Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Češi jsou schopní si čas od času přes internet skočit na nákupy do Asie, nebo alespoň do ciziny

28.1.2013  |  Michal Bubák


Proč nakupujeme v zahraničí? Pro Čechy a většinu obyvatel střední a východní Evropy hraje zásadní roli cena a dostupnost požadovaného zboží. Mimo populární značky, jako Adidas či Casio, tak najdeme ve virtuálních nákupních košících i vybrané značky, které na českém trhu nejsou dostupné. Závěry průzkumu společnosti PayPal o dostupnosti značek ve střední a východní Evropě jsou založeny na odpovědích 12 tisíc uživatelů PayPal v České republice, na Slovensku, v Polsku, Rumunsku a Maďarsku.


Zdroj: PayPal

„Dva nejvýraznější závěry výzkumu jsou tyto: stoupající počet zahraničních transakcí za nízké ceny (600 – 1 749 Kč) a zvyšující se role Asie jako populární nákupní destinace,” říká Damien Perillat, regionální ředitel PayPal.

Nízkonákladové transakce byly doposud pro tento region charakteristické. Jejich nárůst ukazuje zvyšující se důvěru nakupujících v online nákupy bez ohledu na místo jejich pobytu. Nákupy v menším množství také ukazují na vyspělost trhu. Znamená to, že uživatelé internetu se cítí dostatečně bezpečně a pohodlně, aby i každodenní nakupování  a koupi digitálních produktů jako hudby, novin či počítačových her, prováděli online. Druhým trendem je vzrůstající důležitost asijského trhu pro online nakupování. Kulturní a geografická vzdálenost mezi oblastí střední a východní Evropy a Asií již nehraje roli. V závislosti na kategorii nakupuje virtuálně v Asii až 25 % Čechů a ostatních obyvatel regionu.

Téměř polovina Čechů (48 %) volí nakupování v zahraničí zejména kvůli nižším cenám. Toto je charakteristické také pro ostatní národy v regionu.  Druhým nejdůležitějším důvodem pro výběr zahraničních online obchodů je to, že produkty, o které zákazníci stojí, nejsou v Čechách k dostání (30 %). Mezi ostatními důvody je touha koupit poslední verzi produktu, který spotřebitelé chtějí a která u nás není dostupná (11 %) a také to, že chtějí koupit specifickou verzi produktu, která lokálně není dostupná (10 %). Z tohoto pohledu si jsou český, slovenský, polský, maďarský a rumunský trh podobné.

Mezi nejpopulárnější značky oblečení, které nakupujeme online patří Adidas, Calvin Klein, Armani, Marc Jacobs a Tommy Hilfiger. Nejčastějšími destinacemi Čechů pro nákup je EU (26 %) a USA (24 %). Čeští nakupující si vybírají také alternativní značky jako Billabong, Ben Sherman, DNKY, Fornarina, Guess, Miss Sixty, Moschino nebo Pepe Jeans.

V kategorii elektroniky Češi nejvíce oceňují Apple, Asus, Canon, HTC, Kingston a Samsung, které většinou kupují lokálně a částečně v zahraničí, z Asie (34 %), EU (29 %) a USA (16 %). V případě, že český zákazník hledá levnější alternativu značkového výrobku, vydá se na asijský trh. Češi, Slováci, Rumuni a Maďaři nakupují více v zahraničí, zejména v EU, zatímco Poláci preferují svůj vlastní trh.  

Co nakupujeme v zahraničí?

Nejpopulárnější kategorií, mimo Ostatní (33 %), je elektronika (24 %). Následují digitální produkty a software (21 %), oblečení (12 %), hodinky a šperky (7 %) a parfémy a kosmetika (méně 5 %).  


Zdroj: PayPal

Ceny, za které nakupujeme

Podle dat průzkumu společnosti PayPal spadá většina dotazovaných do skupiny, která v zahraničí utrácí do 1 749 Kč (19 %), mezi 1 750 - 4 149 Kč (30 %) a nad 5 350 Kč (33 %). Češi v nejvyšší cenové kategorii utratí méně než Rumuni a Slováci, ale více než Maďaři a Poláci.


Zdroj: PayPal

Čím vyšší vzdělanost, tím vyšší pravděpodobnost nákupu v zahraničí

Téměř polovina uživatelů (46 %) má středoškolské vzdělání. Většina respondentů žije ve středně velkých nebo velkých městech. Více než třetina z nich kupuje v zahraničí nejméně dvakrát za kvartál (34 %).  Přibližně 11 % provede mezinárodní transakci alespoň jednou za měsíc a pouze 5 % méně než jednou za rok.

Jak často Češi v zahraničí nakupují?


Zdroj: PayPal





    



Žebříček s nejlepšími hypotékami a spotřebitelskými úvěry podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám najde nejvýhodnější hypotéku - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 3,80 % p.a.více
CHYTRÝ účet - s odměnou 6 x 500 Kčvíce
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více




všechny články
Dále v rubrice

Produktové novinky bank v dubnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu dubna letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, mBank, Komerční banka, MONETA Money Bank...

Air Bank společně s O2 přinášejí nový tarif NEO Easy. Nabídne neomezené volání i data

Obrázek: Logo Air Bank Air Bank přináší svým klientům nový mobilní tarif NEO Easy ve spolupráci s O2. Nabídne neomezené volání, SMS i data bez smluv a závazků, a to vše za zvýhodněnou cenu 549 Kč měsíčně. Stačí zaplatit tarif kartou Air Bank a provést pět plateb měsíčně...

Po třech měsících jdou sazby opět dolů

Obrázek: Blesková zpráva ČNB se po tříměsíční přestávce rozhodla znovu snížit svoji hlavní úrokovou sazbu – dvoutýdenní repo – na úroveň 3,50 %. Tato sazba se tak nyní nachází na nejnižší úrovni za posledního tří a půl roku...

Končí vám letos fixace hypotéky? Podívejte se, jaké úrokové sazby aktuálně banky nabízejí

Obrázek: Domeček, klíče a smlouva Rok 2025 přináší pro řadu majitelů nemovitostí, kteří splácejí hypotéku, konec fixace úrokové sazby jejich úvěru. Odhaduje se, že v tomto roce bude končit pětiletá fixace hypoték z roku 2020 a sedmi a osmileté fixace z let 2017 a 2018. V důsledku toho může dojít...

všechny články v rubrice









   
 
CHYTRÝ účet
s bonusem až 3 000 Kč
Raiffeisenbank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies