Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Novinky v mobilním bankovnictví v říjnu

8.11.2021  |  Jan Bachura
  


Obrázek: MobilPřinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké inovace v oblasti mobilního bankovnictví provedly banky za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října oznámila Air Bank, Česká spořitelna, Hello bank!, Komerční banka a Raiffeisenbank. Přehled všech nových funkcionalit, inovací a dalších novinek ve smartbankingu u jednotlivých bank najdete v článku.


Air Bank umožňuje refinancovat nebo sloučit více různých úvěrů i v mobilní aplikaci



Klienti Air Bank si nově mohou kompletně vyřídit převod nebo sloučení půjček přímo v mobilním bankovnictví. Převedením půjčky do Air Bank si klient podle interní statistiky v 85 procent případů sníží RPSN, a to v průměru o více než 4 procenta ročně. Průměrná úspora na měsíční splátce pak přesahuje 1 400 korun.

Kalkulačku spotřebitelských úvěrů najdete zde

„Mobilní bankovnictví se pro klienty stále častěji stává přirozeným místem, odkud spravují své finance. Nově proto mohou v aplikaci My Air od začátku až do konce jednoduše vyřešit převod svých půjček z jiné banky do Air Bank nebo si sloučit více úvěrů do jedné půjčky, a platit tak pouze jednu měsíční splátku. To bylo dosud možné provést online jen v internetovém bankovnictví. Důvodem, proč by se klient měl zajímat o převedení půjčky k nám, je to, že může výrazně ušetřit na celkovém přeplatku. Navíc nižší splátkou uleví i svému měsíčnímu rozpočtu,“ říká Veronika Benešová, vedoucí oddělení Doplňkové finanční služby Air Bank.

Air Bank za klienty kompletně vyřeší doplacení a ukončení převáděných úvěrů. To kromě jiného znamená, že za ně pošle bankovním nebo nebankovním institucím, odkud své finanční závazky do Air Bank převádějí, i výpovědní dopisy.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Česká spořitelna spustila online reklamaci plateb v mobilní aplikaci George



Česká spořitelna měsíčně eviduje v průměru okolo 2 500 reklamací, které se týkají plateb kartou. Jen od ledna do konce srpna letošního roku banka evidovala reklamace na 57 tisíc kartových transakcí v celkovém objemu 89 milionů korun. Banka proto nyní klientům nově umožňuje reklamovat platební transakci přímo v mobilní aplikaci George na pár kliknutí. Zapojením robota, který část reklamací řeší automaticky, dokáže Česká spořitelna většinu reklamaci vyřešit do 48 hodin, a to včetně víkendů.

„Díky tomu, že lze nově reklamace kartových transakcí zadat přímo v mobilní aplikaci George, je celý proces podání stížnosti výrazně jednodušší a rychlejší. Klienti nemusí nikam volat, chodit na pobočku a sepisovat reklamační formulář. Nově umíme z mobilu klientům pomoci s reklamací platby kartou v situacích, kdy si není vědom toho, že by platbu kartou provedl nebo má potíže se domluvit s obchodníkem na dodání zboží, které si u něj objednal a zaplatil kartou. Do budoucna chceme přidat i možnost řešit reklamace za vícenásobné platby u jednoho obchodníka,” říká Jan Hailich, šéf platebních řešení v České spořitelně.

V loňském roce Česká spořitelna více než polovinu stížností uzavřela do druhého dne. Reklamace je buď uznána s tím, že do 48 hodin je klientovi vrácena částka zpět na běžný účet, nebo je reklamace zamítnuta. Od ledna do konce srpna letošního roku Česká spořitelna evidovala reklamace na 57 tisíc kartových transakcí v celkovém objemu 89 milionů korun. Více než 50 % těchto reklamací bylo vyřešeno do 48 hodin.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Kalkulačka spotřebitelských úvěrů, nejvýhodnější bankovní půjčky - zde


Hello bank! spustila Apple Pay



Hello bank! od 7. října 2021 nabízí službu pro placení mobilem Apple Pay, a to všem svým klientům, respektive všem držitelům debetních i kreditních karet Hello bank!

