Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Zájem o virtuální platební karty roste. Využít je lze i na bezpečné nákupy na internetu

12.12.2022  |  Jan Bachura, zpráva mBank | foto: Pexels
  


Obrázek: Platební kartamBank v srpnu letošního roku virtualizovala celé portfolio svých platebních karet. S tímto trendem však začala už minulý rok, kdy klientům představila eKartu určenou pro platby na internetu. Že mají klienti o virtuální platební karty zájem, potvrzují i čísla. Z aktuálních dat banky totiž vyplývá, že v říjnu a listopadu bylo téměř 80 procent všech nově vydaných karet virtuálních.



„Unikátnost našeho řešení spočívá v tom, že vůbec nezáleží na tom, jaký typ karty klient preferuje. Všechny totiž nabízíme i v čistě virtuální podobě – ať už jde o standardní nebo prémiové karty k účtu, karty pro děti, studenty i podnikatele, či kreditní karty. Je tedy jen na klientovi, zda zvolí plastovou, či digitální formu,“ říká Martin Podolák, zástupce generálního ředitele mBank Česká republika pro oblast produktového a segmentového managementu.

Z interních průzkumů mBank vyplývá, že s platebními kartami bez plastového nosiče, tedy pouze ve virtuální podobě, se budeme setkávat stále častěji.

„Meziročně se nám ztrojnásobil podíl klientů, kteří tvrdí, že plastovou platební kartu již vůbec nepotřebují,“ říká Michal Staněk, produktový manažer platebních karet mBank, a doplňuje aktuální statistiku: „Klienti, kteří si u nás v poslední době otevřeli účet a současně požádali o platební kartu, si ve 40 % případů zvolili pouze tu virtuální.“

Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde


Cílem mBank je docílit významného podílu bezplastových platebních karet v rámci celého portfolia klientů, nezaměřuje se tedy pouze na nově vydávané platební karty.

„Na příští rok banka chystá několik novinek v oblasti virtuálních karet a placení mobilem, aby klientům přechod na pouze virtuální podobu karty a její používání co nejvíce zjednodušila,“ dodává Michal Staněk.

Banka plánuje rozvíjet i eKartu, virtuální platební kartu určenou pro nákupy na internetu, kterou aktuálně využívá dvanáct procent jejích klientů. eKarta je dobíjecí platební karta, která je od běžného účtu klienta zcela oddělena. Díky tomu jsou ostatní peníze na běžném účtu klienta v bezpečí a nemusí se tak bát, že o ně podvodem přijde. Pokud klient potřebuje něco zaplatit, stačí na eKartu převést v mobilní aplikaci nebo internetovém bankovnictví libovolnou částku z běžného účtu a s tou následně disponovat v internetovém prostředí.

Podíl plateb mobilem a hodinkami i nadále každý měsíc roste. „Neočekáváme, že by se trend přechodu na mobilní transakce měl v blízké době zastavit či zpomalit,“ říká Martin Podolák a pokračuje: „Aktuálně klienti mBank v Česku realizovali 34 procent všech bezhotovostních transakcí u obchodníků bez přítomnosti plastové karty.“

mBank umožňuje klientům využívat všechny dostupné moderní platební služby – Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay a nejnovější Xiaomi Pay.

Virtuální platební kartu kromě mBank v současné době nabízí rovněž Banka CREDITASČeská spořitelna a ČSOB.



      
  





všechny články
Dále v rubrice

Pillow uvádí nové pojištění: Přichází pojištění všech rizik

Obrázek: Rodinný dům s rodinou Pojištění bytů a domů v Česku prochází zásadní proměnou. Pillow pojišťovna uvádí na trh nový produkt inspirovaný moderními trendy ze zahraničí. Přináší tři hlavní novinky: allriskové krytí stavebních součástí, možnost sestavit si pojištění skutečně na míru a odstranění zbytečných limitů...

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Velké srovnání termínovaných vkladů v září

Obrázek: Graf a peníze Termínované vklady jsou zajímavou volbou pro střadatele, kteří hledají předvídatelné a nízce rizikové zhodnocení svých financí. Pokles úrokových sazeb u těchto spořicích produktů se v září 2025 proměnil v mírný růst. Přinášíme vám přehled aktuálních úrokových sazeb...

Češi přesouvají platby do digitálu. S bezhotovostní revolucí roste ale i počet podvodů

Obrázek: Placení digitalizace Bezhotovostní platby se v České republice staly standardem a jejich význam stále roste. Podle aktuálního průzkumu je dnes již 59 % plateb realizováno bezhotovostně, zatímco hotovost představuje pouze 41 %. S rostoucí oblibou digitálních plateb však bohužel...

všechny články v rubrice









   
 
CHYTRÝ účet
s bonusem až 3 000 Kč
Raiffeisenbank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies