Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Služba Odměny od České spořitelny: Co klienti získají za zodpovědný přístup k financím?

28.5.2025  |  Tomáš Smetana, zpráva ČS | foto: Finparáda
  


Česká spořitelna přichází s novinkou, která má motivovat klienty k lepšímu finančnímu zdraví. Služba Odměny nabídne výhody včetně vyššího úroku na spoření, akcií ERSTE zdarma nebo dálniční známky. Odměny budou závislé na tom, jak klient pečuje o své finance – například prostřednictvím investic, pojištění či spoření.



Nová služba Odměny nabídne vyšší úrok na spoření, výhodnější směnný kurz, ale také akcie ERSTE zdarma, dálniční známku, předplatné AlzaPlus+  a další benefity klientům, kteří zlepší své finanční zdraví skrze spoření, pravidelné investice nebo pojištění. Službu Odměny banka zatím spustila v testovacím provozu pouze pro klienty v Královehradeckém kraji.

Česká spořitelna dlouhodobě upozorňuje na to, že většina Čechů nemá dostatečnou finanční rezervu. Služba Odměny má pomoci změnit přístup ke správě osobních financí a motivovat klienty k dlouhodobému a odpovědnému plánování.

„Propozice nové služby zaměřené na chování a odměňování stávajících klientů je velmi zajímavý směr. Oceňuji například automatické připisování bodů a postup klienta v systému výkonnostních úrovní, přičemž vše probíhá prostřednictvím mobilní aplikace. I když klienti díky bonusům nemusí vždy získat nejvýhodnější nabídku nebo sazbu na bankovním trhu, celkové odměny a benefity pro aktivní a zodpovědné uživatele mohou být velmi atraktivní," říká Michal Mošnička, ředitel společnosti Scott & Rose, která je provozovatelem finančního portálu Finparáda.cz.

Jak funguje služba Odměny



Klienti sbírají body za zvyšování svého finančního zdraví ve třech základních oblastech finančního zdraví:

Jak funguje služba Odměny
Autor: Česká spořitelna
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =

Následně si klienti vybírají odměny na čtyřech různých úrovních podle toho, kolik bodů v daném roce dosáhli. Za každou dosaženou úroveň si klient může vybrat jednou ročně právě jednu odměnu. Klient, který v daném roce nasbíral dostatek bodů a postoupil až na čtvrtou úroveň, může získat celkem čtyři odměny, každou s platností 12 měsíců od aktivace.

Odměny na čtyřech různých úrovních
Autor: Česká spořitelna
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =

„Misí Spořitelny je pomáhat klientům s péčí o jejich finanční zdraví, a tak podporovat prosperitu klientů a celého Česka. Usilujeme o to, aby měl každý klient Spořitelny alespoň minimální finanční rezervu, a aby rostl počet klientů, kteří vytváří dlouhodobou rezervu zejména skrze pravidelné investice a jsou pojištěni proti rizikům,” říká Filip Zeman, který ve Spořitelně odpovídá za digitální bankovnictví. „Služba Odměny strategicky navazuje na nový způsob úročení spořících účtů, který Spořitelna představila v roce 2024. Zde jsme si poprvé vyzkoušeli, že motivace klientů k zlepšování jejich finančního zdraví funguje. Pravidelné investice jako podmínku vyššího úroku na spořícím účtu využívá stále více klientů a počet pravidelných investorů byl i proto loni rekordní,” doplňuje Zeman.

„Z našich dat víme, že dvě třetiny klientů dosáhne nejčastěji na úroveň nula a jedna. Je to způsobeno více důvody. Buď se na budoucnost nepřipravují vůbec nebo se připravují nedostatečně. Dalším důvodem může být i fakt, že využívají finanční produkty a služby v jiných bankách,” říká Martin Rosa, produktový manažer České spořitelny a pokračuje: „S novým systémem odměn chceme klienty co nejvíce motivovat k tomu, abychom se pro ně stali jejich primární bankou a mohli je tak efektivně podporovat na cestě k finančnímu zdraví. Zároveň jim budou odměnou ty nejlepší benefity.”

“Pro pilotní provoz jsme si Královéhradecký kraj vybrali záměrně. Jeho sociodemografické složení velmi dobře odráží strukturu obyvatel celé ČR. Věříme tak, že díky tomu budeme schopni získaná data věrohodně vyhodnotit a nabídku odměn nadále vylepšovat, aby byla atraktivní pro co nejvíce klientů,” vysvětluje Martin Rosa.

Úrovně a přehled bodů v mobilním bankovnictví
Autor: Česká spořitelna
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =

Služba Odměny představuje zajímavý krok směrem k motivaci klientů k odpovědnějšímu přístupu ke správě vlastních financí. Spořitelna tak nejen podporuje finanční zdraví svých klientů, ale zároveň ukazuje, že aktivní práce s osobními financemi může být skutečně výhodná.

💡 Jak zlepšit své finanční zdraví?
  • Vytvářejte finanční rezervu – mějte alespoň 3× měsíční výdaje stranou
  • Pravidelně spořte – i menší částky tvoří základ jistoty
  • Investujte s rozvahou – diverzifikace a dlouhodobost jsou klíčové
  • Chraňte se pojistkou – životní i majetkové pojištění snižuje rizika
  • Plánujte rozpočet – přehled o příjmech a výdajích je základ
  • Zbytečně se nezadlužujte – kreditní karta není rezerva

Žebříček běžných účtů Obrázek: Pokračuj
Kalkulačka běžných účtů Obrázek: Pokračuj
Sjednání běžného účtu Obrázek: Pokračuj



      
  



Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,0 % p.a. u ročního vkladuvíce
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více




všechny články
Dále v rubrice

Který český nemovitostní fond stojí za investici? Porovnali jsme fondy od CREDITAS, Erste a Generali

Obrázek: Investice do nemovitostí Nemovitostní fondy stále lákají investory, kteří hledají stabilní výnos a ochranu proti inflaci. Ale co přesně vlastní a kolik z toho lze čekat na výnosech? Porovnali jsme nemovitostní fondy od Banky CREDITAS, Erste a Generali a podívali se nejen na jejich klíčové parametry...

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění

Obrázek: Pojištění v zimě Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...

Bankovnictví Creditas One: změny pro uživatele i nové funkce

Obrázek: Mobilní bankovnictví Banka Creditas spustila nové internetové a mobilní bankovnictví pod názvem Creditas One. Zatím je určené jen pro dřívější klienty Max banky a Expobank. Aplikace slibuje modernější, bezpečnější a přehlednější ovládání účtů, karet a spořících produktů...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies