Kdo vyhrál v soutěži Visa Nejlepší banka a Visa Nejlepší pojišťovna 2024?
13.11.2024 | Redakce Finparády.cz | foto:Finparáda.cz | |
Hospodářské noviny vyhlásily výsledky již 16. ročníku soutěže Visa Nejlepší banka a Visa Nejlepší pojišťovna 2024. Hodnotitelem této soutěže je společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz. Analytici Scott & Rose vyhodnocují stovky objektivních dat a ukazatelů, které poskytují ucelený obraz o jednotlivých finančních institucích. Jaké společnosti letos vyhrály?
Každá vyhodnocovaná společnost byla posouzena ze dvou pohledů, a to ekonomického a klientského. V celkovém hodnocení má každý pohled stejnou váhu a vyhrává ta společnost, která získá v součtu nejvyšší hodnocení. Nejlepší banky a pojišťovny jsou pak ještě oceněny ve speciální kategorii, a to Klientsky nejpřívětivější banka a Klientsky nejpřívětivější pojišťovna za rok 2024. VISA Nejlepší banka 2024 1. místo Česká spořitelna, a. s. Česká spořitelna má kombinaci dobrých ekonomických výsledků s nejvyšším tržním podílem na úvěrech a depozitech a nadprůměrné ziskovosti (ROE). Banka dosáhla i velmi vyrovnaného hodnocení v klientské části, kde získala nadprůměrné scóre v hodnocení mobilních aplikací, digitalizace a inovací, dále pak v hodnocení půjček a v komplexním hodnocení distribuční sítě. 2. místo MONETA Money Bank, a. s. Banka dosáhla nadprůměrné ziskovosti (ROE), třetí nejnižší nákladovosti a zaznamenala druhý největší nárůst tržního podílu na depozitech. Ve všech klientských kritériích dosáhla nadprůměrných a velmi vyrovnaných výsledků. Vysoké hodnocení banka získala v kritériu, které hodnotilo mobilní aplikace, digitalizace a inovace. 3. místo Air Bank, a. s. Air Bank dosáhla shodně vyrovnaných výsledků jak v celkovém pořadí, tak i v klientském hodnocení, kde dosáhla nejvyšších výsledků v hodnocení běžných účtů, díky systému odměn a slev, které klient může získat na běžném účtu. Klientsky nejpřívětivější banka za rok 2024 MONETA Money Bank vykázala ve všech klientských parametrech nadprůměrné a vyrovnané výsledky. Maximálního hodnocení dosáhla v parametru Banka v mobilní aplikaci, digitalizace a inovace. Druhá skončila Česká spořitelna, která bodovala v mobilní aplikaci, nových technologiích a inovacích, v půjčkách a v komplexní dostupnosti pro klienty. Třetí místo získala Air Bank, která zazářila v oblasti výši odměn a slev na běžném účtu a ve spotřebitelských půjčkách. VISA Nejlepší životní pojišťovna 2024 1. místo Generali Česká pojišťovna a.s. Pojišťovna má největší tržní podíl a druhou nejvyšší ziskovost (ROE). V klientské nabídce nabídla třetí nejvýhodnější nabídku životního pojištění, bodovala také v technologiích a má dobrou komplexní dostupnost pro klienty. 2. místo Kooperativa pojišťovna, a.s. Kooperativa se umístila do čtvrtého místa ve všech ekonomických ukazatelích. Pojišťovna bodovala v produktové nabídce, nabízených technologiích a ve srozumitelnosti pro klienty. 3. místo ČSOB Pojišťovna, a. s. Pojišťovna zaznamenala nadprůměrné ekonomické výsledky téměř ve všech ukazatelích. V klientské části hodnocení bodovala ve srozumitelnosti a v technologiích. Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovna za rok 2024 Kooperativa pojišťovna, a.s. nabízí komplexní produktovou nabídku, produkty jsou srozumitelné, využívá nové technologie a je pro klienty dostupná. Druhá skončila Generali Česká pojišťovna,a.s., která bodovala v klientských procesech, digitálních službách a v komplexní dostupnosti pro klienty. Třetí místo získala Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., která bodovala v komplexní produktové nabídce a ve výši pojistného. VISA Nejlepší neživotní pojišťovna 2024 1. místo Allianz pojišťovna, a.s. V celkovém hodnocení neživotního pojištění vyhrála poměrně jednoznačně Allianz pojišťovna, a to díky nejvyšší ziskovosti (ROE), třetímu největšímu tržnímu podílu a nízké nákladovosti. V klientském hodnocení dosáhla zajímavých výsledků v příznivé ceně neživotního pojištění, i ve srozumitelnosti a v technologiích. 2. místo ČSOB Pojišťovna, a. s V ekonomické části dominovala ČSOB Pojišťovna nejnižší nákladovostí a combined ratio. V klientském hodnocení pojišťovna dosáhla zajímavých výsledků v technologiích a ve srozumitelnosti. 3. místo Kooperativa pojišťovna, a.s. Kooperativa má největší tržní podíl a druhou nejnižší nákladovost. V oblasti klientského hodnocení dosáhla ve všech hodnotících kritériích vyrovnaného výsledku. Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna za rok 2024 Allianz pojišťovna a.s. dosáhla ve všech klientských parametrech nadprůměrných výsledků, dominovala v komplexní nabídce produktů a v digitálních službách. Druhá skončila Pillow pojišťovna, a.s., které se podařilo probojovat mezi „velké“ pojišťovny díky velmi dobrému a vyrovnanému klientskému hodnocení, včetně poskytované ceny na neživotním pojištění. Třetí místo získala Generali Česká pojišťovna,a.s., která bodovala v komplexní produktové nabídce, v digitálních službách a v komplexní dostupnosti pro klienty.
všechny články | |
Dále v rubrice
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Česká spořitelna přichází s vánoční odměnou
Česká spořitelna nabízí pro své klienty novou vánoční nabídku v rámci slevového programu Moneyback. V tomto programu již klienti ušetřili přes 845 milionů korun...
|
Co nového přináší aplikace Moje Generali?
Generali Česká pojišťovna se stala první tuzemskou pojišťovnou, která přináší možnost vyplnit nehodový formulář nikoliv papírově, ale plně digitálně. A to v rámci speciálního modulu v klientské mobilní aplikaci Moje Generali, jenž dostal pojmenování „Průvodce při autonehodě“...
|
Produktové novinky bank v říjnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, BNP Paribas Cardif Pojišťovna, Česká spořitelna, ČSOB...
|
všechny články v rubrice
|