Pozor na objednávky z e-shopů
24.7.2023 | Valerie Koubová, zpráva dTest | foto: Pexels | |
Nakupujete v zahraničních e-shopech? Na co je nutné si dát pozor, aby se vám nákup neprodražil, vám přiblížíme v našem článku.
Cena rizika Zpravidla nabízejí nejlevnější ceny zboží e-shopy, které nejsou mnohdy známé. Nižší ceny jsou vykoupeny vyšším rizikem při dodání zboží či jeho vrácení a pozdější reklamaci. Jak si tyto e-shopy můžeme předem prověřit? „Často se setkáváme s tím, že spotřebitelům od neznámých e-shopů zboží vůbec nedorazí,“ uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest. Vzhledem k tomu, že tyto e-shopy bývají ve spoustě případů anonymní, je i vymáhání práva velmi složité. Česká obchodní inspekce může působit jen na území České republiky a pokud u e-shopu není znám provozovatel, je pro ni složité zasáhnout. Nákup za nízkou cenu se tak nemusí vyplatit. Jak ověřit e-shop „Spotřebitelé kontrolu e-shopu před nákupem v mnohých případech podceňují, a vystavují se tak zbytečnému riziku,“ upozorňuje Eduarda Hekšová z dTestu. Ověření je možné provést u téhož internetového vyhledávače, u kterého jste zboží vyhledali. Lze na něm najít recenze e-shopu a zjistit tak případné problémy s doručením, vrácením či reklamací. „Komunikaci e-shopu se spotřebiteli, kteří měli nějaký problém, mohou spotřebitelé nalézt i na našich stránkách VašeStížnost.cz,“ radí dále Hekšová. Kromě již zmíněných vyhledávačů, lze využít také nezávislé recenzní portály, které evidují stovky e-shopů. Nenajdete-li e-shop v žádné databázi a ani recenzi na něj, pečlivě nákup zvažte. Lze si prostudovat obchodní podmínky daného e-shopu, v kterých byste měli nalézt veškeré informace o provozovateli včetně jeho adresy. Adresy mimo EU většinou představují vyšší náklady na dopravu (např. celní poplatky), o kterých byste měli být informování dopředu. S tím se pojí také horší uplatňování případných sporů, neboť prodejce nebude patřit do sítě Evropského spotřebitelského centra. Přečtením obchodních podmínek se také vyvarujete případnému překvapení. E-shopy lze prověřit pomocí stránek České obchodní inspekce, která má v evidenci rizikové e-shopy na www.rizikove.cz či na stránkách dTestu. Problém po nákupu „Pokud jste již na takovém e-shopu nakoupili a nyní řešíte nějaký problém, můžete se na nás obrátit,“ podává pomocnou ruku Eduarda Hekšová. Využít spotřebitelé mohou jak stížnostní portál VašeStížnost.cz, tak telefonickou poradnu na čísle 299 149 009 (každý všední den 9 -17 hodin). V každém případě je vhodné situaci řešit, v opačném případě hrozí, že peníze již neuvidíte.
všechny články | |
Dále v rubrice
Žebříček spotřebitelských úvěrů v září
Jaký je nový žebříček spotřebitelských úvěrů? Pořadí bank se změnilo. První místo nově získala Komerční banka, na druhém místě se drží Air Bank, třetí místo patří České spořitelně. Jaká je nabídka jednotlivých bank se dozvíte v našem článku...
|
Moneta nabízí pohodlnější placení přes Cvak
Klienti MONETA Money Bank zaplatí Cvakem nyní pohodlněji přímo ve Smart Bance. Služba Cvak používá na straně obchodníka i klienta pouze mobilní telefon. Jak se tato metoda využívá? Více v našem článku...
|
mBank představuje novinky v mobilní aplikaci
Banky se neustále snaží vylepšovat své mobilní aplikace a přinášet nové funkce. Co nového pro své klienty připravila digitální banka mBank? Například najdou klienti v aplikaci možnost zobrazit si svůj majetek nebo mohou nově skrýt zůstatek...
|
Air Bank přichází s Milionovým účtem
Za co vás banky odmění v září? U Air Bank jste ve hře o milion. Většina bank poskytne finanční odměnu za sjednání nového účtu, některé vám zlevní půjčku. Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...
|
všechny články v rubrice
|