Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Banky posilují bezpečnost. MONETA zavádí nouzové tlačítko pro zablokování účtu

20.6.2025  |  Veronika Křivská, zpráva Moneta Money Bank | foto: Designer
  


Obrázek: Hackerský útokMONETA Money Bank nově umožňuje klientům jediným tlačítkem ve Smart Bance nebo Internet Bance zablokovat přístup ke všem bankovním přístupům a platebním kartám v případě, že se stanou oběťmi kybernetického útoku a hrozí, že byl jejich účet napaden. Jak chrání své klienty ostatní banky?



Kybernetické útoky na bankovní klienty v Česku zesilují. Za první tři měsíce letošního roku došlo téměř k 23 tisícům útoků na klienty bank. Ve srovnání s loňským rokem jde o 11% nárůst.

Společně s vyšším počtem útoků mírně vzrostla i celková škoda, která letos dosáhla 364,5 milionu korun. Díky efektivním nástrojům pro odhalování podvodů dál klesla průměrná škoda na jednoho podvedeného klienta, a to na 15 854 Kč.

Jen v loňském roce banky klientům zachránily téměř 8 miliard korun.

„Kill button“ od MONETY



Nyní přichází MONETA Money Bank s řešením pro své klienty, kteří naleznou tlačítko blokace (tzv. „kill button“) přímo na úvodní stránce mobilního i internetového bankovnictví.

Tlačítko blokace ve Smart Bance
Autor: MONETA Money Bank
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =

Tlačítko blokace v Internet Bance
Autor: MONETA Money Bank
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =

Po jeho aktivaci se ihned zablokují všechny bankovní přístupy i platební karty. Klient obdrží instrukce, na jejichž základě by měl neprodleně kontaktovat klientské centrum banky, ověřit vzniklou situaci a vyvrátit své případné obavy.

Informační SMS o blokaci
Autor: MONETA Money Bank
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =

Po vyřešení situace mu bude bankovnictví okamžitě odblokováno. O provedené blokaci je zároveň okamžitě informována i banka. Pokud klient po zablokování bankovnictví prostřednictvím záchranného tlačítka na SMS zprávu nereaguje, bude ze strany banky aktivně kontaktován a bude mu nabídnuta pomoc.

Systém reaguje na nárůst případů takzvaného falešného bankéře, který loni stál za třetinou všech klientských ztrát. Svým obětem volá s tvrzením, že je jejich bankovní účet v ohrožení a vyzývá je k okamžitému převodu peněz na takzvaný bezpečný účet.

„Naším cílem je podobné podvody založené na nátlaku a zneužívání lidských emocí co nejvíce ztížit. I proto nyní spouštíme tuto novou bezpečnostní funkci, kterou může využít kdokoli, kdo se obává, že jeho účet byl napaden nebo je v ohrožení. Pokud podvodník zavolá a snaží se klienta přesvědčit k převodu peněz pod záminkou jejich ochrany, může si klient během několika kliknutí svůj účet sám okamžitě zablokovat a následně si celou situaci v klidu ověřit – bez obav ze ztráty finančních prostředků,“ říká Jiří Poláček, senior manažer Risk Models & Fraud Management MONETA Money Bank.

Jakou ochranu nabízí ostatní banky?



Většina bank zatím nabízí pouze možnost zablokovat platební karty – ať už dočasně, nebo trvale. Tato funkce je dostupná v mobilní aplikaci nebo internetovém bankovnictví.

V mobilní aplikaci mohou klienti dočasně zablokovat platební kartu pomocí tlačítka, které najdou po 2 - 3 proklicích v závislosti na tom, jakou banku využívají. Tlačítko se tedy nenachází na úvodní stránce, kde by ho klient lehce nalezl a svou kartu ihned zablokoval.

Odborníci na kyberbezpečnost doporučují, aby klienti byli obezřetní vůči nevyžádaným telefonátům a nikdy nepřeváděli peníze na tzv. „bezpečné účty“. V případě podezření je nejlepším postupem okamžitě kontaktovat svou banku.

Žebříček běžných účtů Obrázek: Pokračuj
Kalkulačka běžných účtů Obrázek: Pokračuj
Sjednání běžného účtu Obrázek: Pokračuj


      
  



Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde




všechny články
Dále v rubrice

Přehled spořicích účtů s garantovanou sazbou: Vyšší úrok čím dál častěji po splnění podmínek

Obrázek: Spořicí prasátko a peníze Nabídka bank v oblasti spořicích účtů se postupně mění. Některé z nich se snaží motivovat klienty k aktivnějšímu využívání svých služeb, například pravidelnými platbami kartou nebo investováním. Jako odměnu pak nabízejí vyšší úrokovou sazbu na spořicím účtu...

Jaké odměny a akce připravily banky pro své klienty v srpnu?

Obrázek: Hodiny a peníze Banky pokračují v nabídce finančních odměn, slev i různých soutěží pro nové i stávající klienty. Některé z nich přicházejí v půlce léta s obměnou akčních nabídek. Přinášíme vám přehled aktuálních akcí, které banky v srpnu nabízejí...

Letní kapesné pro děti: Kolik rodiče dávají a jaké dětské účty banky nabízejí?

Obrázek: Děti na cestě Každé léto stojí rodiče před rozhodnutím, jak vysoké kapesné dát dětem, které odjíždějí na prázdniny mimo domov. Na týdenní tábor dostávají české děti většinou necelou tisícovku. Myslíte, že je to moc nebo málo? V článku naleznete nejenom výsledky průzkumu...

Raiffeisenbank vylepšuje mobilní bankovnictví: Nové spoření a zrychlená správa karet

Obrázek: Banner Raiffeisenbank Raiffeisenbank pokračuje ve zlepšování svého mobilního bankovnictví a přináší další novinky, které klientům usnadní každodenní správu financí. Červencová aktualizace zavádí například pokročilejší funkci Pravidelného spoření s volitelnou frekvencí...

všechny články v rubrice









   
 
CHYTRÝ účet
s bonusem až 3 000 Kč
Raiffeisenbank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies