Pojišťovny zrychlují výplatu pojistného plnění
26.1.2023 | Jan Bachura | foto: Pixabay | |
Pillow pojišťovna a UNIQA pojišťovna oznámily zrychlení procesu vyřizování pojistných událostí a výplaty pojistného plnění. U Pillow pojišťovny se jedná o on-line prohlídku škody způsobené v rámci pojištění vozidla, UNIQA pojišťovna vyhlásila závazek vyřízení pojistné události z majetkového pojištění do dvou pracovních dnů.
Pillow pojišťovna Klienti Pillow pojišťovny využívají telefon od počátku pojištění. Při sjednání povinného ručení s ním nafotí počáteční stav tachometru a v případě havarijního pojištění i celé auto. „Pillow se jako první nebála opustit fyzické prohlídky vozidla v případě uzavření havarijního pojištění,“ říká Jakub Strnad, zakladatel Pillow pojišťovny, a dodává:. „Náš vztah s klienty stavíme na důvěře. Díky převratné srozumitelnosti podmínek nám mohou zákazníci plně důvěřovat a u focení my důvěřujeme jim. Výsledkem oboustranné důvěry je úspora času i peněz našich klientů.“ Klient pro focení použije mobilní aplikaci Pillow, která postupně napovídá, jakou fotografii vozidla je třeba pořídit. Na konci focení se klient rozhodne, zda fotografie odešle pojišťovně ihned, nebo až když bude zpět doma na Wi-Fi. Tradiční kontrola vozidla na prohlídkovém místě stojí pojišťovny až 1 tisíc korun. Protože tyto náklady Pillow pojišťovna nemá, může je ihned zohlednit do nižší ceny havarijního pojištění. V případě vzdálené prohlídky nabouraného vozu klient žádnou mobilní aplikaci nepotřebuje. Technik pojišťovny v dohodnutý termín zašle na mobil klienta SMS s odkazem na unikátní webovou stránku. Po kliknutí na odkaz začne uživatel sdílet s technikem záběry z fotoaparátu telefonu. Technik instruuje klienta, jaké záběry poškozeného vozidla potřebuje a když klient zamíří telefonem na požadovanou část či celek auta, technik na dálku jednoduše pořídí potřebnou fotografii. „Celá prohlídka trvá průměrně 10 minut. Díky tomu při dohadování času prohlídky běžně zaznívají slova jako „ještě dnes“ nebo „hned zítra“. Z našich zkušeností plyne, že většinou vozidlo stojí u domu klienta, ale normální je i nafocení během pauzy v práci nebo na benzínové pumpě během zastávky na cestě,“ uzavírá Marcel Beno, spoluzakladatel Pillow pojišťovny. UNIQA pojišťovna V rámci strategického zaměření „Client Centricity“, tedy stálého zlepšování služby poskytované zákazníkům, vyhlásila UNIQA pojišťovna svůj závazek, že škody z retailových smluv pojištění majetku, nemovitostí a odpovědnosti u nejnovějšího pojistného řešení Domov & bezpečí vyřídí do dvou pracovních dnů. Tento komplexní produkt ochrany občanského majetku a odpovědnosti je v nabídce UNIQA pojišťovny ve všech obchodních kanálech od začátku loňského roku. Vyřízením škody se v tomto smyslu rozumí: - výplatu pojistného plnění na účet pojištěného, popřípadě písemné oznámení UNIQA o výplatě za škodu;
- v případě zamítnutí škody jako nelikvidní ve stejné lhůtě dostane klient vyrozumění o takovém rozhodnutí spolu se zdůvodněním;
- pokud nelze škodu ve lhůtě 2 dnů uzavřít, sdělí pojistitel ve stejné lhůtě důvod a vyžádá si případně další součinnost klienta. To samé platí v případě, kdy k posouzení a kalkulaci škody potřebuje pojišťovna dokumentaci či spolupráci jiného subjektu (například Policie ČR, hasičů, znalců apod.). Jakmile jsou doplněny všechny náležitosti, uzavře UNIQA škodu do 2 pracovních dnů.
Ukončení likvidace pojistné události je tedy možné do 2 pracovních dnů za těchto podmínek: - UNIQA má k dispozici všechny podklady k šetření škody a rozsahu pojistného plnění;
- UNIQA zná osobu oprávněnou k čerpání pojistného plnění plus jeho platební údaje;
- klient uplatnil svoji škodu z pojištění on-line na webových stránkách pojišťovny a tamtéž nahrál potřebné doklady k předmětné škodě;
- nejde o pojistnou událost z hromadných kalamitních událostí (velké povodně, plošná krupobití a vichřice apod.), kdy může přechodně dojít k zahlcení pojišťovny velkým množstvím jednotlivých škod klientů.
„Nesplní-li UNIQA závazek vyřídit pojistnou událost v souladu s výše uvedenými podmínkami a ukončí-li likvidaci později, zavazuje se neuplatňovat při výplatě pojistného plnění odečet spoluúčasti sjednané v pojistné smlouvě. Ta může podle volby klienta činit až 10 tisíc korun, takže nejde o zanedbatelnou sumu,“ informoval o benefitu pro zákazníka, který pojišťovna sama sobě pro případ porušení záruky stanovila, Zdeněk Hruška, manažer pojištění majetku a odpovědnosti UNIQA. reklama
|
všechny články | |
Dále v rubrice
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
V říjnu ceny povinného ručení vzrostly
Náklady na povinné ručení se v říjnu zvýšily. Aktuálně se náklady na pojištění typického vozidla pohybují přes 7 tisíc korun. Více nám napoví index povinného ručení...
|
Ženy více investují
Ženy začínají více investovat, a to i přes své nižší platy. Co uvádějí data zveřejněná z interní statistiky platformy Investown? Více se dočtete v našem článku...
|
Češi a investice do nemovitostí v zahraničí: Co všechno nabízí Hypotéka bez hranic od ČSOB?
Zájem Čechů o koupi zahraničních nemovitostí v místech, kam jezdí na dovolenou, stále roste. Nejžádanější destinací zůstává Španělsko následované Itálií, Slovenskem, Chorvatskem, Rakouskem a Albánií. Vedle tradičních evropských lokalit se Češi ale poohlížejí...
|
všechny články v rubrice
|