Novinky v mobilním bankovnictví v říjnu
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké inovace v oblasti mobilního bankovnictví provedly banky za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října oznámila Air Bank, Česká spořitelna, Hello bank!, Komerční banka a Raiffeisenbank. Přehled všech nových funkcionalit, inovací a dalších novinek ve smartbankingu u jednotlivých bank najdete v článku.
Air Bank umožňuje refinancovat nebo sloučit více různých úvěrů i v mobilní aplikaci Klienti Air Bank si nově mohou kompletně vyřídit převod nebo sloučení půjček přímo v mobilním bankovnictví. Převedením půjčky do Air Bank si klient podle interní statistiky v 85 procent případů sníží RPSN, a to v průměru o více než 4 procenta ročně. Průměrná úspora na měsíční splátce pak přesahuje 1 400 korun. Kalkulačku spotřebitelských úvěrů najdete zde „Mobilní bankovnictví se pro klienty stále častěji stává přirozeným místem, odkud spravují své finance. Nově proto mohou v aplikaci My Air od začátku až do konce jednoduše vyřešit převod svých půjček z jiné banky do Air Bank nebo si sloučit více úvěrů do jedné půjčky, a platit tak pouze jednu měsíční splátku. To bylo dosud možné provést online jen v internetovém bankovnictví. Důvodem, proč by se klient měl zajímat o převedení půjčky k nám, je to, že může výrazně ušetřit na celkovém přeplatku. Navíc nižší splátkou uleví i svému měsíčnímu rozpočtu,“ říká Veronika Benešová, vedoucí oddělení Doplňkové finanční služby Air Bank. Air Bank za klienty kompletně vyřeší doplacení a ukončení převáděných úvěrů. To kromě jiného znamená, že za ně pošle bankovním nebo nebankovním institucím, odkud své finanční závazky do Air Bank převádějí, i výpovědní dopisy. Více o této novince jsme psali v článku zde Česká spořitelna spustila online reklamaci plateb v mobilní aplikaci George Česká spořitelna měsíčně eviduje v průměru okolo 2 500 reklamací, které se týkají plateb kartou. Jen od ledna do konce srpna letošního roku banka evidovala reklamace na 57 tisíc kartových transakcí v celkovém objemu 89 milionů korun. Banka proto nyní klientům nově umožňuje reklamovat platební transakci přímo v mobilní aplikaci George na pár kliknutí. Zapojením robota, který část reklamací řeší automaticky, dokáže Česká spořitelna většinu reklamaci vyřešit do 48 hodin, a to včetně víkendů. „Díky tomu, že lze nově reklamace kartových transakcí zadat přímo v mobilní aplikaci George, je celý proces podání stížnosti výrazně jednodušší a rychlejší. Klienti nemusí nikam volat, chodit na pobočku a sepisovat reklamační formulář. Nově umíme z mobilu klientům pomoci s reklamací platby kartou v situacích, kdy si není vědom toho, že by platbu kartou provedl nebo má potíže se domluvit s obchodníkem na dodání zboží, které si u něj objednal a zaplatil kartou. Do budoucna chceme přidat i možnost řešit reklamace za vícenásobné platby u jednoho obchodníka,” říká Jan Hailich, šéf platebních řešení v České spořitelně. V loňském roce Česká spořitelna více než polovinu stížností uzavřela do druhého dne. Reklamace je buď uznána s tím, že do 48 hodin je klientovi vrácena částka zpět na běžný účet, nebo je reklamace zamítnuta. Od ledna do konce srpna letošního roku Česká spořitelna evidovala reklamace na 57 tisíc kartových transakcí v celkovém objemu 89 milionů korun. Více než 50 % těchto reklamací bylo vyřešeno do 48 hodin. Více o této novince jsme psali v článku zde Hello bank! spustila Apple Pay Hello bank! od 7. října 2021 nabízí službu pro placení mobilem Apple Pay, a to všem svým klientům, respektive všem držitelům debetních i kreditních karet Hello bank! „Tento krok je pro nás a naše klienty dalším důležitým milníkem na cestě k digitalizaci veškerých platebních služeb a budování pozitivní zákaznické zkušenosti,“ říká Gabriela Pithartové, tisková mluvčí Hello bank! Službu Apple Pay v současné době nenabízí pouze Expobank, Sberbank a Trinity Bank. Více o této novince jsme psali v článku zde Mobilní banku používá už milion klientů Komerční banky Počet klientů Komerční banky s mobilní aplikací Mobilní banka překonal hranici jednoho milionu, když meziročně stoupl o 104 000 na 1 008 000, což představuje 62 % z 1 623 000 zákazníků banky. Klienti Raiffeisenbank s telefonem Huawei mohou využívat aplikaci RaiPay Uživatelé mobilních telefonů Huawei si nyní mohou z AppGallery stáhnout platební mobilní aplikaci RaiPay od Raiffeisenbank, díky které mohou platit svým mobilním telefonem v obchodech nebo vybírat hotovost z bankomatů. „Mobilní platby jsou u klientů Raiffeisenbank oblíbené. Každý den je využije okolo 20 % našich klientů, přičemž nabízíme plnou paletu služeb pro platby mobilem nebo hodinkami, které jsou v České republice dostupné. Jako jediná banka na českém trhu nyní tyto platby nabízíme i pro Huawei NFC telefony s Huawei AppGallery,” říká Michal Bošina, Digital Channels Expert Raiffeisenbank. Ohodnoťte vaši mobilní aplikaci Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Kliknutím na název vaší banky můžete ohodnotit její mobilní aplikaci a vyjádřit tak pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s úrovní vybrané mobilní aplikace. Podle návštěvníků Finparády.cz má nejlepší mobilní aplikaci Equa bank, pro kterou hlasovalo celkem 35 návštěvníků, a to s průměrnou známkou 1,46 (k 5. 11. 2021, 14:00). Zdroj: Finparáda.cz
všechny články | |
Dále v rubrice
Garance úroku až do června? Ano, i to banky nabízejí
Některé banky garantují u svých spořicích účtů úrokové sazby. MONETA Money Bank prodloužila garanci až do června, Raiffeisenbank do konce května. Jaké další banky prodloužily garanci a v jaké výši, se dozvíte v našem článku...
|
Jak koupit nemovitost bez vlastních úspor?
Před rokem 2017 bylo možné získat u banky 100% hypotéku. Banky financovaly celou kupní cenu nemovitosti, aniž by vyžadovaly vlastní zdroje. V současné době takovou hypotéku již nelze získat. Česká národní banka stanovuje limity LTV, které banky musí...
|
Platební trendy roku 2025. Jak hodnotíte svou bankovní mobilní aplikaci?
Český zákazník se za poslední dva roky změnil k nepoznání. Spolu s ním se změnil i ekosystém plateb, které mu obchodníci nabízí a které vyžaduje. Placení nepřestává mít klíčovou roli v rámci celého nákupního procesu. Trh se vydává cestou učinit placení...
|
Online docházka: Jak efektivně sledovat pracovní dobu a zvýšit produktivitu?
Moderní technologie přinášejí firmám efektivní nástroje pro správu pracovního času. Online docházkový systém umožňuje snadnou evidenci docházky, automatizaci procesů a přehledné řízení zaměstnanecké pracovní doby. Jaké jsou jeho výhody a jak pomáhá zvyšovat produktivitu...
|
všechny články v rubrice
|