Klienti České spořitelny mohou reklamovat platbu v mobilní aplikaci
8.10.2021 | Jan Bachura, zpráva České spořitelny | |
Česká spořitelna měsíčně eviduje v průměru okolo 2 500 reklamací, které se týkají plateb kartou. Jen od ledna do konce srpna letošního roku banka evidovala reklamace na 57 tisíc kartových transakcí v celkovém objemu 89 milionů korun. Banka proto nyní klientům nově umožňuje reklamovat platební transakci přímo v mobilní aplikaci George na pár kliknutí. Zapojením robota, který část reklamací řeší automaticky, dokáže Česká spořitelna většinu reklamaci vyřešit do 48 hodin, a to včetně víkendů.
„Díky tomu, že lze nově reklamace kartových transakcí zadat přímo v mobilní aplikaci George, je celý proces podání stížnosti výrazně jednodušší a rychlejší. Klienti nemusí nikam volat, chodit na pobočku a sepisovat reklamační formulář. Nově umíme z mobilu klientům pomoci s reklamací platby kartou v situacích, kdy si není vědom toho, že by platbu kartou provedl nebo má potíže se domluvit s obchodníkem na dodání zboží, které si u něj objednal a zaplatil kartou. Do budoucna chceme přidat i možnost řešit reklamace za vícenásobné platby u jednoho obchodníka,” říká Jan Hailich, šéf platebních řešení v České spořitelně. V loňském roce Česká spořitelna více než polovinu stížností uzavřela do druhého dne. Reklamace je buď uznána s tím, že do 48 hodin je klientovi vrácena částka zpět na běžný účet, nebo je reklamace zamítnuta. Od ledna do konce srpna letošního roku Česká spořitelna evidovala reklamace na 57 tisíc kartových transakcí v celkovém objemu 89 milionů korun. Více než 50 % těchto reklamací bylo vyřešeno do 48 hodin. Klienti především reklamují, že jim e-shop nedodal zaplacené zboží, nebo ho dodal ve špatné kvalitě, stejně tak patří mezi hlavní důvody reklamace platby kartou, o nichž se klient domnívá, že je neprováděl. Zatímco v případě nedodání zboží je většina reklamací uznána a klientům je platba za zboží vrácena do 48 hodin na základě služby chargeback, v případě reklamace plateb se často jedná o tzv. domácí zneužití karty, kdy například děti nebo partner nakoupí zboží bez vědomí klienta obvykle skrze eshopy, na nichž má klient automaticky uloženou platební kartu a které nevyžadují dvoufaktorové ověření platby. „Pokud by klienti měli jakékoliv podezření, že došlo ke zneužití jejich platební karty a mohla by se na jejich účtu objevit další transakce, kterou nezadali, doporučujeme kartu vždy zablokovat a obrátit se na banku. V mobilní aplikaci si mohou klienti ihned nechat vytvořit úplně novou virtuální kartu, se kterou lze ihned začít platit u obchodníků i na internetu,” doplnil Jan Hailich. Celkem Česká spořitelna v loňském roce klientům vrátila platby v objemu za více než 60 milionů korun, přičemž klient je vždy o výsledku reklamace informován e-mailem nebo telefonicky. Reklamace dosud klienti podávali prostřednictvím emailu, na pobočce nebo skrze telefonát na klientské centrum. Ze všech podaných stížností se více než polovinu daří úspěšně vyřešit. Nově při vyřizování stížností pomáhá bance robot, který dokáže vyřídit až pětinu stížností zcela automaticky. reklama
|
Ohodnoťte vaši mobilní aplikaci Používáte mobilní bankovnictví pro správu vašich finančních produktů? Kliknutím na název vaší banky můžete ohodnotit její mobilní aplikaci a vyjádřit tak pomocí smajlíků vaši spokojenost či nespokojenost s úrovní vybrané mobilní aplikace. Podle návštěvníků Finparády.cz má nejlepší mobilní aplikaci Equa bank, pro kterou hlasovalo celkem 35 návštěvníků, a to s průměrnou známkou 1,46 (k 7. 10. 2021, 16:00). Zdroj: Finparáda.cz
všechny články | |
Dále v rubrice
Otevírací doba poboček a platební styk na konci roku 2024
Přinášíme vám jako každý rok přehled o tom, jak budou mít jednotlivé banky v České republice otevřeno během vánočních svátků a na konci letošního roku. Také se dozvíte, kdy své peníze nejpozději odeslat tak, aby se na účet příjemce dostaly ještě letos...
|
Úroky u půjček jsou na letošním minimu
Průměrná sazba spotřebitelských úvěrů klesla na 7,2 procenta. Jde o největší pokles v tomto roce. Aktuální informace k vývoji sazeb naleznete v našem článku...
|
Komerční banka hlásí miliontého uživatele mobilní aplikace KB+
Klienti si mobilní aplikace bank oblíbily. Pravidelně je používá osm z deseti Čechů. Uživatelé mobilních bankovních aplikací přibývají. Komerční banka nyní přivítala miliontého uživatele své bankovní aplikace KB+, kterou spustila v první polovině tohoto roku...
|
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, Generali Česká pojišťovna...
|
všechny články v rubrice
|