Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Produktové novinky bank v únoru aneb co nového pro nás banky připravily?

3.3.2022  |  Jan Bachura
  


Obrázek: Blok a notebookPřinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu února letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, Hello bank! a mBank. Přehled všech produktových novinek u jednotlivých společností najdete v článku.


Air Bank nově umožňuje přes mobil vkládat peníze do vkladomatu



Air Bank nově přidává možnost vkládat peníze na běžný účet přes své vkladomaty pomocí mobilu nebo hodinek s technologií NFC, tedy stejně jako při výběru hotovosti. Zájem o využívání chytrých telefonů či hodinek pro bezhotovostní transakce v Air Bank stále roste. Počet uživatelů se meziročně zvýšil o 28 procent na 335 tisíc, což je přibližně třetina všech klientů banky. Ti už tímto způsobem zaplatili v kamenných obchodech a na internetu dohromady zhruba 43,5 miliardy korun.

„Klienti Air Bank platí digitalizovanými platebními kartami v chytrých zařízeních stále častěji. A to nejen přes platební terminály v kamenných obchodech, ale také na internetu. Jen v e-shopech jimi zaplatili už přes tři a půl miliardy korun. Očekáváme, že podíl digitalizovaných karet na internetových platbách bude dále narůstat spolu s přibývajícím počtem e-shopů, které vedle standardní platby kartou nabízejí také možnost zaplatit přes tlačítko Google Pay nebo Apple Pay,“ říká Filip Zavřel, vedoucí oddělení Každodenní služby Air Bank.

S mobilem nebo hodinkami si klienti zvykli peníze také vybírat. Z bezkontaktních bankomatů už si takto vybrali více než osm miliard korun a nově mohou peníze tímto způsobem na běžný účet také vkládat, a to přes vkladomaty Air Bank.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Česká spořitelna získala 150 tisíc nových investorů



Česká spořitelna, která patří k největším poskytovatelům investičních služeb v České republice a je i největším distributorem podílových fondů, zaznamenala během loňského roku příliv více než 50 tisíc nových investorů. Příliv investic zesiloval i ze strany těch, kteří již v minulosti část svých úspor do investičních produktů vkládali.

Objem investic ve správě České spořitelny v loňském roce vzrostl o 23 % a dosáhl 261 miliard korun. Oblibu si nadále zachovávají podílové fondy, které umožňují diversifikovat riziko klienta tak, aby jeho investice byly méně náchylné vůči krátkodobým tržním výkyvům. Celkový objem investic spravovaný podílovými fondy České spořitelny v loňském roce narostl o 13,5 % na 185 miliard Kč. Z pohledu obezřetného investování, ke kterému banka dlouhodobě klienty vybízí, je zásadní zejména neustále rostoucí objem pravidelných investic. Ten v loňském roce vzrostl o více než 15 %. Klienti podílových fondů České spořitelny takto loni proinvestovali 8,5 miliardy Kč.

„Je potěšující, že i v situaci, kdy rostly ceny zejména energií, klienti pokračovali v pravidelném investování. Pochopili totiž, že s inflací se dá dobře bojovat pomocí investičních produktů,“ říká Roman Choc, šéf úseku Wealth Management České spořitelny.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde


Hello bank! vydává nové karty. Na jejich výrobu využije plasty z moří a oceánů



Hello bank! začala v únoru svým klientům vydávat platební kartu, která je vyrobena z plastového odpadu sesbíraného na pobřeží oceánů. Ten buď vlny z moře vyplavily, nebo by ho do něj brzy spláchly. Banka tím pokračuje ve své dosavadní strategii udržitelného financování.

Klientům, kteří nyní získají novou platební kartu HelloPay nebo jim končí platnost té původní, Hello bank! zašle již ekologicky šetrnou kartu s novým designem. Na její výrobu se spotřebovala přibližně jedna plastová lahev sebraná na pobřeží oceánu. Kromě recyklovaného materiálu a mořského designu je platební karta unikátní i tím, že veškeré osobní údaje jsou nově uvedeny na zadní straně.

Hello bank! stejně jako její mateřská skupina BNP Paribas se snaží dlouhodobě přispívat k udržitelnému rozvoji planety. Přechod na platební karty vyrobené z  recyklovaného materiálu je tak dalším krokem při naplňování této strategie udržitelného financování. Dlouhodobým cílem banky je digitalizace všech produktů a služeb, bez využití jakýchkoli plastů. Ve střednědobém horizontu je však potřeba brát ohledy nejen na zvyklosti a očekávání klientů, ale i na technologické a finanční možnosti banky a trhu. Přibližně do dvou let by tak 80 % platebních karet vydaných Hello bank! mělo být vyrobeno z recyklovaného plastu,“ říká Gabriela Pithartová, ředitelka Marketing & Engagement v Hello bank!

Více o této novince jsme psali v článku zde

mBank do mobilní aplikace přidala přehled o platbách za předplatné



Klienti mBank mají v mobilní aplikaci a internetovém bankovnictví nově možnost vyfiltrovat si v historii transakcí výdaje za všechny předplacené služby či zobrazit budoucí platby v rámci předplatného.

Data mBank totiž potvrzují, že zájem o předplacené služby v Česku roste. Celková suma transakcí za předplatné se zvýšila z 968 milionů korun v roce 2020 na skoro 1,9 miliardy korun v roce 2021, což představuje nárůst až o 91 %. Počet takových transakcí meziročně stoupl o 39 % a počet klientů mBank, kteří předplacené služby využívají, se navýšil o 16 %. Klienti mBank tak nyní mohou mít o platbách za předplacené služby lepší přehled.

„S přibývající nabídkou předplatitelských služeb v on-line prostředí roste i počet lidí, kteří je využívají. V mBank si ale uvědomujeme, že při souběhu několika předplatných naráz je snadné ztratit přehled o tom, které služby jsou dále aktivní a které ne. Platba v řádu nízkých stovek korun se totiž může v celkovém přehledu transakcí velmi jednoduše ztratit. Může se tedy stát, že klienti platí několik měsíců zbytečně za něco, co již nepoužívají, protože zapomněli, že mají stále aktivní předplatné. Díky vychytávce, kterou jsme přidali do naší mobilní aplikace a internetového bankovnictví, si klienti mohou kdykoliv ověřit, kdy, kolik a za jaké služby platí,“ říká Michal Staněk, produktový manažer platebních karet mBank.

Více o této novince jsme psali v článku zde



Ohodnoťte vaši mobilní aplikaci



Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Kliknutím na název vaší banky můžete ohodnotit její mobilní aplikaci a vyjádřit tak pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s úrovní vybrané mobilní aplikace.

Podle návštěvníků Finparády.cz má nejlepší mobilní aplikaci Equa bank, pro kterou hlasovalo celkem 42 návštěvníků, a to s průměrnou známkou 1,60 (k 2. 3. 2022, 16:00).

                  Obrázek: Smajlíci

Banka a mobilní aplikace
Air Bank - My Air
Banka CREDITAS - CREDITAS Banking
Česká spořitelna - George
ČSOB / Poštovní spořitelna - ČSOB Smart
Equa bank - Mobilní bankovnictví
Fio banka - Fio Smartbanking CZ
Hello bank! - Smartbanking
Komerční banka - Mobilní banka
mBank - mBank CZ
MONETA Money Bank - Smart Banka
Raiffeisenbank - Mobilní eKonto
UniCredit Bank - Smart Banking
Zdroj: Finparáda.cz


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Proč si zřídit úrazové pojištění a jak ho vybrat?

Obrázek: Podpis smlouvy Životní pojištění kryje rizika, se kterými se může člověk během svého života setkat. Před uzavřením životního pojištění je velmi důležité určit rizika, která chcete zajistit a podle toho zvolit vhodný produkt. Martin Pejsar radí, kdo si může pojištění sjednat...

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Online účet založíte jak pro firmu, tak i pro děti

Obrázek: Muž u notebooku Pro koho je možné založit účet online? Kromě klasické nabídky pro fyzické osoby umožňuje od poloviny března Raiffeisenbank zakládat účty online právnickým osobám. Dále mohou klienti mBank otevřít běžný účet pro své děti bez nutnosti navštívit pobočku...

Menší riziko a větší výnos: Jak rozumně rozdělit investice a dosáhnout stabilního růstu

Obrázek: Laptop investování Žít z výplaty do výplaty je čím dál tím častějším tématem napříč českou společností. Nejhůř je na tom zatím Generace Z, která je vesměs smířená s tím, že v životě bude hledat jiné a daleko snáz dosažitelné hodnoty, než je soukromé vlastnictví bytu...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz