Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Digitální peněženky jsou v Evropě čím dál více oblíbené. Do roku 2026 se má jejich počet zdvojnásobit

21.7.2023  |  Tomáš Smetana, zpráva TrustPay | foto: Mastercard
  


Obrázek: Placení mobilem Mastercard Covidová pandemie byla vůbec prvním obdobím v Česku, kdy podíl bezhotovostních transakcí přesáhl platby v hotovosti. Zatímco v současné době se při platbě v online obchodech využívají v evropském prostoru nejvíce digitální peněženky, a sice z 29 procent, o tři roky později má jejich obliba vystoupat až na 32 procent.



„Pestrá škála platebních metod má výhody nejen pro nakupující, ale také pro obchodníky. Formy plateb, které si zákazníci v dané zemi oblíbili, v nich i v případě zahraničních e-shopů navozují pocit důvěry, čímž se zvyšuje pravděpodobnost, že se vrátí a nakoupí tu znovu. Když zákazníci mají možnost platit prostřednictvím platebních metod, které důvěrně znají, snáze nákupy dokončí a e-shop si pak opět vyhledají,“ konstatuje obchodní ředitelka společnosti TrustPay Karin Milková. Data FIS The Global Payments Report (GPR) pak potvrzují, že potřeba vhodného nastavení platebních forem do budoucna ještě zesílí.

Obyvatelé Evropy přišli bezhotovostnímu placení na chuť a nehodlají z něho slevit. Pozadu v tomto trendu nezůstávají ani Češi. Přitom ještě v devadesátých letech nebylo obvyklé, aby měl každý dospělý člověk svůj bankovní účet, natož platební kartu. Rozvoj technologií a internetu ale naprosto změnil směr, kterým se bankovní služby ubírají.

Přehled běžných účtů na Finparádě najdete zde

Potřeba většího komfortu i důvěry



To, co dřív patřilo mezi výsady lidí se sociálně vyšším statusem, si dnes může v plné míře užít každý. Češi se dle statistik do bezhotovostního placení zamilovali a řadí se v něm mezi evropskou špičku. Výhodou je, že mnohdy stačí mít u sebe jen telefon nebo chytré hodinky, transakce je rychlá a bezpečná, odpadá hledání a přepočítávání bankovek a peněz.

Podobná situace panuje na internetu, kde je pohodlnější využít některou z forem digitálních peněženek než pokaždé zadávat údaje k platební kartě. „Vlivem dynamického rozvoje sektoru e-commerce se vedle tradičních platebních metod, například plateb kartami MasterCard a Visa, začaly v různých zemích rozvíjet jiné alternativní metody. Tyto alternativy pak získaly mezi evropskými zákazníky velkou popularitu a v online placení se staly standardem, na který musí e-shopy reagovat,“ říká Karin Milková.

Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde

„Nejen podpora lokálních jazyků, ale i platebních metod, na které zákazníci v zahraničí slyší, jsou zásadní pro vybudování věrné mutace e-shopu při expanzi do zahraničí. Kromě nejznámějších způsobů, jako je Visa, MasterCard, UnionPay, Cartes Bancaires, nebo online plateb Apple Pay, Google Pay, PayPal či Paysafecard, mnoho transakcí probíhá i na méně známých platformách rozšířených na specifických trzích. Předních evropských hráčů jsou desítky, například Sofort, Blik, MobilePay, Paytrail, GiroPay. Není však třeba panikařit a pokrývat je všechny. Stačí nabídnout minimálně tři nejoblíbenější způsoby platby každého trhu, na kterém chcete své produkty nebo služby nabízet. Je také pravděpodobné, že se budou vzájemně překrývat,“ vysvětluje princip cílení na zákazníky Karin Milková.

Ze zprávy GPR vyplývá také to, že roste obliba dalších metod, na které bude třeba z pozice obchodníků zacílit. Do další fáze vývoje se dostává třeba metoda „buy now pay later“ (BNPL). Ačkoli narazila po letech neomezeného růstu na bariéry v podobě regulačního dohledu a tlaku na úrokové sazby, mezi spotřebiteli je stále populárnější. V roce 2022 představovala 5 procent celosvětových výdajů v e-commerce. V roce 2026 by se výsledek měl zvednout minimálně o jeden procentní bod. Podobný trend se dá předpokládat i u přímé platby z účtu na účet „account to account“ (A2A), ale také u plateb kryptoměnami ve formě „peer to business“ (P2B). Také na to bude třeba do budoucna reagovat ve větší míře.

Ohodnoťte vaši mobilní aplikaci



Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Kliknutím na název vaší banky můžete ohodnotit její mobilní aplikaci a vyjádřit tak pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s úrovní vybrané mobilní aplikace.

Obrázek: Smajlíci

Banka a mobilní aplikace
Air Bank - My Air
Banka CREDITAS - CREDITAS Banking
Česká spořitelna - George
ČSOB / Poštovní spořitelna - ČSOB Smart
Fio banka - Fio Smartbanking CZ
Hello bank! - Smartbanking
Komerční banka - Mobilní banka
mBank - mBank CZ
MONETA Money Bank - Smart Banka
Raiffeisenbank - Raiffeisen bankovnictví
UniCredit Bank - Smart Banking
Zdroj: Finparáda.cz



      
  



reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
CHYTRÝ účet - s odměnou 6 x 500 Kčvíce
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více




všechny články
Dále v rubrice

Češi přesouvají platby do digitálu. S bezhotovostní revolucí roste ale i počet podvodů

Obrázek: Placení digitalizace Bezhotovostní platby se v České republice staly standardem a jejich význam stále roste. Podle aktuálního průzkumu je dnes již 59 % plateb realizováno bezhotovostně, zatímco hotovost představuje pouze 41 %. S rostoucí oblibou digitálních plateb však bohužel...

Produktové novinky bank v srpnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu srpna letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, Generali Česká pojišťovna, Komerční banka, mBank...

Banky loví nové klienty mezi dětmi a studenty. Nabízejí tisíce i dárky

Obrázek: Hodiny a peníze V září přicházejí banky s novými finančními odměnami, slevami i různými soutěžemi pro nové i stávající klienty. Co zajímavého pro své klienty banky připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních akcí, které banky v září nabízejí...

MONETA rozšiřuje Smart Banku o sekci s výhodami pro podnikatele

Obrázek: Pobočka MONETA Money Bank MONETA připravila pro živnostníky a podnikatele ve své mobilní aplikaci Smart Banka novou sekci s názvem Chytré služby a slevy. V té nově naleznou exkluzivní nabídku zaměřenou na podporu jejich podnikání – například cenové zvýhodnění na kurýrní služby...

všechny články v rubrice









   
 
CHYTRÝ účet
s bonusem až 3 000 Kč
Raiffeisenbank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies