Češi platí na kontakt už měsíc. Jak si klienti službu oblíbili?
| 21.12.2023 | Veronika Křivská, zpráva Raiffeisenbank | foto: Pixabay | |
Od spuštění možnosti plateb na kontakt prvními českými bankami uplynul již měsíc. Raiffeisenbank za tuto dobu eviduje šedesát tisíc registrovaných klientů do této služby. Klienti za první měsíc úspěšně odeslali 15 tisíc plateb. V 33 tisících případů si vyzkoušeli, že pro platbu jim stačí vybrat příjemce ze seznamu kontaktů a ujistili se, že jim platbu mohou v budoucnu takto poslat.
O službě Platba na kontakt, kterou v listopadu spustila Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, Komerční banka a Raiffeisenbank, jsme vás informovali v článku zde. Jak si klienti tuto službu po měsíci fungování oblíbili? Platba na kontakt umožňuje odeslat bankovní transakci na telefonní číslo příjemce, odpadá tak nutnost znát číslo účtu. Služba má usnadnit posílání plateb mezi známými. Analytická data Raiffeisenbank ukázala, že do Platby na kontakt se registrovalo přes šedesát tisíc klientů, což byl i původní přibližný odhad ze strany banky. Za dobu fungování služby Raiffeisenbank zaznamenala 33 tisíc případů, kdy klient zkusil platbu zadat bez jejího odeslání. Úplnou zkušenost mohli klienti získat díky provedení dalších 15 tisíc uskutečněných plateb a dalším 12 tisícům příchozích plateb na kontakt od jejich kolegů nebo přátel. Pouze ve 12 tisících případů klienti zjistili, že pokud telefonní číslo příjemce zaregistrované není, tak nemohou platbu odeslat. „Za úspěch považujeme, že naši klienti jsou při zkoušení aktivní a vidíme u nich pouze jednu pětinu pokusů platby na neregistrované číslo. Při zadání platby na kontakt v Raiffeisenbank je totiž přehledně vidět, komu mohou zaplatit, aniž by museli zkoušet zadávat čísla ručně. Zároveň vidíme z celkových údajů všech šesti bank, že naši klienti mají třetinový podíl na situacích, kdy se mohli přesvědčit o tom, že příjemce je registrovaný, a pouze desetinový podíl na situacích, kdy registrovaný není. Klientům tak v našem mobilním bankovnictví ukazujeme především svět pozitivních možností. Věříme, že důvěra v to, že mají komu platbou na kontakt zaplatit, povede k tomu, že rychleji najdou pro platbu na kontakt vhodné příležitosti a budou tento jednoduchý způsob placení s oblibou i prakticky používat,“ komentuje výsledky Michal Bošina, expert digitálních služeb Raiffeisenbank. Ohodnoťte vaše mobilní bankovnictví Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Vyjádřete pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s mobilním bankovnictvím vaší banky. Hodnotit můžete ZDE. |
všechny články | |
Dále v rubrice
Výhody pro podnikatele: Kde získat zajímavou nabídku?
Podnikání v dnešní době vyžaduje nejen dobrý nápad a úsilí, ale i kvalitní finanční zázemí. Banky proto stále častěji přicházejí s výhodnými nabídkami, které mají živnostníkům a firmám pomoci s rozvojem podnikání, investicemi nebo provozním financováním...
|
Moderní kapesné: dětské účty nahrazují kasičky i vkladní knížky
Dřívější generace spořila do „prasátka“ nebo měla vkladní knížku, kterou jí založili rodiče či prarodiče. Dnes vkladní knížky prakticky zmizely, kasičky přežily a nejběžnějším způsobem, jak děti ukládají peníze, jsou jejich vlastní bankovní účty. Roste také zájem rodičů...
|
České banky zvyšují bezpečnost plateb: UniCredit i Fio zavádějí ověřování příjemce
Český bankovní trh se připravuje na zavedení evropské služby ověřování příjemce plateb (Verification of Payee), která má výrazně omezit chybné či podvodné transakce. Tato novinka umožní klientům ověřit, zda číslo účtu (IBAN), které zadávají při platbě...
|
Produktové novinky bank v září aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu září letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, mBank, MONETA Money Bank...
|
všechny články v rubrice
|