Pozor na objednávky z e-shopů
24.7.2023 | Valerie Koubová, zpráva dTest | foto: Pexels | |
Nakupujete v zahraničních e-shopech? Na co je nutné si dát pozor, aby se vám nákup neprodražil, vám přiblížíme v našem článku.
Cena rizika Zpravidla nabízejí nejlevnější ceny zboží e-shopy, které nejsou mnohdy známé. Nižší ceny jsou vykoupeny vyšším rizikem při dodání zboží či jeho vrácení a pozdější reklamaci. Jak si tyto e-shopy můžeme předem prověřit? „Často se setkáváme s tím, že spotřebitelům od neznámých e-shopů zboží vůbec nedorazí,“ uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest. Vzhledem k tomu, že tyto e-shopy bývají ve spoustě případů anonymní, je i vymáhání práva velmi složité. Česká obchodní inspekce může působit jen na území České republiky a pokud u e-shopu není znám provozovatel, je pro ni složité zasáhnout. Nákup za nízkou cenu se tak nemusí vyplatit. Jak ověřit e-shop „Spotřebitelé kontrolu e-shopu před nákupem v mnohých případech podceňují, a vystavují se tak zbytečnému riziku,“ upozorňuje Eduarda Hekšová z dTestu. Ověření je možné provést u téhož internetového vyhledávače, u kterého jste zboží vyhledali. Lze na něm najít recenze e-shopu a zjistit tak případné problémy s doručením, vrácením či reklamací. „Komunikaci e-shopu se spotřebiteli, kteří měli nějaký problém, mohou spotřebitelé nalézt i na našich stránkách VašeStížnost.cz,“ radí dále Hekšová. Kromě již zmíněných vyhledávačů, lze využít také nezávislé recenzní portály, které evidují stovky e-shopů. Nenajdete-li e-shop v žádné databázi a ani recenzi na něj, pečlivě nákup zvažte. Lze si prostudovat obchodní podmínky daného e-shopu, v kterých byste měli nalézt veškeré informace o provozovateli včetně jeho adresy. Adresy mimo EU většinou představují vyšší náklady na dopravu (např. celní poplatky), o kterých byste měli být informování dopředu. S tím se pojí také horší uplatňování případných sporů, neboť prodejce nebude patřit do sítě Evropského spotřebitelského centra. Přečtením obchodních podmínek se také vyvarujete případnému překvapení. E-shopy lze prověřit pomocí stránek České obchodní inspekce, která má v evidenci rizikové e-shopy na www.rizikove.cz či na stránkách dTestu. Problém po nákupu „Pokud jste již na takovém e-shopu nakoupili a nyní řešíte nějaký problém, můžete se na nás obrátit,“ podává pomocnou ruku Eduarda Hekšová. Využít spotřebitelé mohou jak stížnostní portál VašeStížnost.cz, tak telefonickou poradnu na čísle 299 149 009 (každý všední den 9 -17 hodin). V každém případě je vhodné situaci řešit, v opačném případě hrozí, že peníze již neuvidíte.
Související články:
reklama

|
všechny články | |
Dále v rubrice
Máte kontokorent? Zkontrolujte si jeho podmínky
Máte kontokorent a znáte dobře jeho podmínky? Tentokrát jsme si posvítili na banky nabízející kontokorentní úvěry. Za jakých podmínek vám banky kontokorent poskytnou a co se stane, když jej přečerpáte?
|
Financování nemovitostí - FinSeriál díl 25
Přinášíme vám pravidelný Finparáda FinSeriál, kde se v připravené sérii článků dozvíte o aktuálních tématech z oblasti financí, investic a nemovitostí. Ve dvacátém pátém díle s názvem „Financování nemovitostí“ se dozvíte informace o tom, jaké jsou...
|
Jaké odměny nabízejí banky v listopadu?
Máme pro vás přehled aktuálních nabídek bank. UniCredit Bank v tomto týdnu nabídne dvojitou odměnu u PRESTO Půjčky. Jaké jiné odměny nabízejí banky?
|
Aktuální data z registru SOLUS
Počet občanů s dluhem po splatnosti se snížil na 400 tisíc. Přibylo však přes 40 tisíc osob, kteří se do potíží se splácením dostaly až letos. Co vyplývá z dat registru SOLUS?
|
všechny články v rubrice
|