Mobilní bankovnictví používají mladí i senioři, pomáhá s plánováním financí
13.6.2024 | Veronika Křivská, zpráva Raiffeisenbank | foto: Pixabay | |
Mobilní bankovnictví se již stalo nedílnou součástí správy financí. Pravidelně ho používá 8 z 10 Čechů, nejčastěji mladí ve věku 25 – 34 let. Pro 75 % z nich je aplikace banky jedním z nástrojů pro plánování financí. 49 % Čechů má nastavené notifikace při pohybech na účtu. Vyplývá to z průzkumu společnosti NMS Market Research pro Raiffeisenbank.
Pravidelné používání mobilního bankovnictví je v dnešní době už téměř samozřejmostí, je tomu tak pro 8 z 10 Čechů. Nejvíce ho pro správu financí a udržení přehledu o nich využívají lidé mezi 25 a 34 lety (91 %). S věkem četnost využití těchto aplikací klesá, ale i ve věkové kategorii 55 až 64 let jej pravidelně využívá 67 % Čechů. Naopak vzestupný trend je patrný u využití podle příjmu domácnosti, čím vyšší příjem, tím větší podíl pravidelných uživatelů. V domácnostech s výdělkem do 30 tisíc korun měsíčně je 73 % pravidelných uživatelů, zatímco z těch, kteří mají výdělky nad 60 tisíc, používá mobilní bankovnictví až 90 %. Obliba používání mobilní aplikace také v čase roste. Téměř třetina bankovních klientů začala využívat bankovnictví v mobilu více než před rokem. I zde je nejvyšší nárůst u ještě mladších klientů, konkrétně u skupiny 18 až 24 let je nárůst využití o 43 %.  Infografika - Obliba používání mobilní aplikace Autor: NMS Market Research = Pro zvětšení klikněte na obrázek = Mobilní bankovnictví slouží také jako pomocník při plánování financí. Jednoznačně ho tak vnímá čtvrtina všech klientů bank, dalších více než 40 % tuto funkci chápe jako doplňkovou. Nejčastěji je mobilní aplikace pro práci s financemi využívána ve věkové skupině 18 až 24 let. „V dnešní době, kdy se měsíční rozpočet plánuje častěji v počítačových tabulkách a programech než na papíře, umí být mobilní bankovnictví velice efektivní. Snadno si nastavíte a spravujete trvalé příkazy, okamžitě vidíte, kolik vám po zaplacení nutných výdajů zbude peněz a umíte s celou sumou lépe nakládat. Navíc možnosti jako je ovládání spořicího účtu nebo investice jsou příhodně hned po ruce. V případě pohybu na účtu vám přijde upozornění, nemusíte tak nic hlídat a v hlavě počítat, kolik vám zbude na konci měsíce peněz,“ komentuje výsledky Michal Plzák, Head of Digital Banking v Raiffeisenbank. Právě oznámení o aktivitách na účtu si nechává posílat 75 % uživatelů mobilního bankovnictví. Nejčastější formou je notifikace na displej, případně v aplikaci. Mezi nejčastěji zapnutý druh oznámení je notifikace na příchozí platbu, tu má zapnutou 70 % uživatelů. 55 % uživatelů má potom shodně notifikace na odchozí platbu a na platbu kartou.  Grafy - mobilní aplikace - Způsob oznámení a Oznamované aktivity Autor: NMS Market Research = Pro zvětšení klikněte na obrázek = Průzkum provedla agentura NMS Market Research v březnu 2024 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1010 respondentů ve věku 18 - 64 let. Ohodnoťte vaši mobilní aplikaci Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Kliknutím na název vaší banky můžete ohodnotit její mobilní aplikaci a vyjádřit tak pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s úrovní vybrané mobilní aplikace. Zdroj: Finparáda.cz
všechny články | |
Dále v rubrice
UniCredit Bank spustila okamžité platby v eurech. Které další banky tuto službu nabízí?
UniCredit Bank jako jedna z prvních bank na trhu spustila okamžité platby v eurech. Zároveň UniCredit nabízí okamžité platby v českých korunách. Tato služba, která je osvobozena od dalších poplatků, umožní klientům provádět platby mezi bankami...
|
Platíte kartou, mobilem nebo platebním prstenem?
Více než polovina Čechů už dnes při placení sahá po mobilním telefonu. Stále častěji ale zkoušejí i další platební inovace – například chytré prsteny a náramky, které už vyzkoušel každý desátý Čech. S rozšiřující se nabídkou nových platebních...
|
Produktové novinky bank v březnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu března letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, mBank, Modrá pyramida, MONETA Money Bank...
|
mBank spouští akci na podporu placení prstenem
mBank spustila akci na podporu placení prstenem a přichází s nabídkou pro nové i stávající klienty. Do 31. srpna 2025 mohou získat platební prsten Niceboy One za symbolickou 1 Kč místo standardních 1 999 Kč. Banka tím nabízí dalším klientům možnost...
|
všechny články v rubrice
|