Češi platí na kontakt už měsíc. Jak si klienti službu oblíbili?
21.12.2023 | Veronika Křivská, zpráva Raiffeisenbank | foto: Pixabay | |
Od spuštění možnosti plateb na kontakt prvními českými bankami uplynul již měsíc. Raiffeisenbank za tuto dobu eviduje šedesát tisíc registrovaných klientů do této služby. Klienti za první měsíc úspěšně odeslali 15 tisíc plateb. V 33 tisících případů si vyzkoušeli, že pro platbu jim stačí vybrat příjemce ze seznamu kontaktů a ujistili se, že jim platbu mohou v budoucnu takto poslat.
O službě Platba na kontakt, kterou v listopadu spustila Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, Komerční banka a Raiffeisenbank, jsme vás informovali v článku zde. Jak si klienti tuto službu po měsíci fungování oblíbili? Platba na kontakt umožňuje odeslat bankovní transakci na telefonní číslo příjemce, odpadá tak nutnost znát číslo účtu. Služba má usnadnit posílání plateb mezi známými. Analytická data Raiffeisenbank ukázala, že do Platby na kontakt se registrovalo přes šedesát tisíc klientů, což byl i původní přibližný odhad ze strany banky. Za dobu fungování služby Raiffeisenbank zaznamenala 33 tisíc případů, kdy klient zkusil platbu zadat bez jejího odeslání. Úplnou zkušenost mohli klienti získat díky provedení dalších 15 tisíc uskutečněných plateb a dalším 12 tisícům příchozích plateb na kontakt od jejich kolegů nebo přátel. Pouze ve 12 tisících případů klienti zjistili, že pokud telefonní číslo příjemce zaregistrované není, tak nemohou platbu odeslat. „Za úspěch považujeme, že naši klienti jsou při zkoušení aktivní a vidíme u nich pouze jednu pětinu pokusů platby na neregistrované číslo. Při zadání platby na kontakt v Raiffeisenbank je totiž přehledně vidět, komu mohou zaplatit, aniž by museli zkoušet zadávat čísla ručně. Zároveň vidíme z celkových údajů všech šesti bank, že naši klienti mají třetinový podíl na situacích, kdy se mohli přesvědčit o tom, že příjemce je registrovaný, a pouze desetinový podíl na situacích, kdy registrovaný není. Klientům tak v našem mobilním bankovnictví ukazujeme především svět pozitivních možností. Věříme, že důvěra v to, že mají komu platbou na kontakt zaplatit, povede k tomu, že rychleji najdou pro platbu na kontakt vhodné příležitosti a budou tento jednoduchý způsob placení s oblibou i prakticky používat,“ komentuje výsledky Michal Bošina, expert digitálních služeb Raiffeisenbank. Ohodnoťte vaše mobilní bankovnictví Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Vyjádřete pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s mobilním bankovnictvím vaší banky. Hodnotit můžete ZDE. |
všechny články | |
Dále v rubrice
Do kdy sjednat spořicí účet s výhodnou úrokovou sazbou?
Na konci června 2025 se konalo zasedání České národní banky, kde se rozhodlo o ponechání hlavní úrokové sazby beze změny. Přinášíme vám srovnání úrokových sazeb na spořicích účtech u bank, které garantují tuto výši sazby do určitého data...
|
Plaťte chytře i na cestách: Novinky od bank pro pohodlnější dovolenou
Léto je za rohem a s ním i hlavní sezóna cestování. Banky na to reagují novými produkty a službami, které usnadní placení v zahraničí a nabídnou více komfortu. Ať už vyrážíte na dovolenou k moři, nebo plánujete výlet do metropole, novinky od...
|
Chystáte se do zahraničí? Takhle ušetříte při placení kartou nebo výběrech
Letní dovolené se blíží a s nimi i otázka, jak v zahraničí co nejbezpečněji a nejvýhodněji platit. Česká bankovní asociace přináší praktické rady, jak při cestách nepřijít o peníze kvůli nevýhodné směně měny, zbytečným poplatkům nebo ztrátě karty. V článku se dozvíte...
|
Prázdniny bez otřesů: Česká národní banka drží sazby na stejné úrovni.
Podle očekávání dnes bankovní rada ČNB ponechala svoji hlavní úrokovou sazbu beze změny. Dvoutýdenní repo tak zůstává na úrovni 3,50 %, a je tak o 150 bazických bodů výše než obdobná sazba ECB. Na druhou stranu výrazně níže než sazby...
|
všechny články v rubrice
|