„Tento krok je pro nás a naše klienty dalším důležitým milníkem na cestě k digitalizaci veškerých platebních služeb a budování pozitivní zákaznické zkušenosti,“ říká Gabriela Pithartové, tisková mluvčí Hello bank!

Službu Apple Pay v současné době nenabízí pouze ExpobankSberbank a Trinity Bank.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Mobilní banku používá už milion klientů Komerční banky



Počet klientů Komerční banky s mobilní aplikací Mobilní banka překonal hranici jednoho milionu, když meziročně stoupl o 104 000 na 1 008 000, což představuje 62 % z 1 623 000 zákazníků banky.

Klienti Raiffeisenbank s telefonem Huawei mohou využívat aplikaci RaiPay



Uživatelé mobilních telefonů Huawei si nyní mohou z AppGallery stáhnout platební mobilní aplikaci RaiPay od Raiffeisenbank, díky které mohou platit svým mobilním telefonem v obchodech nebo vybírat hotovost z bankomatů.

„Mobilní platby jsou u klientů Raiffeisenbank oblíbené. Každý den je využije okolo 20 % našich klientů, přičemž nabízíme plnou paletu služeb pro platby mobilem nebo hodinkami, které jsou v České republice dostupné. Jako jediná banka na českém trhu nyní tyto platby nabízíme i pro Huawei NFC telefony s Huawei AppGallery,” říká Michal Bošina, Digital Channels Expert Raiffeisenbank.

reklama

Kreditní karta - vedení zdarma a cashback 1 %více
Standard účet - běžný účet bez skrytých poplatkůvíce
RePůjčka - ušetříte v průměru více než 20 000 Kčvíce
mPůjčka Plus - Garance nejlevnější půjčkyvíce
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 5,2 % ročněvíce



Ohodnoťte vaši mobilní aplikaci



Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Kliknutím na název vaší banky můžete ohodnotit její mobilní aplikaci a vyjádřit tak pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s úrovní vybrané mobilní aplikace.

Podle návštěvníků Finparády.cz má nejlepší mobilní aplikaci Equa bank, pro kterou hlasovalo celkem 35 návštěvníků, a to s průměrnou známkou 1,46 (k 5. 11. 2021, 14:00).

                  Obrázek: Smajlíci

Banka a mobilní aplikace
Air Bank - My Air
Banka CREDITAS - CREDITAS Banking
Česká spořitelna - George
ČSOB / Poštovní spořitelna - ČSOB Smart
Equa bank - Mobilní bankovnictví
Fio banka - Fio Smartbanking CZ
Hello bank! - Smartbanking
Komerční banka - Mobilní banka
mBank - mBank CZ
MONETA Money Bank - Smart Banka
Raiffeisenbank - Mobilní eKonto
Sberbank - Sberbank Online Mobile
UniCredit Bank - Smart Banking
Zdroj: Finparáda.cz


      
  


Související články:
Denní zprávy

Jak letos studenti zdaní své brigády?

Jak na refinancování hypotéky?

Družstevní bydlení či sdílené vlastnictví aneb řešení současné krize bydlení

Česká národní banka zvýšila repo sazbu na 7 procent. Kdo zvýší úrokové sazby na spořicím účtu?



všechny články
Dále v rubrice

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Jak letos studenti zdaní své brigády?

Obrázek: Peníze V letních měsících si mnoho studentů přivydělává různými brigádami, zejména na pracovní dohody. Aktuální vysoká inflace může být důvodem, proč o letní brigádě uvažuje letos více studentů než v minulých letech. Jaké daně platí...

Jak na refinancování hypotéky?

Obrázek: Dům a kalkulačka Úrokové sazby hypoték se dostávají na historická maxima. S vyššími splátkami musí nyní počítat nejen zájemci o novou hypotéku, ale i ti, kteří budou letos refixovat svoji úrokovou sazbu. Značnou úsporu peněz může přinést...

Družstevní bydlení či sdílené vlastnictví aneb řešení současné krize bydlení

Obrázek: Muž s dalekohledem Češi se družstevního bydlení bojí. Preferovanou formou vlastnictví je jen pro 3 procent těch, kteří si plánují pořídit byt či dům, a naopak 13 procent ho při koupi nemovitosti ani nezvažuje. Vyplynulo to z aktuálního průzkumu...

všechny články v rubrice










   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz