Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Digitální peněženky jsou v Evropě čím dál více oblíbené. Do roku 2026 se má jejich počet zdvojnásobit

21.7.2023  |  Tomáš Smetana, zpráva TrustPay | foto: Mastercard
  


Obrázek: Placení mobilem Mastercard Covidová pandemie byla vůbec prvním obdobím v Česku, kdy podíl bezhotovostních transakcí přesáhl platby v hotovosti. Zatímco v současné době se při platbě v online obchodech využívají v evropském prostoru nejvíce digitální peněženky, a sice z 29 procent, o tři roky později má jejich obliba vystoupat až na 32 procent.



„Pestrá škála platebních metod má výhody nejen pro nakupující, ale také pro obchodníky. Formy plateb, které si zákazníci v dané zemi oblíbili, v nich i v případě zahraničních e-shopů navozují pocit důvěry, čímž se zvyšuje pravděpodobnost, že se vrátí a nakoupí tu znovu. Když zákazníci mají možnost platit prostřednictvím platebních metod, které důvěrně znají, snáze nákupy dokončí a e-shop si pak opět vyhledají,“ konstatuje obchodní ředitelka společnosti TrustPay Karin Milková. Data FIS The Global Payments Report (GPR) pak potvrzují, že potřeba vhodného nastavení platebních forem do budoucna ještě zesílí.

Obyvatelé Evropy přišli bezhotovostnímu placení na chuť a nehodlají z něho slevit. Pozadu v tomto trendu nezůstávají ani Češi. Přitom ještě v devadesátých letech nebylo obvyklé, aby měl každý dospělý člověk svůj bankovní účet, natož platební kartu. Rozvoj technologií a internetu ale naprosto změnil směr, kterým se bankovní služby ubírají.

Přehled běžných účtů na Finparádě najdete zde

Potřeba většího komfortu i důvěry



To, co dřív patřilo mezi výsady lidí se sociálně vyšším statusem, si dnes může v plné míře užít každý. Češi se dle statistik do bezhotovostního placení zamilovali a řadí se v něm mezi evropskou špičku. Výhodou je, že mnohdy stačí mít u sebe jen telefon nebo chytré hodinky, transakce je rychlá a bezpečná, odpadá hledání a přepočítávání bankovek a peněz.

Podobná situace panuje na internetu, kde je pohodlnější využít některou z forem digitálních peněženek než pokaždé zadávat údaje k platební kartě. „Vlivem dynamického rozvoje sektoru e-commerce se vedle tradičních platebních metod, například plateb kartami MasterCard a Visa, začaly v různých zemích rozvíjet jiné alternativní metody. Tyto alternativy pak získaly mezi evropskými zákazníky velkou popularitu a v online placení se staly standardem, na který musí e-shopy reagovat,“ říká Karin Milková.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde

„Nejen podpora lokálních jazyků, ale i platebních metod, na které zákazníci v zahraničí slyší, jsou zásadní pro vybudování věrné mutace e-shopu při expanzi do zahraničí. Kromě nejznámějších způsobů, jako je Visa, MasterCard, UnionPay, Cartes Bancaires, nebo online plateb Apple Pay, Google Pay, PayPal či Paysafecard, mnoho transakcí probíhá i na méně známých platformách rozšířených na specifických trzích. Předních evropských hráčů jsou desítky, například Sofort, Blik, MobilePay, Paytrail, GiroPay. Není však třeba panikařit a pokrývat je všechny. Stačí nabídnout minimálně tři nejoblíbenější způsoby platby každého trhu, na kterém chcete své produkty nebo služby nabízet. Je také pravděpodobné, že se budou vzájemně překrývat,“ vysvětluje princip cílení na zákazníky Karin Milková.

Ze zprávy GPR vyplývá také to, že roste obliba dalších metod, na které bude třeba z pozice obchodníků zacílit. Do další fáze vývoje se dostává třeba metoda „buy now pay later“ (BNPL). Ačkoli narazila po letech neomezeného růstu na bariéry v podobě regulačního dohledu a tlaku na úrokové sazby, mezi spotřebiteli je stále populárnější. V roce 2022 představovala 5 procent celosvětových výdajů v e-commerce. V roce 2026 by se výsledek měl zvednout minimálně o jeden procentní bod. Podobný trend se dá předpokládat i u přímé platby z účtu na účet „account to account“ (A2A), ale také u plateb kryptoměnami ve formě „peer to business“ (P2B). Také na to bude třeba do budoucna reagovat ve větší míře.

Ohodnoťte vaši mobilní aplikaci



Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Kliknutím na název vaší banky můžete ohodnotit její mobilní aplikaci a vyjádřit tak pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s úrovní vybrané mobilní aplikace.

Obrázek: Smajlíci

Banka a mobilní aplikace
Air Bank - My Air
Banka CREDITAS - CREDITAS Banking
Česká spořitelna - George
ČSOB / Poštovní spořitelna - ČSOB Smart
Fio banka - Fio Smartbanking CZ
Hello bank! - Smartbanking
Komerční banka - Mobilní banka
mBank - mBank CZ
MONETA Money Bank - Smart Banka
Raiffeisenbank - Raiffeisen bankovnictví
UniCredit Bank - Smart Banking
Zdroj: Finparáda.cz



      
  






všechny články
Dále v rubrice

Jaké změny připravila Raiffeisenbank v mobilní aplikaci?

Obrázek: Logo Raiffeisenbank Raiffeisenbank představuje novinky ve své mobilní aplikaci, které zahrnují jak estetické, tak funkční změny. Například se jedná o novou funkci Drobné spoření, která umožňuje automatické převody z běžného účtu na spořicí cíl nebo...

Produktové novinky bank v září aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Hvězdy FP Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu srpna letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, ČSOB, Mastercard, mBank...

Odměny bank v říjnu

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy Víme, jaké banky nabízí odměny v říjnu. U Air Bank jste ve hře o milion. Další banky nabízejí finanční odměnu za sjednání nového účtu, Česká spořitelna vám zlevní půjčku. Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...

Revolut se zaměřuje na business bankovnictví a spouští Revolut BillPay

Obrázek: Revolut Business Revolut Business pokračuje v silném globálním růstu, s ročními tržbami přesahujícími 500 milionů dolarů a nárůstem objemu transakcí v Česku o 130 %. Každý měsíc přibývá více než 20 000 nových firem, čímž platforma zahrnuje stovky tisíc aktivních firem....

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies