Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Digitální peněženky jsou v Evropě čím dál více oblíbené. Do roku 2026 se má jejich počet zdvojnásobit

21.7.2023  |  Tomáš Smetana, zpráva TrustPay | foto: Mastercard
  


Obrázek: Placení mobilem Mastercard Covidová pandemie byla vůbec prvním obdobím v Česku, kdy podíl bezhotovostních transakcí přesáhl platby v hotovosti. Zatímco v současné době se při platbě v online obchodech využívají v evropském prostoru nejvíce digitální peněženky, a sice z 29 procent, o tři roky později má jejich obliba vystoupat až na 32 procent.



„Pestrá škála platebních metod má výhody nejen pro nakupující, ale také pro obchodníky. Formy plateb, které si zákazníci v dané zemi oblíbili, v nich i v případě zahraničních e-shopů navozují pocit důvěry, čímž se zvyšuje pravděpodobnost, že se vrátí a nakoupí tu znovu. Když zákazníci mají možnost platit prostřednictvím platebních metod, které důvěrně znají, snáze nákupy dokončí a e-shop si pak opět vyhledají,“ konstatuje obchodní ředitelka společnosti TrustPay Karin Milková. Data FIS The Global Payments Report (GPR) pak potvrzují, že potřeba vhodného nastavení platebních forem do budoucna ještě zesílí.

Obyvatelé Evropy přišli bezhotovostnímu placení na chuť a nehodlají z něho slevit. Pozadu v tomto trendu nezůstávají ani Češi. Přitom ještě v devadesátých letech nebylo obvyklé, aby měl každý dospělý člověk svůj bankovní účet, natož platební kartu. Rozvoj technologií a internetu ale naprosto změnil směr, kterým se bankovní služby ubírají.

Přehled běžných účtů na Finparádě najdete zde

Potřeba většího komfortu i důvěry



To, co dřív patřilo mezi výsady lidí se sociálně vyšším statusem, si dnes může v plné míře užít každý. Češi se dle statistik do bezhotovostního placení zamilovali a řadí se v něm mezi evropskou špičku. Výhodou je, že mnohdy stačí mít u sebe jen telefon nebo chytré hodinky, transakce je rychlá a bezpečná, odpadá hledání a přepočítávání bankovek a peněz.

Podobná situace panuje na internetu, kde je pohodlnější využít některou z forem digitálních peněženek než pokaždé zadávat údaje k platební kartě. „Vlivem dynamického rozvoje sektoru e-commerce se vedle tradičních platebních metod, například plateb kartami MasterCard a Visa, začaly v různých zemích rozvíjet jiné alternativní metody. Tyto alternativy pak získaly mezi evropskými zákazníky velkou popularitu a v online placení se staly standardem, na který musí e-shopy reagovat,“ říká Karin Milková.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde

„Nejen podpora lokálních jazyků, ale i platebních metod, na které zákazníci v zahraničí slyší, jsou zásadní pro vybudování věrné mutace e-shopu při expanzi do zahraničí. Kromě nejznámějších způsobů, jako je Visa, MasterCard, UnionPay, Cartes Bancaires, nebo online plateb Apple Pay, Google Pay, PayPal či Paysafecard, mnoho transakcí probíhá i na méně známých platformách rozšířených na specifických trzích. Předních evropských hráčů jsou desítky, například Sofort, Blik, MobilePay, Paytrail, GiroPay. Není však třeba panikařit a pokrývat je všechny. Stačí nabídnout minimálně tři nejoblíbenější způsoby platby každého trhu, na kterém chcete své produkty nebo služby nabízet. Je také pravděpodobné, že se budou vzájemně překrývat,“ vysvětluje princip cílení na zákazníky Karin Milková.

Ze zprávy GPR vyplývá také to, že roste obliba dalších metod, na které bude třeba z pozice obchodníků zacílit. Do další fáze vývoje se dostává třeba metoda „buy now pay later“ (BNPL). Ačkoli narazila po letech neomezeného růstu na bariéry v podobě regulačního dohledu a tlaku na úrokové sazby, mezi spotřebiteli je stále populárnější. V roce 2022 představovala 5 procent celosvětových výdajů v e-commerce. V roce 2026 by se výsledek měl zvednout minimálně o jeden procentní bod. Podobný trend se dá předpokládat i u přímé platby z účtu na účet „account to account“ (A2A), ale také u plateb kryptoměnami ve formě „peer to business“ (P2B). Také na to bude třeba do budoucna reagovat ve větší míře.

Ohodnoťte vaši mobilní aplikaci



Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Kliknutím na název vaší banky můžete ohodnotit její mobilní aplikaci a vyjádřit tak pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s úrovní vybrané mobilní aplikace.

Obrázek: Smajlíci

Banka a mobilní aplikace
Air Bank - My Air
Banka CREDITAS - CREDITAS Banking
Česká spořitelna - George
ČSOB / Poštovní spořitelna - ČSOB Smart
Fio banka - Fio Smartbanking CZ
Hello bank! - Smartbanking
Komerční banka - Mobilní banka
mBank - mBank CZ
MONETA Money Bank - Smart Banka
Raiffeisenbank - Raiffeisen bankovnictví
UniCredit Bank - Smart Banking
Zdroj: Finparáda.cz



      
  



reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více




všechny články
Dále v rubrice

Nová éra poradenství: Spořitelna spouští pobočku s asistencí umělé inteligence

Obrázek: Future lab spořitelna Česká spořitelna otevírá první pobočku Future Lab, kde se tradiční poradenství propojuje s umělou inteligencí. Klientům je k dispozici AI avatar, který dokáže pomoci se správou financí i běžnými operacemi kdykoliv během dne...

Revolut rozšiřuje své cestovní služby: spouští partnerství s platformou Booking.com

Obrázek: Revolut Pay a Booking Revolut a Booking.com uzavřely globální platební partnerství, které milionům cestovatelů umožní platit za ubytování přes Revolut Pay. Nové řešení přináší rychlejší a bezpečnější platby, automatické přesměrování do aplikace a bonusové RevPoints...

Aplikace KB+ má už přes 1,5 milionu klientů. Komerční banka slaví úspěch a chystá další vylepšení

Obrázek: KB poradenské místo Aplikace KB+ od Komerční banky překročila hranici 1,5 milionu uživatelů a patří k nejrychleji rostoucím bankovním platformám na českém trhu. Banka dostala od uživatelů už přes 100 tisíc hodnocení a podnětů, což vedlo ke stovkám vylepšení...

Banky se na podzim předhánějí v odměnách. Co pro vás nabízejí?

Obrázek: Hodiny a peníze I v listopadu banky stále udržují atraktivní nabídky pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies