Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Jak by dopadl souboj dvou pojišťoven z různých kontinentů? Česká, nebo americká?

30.4.2024  |  Michal Mošnička, zpráva Pillow| foto: Pillow
  


Obrázek: Pilow_Lemonade

Pokud se chceme někam posouvat, tak je dobré se srovnávat a to s většími, zkušenějšími, vyspělejšími atd. A jak by dopadl souboj dvou nejzajímavějších insurtech pojišťoven z různých kontinentů?




Polštář a limonáda v pojištění

Pillow pojišťovna se objevila na českém trhu ke konci roku 2019 a pojištění nabídla klientům v roce 2020. Americká Lemonade, Inc., spustila svůj provoz ke konci roku 2016, tedy o tři roky dříve. Rok 2017 byl prvním celým rokem s nabídkou pojištění. „Obě pojišťovny se soustředí na nabídku retailového pojištění, staví na revoluční digitalizaci všech procesů a maximálně transparentních podmínkách pojištění vůči svým klientům,“ popisuje Martin Podávka, spoluzakladatel Pillow a produktový expert. A dodává: „Odlišení obou společností od tradičních pojišťoven spočívá v takzvaném podílu na zisku. Jeho výpočet je odlišný, ale princip se shoduje. Pojišťovna se v případě dobrého škodního vývoje o část zisku zavazuje rozdělit s klienty (u Pillow) nebo ji zaslat na charitu (u Lemonade).“

Zatímco Lemonade jako první produkt nabídla pojištění majetku, u Pillow to bylo pojištění vozidel a pojištění bytů a domů přišlo na trh až ve třetím roce působení. Lemonade pojištění vozidel nabídla jako důsledek akvizice pojišťovny Metromile. Jak Lemonade, tak Pillow nabízí revoluční povinné ručení a havarijní pojištění s cenou dle najetých kilometrů. Zde se ale již projevuje rozdíl v nabídce: zatímco Lemonade vyžaduje instalaci speciálního zařízení do technického portu vozidla, Pillow našla inovativní řešení bez nutnosti jakékoliv dodatečné krabičky v autě a tím výrazně snížila náklady na pojištění.


Souboj pojišťoven: Pillow x Lemonade



Porovnatelná účetní historie Lemonade již obsahuje 7 let (2017-2023), v případě Pillow to jsou 4 roky (2020-2023). Marcel Beno, spoluzakladatel Pillow a procesní architekt, k tomu vysvětluje: „Dva hlavní výkonnostní parametry každé pojišťovny jsou předepsané pojistné (GWP), tj. kolik každý rok pošlou peněz klienti do pojišťovny, a hospodářský výsledek, který je buď zisk, nebo ztráta. Úspěšná pojišťovna získává nové a nové klienty, a proto vybrané pojistné každým rokem roste. Na počátku podnikání je každá společnost ve ztrátě a snaží se efektivním řízením nákladů co nejdříve dostat do zisku.“

Obrázek_Pilow_Lemonade
Zdroj: Pillow
* Přepočtené hodnoty zohledňují rozdílný HDP jednotlivých zemích, vypočteno jako (GWP nebo zisk) / HDP*10^6. Použitý kurz CZK/USD: ČNB ke konci daného roku. Zdroj HDP v jednotlivých letech: Mezinárodní měnový fond, www.imf.org



V roce 2023 obě pojišťovny (stejně jako v předchozích letech) zaznamenaly výrazný příliv klientů. Vybrané peníze od klientů se oproti předchozímu roku zvýšily o 33 % u Lemonade a o 35 % u Pillow (podle výkazu zisků a ztrát pojišťoven). V tomto parametru je tak souboj vyrovnaný a obě pojišťovny na svých trzích patří v této oblasti k těm naprosto nejúspěšnějším. Rozdíl je však v hospodářském výsledku.

Zatímco pojišťovna Lemonade se ani po 7 letech svého podnikání nedostala do zisku, Pillow pojišťovna dokázala ve čtvrtém roce své existence na trhu nemožné: ukončit účetní rok v kladných číslech. Jakub Strnad, zakladatel a CEO Pillow pojišťovny, komentuje tento úspěch: „Jedná se o skvělý výsledek v porovnání s celým světem a zejména s fintech a insurtech oblastí. Většina společností se soustředí na růst a realizované ztráty pokrývá z peněz investorů. Strategie a principy Pillow ukázaly, že férové pojištění může pro klienty existovat dlouhodobě a udržitelně. Je to výborná zpráva pro všechny klienty i akcionáře Pillow zároveň.“


Žebříček pojištění Obrázek: Pokračuj
Kalkulačka auto pojištění Obrázek: Pokračuj
Sjednání pojištění vozidel Obrázek: Pokračuj




      
  



Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde




všechny články
Dále v rubrice

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Služba Odměny od České spořitelny: Co klienti získají za zodpovědný přístup k financím?

Obrázek: Česká spořitelna Česká spořitelna přichází s novinkou, která má motivovat klienty k lepšímu finančnímu zdraví. Služba Odměny nabídne výhody včetně vyššího úroku na spoření, akcií ERSTE zdarma nebo dálniční známky. Odměny budou závislé na tom, jak klient pečuje...

KB Penzijní společnost odměňuje nové i stávající klienty

Obrázek: Odměny a bonusy penze KB Penzijní společnost přichází s novými odměnami pro klienty doplňkového penzijního spoření. Dětem nabízí bonus 1 000 Kč a plyšového medvídka, novým klientům tisícikorunu za sjednání či převod spoření. Penzisté mohou získat až...

Aktuální data z hypotečního trhu

Obrázek: Smlouva o hypotéce a kalkulačka Duben přinesl mírnou korekci po březnovém boomu nově poskytnutých hypoték. Úroková hypoteční sazba na nové hypotéky v dubnu dle Hypomonitoru spadla na 4,65 %. Aktuální informace o novém ČBA Hypomonitoru a srovnání hypotečních úvěrů naleznete v našem článku...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies