespoň jednou za měsíc a pouze 5 % méně než jednou za rok.

Jak často Češi v zahraničí nakupují?


Zdroj: PayPal





    



Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 3,80 % p.a.více
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3,25 % p.a.více




všechny články
Dále v rubrice

Aktuální data z hypotečního trhu

Pokles sazeb hypotečních úvěrů a zvýšení průměrné hypotéky na 4 mil. Kč. Co vše přinesl nový ČBA Hypomonitor? Aktuální informace a srovnání hypotečních úvěrů naleznete v našem článku...

Umělá inteligence v bankovnictví: co už umí dnes a jaká bude v budoucnu?

Obrázek: Umělá inteligence V době, kdy digitální bankovnictví nabírá na síle, stává se umělá inteligence v bankovnictví klíčovým nástrojem pro finanční instituce po celém světě. Technologie, které stojí za chatboty, analytickými systémy nebo automatizovanými procesy, mění dosavadní...

Rychlé digitální platby v MHD na vzestupu

Obrázek: Bezkontaktní terminál v MHD Papírové jízdenky a SMS platby v MHD jsou nahrazovány digitálními platbami přímo v dopravních prostředcích. Česká moderní technologie zatím funguje v 11 krajských městech Česka a postupně se rozšiřuje i do zahraničí. Za řešením stojí spolupráce...

ČSOB nabízí platební náramek za 1 Kč

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy ČSOB nabízí místo peněžité odměny, platební náramek za 1 Kč. Ta samá banka vám pak dá odměnu za sjednání hypotéky ve výši 3 000 Kč. Jaké další akce si pro nás banky připravily na březen? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...

všechny články v rubrice









   
 
Podnikatelský účet od UniCredit Bank
odměna až 3 000 Kč
UniCredit Bank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies