Bankovní identitu si oblíbilo 97 procent uživatelů. Jaké banky ji nabízejí?
O podobě univerzální „digitální občanky“ v Česku je podle všeho jasno. Popularita bankovní identity, kterou můžeme od začátku letošního roku prokazovat svoji totožnost v online komunikaci se státem a od léta i s firmami, rychle roste. A další růst ve využití bankovní identity coby „digitální občanky“ a také jako prostředku k provedení online podpisu dokumentů bude pokračovat i nadále. Vyplývá to z průzkumu, který v říjnu provedla agentura IPSOS pro Českou spořitelnu.
Vůči státu se přes bankovní identitu prokázalo 39 % respondentů „Již během prvního roku svého fungování si bankovní identita vydobyla značnou oblibu. V online komunikaci se státem ji během prvních devíti měsíců od jejího uvedení na trh využilo již 39 % respondentů. Celkem 97 % z nich potvrdili, že ji hodlají využívat i nadále,“ říká Petr Zíma, který v České spořitelně zodpovídá za bankovní identitu. Dalších 31 % respondentů, kteří až dosud bankovní identitu k online komunikaci se státem nevyužili, připustili, že s jejím využitím také počítají, a 32 % zatím váhá. Polovina lidí chtějí přes bankovní identitu komunikovat s firmami, oceňují online podpis smluv Velký potenciál má bankovní identita v ověřování totožnosti vůči firmám. Jako prostředek, kterým chtějí prokazovat svoji totožnost vůči soukromým společnostem, ji označila téměř polovina všech respondentů (49 %). Nerozhodnuto je 29 % respondentů. Klienti firem oceňují zejména to, že prostřednictvím bankovní identity mohou již podepisovat smlouvy online (57 %), sjednávat produkty a služby (55 %), anebo se přihlašovat do firemních klientských zón (46 %). První velkou firmou, která začala umožňovat klientům podpis smluv o penzijním spoření prostřednictvím bankovní identity, je Česká spořitelna – penzijní společnost. Boduje bezpečí a užitečnost Důvodem, proč lidé preferují prokazovat online totožnost právě prostřednictvím bankovní identity, je bezpečnost uložení osobních dat v bankách. Osobní data již není potřeba sdílet s dalšími subjekty. Za bezpečnou metodu ověření totožnosti označuje bankovní identitu nadpoloviční množství respondentů (52 %), bez ohledu na to, jestli se jedná o online komunikaci se státem či soukromými firmami. Užitečnost bankovní identity, díky které si lidé nemusí vytvářet nová přístupová hesla na různé typy klientských účtů, vnímá ještě více lidí (64 % při komunikaci se státem a 60 % při komunikaci s firmami). Jaké banky poskytují bankovní identitu? Následující tabulka uvádí přehled toho, jaké banky na českém trhu umožňují či neumožňují svým klientům využívat bankovní identitu. Zdroj: Scott & Rose, stav k 10. 12. 2021 reklama

|
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v červnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu června letošního roku oznámily Air Bank, banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, mBank...
|
Banky i v létě lákají klienty na odměny a soutěže
Banky se i v letních měsících snaží zaujmout nové i stávající klienty prostřednictvím finančních odměn, slev i různých soutěží. Některé nabídky koncem června sice skončily, ale jiné naopak začaly. Přinášíme vám přehled aktuálních akcí, které banky nabízejí...
|
Do kdy sjednat spořicí účet s výhodnou úrokovou sazbou?
Na konci června 2025 se konalo zasedání České národní banky, kde se rozhodlo o ponechání hlavní úrokové sazby beze změny. Přinášíme vám srovnání úrokových sazeb na spořicích účtech u bank, které garantují tuto výši sazby do určitého data...
|
Plaťte chytře i na cestách: Novinky od bank pro pohodlnější dovolenou
Léto je za rohem a s ním i hlavní sezóna cestování. Banky na to reagují novými produkty a službami, které usnadní placení v zahraničí a nabídnou více komfortu. Ať už vyrážíte na dovolenou k moři, nebo plánujete výlet do metropole, novinky od...
|
všechny články v rubrice
|