Zájem o virtuální platební karty roste. Využít je lze i na bezpečné nákupy na internetu
12.12.2022 | Jan Bachura, zpráva mBank | foto: Pexels | |
mBank v srpnu letošního roku virtualizovala celé portfolio svých platebních karet. S tímto trendem však začala už minulý rok, kdy klientům představila eKartu určenou pro platby na internetu. Že mají klienti o virtuální platební karty zájem, potvrzují i čísla. Z aktuálních dat banky totiž vyplývá, že v říjnu a listopadu bylo téměř 80 procent všech nově vydaných karet virtuálních.
„Unikátnost našeho řešení spočívá v tom, že vůbec nezáleží na tom, jaký typ karty klient preferuje. Všechny totiž nabízíme i v čistě virtuální podobě – ať už jde o standardní nebo prémiové karty k účtu, karty pro děti, studenty i podnikatele, či kreditní karty. Je tedy jen na klientovi, zda zvolí plastovou, či digitální formu,“ říká Martin Podolák, zástupce generálního ředitele mBank Česká republika pro oblast produktového a segmentového managementu. Z interních průzkumů mBank vyplývá, že s platebními kartami bez plastového nosiče, tedy pouze ve virtuální podobě, se budeme setkávat stále častěji. „Meziročně se nám ztrojnásobil podíl klientů, kteří tvrdí, že plastovou platební kartu již vůbec nepotřebují,“ říká Michal Staněk, produktový manažer platebních karet mBank, a doplňuje aktuální statistiku: „Klienti, kteří si u nás v poslední době otevřeli účet a současně požádali o platební kartu, si ve 40 % případů zvolili pouze tu virtuální.“ Cílem mBank je docílit významného podílu bezplastových platebních karet v rámci celého portfolia klientů, nezaměřuje se tedy pouze na nově vydávané platební karty. „Na příští rok banka chystá několik novinek v oblasti virtuálních karet a placení mobilem, aby klientům přechod na pouze virtuální podobu karty a její používání co nejvíce zjednodušila,“ dodává Michal Staněk. Banka plánuje rozvíjet i eKartu, virtuální platební kartu určenou pro nákupy na internetu, kterou aktuálně využívá dvanáct procent jejích klientů. eKarta je dobíjecí platební karta, která je od běžného účtu klienta zcela oddělena. Díky tomu jsou ostatní peníze na běžném účtu klienta v bezpečí a nemusí se tak bát, že o ně podvodem přijde. Pokud klient potřebuje něco zaplatit, stačí na eKartu převést v mobilní aplikaci nebo internetovém bankovnictví libovolnou částku z běžného účtu a s tou následně disponovat v internetovém prostředí. Podíl plateb mobilem a hodinkami i nadále každý měsíc roste. „Neočekáváme, že by se trend přechodu na mobilní transakce měl v blízké době zastavit či zpomalit,“ říká Martin Podolák a pokračuje: „Aktuálně klienti mBank v Česku realizovali 34 procent všech bezhotovostních transakcí u obchodníků bez přítomnosti plastové karty.“ mBank umožňuje klientům využívat všechny dostupné moderní platební služby – Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay a nejnovější Xiaomi Pay. Virtuální platební kartu kromě mBank v současné době nabízí rovněž Banka CREDITAS, Česká spořitelna a ČSOB. reklama
|
všechny články | |
Dále v rubrice
Žebříček doplňkového penzijního spoření v září
Žebříček penzijních účastnických fondů se v září zcela změnil. Zhodnocení účastnických fondů mírně vzrostlo. Aktuální data naleznete v našem článku...
|
Produktové novinky bank v srpnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu srpna letošního roku oznámily Air Bank, Allianz, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Generali Česká pojišťovna...
|
Žebříčky spořicích účtů a termínovaných vkladů v září
Známe nejlepší spořicí účty a termínované vklady. Nejvyšší sazba u spořicích účtů se zatím drží nad 5 %, u termínovaných vkladů je to již pod 4 %. Kdo aktuálně nabízí nejvýhodnější sazby a jak se změnil žebříček? Více naleznete v našem článku...
|
ČBA varuje před vzestupem kybernetických útoků. Banky zachránily miliardy, ale škody rostou
Česká bankovní asociace (ČBA) upozorňuje na pokračující nárůst kybernetických útoků, které cílí na klienty bank po celé České republice. Jen za prvních sedm měsíců tohoto roku bylo napadeno 49 436 klientů, což představuje nárůst o 37 % oproti stejnému období loňského roku...
|
všechny články v rubrice
|