Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Česká spořitelna slaví miliardu vrácenou klientům a přináší revoluci v komunikaci díky AI

22.9.2025  |  Tomáš Smetana, zpráva České spořitelny | foto: Finparada
  


Česká spořitelna vrátila klientům v rámci programu Moneyback už více než miliardu korun. Program si aktivovalo téměř 1,5 milionu uživatelů mobilního bankovnictví George. Banka zároveň implementovala AI voicebota na platformě Open AI, který umí lépe porozumět požadavkům klientů a dokonce s nimi naplánovat schůzku.



Slevový program Moneyback, který Česká spořitelna spustila před pěti lety, vrátil klientům zpět na účet už více než jednu miliardu korun. Program s nabídkou slev si aktivovalo téměř 1,5 milionu uživatelů mobilního bankovnictví George, kteří dohromady provedli přes 28 milionů transakcí. Nejvyšší částka, kterou Spořitelna za využívání slevového programu Moneyback klientovi vrátila, dosáhla 273 507 korun.

„Moneyback si od svého spuštění získal mezi klienty digitálního bankovnictví George velkou oblibu. Využívá ho už okolo 60 % našich aktivních uživatelů mobilního bankovnictví, přičemž v průměru ročně klientům vrátíme částku přes 4 000 Kč. Mezi klienty jsou nejoblíbenější nabídky slev u obchodníků v supermarketech Albert, v síti čerpacích stanic Shell, lékáren Dr. Max nebo drogeriích Teta,“ říká Juraj Pilka, který má v České spořitelně na starosti platební karty a slevový program Moneyback.

Program Moneyback nabízí klientům v mobilním bankovnictví George více než stovku slevových nabídek, které se pravidelně obměňují. Výše slev se obvykle pohybuje mezi 3-20 %, v závislosti na konkrétní dohodě s obchodníkem. Pro využití slev stačí v programu Moneyback aktivovat konkrétní nabídku v mobilním bankovnictví George. Ušetřená částka z platby kartou je připsána zpět na účet zpravidla do 10. dne následujícího měsíce. Při placení lze využít jakoukoliv osobní kartu od České spořitelny - jak debetní, tak kreditní nebo virtuální, kterou si klient může snadno vytvořit v aplikaci George.

Program Moneyback
Autor: Česká spořitelna
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =

Spořitelna spouští AI voicebota na platformě Open AI



Česká spořitelna implementovala do svého klientského voicebota technologii Open AI. Díky generativní AI se nejen zlepšila schopnost voicebota porozumět požadavkům klientů a přirozeně s nimi komunikovat, ale nově je také schopen naplánovat klientům schůzku s bankéři, podle požadavků klienta a dostupnosti konkrétních bankéřů.

„Novou AI technologii od společnosti OpenAI jsme do voicebota postupně implementovali v letos v červenci. Od té doby se nám podařilo zvýšit úspěšnost zpracovaných hovorů o polovinu,” říká Ondřej Tůma, Product Designer ve Voicebot týmu, který pomáhá vytvářet hlasové asistenty zjednodušující komunikaci mezi klienty a pobočkami.  A pokračuje: „Díky nasazení OpenAI do voicebota se nám daří měsíčně plánovat v průměru přes 2000 schůzek, které mají předem jasně stanovený důvod setkání. Jednotlivé schůzky jsou přímo zapisovány do kalendářů bankéřů, kteří klienta obsluhují, nebo v případě jejich vytíženosti do kalendáře dostupných kolegů na dané pobočce. Klienti si mohou vybírat mezi online i osobní schůzkou dle svého přání.“

Spořitelna spustila na své zákaznické lince prvního AI voicebota již v roce 2023. S vylepšeným AI voicebotem, který využívá novou technologii ChatGPT, se mohou klienti setkat při telefonickém hovoru:
  • na klientskou linku
  • na pobočku
  • konkrétnímu bankéři
AI voicebot nyní umí přijmout telefonát klienta bankéři i tehdy, kdy se daný bankéř zrovna věnuje jiném klientovi. AI voicebot se v takové situaci domluví s volajícím klientem, kdy by mu vyhovovalo zpětné volání od bankéře, případně s klientem dohodne termín osobní schůzky s bankéřem.

AI voicebot klientům rovněž také pomáhá s:
  • Běžnými servisními požadavky (poradí, jak si založit běžný nebo spořicí účet, jak zažádat o úvěr, jaká je otevírací doba pobočky nebo kde najít nejbližší bankomat, apod.)
  • Aktivními operacemi (blokování karet či vydání náhradní karty, apod.)
„Nové technologie nám pomáhají odbavovat nejen příchozí, ale i odchozí hovory. Hlasový asistent proaktivně volá klientům, aby jim pomohl zlepšit finanční zdraví, sjednal schůzku v případě, že ji s bankéřem neměli více než rok, nebo aby klientům připomněl, co na schůzku potřebují s sebou podle vybraného tématu - například rodný list dítěte,” doplňuje Magdaléna Hudecová, Product Designer týmu VoiceBot.

Z dosavadních zkušeností s generativní technologií AI, kterou Spořitelna začala používat v červenci letošního roku, vyplývá, že voicebot měsíčně odbaví okolo 35 000 hovorů. Z toho 40 % požadavků zvládne vyřešit úplně sama bez zásahu člověka. Využití AI ta šetří čas bankéřům, kteří se mohou více věnovat osobním schůzkám s klienty.

Žebříček běžných účtů Obrázek: Pokračuj
Kalkulačka osobních účtů Obrázek: Pokračuj
Sjednání běžného účtu  Obrázek: Pokračuj



      
  



Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde




všechny články
Dále v rubrice

Prázdninové zdražování hypoték je u konce, sazby dosahují dokonce pod 4 %

Obrázek: Domy a finance Po krátké prázdninové epizodě, kdy index nabídkových cen hypotečních úvěrů Swiss Life Hypoindex mírně rostl, se po zářijovém poklesu opět vrátil pod hranici pěti procent, a to konkrétně na 4,99 %. Podívejte se, jaká je současná nabídka hypotečních úvěrů na českém trhu...

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

ČSOB Drobné slaví 5 let: Investiční služba zaujala statisíce klientů

Obrázek: Logo ČSOB Služba ČSOB Drobné má za sebou pět let fungování. Klienti si díky ní mohou nechat zaokrouhlovat platby kartou a rozdíl automaticky investovat do fondů. Získala už 230 tisíc uživatelů, přičemž 82 procent začínají investovat poprvé...

Pillow uvádí nové pojištění: Přichází pojištění všech rizik

Obrázek: Rodinný dům s rodinou Pojištění bytů a domů v Česku prochází zásadní proměnou. Pillow pojišťovna uvádí na trh nový produkt inspirovaný moderními trendy ze zahraničí. Přináší tři hlavní novinky: allriskové krytí stavebních součástí, možnost sestavit si pojištění skutečně na míru a odstranění zbytečných limitů...

všechny články v rubrice









   
 
CHYTRÝ účet
s bonusem až 3 000 Kč
Raiffeisenbank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies