Banky a zvířátka: liška, zebra, osel, žirafa, kocour nebo dokonce chameleon
27.7.2023 | Michal Mošnička, foto: ČSOB | |
Banky a zvířátka: liška, zebra zkřížená s oslem, žirafa, kocour nebo dokonce chameleon. To je namátkový výběr zvířátek, prostřednictvím kterých se nás banky a finanční instituce snaží přesvědčit, abychom právě k nim vložili své finance, vzali si úvěr nebo využili některou z jejich služeb.
Pamatuji si na debatu jednoho klienta Investiční a Poštovní banky, který se dotazoval bankéře zda ví, že lev kterého banka má v logu je jedno z nejlínějších zvířat. Argumentoval statistikou, kolik hodin denně lev prospí, jak málo loví oproti lvicím atd, ale oba se nakonec shodli na tom, že lev je prostě král zvířat. Když jsme do redakce dostávali zprávy o změně kampaně Air Bank, a že ČSOB Stavební spořitelna po 30 letech mění svou tvář a lišku vystřídá chameleon, připomnělo nám to, jak se mění loga, kampaně a také maskoti, které banky používají ve svých reklamních a marketingových kampaních. Místo lišky po třiceti letech chameleon „Proč si to komplikovat? To je motto, které provází život našeho chameleona a vlastně je to i odpověď na to, proč měníme naši tvář. Naše skupina jde dlouhodobě cestou jasné a jednotné komunikace. Našim cílem je vytvořit jeden silný brand - skupinovou strategii značky, která bude propojena se všemi našimi finančními službami, a to se nám dlouhodobě daří. Naposledy jsme v rámci těchto změn představili vloni v létě ČSOB brand i na pobočkách České pošty,“ oznamuje k novince Renata Němcová Pixová, výkonná ředitelka skupinové komunikace ve skupině ČSOB. Chameleon je tváří komunikačního konceptu skupiny ČSOB od roku 2021. I když se nám předchozí kampaně z dílny Renaty Němcové Pixové líbily, nevíme, proč zrovna chameleon, což sice může být dobrý můstek pro stávající změnu, ale liška u stavební spořitelny byla maskotem 30 let, a tak po nějaké době chameleon ztratí význam. I když může mít chameleon své obdivovatele, tak si nedovedeme představit, že toto zvířátko může většinu klientů a klientek nějak více zaujmout, spíše naopak. Na lišku, kterou většina zná i z pohádek, podle nás chameleon tedy nemá. Zonky měly osla kříženého se zebrou, již nějakou dobu je to žirafa Je to již nějaký rok, kdy Zonky, které patří do skupiny PPF a jsou součástí Air Bank měly za svého maskota docela zvláštní kombinaci osla a zebry. Vlastní název Zonky totiž vznikl spojením těchto dvou zvířat, osel anglicky donkey a zebra. Od roku 2019 Zonky přechází na nového maskota a tím je zcela obyčejná žirafa. Ta měla být globálním maskotem pro všechny země, kam se Zonky chystaly expandovat. Pro tuto expanzi byla vytvořena firma Benxy s.r.o. a manažeři Zonků hovořili o Španělsku jako o první zemi, kde by platforma měla fungovat. Nicméně expanze se nakonec neuskutečnila, ale žirafa klientům zůstala. Jak to bude s kocourem od MONETY, měla by ho nahradit čísla "Chtěli jsme se posunout od klasického storytellingu, kde se obvykle až na konci spotu dozvídám, o jaký produkt se jedná a jakou má pro mě výhodu. Tenhle tradiční způsob mi přijde jako mrhání prostředky banky i časem diváka. Věříme tomu, že lidé od banky očekávají především dobré úrokové sazby. Chceme značku s konkrétní výhodou pro klienty. Nepřijde mi příliš efektivní produkovat imageové kampaně. Jsme banka, která stojí na rychlosti, dynamice a inovacích". To je vize šéfa marketingu MONETY Dalibora Šajara, kterou prezentoval v lednovém rozhovoru pro Marketing & Media. Určitě s tímto můžeme souhlasit. Jako klient bych měl hledat dobrý produkt, službu, výhodnou sazbou, a ne sledovat příběh s kocourem Timem. Air Bank po 12 letech změní styl komunikace Banka informuje, že po překonání milníku jednoho milionu klientů ve svém dalším růstu bude stavět na své bezkonkurenční zákaznické zkušenosti. Ta se spolu se zaměřením na jednoduché a výhodné služby, které se klientům vždy snaží přinést opravdový užitek, promítne i do zcela nového komunikačního konceptu banky. Air Bank s ním po dvanácti letech vystřídá svůj dosavadní koncept „Dva světy“, který zdůrazňoval hlavní rozdíly oproti ostatním bankám na trhu. V novém komunikačním konceptu se bude i nadále objevovat herec Tomáš Měcháček. Namísto nešvarů bankovního prostředí se však banka nově zaměří na kreativní ztvárnění toho, jak svým přístupem pomáhá klientům lépe pracovat s penězi. No jde to i bez zvířátek a kampaň může být úspěšná.
Anketa - Banky a maskoti Banky a maskoti, co se Vám líbí/líbilo?
Liška, starý maskot 30 let (ČMSS/ČSOB stavební spořitelna) (46 %) Chameleon, nový maskot (ČSOB/ČSOB stavební spořitelna) (8 %) Kocour Tomio, původní reklama (MONETA Money Bank) (15 %) Nová reklama, výhody pro klienty (MONETA Money Bank) (0 %) Osel křížený se zebrou, starý maskot (Zonky) (0 %) Žirafa, nový maskot (Zonky) (0 %) Dva světy, hodný a úlisný/vychytralý bankéř, stará reklama 12 let (Air Bank) (8 %) Nová reklama, výhody pro klienty (Air Bank) (23 %)
všechny články | |
Dále v rubrice
V říjnu ceny povinného ručení vzrostly
Náklady na povinné ručení se v říjnu zvýšily. Aktuálně se náklady na pojištění typického vozidla pohybují přes 7 tisíc korun. Více nám napoví index povinného ručení...
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Ženy více investují
Ženy začínají více investovat, a to i přes své nižší platy. Co uvádějí data zveřejněná z interní statistiky platformy Investown? Více se dočtete v našem článku...
|
Češi a investice do nemovitostí v zahraničí: Co všechno nabízí Hypotéka bez hranic od ČSOB?
Zájem Čechů o koupi zahraničních nemovitostí v místech, kam jezdí na dovolenou, stále roste. Nejžádanější destinací zůstává Španělsko následované Itálií, Slovenskem, Chorvatskem, Rakouskem a Albánií. Vedle tradičních evropských lokalit se Češi ale poohlížejí...
|
všechny články v rubrice
|